MarkkuHoo kirjoitti:On se mahtava tuo vääntökäyrän muoto Rotaxissa, heti noin 1700 kiekalla on vääntökäyrä tapissa, minkä ajaessa toki persdynollakin on ollut aina havaittavissa. Vääntää heti tyhjäkäynnin jälkeen kuin pieni traktori vaikka pehmeässä hiekassa.
Mitenkähän siihen dynopenkin softaan otettiin kierroslukumittaus koneesta..? Ennenkin olen kuullut, etteivät penkeissä osaa aina ykspyttyisten, kahdella tulpalla olevien Rotaxien kiekkasignaalia käsitellä oikein etenkin jos se jotenkin napataan käsittelemättä tulpanjohdolta. Itse PowerCommander V:n oma mukana tullut softa kyllä osaa mulla läppärillä näyttää kiekat oikein, kun piuha on kiinni laitteessa ja kone käy.
Vääntökäyrä pomppaa alussa, johtuen todennäköisesti siitä kun Rekluse-kytkin kytkee kiinni.
En tiiä miten kytkivät dynoon.
Mulla läppäri näyttää jotain 800-900 rpm ei siitä tarkkaa selkoa saa kun digitaalinumerot vaihtelee vinhasti. Tuonhan pitäisi käydä 1480 rpm. Enpä siitä paineita ole ottanut, kun vehkeet pelittää hienosti ja nyt on moottorille tarjolla riittävän rikasta ruokaa. Täytyy tuota rpm. asiaa tutkiskella paremmalla ajalla.
Ps. ja kyllä nuo hevosvoimatkin vähän arveluttaa.. nehän ovat oikeasti muunneltuja ponivoimia
Lähde: http://magazine.volvotrucks.com/fi/Arti ... se-toimii/