Aiheesta on paljon keskustelua aiemmissa otsikoissa, erityisesti myös vanhan foorumin puolella. Lue nekin.
Köpi kirjoitti:Niin ,kuule kummastakin kehuja ja haukkuja.
-Joten kyselen,onko Magelloissa ollut marmeja eli
mennyt tangossa rikki
Sellaisen tarinan kuulin, että kaksi ART:lle matkaavaa hemmoa ajoivat Magellanin maahantuojan kautta ja sillä välin kun toinen haki liikkeestä firmwarepäivitystä, hajosi toisen laite siinä pihalla. Sopivassa paikassa kyllä, sai sen saman tien takuuvaihdettua uuteen. Varmaankin ihan yksittäinen tapaus, en ole muista ainakaan kuullut. Laite vaikuttaa oikein "jämäkältä" ja hyvin tehdyltä.
Oli laite mikä hyvänsä, kannattaa tehdä/ostaa tärinävaimennettu teline. Yllättävän monet käyttävät sitä Magellanin omaa telinettä, joka ei ainakaan minua erityisemmin vakuuta (itselläni on tee-se-itse -malli).
Kumman kanssa on helpompi "elää " Eli käyttöliittymä Pc:ltä laitteeseen;
-jos tietokoneelta kartoja pitää latailla !
Magellanin tapauksessa karttojen lataus on ainakin helppoa. Tosin vaikka se olisi kuinka vaikeaa hyvänsä, ei sillä olisi mitään merkitystä, koska kerralla saa latailtua koko Suomen jos vaan on riittävän iso kortti (64MB riittää).
Jos omistat jomman kumman oletko tyytyjäinen,vai hankkisetko jonkun muun laitteen nyt .
Olen tyytyväinen valintaani (Magellan). Keksin siitä vaikka kuinka paljon parannettavaa, mutta toisaalta valitsisin sen silti edelleen mieluummin kuin esim. jonkun Garminin.
Kartat ;mitä kokemuksia niintä ;onko paljon virheitä
Itse ajalen mopolla mutta patikkareissujakin tulee tehtyä ja venelläkin ajelen .Eli vähän niinkui yleiskäyttöön kartallista etsiskelen

Magellanin kartat ovat riittävän kattavat soratiemopoilukäyttöön (=GT-kartan pienimmät tiet löytyvät). Garminilla on ilmeisesti maastossa liikkujan kannalta paremmat kartat, tosin niistä taitaa edelleen joutua maksamaan käsittämättömän paljon. Venekäytöstä ja sen vaatimuksista ei minulla ole mitään hajua.