Magellan vastaan Garmin kumpi on kumpi
Valvoja: Moderaattorit
- Mika TA-91
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Moi,
RAM:in teline on varsin tukeva ja "jäykkyys" riittävä, eli ei ongelmia.
Ja kuten RTJ mainitsi on minulla myöskin sovitin, jolla saan kameran kiinni telineeseen, sekä sen lisäksi minulla on sen varren toiseen päähän imukuppi kiinnitin, jolla käytän samaa telinetta autossa. Yksi tuo RAM-konseptin parhaita puolia on sen tukevuus ja laajennettavuus eri tarpeisiin.
Sen verran vielä tarkennusta, että toki RAM-telineitä löytyy Garminiin ja moniin muihinkin laitteisiin.
Terveisin
RAM:in teline on varsin tukeva ja "jäykkyys" riittävä, eli ei ongelmia.
Ja kuten RTJ mainitsi on minulla myöskin sovitin, jolla saan kameran kiinni telineeseen, sekä sen lisäksi minulla on sen varren toiseen päähän imukuppi kiinnitin, jolla käytän samaa telinetta autossa. Yksi tuo RAM-konseptin parhaita puolia on sen tukevuus ja laajennettavuus eri tarpeisiin.
Sen verran vielä tarkennusta, että toki RAM-telineitä löytyy Garminiin ja moniin muihinkin laitteisiin.
Terveisin
Mika TA-91
- Mika TA-91
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Moi,
RAM-telineeseen liitetyn Magellan "kehdon" kanssa joudut virtakaapelin ruuvin aina kiristämään, tosin itse huomasin kun joskus aikoinaan leikin vielä Magellanin oman pohjan kanssa, että kovassa tärinässä joutui siinäkin ruuvin kiristämään, ettei virran saanti pätkinyt.
Yksi vaihtoehto on toki yhdistää kummankin telineen hyvät puolet eli hommaa RAM kilkkeet siten ettei mukana tule tuota Magellan "kehtoa" vaan pelkka pallokolmiokiinnike, johon sitten ruuvaa kiinni tuon Magellanin oman ja alkuperäisen pohjan.
Terveisin
RAM-telineeseen liitetyn Magellan "kehdon" kanssa joudut virtakaapelin ruuvin aina kiristämään, tosin itse huomasin kun joskus aikoinaan leikin vielä Magellanin oman pohjan kanssa, että kovassa tärinässä joutui siinäkin ruuvin kiristämään, ettei virran saanti pätkinyt.
Yksi vaihtoehto on toki yhdistää kummankin telineen hyvät puolet eli hommaa RAM kilkkeet siten ettei mukana tule tuota Magellan "kehtoa" vaan pelkka pallokolmiokiinnike, johon sitten ruuvaa kiinni tuon Magellanin oman ja alkuperäisen pohjan.
Terveisin
Mika TA-91
Tämä kävi itselläkin mielessä kun noita magellanin omia tuossa "pyörii" jaloissa. No katotaan nyt kuinka tuo oma istuu tuohon uuteen pyörään (on se hienoa sanoa noinMika TA-91 kirjoitti:Moi,
Terveisin
Pohdinta johti Garminin ostoon !
Kaveri möi mulle sopivien karttojen kera E Trex legendin ,vähän
käytetyn.Niinpä päätin ostaa sen
Oli suomen kielinen laite ,jota myös hain .
Pieni näyttö tietysti,mutta kyllä sillä pärjää mopossakin.Retkihommissa taas pienuus suuri etu,mahtuu taskuun eikä paina mitään.
Mopo teline on vielä hakusalla, oisko se tougratekin paikka ?
Täytyy harkita Topo karttan hankintaa lisäksi,Garminin vapaa-aika kartoille.Jos tarvetta ilmaantuu !
Hyviä laitteita on useita,hinta ratkaisi ainakin tämän minun hankinnan.
käytetyn.Niinpä päätin ostaa sen
Oli suomen kielinen laite ,jota myös hain .
Pieni näyttö tietysti,mutta kyllä sillä pärjää mopossakin.Retkihommissa taas pienuus suuri etu,mahtuu taskuun eikä paina mitään.
Mopo teline on vielä hakusalla, oisko se tougratekin paikka ?
Täytyy harkita Topo karttan hankintaa lisäksi,Garminin vapaa-aika kartoille.Jos tarvetta ilmaantuu !
Hyviä laitteita on useita,hinta ratkaisi ainakin tämän minun hankinnan.
Köpi & Tenereé´
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
Re: Pohdinta johti Garminin ostoon !
Mulla on se perus Etrex ja telineenä käytän Ram-mount:ia. Jos jostain tuon Ram-mountin saa niin suosittelen ostosta.Köpi kirjoitti:Mopo teline on vielä hakusalla, oisko se tougratekin paikka ?
Mistäs sitä Ram:ia saa !
Moro ,Marko !
Mistä niitä Ram-telineitä kannattaa kysellä,
Suomesta vai kauempaa ?
Mistä niitä Ram-telineitä kannattaa kysellä,
Suomesta vai kauempaa ?
Köpi & Tenereé´
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
Re: Mistäs sitä Ram:ia saa !
Omani ostin ameriikan ihmemaasta http://www.cycoactive.com/gps/gps_mounts_ram.html#greth . Tietääkös kukaan onko niille maahantuojaa Suomessa ?Köpi kirjoitti:Mistä niitä Ram-telineitä kannattaa kysellä,
Suomesta vai kauempaa ?
EDIT: Valmistajan sivuilla näyttäisi lähin myyjä olevan Ruotsissa http://www.ram-mount.com/dealers.htm
Köpi, jos on kiinnostusta nähdä tuollainen luonnossa, niin voidaan käydä kurkkaamassa sitä kerholla täällä Oulussa.