Mitä talleissa tapahtuu...?
Valvoja: Moderaattorit
Re: Mitä talleissa tapahtuu...?
Kuvista oli sen verran hyötyä, että sain mitattua, että syyllinen ei ole tapponappi. Nyt potentiaalisia vikakohteita on enää kaksi liitintä ja niiden välissä kulkeva paikotellen peukalon paksuinen johtosarja...[/quote]
Minä sain domin käyntiin, kun otin ilmanpuhdistajan pois ja väänsin kaasun auki - "ruikka"pullolla bensaa suoraan kaasariin. ja kas mopo heräsi heti
käyntiin. Mitenkä lie talven aikana kuivahtanut??? Nyt vain kun sulaisi tuo vasta satanut lumi pois, niin...
Minä sain domin käyntiin, kun otin ilmanpuhdistajan pois ja väänsin kaasun auki - "ruikka"pullolla bensaa suoraan kaasariin. ja kas mopo heräsi heti
käyntiin. Mitenkä lie talven aikana kuivahtanut??? Nyt vain kun sulaisi tuo vasta satanut lumi pois, niin...
Kun itse tekee, niin saa sellaisen kuin tulee
- svheebo
- Viestit: 336
- Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 6:45 am
- Pyörä: Africa twin DCT
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Mitä talleissa tapahtuu...?
Kottaraiseen öljyjen/suodattimien vaihto. Viikonlopun ajeluissa oli ollut myös pohjapanssarille käyttöä, pitänee huomenna vähän naputella sitä suoremmaksi että saa paikalleen. Lisäksi sain teippailla sähköteipillä johdoille suojaa, oli joistain (valkoinen ja sinikeltainen) lähtenyt se suojaletku sulamaan, päässyt heilumaan ja ottanut pakoputkeen kiinni, johtojen eristeet onneksi koskemattomat. Uusilla nippusiteillä paremmin kiinni.
Viimeksi muokannut svheebo, Ti Touko 08, 2012 6:17 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: Mitä talleissa tapahtuu...?
Tää kai tänne kuulu kun osittain taivasalla ja osittain pöydän ääressä tehtyjä korjauksia, eikä edes ole sormet rasvassa...
Ajovalon 35w xenoni sai väistyä vakio halogeenin tieltä, ilmeisesti jotain vikaavikaa elektroniikassa kun valo päällä tuntui sähköä kuluvan aika reippaasti halogeeniin tai 50w xenoniin verrattuna.
Lämpömittariinkin tuntui vaikuttavan päällä ollessaan.
Johdot ehjiä joten kai kyseessä jonkinlainen oikea vika...
Onneksi on hellan lampussa H7:n kannassa samanlainen superseal liitin kuin noissa xenoneissa käytetään 12v syöttöön, nopea ja helppo vaihtaa valonlähdettä, vaikka ilman työkaluja...
Samalla innolla vaihdettiin touratechin mittariin muutama osa, joista ainakin yksi varistori rikki, enää ei näytön kontrasti muutu latausjännitteen mukana.
Ystävällisesti lähettivät varaosat ihan ilmatteeksi saksasta, eivätkä edes ehdotelleet korjattavaksi lähettämistä!
Positiiviselle puolelle jäi vielä sekin että mittari ei hajonnut korjauksesta...
Ajovalon 35w xenoni sai väistyä vakio halogeenin tieltä, ilmeisesti jotain vikaavikaa elektroniikassa kun valo päällä tuntui sähköä kuluvan aika reippaasti halogeeniin tai 50w xenoniin verrattuna.
Lämpömittariinkin tuntui vaikuttavan päällä ollessaan.
Johdot ehjiä joten kai kyseessä jonkinlainen oikea vika...
Onneksi on hellan lampussa H7:n kannassa samanlainen superseal liitin kuin noissa xenoneissa käytetään 12v syöttöön, nopea ja helppo vaihtaa valonlähdettä, vaikka ilman työkaluja...
Samalla innolla vaihdettiin touratechin mittariin muutama osa, joista ainakin yksi varistori rikki, enää ei näytön kontrasti muutu latausjännitteen mukana.
Ystävällisesti lähettivät varaosat ihan ilmatteeksi saksasta, eivätkä edes ehdotelleet korjattavaksi lähettämistä!
Positiiviselle puolelle jäi vielä sekin että mittari ei hajonnut korjauksesta...
- Lerssi
- Viestit: 338
- Liittynyt: Ke Huhti 13, 2011 10:54 pm
- Pyörä: KTM 1290 Adventure
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Mitä talleissa tapahtuu...?
Sori pilkunnussinta mutta katoppa tuossa vasemman punaisen korostuksen alla on tinanööli, joka voi aiheuttaa oikosulun, tai sitten kuvakulma vaan valehtelee
Eihän sitä kukhan jaksa!
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: Mitä talleissa tapahtuu...?
Siinä tyhjän täpän ja viivan välissä?
Irto hitunen, tuli käytyä koko piirilevy ajan ja suurennuslasin kanssa läpi moisten varalta.
Joku siihen on joskus kolhaissut jäljistä päätellen, varmaan tehtaan jäljiltä, kuten nuo jälkeenpäin juotetut komponentitkin tuossa 100R300 mallissa.
Ei tuo ruuvin vieressä oleva isompi diodikaan ilman salamaa noin harmaalta näyttänyt...
Ja koeajokin suoritettu jo, toimii kuten kuuluukin.
Irto hitunen, tuli käytyä koko piirilevy ajan ja suurennuslasin kanssa läpi moisten varalta.
Joku siihen on joskus kolhaissut jäljistä päätellen, varmaan tehtaan jäljiltä, kuten nuo jälkeenpäin juotetut komponentitkin tuossa 100R300 mallissa.
Ei tuo ruuvin vieressä oleva isompi diodikaan ilman salamaa noin harmaalta näyttänyt...
Ja koeajokin suoritettu jo, toimii kuten kuuluukin.
- gixxerman
- Viestit: 4786
- Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
- Pyörä: 4xtohtori
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Mitä talleissa tapahtuu...?
Talli sekaisin kuin seinäkello kun ryhdyin tuota varaosapiikkiä pienimään ja suunnittelemaan,mitä siitä hyödyntää muissa pyörissä
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Re: Mitä talleissa tapahtuu...?
Sain itseni vihdosta viimein niskasta kiinni ja hitsasin pohjankankaalla 2010 tuhannen päreiksi menneen katteen kasaan. Taino se on nyt yhtenä kappaleena, upotin s-mallin rautalankoja kolvilla kuumentaen abs-muoviin. Pienempiä rikkimenneitä lenkkejä (etukopan kiinnikkeet) läpisulatin niinikään kolvilla. Päälle vielä asetoni+lego -massaa niin eiköhän taas siirrytä katettujen pyörien joukkoon..
Русский военный корабль, иди на хуй
- gambina
- Viestit: 116
- Liittynyt: La Loka 23, 2010 9:07 pm
- Pyörä: KTM 690 Enduro R 2017
- Paikkakunta: keski-suomi
Re: Mitä talleissa tapahtuu...?
dr-z sai keihin fcr 39 kaasuttimen,crd alkukäyrän ja ilmanputsarin auki leikkuun(3x3).vehje on kuin eri planeetalta,ei voi muuta kun suositella keihiniä kyseiseen mopoon.vanteille pitäs vielä vääntää pirellin mt60 kumit,alkuperäinen takavalo/kilpiteline vaihtaa johonkin vähän sirompaan malliin ja myöhemmin kesällä ehkä penkitys/säätö.äänenvaimennin olkoon toistaiseksi vakio.
Kaikki on kohdallaan ja kunnossa. Ainoa vika on että mikään ei toimi.
Re: Mitä talleissa tapahtuu...?
Vesipumpun remontti pitäis huomenna aloittaa ja toivottavasti myös saada valmiiksi... Sit ehkä voiskin jo aloittaa ajokauden! Eipä oo koskaan näin myöhään menny aloitus...
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Re: Mitä talleissa tapahtuu...?
Putkia tullut laiteltua molemmin puolin
Kurahipiäinen rastinnoutaja
Lahden alueen kuvasuraus kartalla
Lahden alueen kuvasuraus kartalla
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: Pe Touko 27, 2011 11:22 am
- Pyörä: SE
Re: Mitä talleissa tapahtuu...?
SM:stä hävisi toinen änkkäri ja putki siirtyi ylös. Vaatii vielä kehittelyä, mutta hahmottuu jo. Latausvalonkin laitoin! Loistava keksintö hintaansa nähden!
Pientä hiontaa vielä ja sitten pohjapanssaria väsäämään. Continentalin setät kun vielä saisivat paistettua ne TKC80 renkaat niin pääsisi päättämään ajokauden telomalla itsensä.
Pientä hiontaa vielä ja sitten pohjapanssaria väsäämään. Continentalin setät kun vielä saisivat paistettua ne TKC80 renkaat niin pääsisi päättämään ajokauden telomalla itsensä.
Re: Mitä talleissa tapahtuu...?
Putsasin vauhtipyörän puoleista öljy silmää niin eikös se helvetti painunut sisään niin joutu aukaiseen kopan
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Re: Mitä talleissa tapahtuu...?
Darra sai "uuden" putken kun edes oma pää ei kestänyt gpr:n ääntä. xf650freewind halusi luopua putkestaan mikä meni pikku hitsailulla paikalleen.
Tosin nyt ääntä saisi olla vähän enemmän paremmin tuo nyt tuntuisi vääntävän alhaalta kuin gpr:n mökäpöntöllä.
renkaat (k60 scout) uudet eteen ja taakse, uusilla sisuskumeilla, vanhat toki oli ehjät mutta valmistusvuosi 99 joten totesin että vaihdetaan samalla.
takapyörään ja rattaaseen tuli samalla vaihdettua laakerit. Sen verran tuo scoutti on korkeampi kuin vanha rengas että todennäköisesti täytyy jossain vaiheessa etsiä isompaa takaratasta.
Etulokari löytyi hondasta cr250:sta
Tosin nyt ääntä saisi olla vähän enemmän paremmin tuo nyt tuntuisi vääntävän alhaalta kuin gpr:n mökäpöntöllä.
renkaat (k60 scout) uudet eteen ja taakse, uusilla sisuskumeilla, vanhat toki oli ehjät mutta valmistusvuosi 99 joten totesin että vaihdetaan samalla.
takapyörään ja rattaaseen tuli samalla vaihdettua laakerit. Sen verran tuo scoutti on korkeampi kuin vanha rengas että todennäköisesti täytyy jossain vaiheessa etsiä isompaa takaratasta.
Etulokari löytyi hondasta cr250:sta
-
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
- Pyörä: Trek Roscoe 6
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Mitä talleissa tapahtuu...?
Gessuun uudet eturenkaan laakerit ja stefat.
Huomena vielä tuuletin irti ja enimmät hiekat pois ropellin ja moottorin välistä.
Huomena vielä tuuletin irti ja enimmät hiekat pois ropellin ja moottorin välistä.
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> Polkupyörä
- svheebo
- Viestit: 336
- Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 6:45 am
- Pyörä: Africa twin DCT
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Mitä talleissa tapahtuu...?
Ketjujen/rattaiden/jarrupalojen vaihto, ruosteenpoistoreissusta muistoksi jääneiden ruohojen yms pois kaapimista... Ketjulukon niittauksen onnistuin sössimään eli huomenna hakemaan jostakin uusi lukko d.i.d 520 vm ketjuun. Löytyyköhän ihan mopokaupan hyllyistä?
Ediittiä : Löytyihän niitä.
Ediittiä : Löytyihän niitä.