Miikan XR600R

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
MiikaM
Viestit: 270
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:05 am
Pyörä: XR600R
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja MiikaM »

Aamulla kolme polkasua ja savut pakoputken kautta ulos koneesta, kävi todella nätisti. Nyt jos menis Suomen jääkiekkomenestyksen siivittämänä ajamaan koneen sisään, vähä jänskittää onko tehot tallessa.
Avatar
MiikaM
Viestit: 270
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:05 am
Pyörä: XR600R
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja MiikaM »

Nyt olis sisäänajot tehty, kivan kuulonen ku ei oo mitään ylimääräisiä ääniä (ainakaan vielä..) Niin kiva mopo että mp-poliisisetäkin kiinnostui kun olin vähän vajavaisella varustuksella lähtenyt koeajolle, muistutti 50€ vilkuista, valoista ja peileistä (tai niiden puuttumisesta..). Asiallinen poliisi muuten, en ole tainnut mulkkuun vielä törmätäkkään. Pitänee varmaan ruuvailla kyseiset osat kiinni kun kirjoitteli otteeseenkin.

Käyntiin saaminen tossa on vähän haastavampaa kuin aikaisemmin, voi kyllä johtua siitä että mulla oli tyhjäkäyntikierrokset aika korkealla eli kaasun luisti ruuvattu auki. Kaasari oli vielä vanha että sekin voi olla vähän väärissä säädöissä. Tai sitten tuo on vaan ihan täysin tekniikkalaji ilman automaattista puolipuristinta..Tai on se kyllä senkin kanssa. Vähän meinasi ruveta naurattaa kun poliisisetä olisi mut saattanut tallille, jonne oli jotain kilsa autotietä, mutta mopo ei sitten lähtenyt käyntiin. Meni sitten työntöhommiksi..Kyllä tuo sen jälkeen lähti vielä käyntiin kun kokeilin.

Mitään halolla päähän efektiä noi muutokset ei aiheuttanut, mutta voi johtua tuosta vanhasta kaasarista kun sitä ei ole säädetty uudelle setupille. Ei toi tieteskää mikään husapertti ole.

Seuraavaksi sitten öljynvaihtoa, venttiilien uudelleen tsekkaus ja sähköhommia. Hieno mopo siitä vielä tulee vaikka itse sanonkin :)
Öljynjäähy ja kaasari jää sitten vähän myöhemmäksi. Siitä tulikin mieleen että laitoin öljynlämpömittarin kiinni, se näytti parhaillaan 120 astetta kun käytin kokoajan vähän korkeampia kierroksia, onko tuo normaalia "katuajossa", tosin ei tuo ollut mitään köröttelyä.
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Dominaattorissa ainakin huiteli öljynlämmöt usein noissa lukemissa ilman öljynjäähdytintä. Jäähdyttimen asennuksen jälkeen tipahti sadan asteen pintaan katuajeluissa. Pehmeässä möyriessä nousee vieläkin reilusti yli sadan asteen. Laita vaan se jäähdytin ettei käy niinkuin kaverille jonka Domi nappas toissaviikolla kiinni öljynlämpöjen ollessa 140 astetta :shock:
Kumipuhki
Viestit: 192
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2010 11:15 am
Pyörä: WR300-10, TE 610 -08, KTM 65sx-09

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja Kumipuhki »

Mitenkäs noi viritykset onnistu? Häviskö alaääntö ym.

Edit. kurapyörien nokista ei ole juuri koskaan mitään speksejä tarjolla kuten muiden pyörien kohdalla löytyy ihan kunnon tiedot josta pystyy päättelemään jo paljon, mihin sopii ja mitä vaatii.
Kaksitahtinen Mielialahäiriö
Avatar
MiikaM
Viestit: 270
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:05 am
Pyörä: XR600R
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja MiikaM »

En mä huomannu alaväännön katoamista, tosin en huomannu yläpäässäkään mitään ihmeellistä. Ehken tuli vähän lisää paukkua sinne. Mutta paha verrata kun syksyllä ajoi edellisen kerran.. Mulla vielä vanha kaasari kinni, en ruvennut kikkailemaan tuon FCR:n kanssa kun uraalle lähtö olisi melkein kohta ja vapaata aika vähän. Voi olla että se tekee suurimman muutoksen.

Pitää raportoida kun saa tuon uuden kaasarin kii.
xlr
Viestit: 84
Liittynyt: La Kesä 11, 2011 11:19 pm
Pyörä: XL500S XR600R XR80R Tunturi Maxi -81
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja xlr »

Moro,ruuvaa se FCR paikalleen,huomaat muutosta ylä-ja alapäässä,luultavasti myös edellämainittujen ääripäiden välistä!! Aikaa tossa omassa virityksessä ei saanut menemään paria tuntia kauempaa vaijeritöineen kaikkineen,Keihini lähtöisin jostain oranssista moposta. Kuva Suosittelen asentamaan pikimmiten,voin sanoa että vaivannäkö kyllä kannattaa :P :P -Timppa-
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja hannuk »

xlr kirjoitti:Aikaa tossa omassa virityksessä ei saanut menemään paria tuntia kauempaa vaijeritöineen kaikkineen,Keihini lähtöisin jostain oranssista moposta.
Milläs säädöillä tuo kaasari on vai ihan vaan porkkanalingon säädöissä edelleen?
Oma vastuu! Artisti maksaa...
xlr
Viestit: 84
Liittynyt: La Kesä 11, 2011 11:19 pm
Pyörä: XL500S XR600R XR80R Tunturi Maxi -81
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja xlr »

Moi,piti ruveta ihan mielenkiinnosta tarkastamaan sumuttimia,viime kesänä vaan asentelin murikan niine hyvineen paikoilleen,hyvin tuntu pelaavan niin ei muutakuin sinkkiä tiukalle... Aika rikkaallahan toi on varmaan ollut,main jet 172,pilot 48,starter jet 68,slow airjet 100(uudemmissa korvattu seosruuvilla..?),main airjet 200,neula OBDVR 7.lovi ylhäältä. No,helvatan hyvin pelas noillakin verrattuna orggis Keihiniin,vetoja tuntu olevan ainakin ajokaverin(XR650R)mielestä joka tahtoi jäädä sorasuihkuun lähdöissä :twisted: :twisted: . Nyt kuitenkin kaasarin putsauksen/tarkastuksen yhteydessä vaihdoin pääsuuttimeksi 165(kiitokset "gambinalle" mittavasta valikoimasta!!)ja neulan 5:een loveen,persdynolla vaikea havaita muutosta,ei nyt ainakaan huonompaan mennyt,penssiinin kulutuksen ei luulis ainakaan nousevan!! -Timppa-
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Kyllähän ne säädöt kestää olla aika pahasti poskellaan ja silti mopo "toimii". Drz:n fcr jumpan perusteella sillä on silti vielä iso ero siihen että ne säädöt on lambdankin mukaan kohdillaan. Onneks näyttää siltä että ei tarvi alkaan konsultoimaan kaasarin säätöä ennen uraata =)
Oma vastuu! Artisti maksaa...
LightSpeed
Viestit: 1294
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

hannuk kirjoitti:Kyllähän ne säädöt kestää olla aika pahasti poskellaan ja silti mopo "toimii". Drz:n fcr jumpan perusteella sillä on silti vielä iso ero siihen että ne säädöt on lambdankin mukaan kohdillaan. Onneks näyttää siltä että ei tarvi alkaan konsultoimaan kaasarin säätöä ennen uraata =)
Kyllähän miika yhden kaasarin säätää ennen uraata,jos ei ole niin väliä minkä vuoden uraasta on kyse... :lol:
Aika vähällä pääsis jos heti ostaisi riitävän tehokkaan ja muiltakin ominaisuksiltaan hyvän mopon.Pelkää ajoa ja joskus öljyn vaihtoa tms.
Avatar
MiikaM
Viestit: 270
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:05 am
Pyörä: XR600R
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja MiikaM »

LightSpeed kirjoitti:
hannuk kirjoitti:Kyllähän ne säädöt kestää olla aika pahasti poskellaan ja silti mopo "toimii". Drz:n fcr jumpan perusteella sillä on silti vielä iso ero siihen että ne säädöt on lambdankin mukaan kohdillaan. Onneks näyttää siltä että ei tarvi alkaan konsultoimaan kaasarin säätöä ennen uraata =)
Kyllähän miika yhden kaasarin säätää ennen uraata,jos ei ole niin väliä minkä vuoden uraasta on kyse... :lol:
Aika vähällä pääsis jos heti ostaisi riitävän tehokkaan ja muiltakin ominaisuksiltaan hyvän mopon.Pelkää ajoa ja joskus öljyn vaihtoa tms.
Ai meinasit sellasta 200kg oranssia möhköö? Tollanen Hondahan on sijoitus, arvo kasvaa kun sitä tuunailee (tai sitte ei..) Mutta ei ny kaikkia virejä pidä kerralla tehdä, pitää totutella pikkuhiljaa tehon kasvuun. Tollanen hirviöhän voi karata muuten käsistä. Ny toi muuten lähtee ekalla polkasulla käyntii, tosin Sampsa joutu kokeilee Uraata varten ja läks vasta kolmannella.
Avatar
MiikaM
Viestit: 270
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:05 am
Pyörä: XR600R
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja MiikaM »

Niin ja kuvia tulee kun on jotain julkaisukelpoista..Niin humoristi en ole että puolivalmiista viitin ottaa.
xlr
Viestit: 84
Liittynyt: La Kesä 11, 2011 11:19 pm
Pyörä: XL500S XR600R XR80R Tunturi Maxi -81
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja xlr »

Joo,tota DRZ-suutin/säätörumbaa aika läheltä seuranneena täytyy kyllä sanoa että ei kai muuta optiota ole kuin asiansa osaava dynottaja!! Mutta mistä johtuu että näissä vanhanliiton vehkeissä säädöt saa näemmä olla melkein mitä sattuu niin silti mennään niin perkeleesti,vai tuntuuko se vaan siltä,kuskikin jo varmaan luettavissa oldschool-ukkoihin... Konsultoi vaan MiikaM:ää et Keihini vaan kiinni,ei siinä säädöt voi olla näköjään kovin pahasti pielessä olipa se irroitettu mistä tahansa!! Niin,omassa nopossa modaukset rajoittuu/taitaa pysyäkkin snorkkelin poistoon,ABP pakosarjaan,homemade väliputkeen,Akran pönttöön!! ps. kaveri menossa DRZ:an kanssa rullille,voisko hannuk laittaa lähtö/oletusarvoja säädöista vaikka yv:nä. Laitteessa 39 FCR,3x3 mod,CRD pakosarja+saman valmistajan mökäpönttö. -Timppa-
xlr
Viestit: 84
Liittynyt: La Kesä 11, 2011 11:19 pm
Pyörä: XL500S XR600R XR80R Tunturi Maxi -81
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja xlr »

MiikaM kirjoitti:Niin ja kuvia tulee kun on jotain julkaisukelpoista..Niin humoristi en ole että puolivalmiista viitin ottaa.
No totta munassa kuvia heti,ne on aina niin kivoja,se on katsojan huumorintajusta kiinni jos ei kärsi katsoa!! -Timppa-
LightSpeed
Viestit: 1294
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: Miikan XR600R

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

MiikaM kirjoitti:
LightSpeed kirjoitti:
hannuk kirjoitti:Kyllähän ne säädöt kestää olla aika pahasti poskellaan ja silti mopo "toimii". Drz:n fcr jumpan perusteella sillä on silti vielä iso ero siihen että ne säädöt on lambdankin mukaan kohdillaan. Onneks näyttää siltä että ei tarvi alkaan konsultoimaan kaasarin säätöä ennen uraata =)
Kyllähän miika yhden kaasarin säätää ennen uraata,jos ei ole niin väliä minkä vuoden uraasta on kyse... :lol:
Aika vähällä pääsis jos heti ostaisi riitävän tehokkaan ja muiltakin ominaisuksiltaan hyvän mopon.Pelkää ajoa ja joskus öljyn vaihtoa tms.
Ai meinasit sellasta 200kg oranssia möhköö? Tollanen Hondahan on sijoitus, arvo kasvaa kun sitä tuunailee (tai sitte ei..) Mutta ei ny kaikkia virejä pidä kerralla tehdä, pitää totutella pikkuhiljaa tehon kasvuun. Tollanen hirviöhän voi karata muuten käsistä. Ny toi muuten lähtee ekalla polkasulla käyntii, tosin Sampsa joutu kokeilee Uraata varten ja läks vasta kolmannella.
Aika näppärällä tavalla olet ratkaissut sähköstartin puutteen :P
Vastaa Viestiin