Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Valvoja: Moderaattorit
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
JES Onneks notkuin laiskana lomalaisena kotona Ovikello soi ja lähetillä oli mieluinen paketti! Eilen postista hakemieni nokka-akselin, tiivistesarjan ja takavalon lisäksi tänään saapui pytty ja mäntä, sekä jalkatapit ja korjauskäsikirja. Kaikki näyttäisi olevan sitä mitä tilasinkin ja nopeasti tuli tavarat, jenkeistäkin noin viikossa. Se alkaa sitten koneen niputus tänään
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Taas on yks työntäyteinen lomapäivä takana. Osien ja työkalujen hakua/tekoa, kasaamista, purkamista jne. Amerikanherkun remontti kuitenkin nytkähti hyvän matkaa eteenpäin. Aamupostin mukana Saksasta purkaamolta tulleet pytty ja mäntä olivat sitä mitä myyjä lupasikin. Mäntä lähes virheetön ja pytty hoonattu. Mäntä on JE-pistons, 102mm ylikoko(657cc), 10.5:1 puristuksella http://www.jepistons.com/Catalogs/Power ... _650l.aspx. Ylikokoon (2mm) porattu pytty on -98 vuoden Domista. Nokka-akseli on Hot Cams, stage 1, 8.80 mm nostolla ja 258 astetta. http://www.hotcamsinc.com/ProductInfo.aspx?item_id=7
Homma alkoi kannen istukkapintojen hionnalla. Hiki tuli
Osien puhdistuksen jälkeen pytty luiskahti paikoilleen kohtuu kivuttomasti
Pytyn pultit momenttiin 50Nm ja sitten kansi paikoilleen ja pultit momenttiin 36Nm. Nokka-akselin asennus olikin sitten hankalampi homma. Nokkaketjun kiristin on XR/Domin koneessa varsin epämukava. Useamman turhan yrityksen jälkeen keksin työntää 3mm tuurnan kiristimessä olevaan koloon ja sillä sekä erilaisilla nippuside virityksillä sain kiristintä löystytettyä ja nokan ujutettua paikoilleen. Ajoituksen tarkistus kolmeen kertaan ja nokan pulttien kiristys.
Eikä tässä vielä kaikki..
Nokkien ja ketjujen kanssa painiessa selvisi yllättäen sekin miksi Amerikanherkun vanha nokka-akseli ja kansi olivat vauriotuneet niin pahasti. Kannessa oli ollut Hot Cams viritysnokka. Tämän nokan hammaspyörän puoleinen pää on 18mm Akseli oli asennettu paikoilleen 20mm laakerilla joten nokka on vipattanut laakerin sisällä aiheuttaen hammaspyörän puoleisen nokan pahan kulumisen sekä kannen keskipukin vaurioitumisen
Homma alkoi kannen istukkapintojen hionnalla. Hiki tuli
Osien puhdistuksen jälkeen pytty luiskahti paikoilleen kohtuu kivuttomasti
Pytyn pultit momenttiin 50Nm ja sitten kansi paikoilleen ja pultit momenttiin 36Nm. Nokka-akselin asennus olikin sitten hankalampi homma. Nokkaketjun kiristin on XR/Domin koneessa varsin epämukava. Useamman turhan yrityksen jälkeen keksin työntää 3mm tuurnan kiristimessä olevaan koloon ja sillä sekä erilaisilla nippuside virityksillä sain kiristintä löystytettyä ja nokan ujutettua paikoilleen. Ajoituksen tarkistus kolmeen kertaan ja nokan pulttien kiristys.
Eikä tässä vielä kaikki..
Nokkien ja ketjujen kanssa painiessa selvisi yllättäen sekin miksi Amerikanherkun vanha nokka-akseli ja kansi olivat vauriotuneet niin pahasti. Kannessa oli ollut Hot Cams viritysnokka. Tämän nokan hammaspyörän puoleinen pää on 18mm Akseli oli asennettu paikoilleen 20mm laakerilla joten nokka on vipattanut laakerin sisällä aiheuttaen hammaspyörän puoleisen nokan pahan kulumisen sekä kannen keskipukin vaurioitumisen
Viimeksi muokannut Dominator, La Elo 17, 2013 11:14 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Täytyypä ensikerralla koittaa tuota Miikan linkkaamaa kikkaa, toivottavasti ei kuitenkaan enää tänä kesänä..
Eilen 12 tuntia tallilla. Eipä oo pitkään aikaan mopon laitto tuntunut näin kivalle
Vuorossa oli venttiilikopan asennus. Kaikki osat oli tallella ja pultit oikeassa järjestyksesä pahvisapluunassa johonka tuuppasin pultit purkaesssani. Venttiilikopan mahtuu asentamaan paikalleen koneen ollessa kiinni rungossa, kunhan muistaa laittaa kaksi keskimmäistä pulttia koppaan valmiiksi kun asettaa sen paikalleen. Sitten venttiilien säätö joka käy Hondassa kätevästi. Hot Cams-nokan asennuksen takia täytyi venttiilien välyksiä suurentaa imu 0.10 -> 0.15 ja pako 0.15 -> 0.20 Mikunin TM40 suorastaan hyppäsi paikalleen koska niin paljon enemmän on tilaa XR:ssä kuin Dominaattorissa kaasarille Ongelma asennuksessa on kuitenkin kaasuvaijereiden kiinnitys kaasarin toiselle puolelle verrattuna org. Keihiniin. Vaijerit ovat noin 5 cm liian lyhyet ja tähän ongelmaan tarvitsee kehittää joku ratkaisu. Nyt vaijerit on reititetty etupumppujen ulkopuolelta koska muuten ne eivät olisi millään ylttäneet. Seuraavaksi olikin vuorossa mukava homma. Italian pojan lähettämä GPR-slipari oli saapunut ja hain sen aamupäivällä postista. Mukana oli oiken todistus putken E-hyväksynnästä. Putki meni alku ihmettelyn jälkeen kivuttomasti paikoilleen. Takakiinnitystä joutui hieman askartelemaan. Enään akku paikalleen, öljyt koneeseen ja sitten.. Pitkittääkseni näutintoa siivosin työkalut ja järjestelin tavarat tallissa ennekuin lähestyin start-nappia. Perhosia vatsanpohjassa väänsin virrat päälle ja kokeilin käynnistää.. Pyörittää vaikeammin kuin Dominaattori, onhan XR:ssä nyt selvästi enemmän puristuksia ja puolipuristin puuttuu koska Hot Cams-nokaan ei sitä saa asennettua. Muutamien yritysten jälkeen Amerikanherkku pärähtää tulille ja helpotus on suuri kun kone käy nätisti eikä mitään ylimääräisiä kilkatuksia tai kalkatuksia kuulu. Myöskin nesteet pysyvät sisällä joten pikku koe-ajo on pakko suorittaa. Kierrän rasvaisissa haalareissa ja kypärässä muutaman kilometrin lenkin ja vaikka en uskallakkaan vielä antaa kunnolla runtua koneelle niin selvästi huomaa että potkua löytyy reippaasti enemmän kuin mitä Dominaattorissa oli. Dominaattorin säädöissä oleva Mikunikin tuntuisi toimivan kohtalaisesti ja veto on tasaista. Tuntuu siis siltä että ei ainakaan pahasti mennyt koneremontti mönkään, mutta ei parane vielä hehkuttaa. Testaukset jatkuvat tänään ja kammottava takavalaisin-kilpiteline hirviö saa kyytiä
Ensisavu video: http://youtu.be/GVevKI9WkYQ
Eilen 12 tuntia tallilla. Eipä oo pitkään aikaan mopon laitto tuntunut näin kivalle
Vuorossa oli venttiilikopan asennus. Kaikki osat oli tallella ja pultit oikeassa järjestyksesä pahvisapluunassa johonka tuuppasin pultit purkaesssani. Venttiilikopan mahtuu asentamaan paikalleen koneen ollessa kiinni rungossa, kunhan muistaa laittaa kaksi keskimmäistä pulttia koppaan valmiiksi kun asettaa sen paikalleen. Sitten venttiilien säätö joka käy Hondassa kätevästi. Hot Cams-nokan asennuksen takia täytyi venttiilien välyksiä suurentaa imu 0.10 -> 0.15 ja pako 0.15 -> 0.20 Mikunin TM40 suorastaan hyppäsi paikalleen koska niin paljon enemmän on tilaa XR:ssä kuin Dominaattorissa kaasarille Ongelma asennuksessa on kuitenkin kaasuvaijereiden kiinnitys kaasarin toiselle puolelle verrattuna org. Keihiniin. Vaijerit ovat noin 5 cm liian lyhyet ja tähän ongelmaan tarvitsee kehittää joku ratkaisu. Nyt vaijerit on reititetty etupumppujen ulkopuolelta koska muuten ne eivät olisi millään ylttäneet. Seuraavaksi olikin vuorossa mukava homma. Italian pojan lähettämä GPR-slipari oli saapunut ja hain sen aamupäivällä postista. Mukana oli oiken todistus putken E-hyväksynnästä. Putki meni alku ihmettelyn jälkeen kivuttomasti paikoilleen. Takakiinnitystä joutui hieman askartelemaan. Enään akku paikalleen, öljyt koneeseen ja sitten.. Pitkittääkseni näutintoa siivosin työkalut ja järjestelin tavarat tallissa ennekuin lähestyin start-nappia. Perhosia vatsanpohjassa väänsin virrat päälle ja kokeilin käynnistää.. Pyörittää vaikeammin kuin Dominaattori, onhan XR:ssä nyt selvästi enemmän puristuksia ja puolipuristin puuttuu koska Hot Cams-nokaan ei sitä saa asennettua. Muutamien yritysten jälkeen Amerikanherkku pärähtää tulille ja helpotus on suuri kun kone käy nätisti eikä mitään ylimääräisiä kilkatuksia tai kalkatuksia kuulu. Myöskin nesteet pysyvät sisällä joten pikku koe-ajo on pakko suorittaa. Kierrän rasvaisissa haalareissa ja kypärässä muutaman kilometrin lenkin ja vaikka en uskallakkaan vielä antaa kunnolla runtua koneelle niin selvästi huomaa että potkua löytyy reippaasti enemmän kuin mitä Dominaattorissa oli. Dominaattorin säädöissä oleva Mikunikin tuntuisi toimivan kohtalaisesti ja veto on tasaista. Tuntuu siis siltä että ei ainakaan pahasti mennyt koneremontti mönkään, mutta ei parane vielä hehkuttaa. Testaukset jatkuvat tänään ja kammottava takavalaisin-kilpiteline hirviö saa kyytiä
Ensisavu video: http://youtu.be/GVevKI9WkYQ
- Rässi66
- Viestit: 1085
- Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
- Pyörä: Honda CR250R
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Jipii! Hienompata hommaa tämä!
-
- Viestit: 796
- Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 10:40 pm
- Pyörä: joku mopo hakusessa
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
komia!!
tollase määki voisin makkara surautteluihi hommata ( ja sen uuden seriffin sit radalle)
tämmönen tul jostai miälee
tollase määki voisin makkara surautteluihi hommata ( ja sen uuden seriffin sit radalle)
tämmönen tul jostai miälee
EXÄT:
Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008
Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008
Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
-
- Viestit: 1244
- Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 3:52 pm
- Pyörä: XR400, XRV750
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Pakko kommentoida mutta on hieno peli!
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: La Kesä 11, 2011 11:19 pm
- Pyörä: XL500S XR600R XR80R Tunturi Maxi -81
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Mytistele joku ton tapainen http://i1.aijaa.com/b/00202/10480095.jpg CR Hondan loksu,Ufon e-hyväksytty takavalo,Motonet-mallia oleva joustava tarrakiinnitteinen led-rekkarivalo lokarin alla,myös e-merkattu. Itte nakkasin orggis takavaloulokkeen myös melko pikaisesti hyllylle,toki talteen!! -Timppa-Testaukset jatkuvat tänään ja kammottava takavalaisin-kilpiteline hirviö saa kyytiä
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Godzilla takavalo poistettu ja varastoitu org.osa laatikkoon. Tilalle desing-valo Italiasta
http://www.ebay.com/itm/fanalino-poster ... 3f193d4181
http://www.ebay.com/itm/fanalino-poster ... 3f193d4181
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Pikku askaretta eilenkin..
EBC:n Dirt Racer kytkin vaihdettu koska vanha luisti ihan törkeesti varsinkin suuremmilla vaihteilla vedätettäessä
http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... sarja-131/
EBC:n Dirt Racer kytkin vaihdettu koska vanha luisti ihan törkeesti varsinkin suuremmilla vaihteilla vedätettäessä
http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... sarja-131/
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Kytkinremppa onnistui hyvin! Eilisellä testilenkillä (175km) ei lipsunut tippaakaan. Vaihdoin myös 15 piikkisen eturattaan tilalle 14 piikkisen. Pitävän kytkimen ja tihentyneiden välitysten ansiosta Amerikanherkku nyppii nyt keulaa niin että tuli pari OHO! elämystä lenkillä.
Muistan hyvin keväältä paikallisen Honda-kauppiaan antaman läksytyksen tarvikekytkimien surkeasta sopivuudesta/toimivuudesta kysyessäni vahvempaa kytkinsarjaa Dominaattoriin jota heillä ei ollut tarjota. Vakiokytkin on nyt kuitenkin pettänyt minulla sekä Dominaattorista että XR:stä. Katsotaan nyt sitten kuinka tämä parjattu tarvikekytkin pelaa..
Uusia päivityksiä:
http://supermoto-umbauten.de/109/Kr%C3%BCmmer.html
Kaikki tilatut tavarat ovat olleet tähän asti sitä mitä on pitänytkin.. paitsi öljytikun tilalle tuleva öljynlämpömittari. Olin yhteydessä sähköpostitse väärän mittarin lähettäneeseen firmaan saksassa ja he lupasivat toimittaa minulle kuluitta uuden mittarin tilalle.
Muistan hyvin keväältä paikallisen Honda-kauppiaan antaman läksytyksen tarvikekytkimien surkeasta sopivuudesta/toimivuudesta kysyessäni vahvempaa kytkinsarjaa Dominaattoriin jota heillä ei ollut tarjota. Vakiokytkin on nyt kuitenkin pettänyt minulla sekä Dominaattorista että XR:stä. Katsotaan nyt sitten kuinka tämä parjattu tarvikekytkin pelaa..
Uusia päivityksiä:
http://supermoto-umbauten.de/109/Kr%C3%BCmmer.html
Kaikki tilatut tavarat ovat olleet tähän asti sitä mitä on pitänytkin.. paitsi öljytikun tilalle tuleva öljynlämpömittari. Olin yhteydessä sähköpostitse väärän mittarin lähettäneeseen firmaan saksassa ja he lupasivat toimittaa minulle kuluitta uuden mittarin tilalle.
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Kyseinen hankkimasi kytkin on parasta mitä voit pyörääsi kytkimeksi hankkia - kuka noista kytkimistä moista pajunköyttä koitti syöttää?
Ja hienosti kävi ja näytti pelaavan sun herkkus tänään - eiku joo, se varmaan rupes leviään tielle niin keksit sen IKEAN selitykseks poistuu porukasta ennen kun alkaa öljyä tulla ulos vanaksi asti
Ja hienosti kävi ja näytti pelaavan sun herkkus tänään - eiku joo, se varmaan rupes leviään tielle niin keksit sen IKEAN selitykseks poistuu porukasta ennen kun alkaa öljyä tulla ulos vanaksi asti
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Täytyy jättää valtuutetun Honda-varaosakauppiaan kytkin puheet omaan arvoonsa, ymmärrän kyllä että kun ei ole itsellä parempaa tarjota niin harmittaahan se.. Eilen tosiaan pikku surautuksella "sisäänajamassa" Amerikanherkkua. Kytkin pelaa edelleen loistavasti ja keula tuntuu keveältä. Välitysten lyhentaminen auttoi maastoajoon eikä siirtymällläkään kulkenut enää kuin 135 km/h pintakaasulla vitosella. Entisillä aavikkoväleillä meni 150km/h pintakaasulla THA->tulin muuten sen 52 km mitä navi näytti kotiin 40 minuutissa eli en päässyt ihan siihen 100km/h keskinopeuteen ja myöhästyin kotiintuloajasta 10min..sanomista tuli
Väkästelin etuvalolle suojuksen. Ajokavereilla kun on noita 990,950,690,640 soralinkoja niin täytyy suojautua kivisateelta.. jostain syystä Honta kun roikkuu aina liian lähellä
Arvakkaas muuten mistä tuo on tehty?
Väkästelin etuvalolle suojuksen. Ajokavereilla kun on noita 990,950,690,640 soralinkoja niin täytyy suojautua kivisateelta.. jostain syystä Honta kun roikkuu aina liian lähellä
Arvakkaas muuten mistä tuo on tehty?
- Gessuli
- Viestit: 1346
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 8:24 pm
- Pyörä: KTM 350 EXCF -15 KTM 990 -07
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Aina liian lähellä, mutta takapuolella kummiskin. Hyvä väkästely voi säästää seteleitä.
http://www.brbikers.com
EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.
EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.
- Rässi66
- Viestit: 1085
- Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
- Pyörä: Honda CR250R
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Ööh, tuohan on tehty erotiikkapaarin entisen subwoofferin suojaritilästä.
Tuoksuu jänskältä vieläkin.
Tuoksuu jänskältä vieläkin.