Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja Dominator »

JES :!: Onneks notkuin laiskana lomalaisena kotona 8) Ovikello soi ja lähetillä oli mieluinen paketti! Eilen postista hakemieni nokka-akselin, tiivistesarjan ja takavalon lisäksi tänään saapui pytty ja mäntä, sekä jalkatapit ja korjauskäsikirja. Kaikki näyttäisi olevan sitä mitä tilasinkin ja nopeasti tuli tavarat, jenkeistäkin noin viikossa. Se alkaa sitten koneen niputus tänään :shock:
Palikoita.jpg
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Taas on yks työntäyteinen lomapäivä takana. Osien ja työkalujen hakua/tekoa, kasaamista, purkamista jne. Amerikanherkun remontti kuitenkin nytkähti hyvän matkaa eteenpäin. Aamupostin mukana Saksasta purkaamolta tulleet pytty ja mäntä olivat sitä mitä myyjä lupasikin. Mäntä lähes virheetön ja pytty hoonattu. Mäntä on JE-pistons, 102mm ylikoko(657cc), 10.5:1 puristuksella http://www.jepistons.com/Catalogs/Power ... _650l.aspx. Ylikokoon (2mm) porattu pytty on -98 vuoden Domista. Nokka-akseli on Hot Cams, stage 1, 8.80 mm nostolla ja 258 astetta. http://www.hotcamsinc.com/ProductInfo.aspx?item_id=7

Homma alkoi kannen istukkapintojen hionnalla. Hiki tuli :lol:
Hionta hommia.jpg
istukat kiiltää.jpg
Osien puhdistuksen jälkeen pytty luiskahti paikoilleen kohtuu kivuttomasti
Pytty paikallaan.jpg
Pytyn pultit momenttiin 50Nm ja sitten kansi paikoilleen ja pultit momenttiin 36Nm. Nokka-akselin asennus olikin sitten hankalampi homma. Nokkaketjun kiristin on XR/Domin koneessa varsin epämukava. Useamman turhan yrityksen jälkeen keksin työntää 3mm tuurnan kiristimessä olevaan koloon ja sillä sekä erilaisilla nippuside virityksillä sain kiristintä löystytettyä ja nokan ujutettua paikoilleen. Ajoituksen tarkistus kolmeen kertaan ja nokan pulttien kiristys.
nokkan asennus.jpg
Kiristin työkalu.jpg
Eikä tässä vielä kaikki..
Nokkien ja ketjujen kanssa painiessa selvisi yllättäen sekin miksi Amerikanherkun vanha nokka-akseli ja kansi olivat vauriotuneet niin pahasti. Kannessa oli ollut Hot Cams viritysnokka. Tämän nokan hammaspyörän puoleinen pää on 18mm Akseli oli asennettu paikoilleen 20mm laakerilla :shock: joten nokka on vipattanut laakerin sisällä aiheuttaen hammaspyörän puoleisen nokan pahan kulumisen sekä kannen keskipukin vaurioitumisen :!:
nokan laakerit.jpg
Erikokoiset päät.jpg
Viimeksi muokannut Dominator, La Elo 17, 2013 11:14 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
MiikaM
Viestit: 270
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:05 am
Pyörä: XR600R
Paikkakunta: Vantaa

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja MiikaM »

http://www.xrv.org.uk/forums/xr/39982-t ... ioner.html

Tuossa hyvä kikka kiristimen asennukseen.
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Täytyypä ensikerralla koittaa tuota Miikan linkkaamaa kikkaa, toivottavasti ei kuitenkaan enää tänä kesänä..

Eilen 12 tuntia tallilla. Eipä oo pitkään aikaan mopon laitto tuntunut näin kivalle :mrgreen:

Vuorossa oli venttiilikopan asennus. Kaikki osat oli tallella ja pultit oikeassa järjestyksesä pahvisapluunassa johonka tuuppasin pultit purkaesssani. Venttiilikopan mahtuu asentamaan paikalleen koneen ollessa kiinni rungossa, kunhan muistaa laittaa kaksi keskimmäistä pulttia koppaan valmiiksi kun asettaa sen paikalleen.
kaksi pulttia.jpg
Sitten venttiilien säätö joka käy Hondassa kätevästi. Hot Cams-nokan asennuksen takia täytyi venttiilien välyksiä suurentaa imu 0.10 -> 0.15 ja pako 0.15 -> 0.20
Venttiilien säätö.jpg
Mikunin TM40 suorastaan hyppäsi paikalleen koska niin paljon enemmän on tilaa XR:ssä kuin Dominaattorissa kaasarille :shock: Ongelma asennuksessa on kuitenkin kaasuvaijereiden kiinnitys kaasarin toiselle puolelle verrattuna org. Keihiniin. Vaijerit ovat noin 5 cm liian lyhyet ja tähän ongelmaan tarvitsee kehittää joku ratkaisu. Nyt vaijerit on reititetty etupumppujen ulkopuolelta koska muuten ne eivät olisi millään ylttäneet.
Mikuni.jpg
Seuraavaksi olikin vuorossa mukava homma. Italian pojan lähettämä GPR-slipari oli saapunut ja hain sen aamupäivällä postista. Mukana oli oiken todistus putken E-hyväksynnästä.
G.P.R.jpg
Putki meni alku ihmettelyn jälkeen kivuttomasti paikoilleen. Takakiinnitystä joutui hieman askartelemaan.
kiinnitys.jpg
tiukka on hyvä.jpg
hyvin sopii.jpg
Enään akku paikalleen, öljyt koneeseen ja sitten..
Amerikanherkku ulkoilee.jpg
Amerikanherkku .jpg
Pitkittääkseni näutintoa siivosin työkalut ja järjestelin tavarat tallissa ennekuin lähestyin start-nappia. Perhosia vatsanpohjassa väänsin virrat päälle ja kokeilin käynnistää.. Pyörittää vaikeammin kuin Dominaattori, onhan XR:ssä nyt selvästi enemmän puristuksia ja puolipuristin puuttuu koska Hot Cams-nokaan ei sitä saa asennettua. Muutamien yritysten jälkeen Amerikanherkku pärähtää tulille ja helpotus on suuri kun kone käy nätisti eikä mitään ylimääräisiä kilkatuksia tai kalkatuksia kuulu. Myöskin nesteet pysyvät sisällä joten pikku koe-ajo on pakko suorittaa. Kierrän rasvaisissa haalareissa ja kypärässä muutaman kilometrin lenkin ja vaikka en uskallakkaan vielä antaa kunnolla runtua koneelle niin selvästi huomaa että potkua löytyy reippaasti enemmän kuin mitä Dominaattorissa oli. Dominaattorin säädöissä oleva Mikunikin tuntuisi toimivan kohtalaisesti ja veto on tasaista. Tuntuu siis siltä että ei ainakaan pahasti mennyt koneremontti mönkään, mutta ei parane vielä hehkuttaa. Testaukset jatkuvat tänään ja kammottava takavalaisin-kilpiteline hirviö saa kyytiä :lol:

Ensisavu video: http://youtu.be/GVevKI9WkYQ
Avatar
Rässi66
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Pyörä: Honda CR250R
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Jipii! Hienompata hommaa tämä!
Mixu
Viestit: 796
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 10:40 pm
Pyörä: joku mopo hakusessa
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja Mixu »

komia!!


tollase määki voisin makkara surautteluihi hommata ( ja sen uuden seriffin sit radalle)


tämmönen tul jostai miälee
EXÄT:

Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008

Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
janne.k
Viestit: 1244
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 3:52 pm
Pyörä: XR400, XRV750
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja janne.k »

Pakko kommentoida mutta on hieno peli!
xlr
Viestit: 84
Liittynyt: La Kesä 11, 2011 11:19 pm
Pyörä: XL500S XR600R XR80R Tunturi Maxi -81
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja xlr »

Testaukset jatkuvat tänään ja kammottava takavalaisin-kilpiteline hirviö saa kyytiä
Mytistele joku ton tapainen http://i1.aijaa.com/b/00202/10480095.jpg CR Hondan loksu,Ufon e-hyväksytty takavalo,Motonet-mallia oleva joustava tarrakiinnitteinen led-rekkarivalo lokarin alla,myös e-merkattu. Itte nakkasin orggis takavaloulokkeen myös melko pikaisesti hyllylle,toki talteen!! -Timppa-
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Godzilla takavalo poistettu ja varastoitu org.osa laatikkoon. Tilalle desing-valo Italiasta :lol:

http://www.ebay.com/itm/fanalino-poster ... 3f193d4181
Tää on niin ruma että on jo kaunis..
Tää on niin ruma että on jo kaunis..
uusi valo.jpg
Takavalo.jpg
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Pikku askaretta eilenkin..

EBC:n Dirt Racer kytkin vaihdettu koska vanha luisti ihan törkeesti varsinkin suuremmilla vaihteilla vedätettäessä :shock:
http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... sarja-131/
Uus ja vanha vertailussa
Uus ja vanha vertailussa
Vanhoissa levyissä kulumaa ja naarmuja, välilevyt sinertää
Vanhoissa levyissä kulumaa ja naarmuja, välilevyt sinertää
Dirt Racer on selvästi jämäkämpää tekoa
Dirt Racer on selvästi jämäkämpää tekoa
Tiiviste pysyi onneks ehjänä
Tiiviste pysyi onneks ehjänä
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Kytkinremppa onnistui hyvin! Eilisellä testilenkillä (175km) ei lipsunut tippaakaan. Vaihdoin myös 15 piikkisen eturattaan tilalle 14 piikkisen. Pitävän kytkimen ja tihentyneiden välitysten ansiosta Amerikanherkku nyppii nyt keulaa niin että tuli pari OHO! elämystä lenkillä.
Muistan hyvin keväältä paikallisen Honda-kauppiaan antaman läksytyksen tarvikekytkimien surkeasta sopivuudesta/toimivuudesta kysyessäni vahvempaa kytkinsarjaa Dominaattoriin jota heillä ei ollut tarjota. Vakiokytkin on nyt kuitenkin pettänyt minulla sekä Dominaattorista että XR:stä. Katsotaan nyt sitten kuinka tämä parjattu tarvikekytkin pelaa..

Uusia päivityksiä:
ABP Racingin alkukärät, 7mm isompaa rööriä sylinteristä (ulkohalkaisija 35mm/putki)
ABP Racingin alkukärät, 7mm isompaa rööriä sylinteristä (ulkohalkaisija 35mm/putki)
Sopi heittämällä GPR slipariin! Asennus n. 10 min.
Sopi heittämällä GPR slipariin! Asennus n. 10 min.
http://supermoto-umbauten.de/109/Kr%C3%BCmmer.html
Uusissa jalkatapeissa melkein tuplaleveys orkkis tappeihin verrattuna
Uusissa jalkatapeissa melkein tuplaleveys orkkis tappeihin verrattuna
Kaikki tilatut tavarat ovat olleet tähän asti sitä mitä on pitänytkin.. paitsi öljytikun tilalle tuleva öljynlämpömittari. Olin yhteydessä sähköpostitse väärän mittarin lähettäneeseen firmaan saksassa ja he lupasivat toimittaa minulle kuluitta uuden mittarin tilalle.
Ei mahdu
Ei mahdu
mittari ja orkkis öljytikku
mittari ja orkkis öljytikku
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja THA »

Kyseinen hankkimasi kytkin on parasta mitä voit pyörääsi kytkimeksi hankkia - kuka noista kytkimistä moista pajunköyttä koitti syöttää?
Ja hienosti kävi ja näytti pelaavan sun herkkus tänään - eiku joo, se varmaan rupes leviään tielle niin keksit sen IKEAN selitykseks poistuu porukasta ennen kun alkaa öljyä tulla ulos vanaksi asti :lol:
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Täytyy jättää valtuutetun Honda-varaosakauppiaan kytkin puheet omaan arvoonsa, ymmärrän kyllä että kun ei ole itsellä parempaa tarjota niin harmittaahan se.. Eilen tosiaan pikku surautuksella "sisäänajamassa" Amerikanherkkua. Kytkin pelaa edelleen loistavasti ja keula tuntuu keveältä. Välitysten lyhentaminen auttoi maastoajoon eikä siirtymällläkään kulkenut enää kuin 135 km/h pintakaasulla vitosella. Entisillä aavikkoväleillä meni 150km/h pintakaasulla :shock: THA->tulin muuten sen 52 km mitä navi näytti kotiin 40 minuutissa eli en päässyt ihan siihen 100km/h keskinopeuteen ja myöhästyin kotiintuloajasta 10min..sanomista tuli :lol:

Väkästelin etuvalolle suojuksen. Ajokavereilla kun on noita 990,950,690,640 soralinkoja niin täytyy suojautua kivisateelta.. jostain syystä Honta kun roikkuu aina liian lähellä :mrgreen:
suojus1.jpg
Arvakkaas muuten mistä tuo on tehty?
Avatar
Gessuli
Viestit: 1346
Liittynyt: To Syys 02, 2010 8:24 pm
Pyörä: KTM 350 EXCF -15 KTM 990 -07
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja Gessuli »

Aina liian lähellä, mutta takapuolella kummiskin. :mrgreen: :mrgreen: Hyvä väkästely voi säästää seteleitä.
http://www.brbikers.com

EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.
Avatar
Rässi66
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Pyörä: Honda CR250R
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ööh, tuohan on tehty erotiikkapaarin entisen subwoofferin suojaritilästä.
Tuoksuu jänskältä vieläkin.
Vastaa Viestiin