Kypäräkamera
Valvoja: Moderaattorit
- jite
- Viestit: 302
- Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 9:17 pm
- Pyörä: Beta RR390 Racing, Honda ATAS DCT
- Paikkakunta: Tallinna
Re: Kypäräkamera
1080p: 15min/GB tai 720p: 17min/GB antaa varmaankin osviittaa tallennuskapasiteetista. Vakioakku kestää pauttiarallaa tunnista puoleentoista jos kameraa aletaan käyttämään lämpimästä. Tai jotakuinkin akku kestää maksimissaan sen verran että 8GB kortti on täynnä. Tehdas lupailee -10°c n.2h20min 1110mAh akulle ja tehoakulle n.3h55min.
-
Mixu
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 10:40 pm
- Pyörä: joku mopo hakusessa
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Kypäräkamera
tuli aattoillan kunniaks tilauttua kypäräkamera, tollasen poseidon 720p pistin pakettiin.
79€+ rahti (upsilla 23€)
lisäks kait tulee alv 23% eli about 18,4€ ??
käsittääkseni kameroista ja tarvikkeista (yksittäisistä) ei mee varsinaisesti tulli maksuja muuten??
ensin meinasin ostaa sen 199e contourin rajalasta ,mut tää lähti puolta halvemmalla ja ainakin luvataan vesitiiveyttä - mutta mistäpä näistä kiina ihmeistä tietää
joulunhan pulju oli kiinnii, mutta tänään 27.12 napsahti UPS seuranta koodi, ja arvio toimtuksesta jo 29.12 - vähän epäilen mutta katsotaan...
79€+ rahti (upsilla 23€)
lisäks kait tulee alv 23% eli about 18,4€ ??
käsittääkseni kameroista ja tarvikkeista (yksittäisistä) ei mee varsinaisesti tulli maksuja muuten??
ensin meinasin ostaa sen 199e contourin rajalasta ,mut tää lähti puolta halvemmalla ja ainakin luvataan vesitiiveyttä - mutta mistäpä näistä kiina ihmeistä tietää
joulunhan pulju oli kiinnii, mutta tänään 27.12 napsahti UPS seuranta koodi, ja arvio toimtuksesta jo 29.12 - vähän epäilen mutta katsotaan...
Viimeksi muokannut Mixu, Ti Joulu 27, 2011 11:33 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EXÄT:
Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008
Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008
Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
Re: Kypäräkamera
Mixu kirjoitti:tuli aattoillan kunniaks tilauttua kypäräkamera, tollasen poseidon 720p pistin pakettiin.
79€+ rahti (upsilla 23€)
lisäks kait tulee alv 23% eli about 18,4€ ??
käsittääkseni kameroista ja tarvikkeista (yksittäisistä) ei mee varsinaisesti tulli maksuja muuten??
ensin meinasin ostaa sen 199e contourin rajalasta ,mut tää lähti puolta halvemmalla ja ainakin luvataan vesitiiveyttä - mutta mistäpä näistä kiina ihmeistä tietää
Itsekkin olin jo tilaamassa rajalasta contouria 199€ hintaan, mutta loppu viimein päädyin driftiin (HD 170 stealth). Ebaystä 180€ kotiin tuotuna. http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI. ... OU:GB:1123
Edit: Tuleekin "vain" postiin saakka.
Re: Kypäräkamera
Joo itellä kans joku äksönkamera haussa kevääseen mennessä... goporo on toki kaiketi aika hyvä... mut joku @300e hintainen ois varmaa ok jos haluis sit ihan 1080p tai aineki mahdollisimman laajakulmaisen linssin... veneilyä mopoilua jne tulis kuvattua...
Re: Kypäräkamera
No juu, Drift HD 170 kamera saapui ja ensi testitkin tuli otettua. Mutta mikäs olisi hyvä videoiden editointi ohjelma? Ohjelman tulisi tietysti olla harrastajalle ilmainen. Ominaisuuksia saisi olla musiikin lisäys taustalle ja hidastuksien luominen. Helppokäyttöinenkin kuin olisi, niin viitsisikin vielä editoidakkin.
- Lonely Lynx
- Viestit: 284
- Liittynyt: To Maalis 12, 2009 1:13 am
- Pyörä: Transalp, CB750
- Paikkakunta: Hollola
Re: Kypäräkamera
No iMovie on just tuollainen. Tulee Maccien mukana ilmaiseksiTommi_83 kirjoitti:No juu, Drift HD 170 kamera saapui ja ensi testitkin tuli otettua. Mutta mikäs olisi hyvä videoiden editointi ohjelma? Ohjelman tulisi tietysti olla harrastajalle ilmainen. Ominaisuuksia saisi olla musiikin lisäys taustalle ja hidastuksien luominen. Helppokäyttöinenkin kuin olisi, niin viitsisikin vielä editoidakkin.
-
Mixu
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 10:40 pm
- Pyörä: joku mopo hakusessa
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Kypäräkamera
Tänään ups sitten kiikutti kameran kotio noin 15:00 maissa. Täytyy sanoo että aikas nopeeta toimintaa, kiinasta thaimaan,intian,saksan ja ruotsin kautta helsinkiin sieltä tampereelle josta kuriiri toi tämä ketju kolmessa vuorokaudessa - 23€ hintaan !Mixu kirjoitti:tuli aattoillan kunniaks tilauttua kypäräkamera,
joulunhan pulju oli kiinnii, mutta tänään 27.12 napsahti UPS seuranta koodi, ja arvio toimtuksesta jo 29.12 - vähän epäilen mutta katsotaan...
Tulee muutuen tulli videokamerasta
kameroista ei mee mutta videokamerasta menee, mikähä siinäkin. ei tosin pitäs olla montaa euroo. ups hoitaa tullauksen ja verot ja laittaa laskun perässä.
Testi:
-Ei löydy laatikosta kun class 2 SD kortti joten täytynee mennä kortti ostoksille, 16g class 6 kortti varmaan olis riittävä että pääsee testaamaan. Sen verran koitin että toimii.
-Kypärään kiinnittäminen taitaa olla haastavaa, ajolasin nauhaan ei oikeen tukevaa kiinnitystä saa mukana tulleilla tarvikkeilla.
Ohjaustankoon saa kameran ihan ok kiinni, mutta pää pomppii aika paljon vähemmän kun pyörä joten tutkitaan vielä kypärä asennus mahdollisuutta ja aletaan rakenteleen jotain... vinkkejä saa antaa? Aika iso toi on kypärän kylkeen laitettuna jos vertaa esim siihen contouriin.
EXÄT:
Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008
Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008
Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
- tertsu
- Viestit: 2813
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kypäräkamera
Minä laitoin Poseidonin kiinnikkeen crossikypärän lippaan kaksipuoleisella teipillä ja pikkuruuveilla/muttereilla. Kiinnike on siis aina kiinni kypärässä, mutta ei haittaa mitään ja kameran saa helposti kiinni kun tarvii.
Kura lentää...
-
Rampe
- Viestit: 949
- Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 8:43 pm
- Pyörä: Tervatien kulkijoita
- Paikkakunta: Kankaanpää
Re: Kypäräkamera
Eikös tämä ole sama kamera kuin poseidon. Ainakin ulkokuorelta, speksejä en vertaillut:
http://www.e-ville.com/fi/133-videokame ... amera.html
E-ville yleensä mainostaa yläkanttiin noi tiedot, tiedä mistä kautta saavat niitä tietoja. Olen muutaman halpakameran tuolta ostanut, hintasikseen ihan kelpo laitteita ja hinnat sisältävät toimituskulut suomeen (paitsi tulli+alv jos raja ylittyy).
http://www.e-ville.com/fi/133-videokame ... amera.html
E-ville yleensä mainostaa yläkanttiin noi tiedot, tiedä mistä kautta saavat niitä tietoja. Olen muutaman halpakameran tuolta ostanut, hintasikseen ihan kelpo laitteita ja hinnat sisältävät toimituskulut suomeen (paitsi tulli+alv jos raja ylittyy).
Ollutta: XTZ660 -94, XTZ850 -92, Shine mx230, XTZ750 -89


-
Mixu
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 10:40 pm
- Pyörä: joku mopo hakusessa
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Kypäräkamera
Kokolailla samanlaiselta tuo e-villen vaikuttaa.
Omani tilasin www.chinavasion.com, kokolailla sama hinta ja tosiaa tuli nopeesti.
Laitoin ny lippaan kakspuoliteippi/velcro virityksellä. Airohin lippa ei oo paras mahdollinen pohja tolle kun ei oo yhtää suoraa pintaa. Myöskin kuvauskulman säätö on sitten riippuvainen lipasta. Kameraa saa kyllä sivu suunnassa käännettyä ja kierrettyä horisontaalisesti..onko toi edes oikee sana
mut korkeus suunnan säätöö ei ole ja nopeella sisätila testillä kohdistus laaseri näyttää melko lähelle. Tietty voi vetää reteesti leuka pystyssä kokoajan ..
Huomenna testiä jos ehtii hakee muistikortin ja jos on hyvä tehdään kiinteempi asennus.
Täytys tohon viritellä joku sellanen varmistus lanka jos irtoo jalustasta vähä niinku contourissakin on.
Omani tilasin www.chinavasion.com, kokolailla sama hinta ja tosiaa tuli nopeesti.
Laitoin ny lippaan kakspuoliteippi/velcro virityksellä. Airohin lippa ei oo paras mahdollinen pohja tolle kun ei oo yhtää suoraa pintaa. Myöskin kuvauskulman säätö on sitten riippuvainen lipasta. Kameraa saa kyllä sivu suunnassa käännettyä ja kierrettyä horisontaalisesti..onko toi edes oikee sana
mut korkeus suunnan säätöö ei ole ja nopeella sisätila testillä kohdistus laaseri näyttää melko lähelle. Tietty voi vetää reteesti leuka pystyssä kokoajan ..
Huomenna testiä jos ehtii hakee muistikortin ja jos on hyvä tehdään kiinteempi asennus.
Täytys tohon viritellä joku sellanen varmistus lanka jos irtoo jalustasta vähä niinku contourissakin on.
EXÄT:
Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008
Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008
Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
- tertsu
- Viestit: 2813
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kypäräkamera
Liian lähelle se osoitti mullakin, vaikka Arain lippa oli ylimmässä asennossa. Sahasin jostin muovista alle viiston korotuspalan, jonka avulla kameran keulaosa nousi juuri sopivasti. Tuo varmistuslanka pitänee kans laitella ja siihen tarkoitukseen käy vaikka siima.Mixu kirjoitti: Laitoin ny lippaan kakspuoliteippi/velcro virityksellä. Airohin lippa ei oo paras mahdollinen pohja tolle kun ei oo yhtää suoraa pintaa. Myöskin kuvauskulman säätö on sitten riippuvainen lipasta. Kameraa saa kyllä sivu suunnassa käännettyä ja kierrettyä horisontaalisesti..onko toi edes oikee sana
mut korkeus suunnan säätöö ei ole ja nopeella sisätila testillä kohdistus laaseri näyttää melko lähelle. Tietty voi vetää reteesti leuka pystyssä kokoajan ..
Huomenna testiä jos ehtii hakee muistikortin ja jos on hyvä tehdään kiinteempi asennus.
Täytys tohon viritellä joku sellanen varmistus lanka jos irtoo jalustasta vähä niinku contourissakin on.
On muuten jännä kattoa kypäräkamera videota joka on kuvattu liian lähelle, siinä meinaa tulla niskat kipeäksi kun yrittää kurkkia näytän yläreunasta pidemmälle.
Kura lentää...
Re: Kypäräkamera
Kypäräkamera kanssa hakusessa,
tuollaisen linkin löysin jossa testattu ja pisteytetty melko monta kameraa...
http://kelkkalehti.com/keskustelu/index ... ic=54309.0
tuollaisen linkin löysin jossa testattu ja pisteytetty melko monta kameraa...
http://kelkkalehti.com/keskustelu/index ... ic=54309.0
-
THA
- Viestit: 3707
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Kypäräkamera
Sama täällä! Jotain juutuubipätkää kun katsoo niin vierestä tulee oikein kommenttia katseluasennostatertsu kirjoitti: On muuten jännä kattoa kypäräkamera videota joka on kuvattu liian lähelle, siinä meinaa tulla niskat kipeäksi kun yrittää kurkkia näytän yläreunasta pidemmälle.
Mullakin on kamera hakusessa, paria käytettyä on tarjottu, ainoostaan yks vastaillu ja sekään kamera ei ole vesitiivis vaan se on vesitiiviissä lisäkotelossa. Budjetin ehdoton yläraja on 100e ja akuilla pitäisi toimia, mielellään ainakin pari tuntia kuvausaikaa. Tarvittavaa kuvakulman laajuutta en osaa arvioida mikä olisi sopiva, ajaessa tulee katsottua yleensä aika pitkälle eteen - laajalal kulmalla saattais tulla yllättäviä asioita huomattua sitten nauhaa katsellessa.
Tosta e-villen kamerasta ei kyllä sivun perusteella saa mitään selvää jääkö siitä hinnan lisäksi maksettavaksi alv, tulli ja vielä ups:n palkkiokin, kellään kokemusta?
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
Mixu
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 10:40 pm
- Pyörä: joku mopo hakusessa
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Kypäräkamera
Kyllähän siihen evilleen noi mainitut kulut lätkästään päälle. Toi omani on vissiin sama kamera mut eripaikasta. Postikulut oli sen 23, tulli+alv+käsittely kulut viä päälle, lasku ei oo viä tullu mut laitan tänne kokonais hinnan kun selviää. Tohon tietty tarvii laskee viä muistikortti luokkaa parikymppiä ja toinen akkukin vois olla fiksu semmosen saa noin 15 eurolla.. Toki nää akut ja muistikortit ym tarvii kaikkiin kameroihin ja maksavat samaa luokkaa kaikissa.
Lyhyt kokemus, ostasin contourin jo fyysisen kokonsa puolesta ja ajolasin nauha kiinnitys mahdollisuutensa takia. Vaikka ei ookkaan vesitiivis tai onhan se vähä kalliimpi malli vesitiivis . Contouri hakkaa etenkin valoovasten tai lumista maisemaa kuvattaessa laadun sata-nolla
onhan toki hinta eroki melkonen.
Kameran ensitestiä:
www.youtube.com/watch?v=1OQ5oz-N1MA
Lyhyt kokemus, ostasin contourin jo fyysisen kokonsa puolesta ja ajolasin nauha kiinnitys mahdollisuutensa takia. Vaikka ei ookkaan vesitiivis tai onhan se vähä kalliimpi malli vesitiivis . Contouri hakkaa etenkin valoovasten tai lumista maisemaa kuvattaessa laadun sata-nolla
onhan toki hinta eroki melkonen.
Kameran ensitestiä:
www.youtube.com/watch?v=1OQ5oz-N1MA
Viimeksi muokannut Mixu, La Joulu 31, 2011 2:55 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EXÄT:
Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008
Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008
Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
-
Koheltaja
- Viestit: 8075
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Kypäräkamera
Nuoremmalle pojalle pukki toi Drift X170 kameran, posteineen joku 135€. Toimii kahdella AA patterilla, tämä oli yksi valintakriteeri, vaikka ladattavia patskuja käytetään niin patterit toimii vaikka reissussa hätävarana. Toiminnaltaan yksinkertainen ja kompaktin kokoinen, hyvät kiinnikkeet mukana, sietää vettä ja kolhuja eli hyvä ekaksi kameraksi. Hintakin on kohtuullinen joten kamalasti ei harmita jos sattuu katoamaan tai hajoamaan. Kuva ei vissiin ole HD tasoinen mutta en ole muutenkaan HD miehiä, ajelen mielummin kurapyörällä
Hirveesti en ole sen käyttöön vielä tutustunut mutta sen verran että sitä osaa käyttää ilman käyttöohjeita. Kai siinä jotain muistiakin on ja muistikorttipaikka löytyy. Voi olla että laitan itellekkin samanlaisen kuvaimen, on ainakin jotain tallennettua muistikuvaa tilanteista mitä tulee vastaan kun aikansa koheltaa
Hirveesti en ole sen käyttöön vielä tutustunut mutta sen verran että sitä osaa käyttää ilman käyttöohjeita. Kai siinä jotain muistiakin on ja muistikorttipaikka löytyy. Voi olla että laitan itellekkin samanlaisen kuvaimen, on ainakin jotain tallennettua muistikuvaa tilanteista mitä tulee vastaan kun aikansa koheltaa
Kylätason kurapyöräilijä.