Crossi/Tour-X kypärä
Valvoja: Moderaattorit
Re: Crossi/Tour-X kypärä
Sain hieman koloja syventämällä ja tappeja pyörittämällä asettumaan jotenkin paikoilleen vaan en vieläkään täysin tiiviiksi (jos en sitten jo pistänyt kalvoa pilalle). No, pitää vielä yrittää säätää ajan kanssa noita tappeja pyörittelemällä. Kiitän vinkistä.
-
Mixu
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 10:40 pm
- Pyörä: joku mopo hakusessa
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Crossi/Tour-X kypärä
Saattasin luopua omasta TX3:sta, on jääny vähä käyttämättömäksi ja varsinaiseen 'kisa enduro' käyttöön hieman raskas ja kuuma kun on tottunu airohin keveyteen.
L kokoo, pinlock visiirillä ja käytetty korkeintaan kymmenisen kertaa.
575e ton hinta taitaa olla hyllyssä, tarjouksia kuunnellaan YV:llä ( en viitti edes varsinaista myynti ilmoo laittaa, katotaan ny raaskiiko luopua, pirun hyvä kun on )
lähes uudenveronen, oksista ym kosmeettisia pikkujälkiä - ei kaaduttu (ainakaa pää edellä)
visiirikin hyväkuntonen, mut ei toki uusi sekään.
L kokoo, pinlock visiirillä ja käytetty korkeintaan kymmenisen kertaa.
575e ton hinta taitaa olla hyllyssä, tarjouksia kuunnellaan YV:llä ( en viitti edes varsinaista myynti ilmoo laittaa, katotaan ny raaskiiko luopua, pirun hyvä kun on )
lähes uudenveronen, oksista ym kosmeettisia pikkujälkiä - ei kaaduttu (ainakaa pää edellä)
visiirikin hyväkuntonen, mut ei toki uusi sekään.
EXÄT:
Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008
Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008
Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
Re: Crossi/Tour-X kypärä
Onko muilla ollut huurtumisongelmaa Arain tour-x4:n kanssa? Vaikka tässä on pinlokki niin on kyllä pahin kypärä huurtumaan mitä mulla on koskaan ollut. Jopa tuo Uvex jota on huurtumisesta haukuttu pysy auki ilman pinlokkia paremmin kuin tämä.
Jotenkin vaikuttais siltä että tuo pinlock kalvo ei oikein istu tähän kun visiirin taitto muuttuu auki - kiinni asentojen välillä.
Jotenkin vaikuttais siltä että tuo pinlock kalvo ei oikein istu tähän kun visiirin taitto muuttuu auki - kiinni asentojen välillä.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
-
Koheltaja
- Viestit: 8074
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Crossi/Tour-X kypärä
Pinlockin tiiviste ei ole täysin tiivis ja yläsaumasta pääsee valumaan vettä väliin, sen jälkeen on visiiri huurussa, näin ainakin X2:ssa. Pitäisi kokeilla laittaa teippi yläsaumaan jos sen jälkeen ei vesi pääsisi kalvon ja visiirin väliin. Visiirin olen käsitellyt Fairylla huurtumattomaksi, tämän vähän auttaa mutta tosiaan jos vesi pääsee väliin niin huurtuminen tapahtuu kalvon pinnalle kun hengityskosteus tiivistyy kalvon kylmään pintaan.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Crossi/Tour-X kypärä
Onko kukaan ratkaissut x3:ssa visiirin löysyyttä yläasennossa. Alalukitus ja keskiasento on ok, mutta ylhäällä visiiri ei pysy täysin sekä putoaa keskiasentoon kun ajaa kuoppaan.
Itsellä 3 päivää vanha kypärä ja visiiri on todella löysä. Ei jaksaisi viedä takas myyjälle..
Itsellä 3 päivää vanha kypärä ja visiiri on todella löysä. Ei jaksaisi viedä takas myyjälle..
Re: Crossi/Tour-X kypärä
Sama vika TX4. Mulla lippa ala-asennossa ja olen ajatellu että johtuu siitä ettei mahdu nousemaan täysin ylös.f1zz kirjoitti:Onko kukaan ratkaissut x3:ssa visiirin löysyyttä yläasennossa. Alalukitus ja keskiasento on ok, mutta ylhäällä visiiri ei pysy täysin sekä putoaa keskiasentoon kun ajaa kuoppaan.
Itsellä 3 päivää vanha kypärä ja visiiri on todella löysä. Ei jaksaisi viedä takas myyjälle..
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
- tertsu
- Viestit: 2813
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Crossi/Tour-X kypärä
Visiirin pysyminen ylhäällä oli ongelma TourX:ssä vain uutena. Nykyään pysyy hyvin kun mekanismissä on sopivasti likaa välissä ja osat ovat kuluneet ja naarmuilla.
Kura lentää...
-
THA
- Viestit: 3707
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Crossi/Tour-X kypärä
Tulin hankkineeks eilen Airoh'n S4:n, kun en saanu sit uutta ARC:tä kiteen puuhun osumisen johdosta rutisevaks muuttuneen tilalle vieläkään, eli Duell'lta ARC edelleen punasella.
Toisin kuin "kisa"Airoh't, S4 on jämäkkä, ei saa missään nimessä lk. senttejä kasaan käsien välissä painellen, ei poikki- eikä pituussuunnassa. Ja on pikalukko, se oikeestaan ratkas, koska pikalukollisista mielusimman valitsin. Ja mielunen toi S4 onkin, sekä ihmeen hiljanen. Alun perin kattelin ja pohdin miten se ajolasin hihnas mahtuu kulkemaan, hyvin se menee, vaikka epäusko olikin suuri. Myös ilman lasien hihnaa välissä mielestäni hiljainen, hiljaisin kypärä minulla koskaan, vaikka yks umpipottakin on. Hiukan häiritsee näkökentässä se visiirin liikuttelunysty, vaikkei olekaan alueella mihin katsoo, sykoloogista siis. Kuumakin se on, teippaan valkoiseksi piakkoin. Ei parane tauon ajaksi jättää aurinkoon tarakalle, viilennyksen sijasta saa kuumennusta. Hyvin hengittää ajossa ja visiirikin aukenee jo alk. 32-33km/h kiinni ollenkin. Auki se on maastossa pidettävä ja isoin fail tossa tulee noista pysäyuskohdista, tars olla se välipysäys muutaman millin auki niin olis rok. Puoliks auki kun se viimaa silmille kuten kokonaankin, eli ei voi ajaa ilman laseja maantienopeuksia.
Jahka sateeseen pääsen, saa nähdä. Ötököitä liiskaantuu visiiriin siirtymillä, josko pisarat pysyis pois. Se ero ainakin ötököiden kohdalla ajolaseihin, että osaa katsoa ns. ohi/läpi. Ajolaseissa se kiinnittää huomiota, tuossa ei. Visiirin huollosta ja ylläpidosta ei ole juurikana kokemusta, kallis on uusia vs. linssi ajolaseihin. Ihan siis Duell'sta tilasin ja kun yksin tuli, rahti pienehkön alennuksen päälle, en oo juur kummemmassa asemassa kuin te muutkaan, mut kun eiliseks sai heti, kelpas ennen kun maailmalta tilata. Ja hyvä näin, heti eilen heitin kunnon lipat tiellä perseelleni, jos olis pää osunu, olis käyny jo osumaa ottaneen potan kans ehkä pahoinkin.
Toisin kuin "kisa"Airoh't, S4 on jämäkkä, ei saa missään nimessä lk. senttejä kasaan käsien välissä painellen, ei poikki- eikä pituussuunnassa. Ja on pikalukko, se oikeestaan ratkas, koska pikalukollisista mielusimman valitsin. Ja mielunen toi S4 onkin, sekä ihmeen hiljanen. Alun perin kattelin ja pohdin miten se ajolasin hihnas mahtuu kulkemaan, hyvin se menee, vaikka epäusko olikin suuri. Myös ilman lasien hihnaa välissä mielestäni hiljainen, hiljaisin kypärä minulla koskaan, vaikka yks umpipottakin on. Hiukan häiritsee näkökentässä se visiirin liikuttelunysty, vaikkei olekaan alueella mihin katsoo, sykoloogista siis. Kuumakin se on, teippaan valkoiseksi piakkoin. Ei parane tauon ajaksi jättää aurinkoon tarakalle, viilennyksen sijasta saa kuumennusta. Hyvin hengittää ajossa ja visiirikin aukenee jo alk. 32-33km/h kiinni ollenkin. Auki se on maastossa pidettävä ja isoin fail tossa tulee noista pysäyuskohdista, tars olla se välipysäys muutaman millin auki niin olis rok. Puoliks auki kun se viimaa silmille kuten kokonaankin, eli ei voi ajaa ilman laseja maantienopeuksia.
Jahka sateeseen pääsen, saa nähdä. Ötököitä liiskaantuu visiiriin siirtymillä, josko pisarat pysyis pois. Se ero ainakin ötököiden kohdalla ajolaseihin, että osaa katsoa ns. ohi/läpi. Ajolaseissa se kiinnittää huomiota, tuossa ei. Visiirin huollosta ja ylläpidosta ei ole juurikana kokemusta, kallis on uusia vs. linssi ajolaseihin. Ihan siis Duell'sta tilasin ja kun yksin tuli, rahti pienehkön alennuksen päälle, en oo juur kummemmassa asemassa kuin te muutkaan, mut kun eiliseks sai heti, kelpas ennen kun maailmalta tilata. Ja hyvä näin, heti eilen heitin kunnon lipat tiellä perseelleni, jos olis pää osunu, olis käyny jo osumaa ottaneen potan kans ehkä pahoinkin.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
ceevu
- Viestit: 1982
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
- Paikkakunta: jokela
Re: Crossi/Tour-X kypärä
mulla toi airohin visiiri on pysyny uudenveroisena edelleen.Tosin tietoisesti vältän hiekkapölyn hieromista siihen,mieluummin kattelen pölyn ja itikoiden läpi kunnes pääsee vedellä huuhtelemaan...
- Ilipo
- Viestit: 408
- Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
- Pyörä: KTM 990 Adventure
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Crossi/Tour-X kypärä
Mulla tuli pyörän pleksin vaihtamisen jälkeen Tour-X3:een ihana "pärinä" kaupanpäälle... Paikansin tuon lippaan ja pikaisella googletuksella en ollut ongelmani kanssa yksin.
Kokeilin erilaisia tapoja jäykistää lippaa, lisätä painoja lipan kärkeen etc. mutta mikään ei tuntunut auttavan, kunnes hain B-kaupasta bitumilevyä ja liimasin sen lipan alapintaan... Nyt ei lippa enää pärrää
Ja mikä parasta tuo modaus ei näy "ulospäin"
Kokeilin erilaisia tapoja jäykistää lippaa, lisätä painoja lipan kärkeen etc. mutta mikään ei tuntunut auttavan, kunnes hain B-kaupasta bitumilevyä ja liimasin sen lipan alapintaan... Nyt ei lippa enää pärrää
-
Jarno
- Viestit: 2617
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: Crossi/Tour-X kypärä
Kakkosen lipassa on sellaiset jäätelötikun kokoiset jäykisteet teipattuna lipan sivujen sisäpuolelle, kiinnitysruuveista eteenpäin, ainakaan tuossa itsellä olevassa kolmosessa ei moisia ole.
Muutenkin tuon uudemman lippa tuntuu jotenkin löysemmältä, lienekkö materiaalin vai muodon syytä?
Muutenkin tuon uudemman lippa tuntuu jotenkin löysemmältä, lienekkö materiaalin vai muodon syytä?
- Ilipo
- Viestit: 408
- Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
- Pyörä: KTM 990 Adventure
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Crossi/Tour-X kypärä
En tiedä mistä johtuu, mutta käsittämätön ominaisuus tuon hintaluokan kypärässä. Ilmeisesti tuo pärinä ilmenee vähänkään suojaavampien pleksien kanssa. Itsellä Mirage2
Re: Crossi/Tour-X kypärä
Kävin tuota Araita koesovittamassa asioikseen 200 km päässä, kun halvalla olisin saanut. En kuitenkaan ostanut jo täällä esilletulleiden ongelmien takia (rempula lippa ja löysä visiirin kiinnitys). Lisäksi Arai tuntui päässä lähinnä perunasäkiltä verrattuna Shoein XR tonniin, johon olen tottunut.
Pitäsi vissiin käydä jossain sovittamassa Shoein Hornet DS:ää. Lieneekö sekin sisustukseltaan enemmän krossi- kuin tourinkikypärä?
Pitäsi vissiin käydä jossain sovittamassa Shoein Hornet DS:ää. Lieneekö sekin sisustukseltaan enemmän krossi- kuin tourinkikypärä?
- kimmokekki
- Viestit: 1435
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
- Pyörä: KTM 530 exc-R
- Paikkakunta: tervakoski
Re: Crossi/Tour-X kypärä
Eipä ole X-lite:ssa tuommoista vikoja esiintynyt ...
Ei huurru ei pärise eikä kyllä suuremmin suhisekkaan
Ei huurru ei pärise eikä kyllä suuremmin suhisekkaan
Re: Crossi/Tour-X kypärä
Vein oman TX4 takaisin myymälään tutkittavaksi huurtumisongelman takia. Vaikka tiskiltä sanottiin ettei kukaan koskaan milloinkaan aikaisemmin ole valittanut niin seuraavana päivänä tuli soitto että tuttu ongelma. Kuulemma visiiri suunniteltu huonosti eikä pinlokki tiivisty. Yrittävät keksiä jotain, toivottavasti keksivät.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]