R1200GS

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Kunkku
Viestit: 1943
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Marko Hemmilä kirjoitti: Miksi tuon vaihdan? Syy selviää ehkä muutaman kuukauden sisällä 8)
Olet saanut tarpeeksesi moottoripyöräilystä ja saadaksesi tuon loppuun ajetun härvelin myytyä täytyy siihen laittaa jotakin uutta? Olen kuullut huhua, että aiot vaihtaa tämän kalliin ja rähjäisen harrastuksen postimerkkeilyyn?
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2618
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Kunkku kirjoitti:
Marko Hemmilä kirjoitti: Miksi tuon vaihdan? Syy selviää ehkä muutaman kuukauden sisällä 8)
Olet saanut tarpeeksesi moottoripyöräilystä ja saadaksesi tuon loppuun ajetun härvelin myytyä täytyy siihen laittaa jotakin uutta? Olen kuullut huhua, että aiot vaihtaa tämän kalliin ja rähjäisen harrastuksen postimerkkeilyyn?
Lähelle osui, ajattelin kylläkin aloittaa pitsin nypläyksen ja villasukkien kutomisen :lol:
Avatar
Ari
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:58 pm
Pyörä: Helkama
Paikkakunta: Turku

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Ari »

Eikö edes venttiilejä tarvinnut vaihtaa ?

Salzburgin bemarihuollossa aikanaan kyselin bokserin kestävyyttä, niin kertoivat avanneensa 200 th.ajetun 1200 bokserin ja sanoivat olleen kunnossa, mutta venttiilien olevan ekaksi uusinnan tarpeessa.
On toi moottoritekniikka kyllä kehittynyt. Harrasteautoni 6 pyttyiseen bokseriin uusittiin 15 vuotta sitten kaikki kuluvat osat. Nyt 60 th.kilometrin jälkeen sylinterit on taas vaihtokunnossa ja laakerit kalkattaa. Nykyautoilla menee kymmenkertainen kilometrimäärä ilman koneremppaa.
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2618
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Ari kirjoitti:Eikö edes venttiilejä tarvinnut vaihtaa ?
Ei tarvinnut tehdä mitään tuon kummempaa.
Eli, tästä voisi vetää sen johtopäätöksen että saksan moottoritiet pitävät moottorin puhtaampana 8) :lol: :shock: :mrgreen:
brahar
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2009 2:54 pm
Pyörä: T7 WR -22
Paikkakunta: Ulvila/Lestijärvi

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja brahar »

Moro,

"Joku" oli rakennellut normigessusta adventurea ja sovitellut siinä yhteydessä tankkirautoja normigessun moottorinsuojarautoihin.
Rautoja oli joutunut fiksailemaan, mutta olikos siinä jotain erityisempää huomioitavaa ennenkuin otan rälläkän käteen?

t. Harri
Avatar
juvander
Viestit: 1783
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja juvander »

Parikin kaveria on mielessä, toisella valmiina, toisella odottaa kamat vielä tallissa.

Se mikä kannattaa katsoa kun alkaa tavaroita haalimaan on että osat on saman vuotisesta GSA:sta kuin oma GS. Silloin pääsee pienemmillä murheilla.

Sinänsä mitään ei taida joutua *rälläköimään*.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
IsoPoika
Viestit: 234
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2010 9:52 am
Pyörä: R1200GSA
Paikkakunta: Vimpeli

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja IsoPoika »

brahar kirjoitti:Moro,

"Joku" oli rakennellut normigessusta adventurea ja sovitellut siinä yhteydessä tankkirautoja normigessun moottorinsuojarautoihin.
Rautoja oli joutunut fiksailemaan, mutta olikos siinä jotain erityisempää huomioitavaa ennenkuin otan rälläkän käteen?

t. Harri
Minulla ainakin on tuommoinen rakennelma tallissa!

Rautojen yhdyskohta sun on rakennettava. Alarautojen kaikkia päitä hieman lyhennettävä ja sorvattava niiden väliin sisälle menevät noin 12cm pitkät tapit joiden päälle yläraudat kiinnitetään. Tapit pitää hitsata kaarirautaan kiinni ja välirautaan on tehtävä ruuvi liitos.
Näi, jos sulla on alkuperäiset alaraudat?

Tuossa ois jonkunlainen kuva liitoskohdasta.
Yläraudoissakin on liitoskohta jossain mallissa muuttunut hiukan, mutta samoin ne alkuperäiset alaraudat on muokattava.

Helppo homma kokonaisuudessaan ja kuten juvander totesi tuosta saman vuotisuudesta, niin varmmin saat polttoainemittarinkin toimimaan. Vanhoissa 04-06vm on ainakin perinteinen kohoanturi ja uusissa joku liuskaanturi???.
Liitteet
sisäputki.jpg
Sylinen
brahar
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2009 2:54 pm
Pyörä: T7 WR -22
Paikkakunta: Ulvila/Lestijärvi

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja brahar »

IsoPoika kirjoitti:
Minulla ainakin on tuommoinen rakennelma tallissa!

Rautojen yhdyskohta sun on rakennettava. Alarautojen kaikkia päitä hieman lyhennettävä ja sorvattava niiden väliin sisälle menevät noin 12cm pitkät tapit joiden päälle yläraudat kiinnitetään. Tapit pitää hitsata kaarirautaan kiinni ja välirautaan on tehtävä ruuvi liitos.
Näi, jos sulla on alkuperäiset alaraudat?
Juu, tätä hain. Tarttee alkaa mittomaan noita rautoja. Oon ettiny ebaystä koko settiä, mutta ei tullu vastaan ja ostin sitten pelkät tankkiraudat.
IsoPoika kirjoitti:
Tuossa ois jonkunlainen kuva liitoskohdasta.
Yläraudoissakin on liitoskohta jossain mallissa muuttunut hiukan, mutta samoin ne alkuperäiset alaraudat on muokattava.

Helppo homma kokonaisuudessaan ja kuten juvander totesi tuosta saman vuotisuudesta, niin varmmin saat polttoainemittarinkin toimimaan. Vanhoissa 04-06vm on ainakin perinteinen kohoanturi ja uusissa joku liuskaanturi???.
Tankki mulla olikin jo viime kesän toiminnassa, se meni heittämällä. Jotain ruuveja ja puslia joutui hommaan bemarilta. Onks joku saanut toimimaan tuota liuska-anturia? Laitoin suosiolla tuon kohon, mutta Heinolla väittivät että liuskakin pitäisi toimia... Mahtaneekohan olla vuosimallista kiinni?

-h
Avatar
juvander
Viestit: 1783
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja juvander »

Liuska toimii jos on se ajotietokone, muuten ei.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
brahar
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2009 2:54 pm
Pyörä: T7 WR -22
Paikkakunta: Ulvila/Lestijärvi

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja brahar »

juvander kirjoitti:Liuska toimii jos on se ajotietokone, muuten ei.
Oolrait, kiitokset tiedosta. Meikäläisellä ei tuota ole, joten koholla mennään. Riittävän tarkka tuokin on.

-h
Norsu
Viestit: 222
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 11:30 pm
Pyörä: KTM990Adv
Paikkakunta: Suomi

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Norsu »

Keväällä Ukrainassa ajellessa tapasin kaksi saksalaista kaveria, jotka ajelivat bemareilla. Toisella oli 1200GSA, jolla oli ajettu 300tkm! Kolme peräremonttia, mutta moottori, vaihteisto ja kytkin alkuperäisiä. Matka-ajoa, mutta kuitenkin aika kestävä mopo..

Ari kirjoitti:Eikö edes venttiilejä tarvinnut vaihtaa ?

Salzburgin bemarihuollossa aikanaan kyselin bokserin kestävyyttä, niin kertoivat avanneensa 200 th.ajetun 1200 bokserin ja sanoivat olleen kunnossa, mutta venttiilien olevan ekaksi uusinnan tarpeessa.
On toi moottoritekniikka kyllä kehittynyt. Harrasteautoni 6 pyttyiseen bokseriin uusittiin 15 vuotta sitten kaikki kuluvat osat. Nyt 60 th.kilometrin jälkeen sylinterit on taas vaihtokunnossa ja laakerit kalkattaa. Nykyautoilla menee kymmenkertainen kilometrimäärä ilman koneremppaa.
KTM 990 Adventure, Ducati 888 SP4, Tunturi '65, Honda Monkey '76, Solifer "lava" '84
IsoPoika
Viestit: 234
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2010 9:52 am
Pyörä: R1200GSA
Paikkakunta: Vimpeli

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja IsoPoika »

Mikähän vaivaa, kun kytkinsylinterin seutu on tämän näköinen? Mielestäni kytkinneste ei ainakaan katoa mihinkään. 05vm pyörä 40000km ajettu.
Pyörätoimii kuitenkin virheettömästi, mutta pitänyt kosteana jo 2 vuotta, olen toki pessyt aina välillä, mutta aika nopeaa kostuu uudelleen.
Ajattelin josko innostuisi tilkihtemää vuodon talven aikana.
Onko kokemusta???
Liitteet
Iphone 061.jpg
Sylinen
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2618
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

IsoPoika kirjoitti:Mikähän vaivaa, kun kytkinsylinterin seutu on tämän näköinen? Mielestäni kytkinneste ei ainakaan katoa mihinkään. 05vm pyörä 40000km ajettu.
Pyörätoimii kuitenkin virheettömästi, mutta pitänyt kosteana jo 2 vuotta, olen toki pessyt aina välillä, mutta aika nopeaa kostuu uudelleen.
Ajattelin josko innostuisi tilkihtemää vuodon talven aikana.
Onko kokemusta???
Pari mahdollisuutta tuli mieleen:
- Huohotin vaihteiston yläpuolella aiheuttaa hikoilun joka valuu tuonne taakse
- Stefat tuon sylinterin alla (vaihteistossa vuotaa).

Mun gessulla on ajettu 180tkm (alkuperäisellä vaihteistolla 140tkm) eikä vastaavaa ole näkynyt.
Juro
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Touko 31, 2006 2:13 pm
Pyörä: Honda NX
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Juro »

Nyt se sitten jätti pihaan tuo 12-gessu. Olin töihin lähdössä, pyörä pihalle, napista käyntiin ja tyhjäkäynnille. Laitoin ajorensselit päälle ja vaihde silmään, kytkin ylös ja siihen sammui. Uusi starttaus jolloin hörähti kerran ja sammui. Sen jälkeen pyörii hyvin mutta ei edes lupaa. Olisin kiitollinen neuvoista kuinka hakea vikaa:

- pyörä mallia 2005, muuten vakio mutta katti on pois ja accelerator-piuha on laitettu
- seisonut viikon lämpimässä tallissa
- tankissa 98, viikon vanhaa
- diagnostiikka ei herjaa mistään
- vaihdepolkimen/sivujalan/kytkimen asennolla ei tuntunut olevan vaikutusta
- kun virran laittaa päälle niin vähän ajan päästä kuuluu n. 1-2 sekunnin mittainen sirahdus (polttoainepumppu?)
- starttaa hyvin

Toisaalta hyvä tilaisuus perehtyä sähköpuoleen, mutta mitäpä tutkin ja kuinka? Antakaa neuvoja. Käytössä on normaalit työkalut mukaan lukien yleismittari.

Jukka
Avatar
juvander
Viestit: 1783
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja juvander »

https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Vastaa Viestiin