Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

wuhaa
Viestit: 53
Liittynyt: Su Huhti 12, 2009 8:22 am
Pyörä: FE 450 2009

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja wuhaa »

Löytyykö kokemuksia M-racingin EG10 takista tai Yokon Y-E1 takista? Haen vuoretonta takkia jossa hyvät tuuletusräppänät, ja polisportin harttari pitäs mahtua alle. Tulisi nimenomaan hitaaseen painiin polulle ja spooriin. Nuo takit vaikuttaisivat just siltä mitä haen, vain nuo järjettömät (?) irroitettavat hihat epäilyttävät aika paljonkin, tuntuu että pilattu hyvät takit, tehty turha vuotokohta josta tulee viima ja vesi läpi eli ei käy takit tourinkiajoon.
Avatar
-jn-
Viestit: 546
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Pyörä: SE/EXC350/GS
Paikkakunta: Belgium

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja -jn- »

wuhaa kirjoitti:Löytyykö kokemuksia M-racingin EG10 takista tai Yokon Y-E1 takista? Haen vuoretonta takkia jossa hyvät tuuletusräppänät, ja polisportin harttari pitäs mahtua alle. Tulisi nimenomaan hitaaseen painiin polulle ja spooriin. Nuo takit vaikuttaisivat just siltä mitä haen, vain nuo järjettömät (?) irroitettavat hihat epäilyttävät aika paljonkin, tuntuu että pilattu hyvät takit, tehty turha vuotokohta josta tulee viima ja vesi läpi eli ei käy takit tourinkiajoon.

Moi


Mulla on toi Yokon takki , itse painiskelin saman asian kanssa . Toiminut pakkasilla hyvin ,alla tekninen aluspaita + suojapaita , joskus kylmemmällä vielä suojapaidan päällä crossipaita.

terv. -jn-
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
wuhaa
Viestit: 53
Liittynyt: Su Huhti 12, 2009 8:22 am
Pyörä: FE 450 2009

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja wuhaa »

Niin vuotavatko ne hihan vetoketjut? Miten koot, oisko 180 ja L passeli? Suojapaitaa en oo pitänyt, ne vaikuttavat hartioista pienemmiltä mitä kunnon harttarit - miten koet mahtuisiko isommat suojat oman takkisi alle?
Avatar
-jn-
Viestit: 546
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Pyörä: SE/EXC350/GS
Paikkakunta: Belgium

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja -jn- »

wuhaa kirjoitti:Niin vuotavatko ne hihan vetoketjut? Miten koot, oisko 180 ja L passeli? Suojapaitaa en oo pitänyt, ne vaikuttavat hartioista pienemmiltä mitä kunnon harttarit - miten koet mahtuisiko isommat suojat oman takkisi alle?
Moi

Ei ne hihat vuoda , mulla takki on käytössä spoori/metsä ajossa pikku enskalla .

Olen itse 180 , jos muistan oikein nin takki on XL , L koko taisi olla pieni.., tsekkaan sen illalla , hartiosta se on sopiva suojapaidan kanssa .
Otsin takin Bike teamista Vantaalta ja heillä pystyi sovittamaan :P

terv -jn-
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
Avatar
-jn-
Viestit: 546
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Pyörä: SE/EXC350/GS
Paikkakunta: Belgium

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja -jn- »

-jn- kirjoitti:
wuhaa kirjoitti:Niin vuotavatko ne hihan vetoketjut? Miten koot, oisko 180 ja L passeli? Suojapaitaa en oo pitänyt, ne vaikuttavat hartioista pienemmiltä mitä kunnon harttarit - miten koet mahtuisiko isommat suojat oman takkisi alle?
Moi

Ei ne hihat vuoda , mulla takki on käytössä spoori/metsä ajossa pikku enskalla .

Olen itse 180 , jos muistan oikein nin takki on XL , L koko taisi olla pieni.., tsekkaan sen illalla , hartiosta se on sopiva suojapaidan kanssa .
Otsin takin Bike teamista Vantaalta ja heillä pystyi sovittamaan :P

terv -jn-
Moi

Koko XL/54

terv. -jn-
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
MarkkuHoo
Viestit: 1145
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

wuhaa kirjoitti:Löytyykö kokemuksia M-racingin EG10 takista tai Yokon Y-E1 takista? Haen vuoretonta takkia jossa hyvät tuuletusräppänät, ja polisportin harttari pitäs mahtua alle. Tulisi nimenomaan hitaaseen painiin polulle ja spooriin. Nuo takit vaikuttaisivat just siltä mitä haen, vain nuo järjettömät (?) irroitettavat hihat epäilyttävät aika paljonkin, tuntuu että pilattu hyvät takit, tehty turha vuotokohta josta tulee viima ja vesi läpi eli ei käy takit tourinkiajoon.
Mulla on M-Racingin EG09 takki, vuosimalli vain aiempi. Käytän sitä pääasiassa aina ja ainoana ajotakkina jo kolmatta vuotta, eli tykkään eritt. paljon. Ottaisin XL-kokoisena, isohkotkin suojat mahtuu mulla hyvin alle. Hihoja on ollut hyvä irroitella, ja pitää kesällä tuuletusaukkoina, ei niistä viima vedä kiinni ollessaan läpi. Eikä nuo mitään oikeita sadetakkeja ole, mutta kuurot ei haittaa.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Mika_Tz
Viestit: 895
Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 7:37 am
Pyörä: KTM 990 Adventure -08
Paikkakunta: Tervajoki

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja Mika_Tz »

Ostin BMW Rallye 3 takin kuukausi sitten ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Se sisätakkihan on tosi ohut, mutta tuulen ja vedenpitävä. Ei ole ollut kylmä. Aikaisemmin mulla oli joku Sweepin takki ja sitten MP-asun enemmän sporttikäyttöön soveltuvat takit. Niiden alle sai laittaa vaikka mitä ja silti paleli.

Toki Rallye 3 takissa on miinuksensa yleistakiksi. Se on BMW- takki :mrgreen:
Yamaha XT Tenere -> BMW F 650 GS Dakar-> R 1200 GS-> KTM 990 Adventure
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
Avatar
JyskänRiku
Viestit: 134
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2011 10:38 pm
Pyörä: BMW F800GS -10
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja JyskänRiku »

Kyllä, ehkäpä tuon Mika voi joku miinukseksikin lukea :) Olethan lukenut BMW-henkilön määritelmän?
gff-3
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja gff-3 »

Mä kyllä laskisin suuremmaksi miinukseksi BMW-hinnan. Ei tälläsellä köyhällä itävaltalaispyörän omistajalla tollasiin varaa oo...
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja mico »

Miks niitä pukuja muuten pitää hakea "kaukaa" kun läheltäkin löytyy; Hanksin Päijänne ja Sinisalo, molemmat pärjäsivät esim. Biken testissä. Jos viileällä kelillä ajaa niin kerrospukeutuminen, merinoa ja fleeseä kehiin.
Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2236
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

mico kirjoitti:Miks niitä pukuja muuten pitää hakea "kaukaa" kun läheltäkin löytyy; Hanksin Päijänne ja Sinisalo, molemmat pärjäsivät esim. Biken testissä. Jos viileällä kelillä ajaa niin kerrospukeutuminen, merinoa ja fleeseä kehiin.
Täällähän on monisivuinen ketju miksei sinisalon enduroo kannata ostaa. :mrgreen:
Päijänteessähän ei oo mitään tuuletusta...
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
Avatar
mek
Viestit: 2687
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja mek »

mico kirjoitti:Miks niitä pukuja muuten pitää hakea "kaukaa" kun läheltäkin löytyy; Hanksin Päijänne ja Sinisalo, molemmat pärjäsivät esim. Biken testissä. Jos viileällä kelillä ajaa niin kerrospukeutuminen, merinoa ja fleeseä kehiin.
Siksi, kun suomalaiset valmistajat tekevät vaatteita vain suomalaiselle keskivertovartalolle. Pitkälle ja hoikalle melkein mikä tahansa suomalainen vaate, MP-ajovarusteet mukaan lukien, istuu yhtä hyvin kuin puolijoukkueteltta. BMW:llä on useimmista asuista pitkät ja lyhyet koot erikseen normikokojen lisäksi. Myös Revit ja IXS tekevät osaa malleista myös pitkänä ja lyhyenä. Scott tuntuu istuvan jo vakiona hoikalle ihmiselle suomalaisia paremmin.
gff-3
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja gff-3 »

Suomalainen keskiverto design on myös tehty kovin keskiverto suomalaiselle tuulipukukansalle. Ei kehtaa snägärille ajella tollaset ryijyt niskassa, ei saa rispektii.
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Niin ja sit on oma lukunsa veijarit jotka harrastaa punttia ajamisen lisäksi niinkuin minä, kun rotsi ois muuten sopiva niin sit on hihat pitkät ja takin helma perseen alla :lol: ja enkä minäkään iso poika ole,mut tuo ruumiin rakenne
Yksinäinen Susi
Pate05
Viestit: 814
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 11:36 pm
Pyörä: Felt
Paikkakunta: Karjaa

Re: Matkaenduro käyttöön hyvä ajopuku?

Viesti Kirjoittaja Pate05 »

Hanx:lta saa myös mittojen mukaan, tosin tuuletusta niissä ei ole. Itselleni ostin Päijänne special housut ja takkina on tulevana kesänä Richa Spirit.
Vastaa Viestiin