Takalaukku

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
gixxerman
Viestit: 4786
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
Pyörä: 4xtohtori
Paikkakunta: Keski-Suomi

Takalaukku

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Takalaukku pitäisi löytää.Saada luotettavasti kiinni jommankumman enskan takaistuimelle,vaihdettavissa helposti pyörästä toiseen,mahduttava,pikkuläppäri,pieni ea-laukku,paikkapullo, ja pidettävä tavarat ehdottomasti sisässään ja veden ja kuran ulkopuolella.Ehdotuksia?Ei aivan järjettömän hintainen.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Bluestone
Viestit: 389
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
Pyörä: BMW R1200 GS
Paikkakunta: Kuopio

Re: Takalaukku

Viesti Kirjoittaja Bluestone »

Tämä class ohlsonin laukku, ei ole hinnalla pilattu:

http://www.clasohlson.fi/Product/Produc ... =170225553

..nyt saa näköjään eri kokojakin, mulla on vissiin tuo pienin malli, vuosi sitten ei ollut muita saatavana. Teet vaan jonkin simppelin kiinnitysmenetelmän jolla saat vaihdettua pyörästä toiseen 8)
Avatar
gixxerman
Viestit: 4786
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
Pyörä: 4xtohtori
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Takalaukku

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Tuolle pitäisi melkein olla tarakka ja kiinnitys siihen,takaistuimelle vähän hankalampi saada ja tarakkaa en aio laittaa,mut hyvä laukku muuten
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
virta
Viestit: 855
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 8:19 pm
Pyörä: -
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Takalaukku

Viesti Kirjoittaja virta »

Vastinetta rahalle takalaukun muodossa. On ollut pari vuotta käytössä ja loistava. Sopivan kokoinen päiväreissulle. Ei kolise tavarat sisällä.

http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Pol ... etu-27188/

Kiinnitykset joutuu askartelemaan. Edelliseen pyörään tein Givin takalaukkukiinnitykseen menevän taustalevyn tohon. Sulle lienee remmikiinnitys se juttu.

Valmiita ratkaisuja löytyy lähinnä Kriegalta ja Wolfmanilta.
- jani
Avatar
Ari
Viestit: 497
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:58 pm
Pyörä: Helkama
Paikkakunta: Turku

Re: Takalaukku

Viesti Kirjoittaja Ari »

Jofama Bag on minulla ollut tuollaisessa käytössä tän kesän. Bike Worldista ostin, hinta oli alta satasen.

Kokemukset on ihan hyvät, etenkin ajo-ominaisuudet verrattuna muovilaukkuihin paranivat, kun painopiste siirtyi alemmas ja eteenpäin. Kiinnitysremmit tulivat mukana, ainakin AT:iin sopi kohtalaisen hyvin.
Vetelä tuollainen kangaslaukku on tyhjänä, mutta pitämällä villapaitaa ja varahanskoja täytteenä, pysyy kohtuuhyvin muodossa.
Jarno
Viestit: 2642
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Re: Takalaukku

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Ääni tuolle b-kaupan laukulle, kiinnityksien teko liene luokassa helpohkoa askartelua, ja hinta kohdillaan.
On pitänyt työkalut yms. sisällä ja veden ulkona jo useamman kesän.
Avatar
gixxerman
Viestit: 4786
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
Pyörä: 4xtohtori
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Takalaukku

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

On tänään kotimatkalla käytävä tuo B-laukku tsekkaamassa,josko siitä saisi soivan pelin
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Avatar
gixxerman
Viestit: 4786
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
Pyörä: 4xtohtori
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Takalaukku

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Tämä ratkaisi ongelman.Louisin takalaukku,hankittu takarengas-nimisestä firmasta
Liitteet
peua ennen ja jälkeen 002_600x450.JPG
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
lepjon
Viestit: 65
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 9:14 pm
Pyörä: Ktm 690 er
Paikkakunta: Kulennoinen

Re: Takalaukku

Viesti Kirjoittaja lepjon »

Mikä takalaukku 690 enduroon päiväretkeilyyn.wolfmanin tail baggia kattelin mut onko liian pitkä tohon takalokarin päälle tai siis tarakan en löytänyt mittoja mistään.
Tommitomminen
Viestit: 118
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2016 6:39 pm
Pyörä: Tiger xc -11

Re: Takalaukku

Viesti Kirjoittaja Tommitomminen »

Herätellään vähän vanhaa ketjua.

Miulla on 690 ja monsoon 3 -sivulaukut, mutta taakse tartteisin jonkun ratkaisun joka vois sitten kulkea siinä pitkillä reissulla tavarasäilönä, mutta myös makkaranpaistoreissut.

Olisiko tällasessa mitään järkeä?
https://enduristan.eu/collections/saddl ... ier-topper
Pyörän perässä on jo Tuskin tarakka.

Lähetetty minun ELE-L29 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
PAH
Viestit: 924
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 5:46 pm
Pyörä: 890 R
Paikkakunta: Joensuu

Re: Takalaukku

Viesti Kirjoittaja PAH »

Tommitomminen kirjoitti:
Olisiko tällasessa mitään järkeä?
https://enduristan.eu/collections/saddl ... ier-topper
Tuohan näyttää pätevältä laukulta.
Minullakin on joku moottorikelkan kankainen takalaukku joka laitetaan tarranauhoilla tarakkaan kiinni.
On ollut niin mieluinen että korjautin siitä vetoketjun tänä keväänä vaikka on vanha laukku.
Heikki
myllykatti
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2016 7:44 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Takalaukku

Viesti Kirjoittaja myllykatti »

Jos kova salkku on vaihtoehto niin esim. tällainen IKH:n työkalusalkku on ihan pätevä vaihtoehto:
https://www.ikh.fi/fi/tyokalusalkku-350 ... sus-dm1202

Mulla on ollut Superissa tuollainen pari vuotta ja pitää hyvin veden ja lian ulkopuolella. Porasin läpireiät ja pulttasin tarakkaan kiinni. Noita on muutama eri koko tarjolla.
Liitteet
takalaukku.jpg
Avatar
Pallokala
Viestit: 996
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Takalaukku

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Clas Ohlsonin "keskikokoinen" muovisalkku läpipulteilla tavaratelineen runkoon kiinni. Paineentasausventtiili pois ja tilalle lukko. Kannessa rosteriset kaapinvetimet, päällä kulkee viikonlopun matkatavarat tai vaikkapa skeitilauta...
Liitteet
38702103_10214732448656633_8841756319930122240_o.jpg
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Tommitomminen
Viestit: 118
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2016 6:39 pm
Pyörä: Tiger xc -11

Re: Takalaukku

Viesti Kirjoittaja Tommitomminen »

myllykatti kirjoitti:Jos kova salkku on vaihtoehto niin esim. tällainen IKH:n työkalusalkku on ihan pätevä vaihtoehto:
https://www.ikh.fi/fi/tyokalusalkku-350 ... sus-dm1202

Mulla on ollut Superissa tuollainen pari vuotta ja pitää hyvin veden ja lian ulkopuolella. Porasin läpireiät ja pulttasin tarakkaan kiinni. Noita on muutama eri koko tarjolla.
Tää näyttää hyvältä. Pitää lähteä käväsemään paikallisella edustajalla. Kiitti!

Lähetetty minun ELE-L29 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
empperi
Viestit: 266
Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
Pyörä: Gessu -09 + XT660R -07
Paikkakunta: Kemi

Re: Takalaukku

Viesti Kirjoittaja empperi »

Mie oon hakenu pientä laukkua johon menis eväät. Tähän päädyin:

https://www.polo-motorrad.de/de/dakar-rearbag.html

Päivän syömiset menee hyvin ja vaikka sadehaalari vielä lisäksi.
Vastaa Viestiin