Olet saanut tarpeeksesi moottoripyöräilystä ja saadaksesi tuon loppuun ajetun härvelin myytyä täytyy siihen laittaa jotakin uutta? Olen kuullut huhua, että aiot vaihtaa tämän kalliin ja rähjäisen harrastuksen postimerkkeilyyn?Marko Hemmilä kirjoitti: Miksi tuon vaihdan? Syy selviää ehkä muutaman kuukauden sisällä
R1200GS
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: R1200GS
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viestit: 2618
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
Re: R1200GS
Lähelle osui, ajattelin kylläkin aloittaa pitsin nypläyksen ja villasukkien kutomisenKunkku kirjoitti:Olet saanut tarpeeksesi moottoripyöräilystä ja saadaksesi tuon loppuun ajetun härvelin myytyä täytyy siihen laittaa jotakin uutta? Olen kuullut huhua, että aiot vaihtaa tämän kalliin ja rähjäisen harrastuksen postimerkkeilyyn?Marko Hemmilä kirjoitti: Miksi tuon vaihdan? Syy selviää ehkä muutaman kuukauden sisällä
Re: R1200GS
Eikö edes venttiilejä tarvinnut vaihtaa ?
Salzburgin bemarihuollossa aikanaan kyselin bokserin kestävyyttä, niin kertoivat avanneensa 200 th.ajetun 1200 bokserin ja sanoivat olleen kunnossa, mutta venttiilien olevan ekaksi uusinnan tarpeessa.
On toi moottoritekniikka kyllä kehittynyt. Harrasteautoni 6 pyttyiseen bokseriin uusittiin 15 vuotta sitten kaikki kuluvat osat. Nyt 60 th.kilometrin jälkeen sylinterit on taas vaihtokunnossa ja laakerit kalkattaa. Nykyautoilla menee kymmenkertainen kilometrimäärä ilman koneremppaa.
Salzburgin bemarihuollossa aikanaan kyselin bokserin kestävyyttä, niin kertoivat avanneensa 200 th.ajetun 1200 bokserin ja sanoivat olleen kunnossa, mutta venttiilien olevan ekaksi uusinnan tarpeessa.
On toi moottoritekniikka kyllä kehittynyt. Harrasteautoni 6 pyttyiseen bokseriin uusittiin 15 vuotta sitten kaikki kuluvat osat. Nyt 60 th.kilometrin jälkeen sylinterit on taas vaihtokunnossa ja laakerit kalkattaa. Nykyautoilla menee kymmenkertainen kilometrimäärä ilman koneremppaa.
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viestit: 2618
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
Re: R1200GS
Ei tarvinnut tehdä mitään tuon kummempaa.Ari kirjoitti:Eikö edes venttiilejä tarvinnut vaihtaa ?
Eli, tästä voisi vetää sen johtopäätöksen että saksan moottoritiet pitävät moottorin puhtaampana
-
brahar
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ma Helmi 02, 2009 2:54 pm
- Pyörä: T7 WR -22
- Paikkakunta: Ulvila/Lestijärvi
Re: R1200GS
Moro,
"Joku" oli rakennellut normigessusta adventurea ja sovitellut siinä yhteydessä tankkirautoja normigessun moottorinsuojarautoihin.
Rautoja oli joutunut fiksailemaan, mutta olikos siinä jotain erityisempää huomioitavaa ennenkuin otan rälläkän käteen?
t. Harri
"Joku" oli rakennellut normigessusta adventurea ja sovitellut siinä yhteydessä tankkirautoja normigessun moottorinsuojarautoihin.
Rautoja oli joutunut fiksailemaan, mutta olikos siinä jotain erityisempää huomioitavaa ennenkuin otan rälläkän käteen?
t. Harri
Re: R1200GS
Parikin kaveria on mielessä, toisella valmiina, toisella odottaa kamat vielä tallissa.
Se mikä kannattaa katsoa kun alkaa tavaroita haalimaan on että osat on saman vuotisesta GSA:sta kuin oma GS. Silloin pääsee pienemmillä murheilla.
Sinänsä mitään ei taida joutua *rälläköimään*.
Se mikä kannattaa katsoa kun alkaa tavaroita haalimaan on että osat on saman vuotisesta GSA:sta kuin oma GS. Silloin pääsee pienemmillä murheilla.
Sinänsä mitään ei taida joutua *rälläköimään*.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Re: R1200GS
Minulla ainakin on tuommoinen rakennelma tallissa!brahar kirjoitti:Moro,
"Joku" oli rakennellut normigessusta adventurea ja sovitellut siinä yhteydessä tankkirautoja normigessun moottorinsuojarautoihin.
Rautoja oli joutunut fiksailemaan, mutta olikos siinä jotain erityisempää huomioitavaa ennenkuin otan rälläkän käteen?
t. Harri
Rautojen yhdyskohta sun on rakennettava. Alarautojen kaikkia päitä hieman lyhennettävä ja sorvattava niiden väliin sisälle menevät noin 12cm pitkät tapit joiden päälle yläraudat kiinnitetään. Tapit pitää hitsata kaarirautaan kiinni ja välirautaan on tehtävä ruuvi liitos.
Näi, jos sulla on alkuperäiset alaraudat?
Tuossa ois jonkunlainen kuva liitoskohdasta.
Yläraudoissakin on liitoskohta jossain mallissa muuttunut hiukan, mutta samoin ne alkuperäiset alaraudat on muokattava.
Helppo homma kokonaisuudessaan ja kuten juvander totesi tuosta saman vuotisuudesta, niin varmmin saat polttoainemittarinkin toimimaan. Vanhoissa 04-06vm on ainakin perinteinen kohoanturi ja uusissa joku liuskaanturi???.
Sylinen
-
brahar
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ma Helmi 02, 2009 2:54 pm
- Pyörä: T7 WR -22
- Paikkakunta: Ulvila/Lestijärvi
Re: R1200GS
Juu, tätä hain. Tarttee alkaa mittomaan noita rautoja. Oon ettiny ebaystä koko settiä, mutta ei tullu vastaan ja ostin sitten pelkät tankkiraudat.IsoPoika kirjoitti:
Minulla ainakin on tuommoinen rakennelma tallissa!
Rautojen yhdyskohta sun on rakennettava. Alarautojen kaikkia päitä hieman lyhennettävä ja sorvattava niiden väliin sisälle menevät noin 12cm pitkät tapit joiden päälle yläraudat kiinnitetään. Tapit pitää hitsata kaarirautaan kiinni ja välirautaan on tehtävä ruuvi liitos.
Näi, jos sulla on alkuperäiset alaraudat?
Tankki mulla olikin jo viime kesän toiminnassa, se meni heittämällä. Jotain ruuveja ja puslia joutui hommaan bemarilta. Onks joku saanut toimimaan tuota liuska-anturia? Laitoin suosiolla tuon kohon, mutta Heinolla väittivät että liuskakin pitäisi toimia... Mahtaneekohan olla vuosimallista kiinni?IsoPoika kirjoitti:
Tuossa ois jonkunlainen kuva liitoskohdasta.
Yläraudoissakin on liitoskohta jossain mallissa muuttunut hiukan, mutta samoin ne alkuperäiset alaraudat on muokattava.
Helppo homma kokonaisuudessaan ja kuten juvander totesi tuosta saman vuotisuudesta, niin varmmin saat polttoainemittarinkin toimimaan. Vanhoissa 04-06vm on ainakin perinteinen kohoanturi ja uusissa joku liuskaanturi???.
-h
Re: R1200GS
Liuska toimii jos on se ajotietokone, muuten ei.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
-
brahar
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ma Helmi 02, 2009 2:54 pm
- Pyörä: T7 WR -22
- Paikkakunta: Ulvila/Lestijärvi
Re: R1200GS
Oolrait, kiitokset tiedosta. Meikäläisellä ei tuota ole, joten koholla mennään. Riittävän tarkka tuokin on.juvander kirjoitti:Liuska toimii jos on se ajotietokone, muuten ei.
-h
Re: R1200GS
Keväällä Ukrainassa ajellessa tapasin kaksi saksalaista kaveria, jotka ajelivat bemareilla. Toisella oli 1200GSA, jolla oli ajettu 300tkm! Kolme peräremonttia, mutta moottori, vaihteisto ja kytkin alkuperäisiä. Matka-ajoa, mutta kuitenkin aika kestävä mopo..
Ari kirjoitti:Eikö edes venttiilejä tarvinnut vaihtaa ?
Salzburgin bemarihuollossa aikanaan kyselin bokserin kestävyyttä, niin kertoivat avanneensa 200 th.ajetun 1200 bokserin ja sanoivat olleen kunnossa, mutta venttiilien olevan ekaksi uusinnan tarpeessa.
On toi moottoritekniikka kyllä kehittynyt. Harrasteautoni 6 pyttyiseen bokseriin uusittiin 15 vuotta sitten kaikki kuluvat osat. Nyt 60 th.kilometrin jälkeen sylinterit on taas vaihtokunnossa ja laakerit kalkattaa. Nykyautoilla menee kymmenkertainen kilometrimäärä ilman koneremppaa.
KTM 990 Adventure, Ducati 888 SP4, Tunturi '65, Honda Monkey '76, Solifer "lava" '84
Re: R1200GS
Mikähän vaivaa, kun kytkinsylinterin seutu on tämän näköinen? Mielestäni kytkinneste ei ainakaan katoa mihinkään. 05vm pyörä 40000km ajettu.
Pyörätoimii kuitenkin virheettömästi, mutta pitänyt kosteana jo 2 vuotta, olen toki pessyt aina välillä, mutta aika nopeaa kostuu uudelleen.
Ajattelin josko innostuisi tilkihtemää vuodon talven aikana.
Onko kokemusta???
Pyörätoimii kuitenkin virheettömästi, mutta pitänyt kosteana jo 2 vuotta, olen toki pessyt aina välillä, mutta aika nopeaa kostuu uudelleen.
Ajattelin josko innostuisi tilkihtemää vuodon talven aikana.
Onko kokemusta???
Sylinen
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viestit: 2618
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
Re: R1200GS
Pari mahdollisuutta tuli mieleen:IsoPoika kirjoitti:Mikähän vaivaa, kun kytkinsylinterin seutu on tämän näköinen? Mielestäni kytkinneste ei ainakaan katoa mihinkään. 05vm pyörä 40000km ajettu.
Pyörätoimii kuitenkin virheettömästi, mutta pitänyt kosteana jo 2 vuotta, olen toki pessyt aina välillä, mutta aika nopeaa kostuu uudelleen.
Ajattelin josko innostuisi tilkihtemää vuodon talven aikana.
Onko kokemusta???
- Huohotin vaihteiston yläpuolella aiheuttaa hikoilun joka valuu tuonne taakse
- Stefat tuon sylinterin alla (vaihteistossa vuotaa).
Mun gessulla on ajettu 180tkm (alkuperäisellä vaihteistolla 140tkm) eikä vastaavaa ole näkynyt.
Re: R1200GS
Nyt se sitten jätti pihaan tuo 12-gessu. Olin töihin lähdössä, pyörä pihalle, napista käyntiin ja tyhjäkäynnille. Laitoin ajorensselit päälle ja vaihde silmään, kytkin ylös ja siihen sammui. Uusi starttaus jolloin hörähti kerran ja sammui. Sen jälkeen pyörii hyvin mutta ei edes lupaa. Olisin kiitollinen neuvoista kuinka hakea vikaa:
- pyörä mallia 2005, muuten vakio mutta katti on pois ja accelerator-piuha on laitettu
- seisonut viikon lämpimässä tallissa
- tankissa 98, viikon vanhaa
- diagnostiikka ei herjaa mistään
- vaihdepolkimen/sivujalan/kytkimen asennolla ei tuntunut olevan vaikutusta
- kun virran laittaa päälle niin vähän ajan päästä kuuluu n. 1-2 sekunnin mittainen sirahdus (polttoainepumppu?)
- starttaa hyvin
Toisaalta hyvä tilaisuus perehtyä sähköpuoleen, mutta mitäpä tutkin ja kuinka? Antakaa neuvoja. Käytössä on normaalit työkalut mukaan lukien yleismittari.
Jukka
- pyörä mallia 2005, muuten vakio mutta katti on pois ja accelerator-piuha on laitettu
- seisonut viikon lämpimässä tallissa
- tankissa 98, viikon vanhaa
- diagnostiikka ei herjaa mistään
- vaihdepolkimen/sivujalan/kytkimen asennolla ei tuntunut olevan vaikutusta
- kun virran laittaa päälle niin vähän ajan päästä kuuluu n. 1-2 sekunnin mittainen sirahdus (polttoainepumppu?)
- starttaa hyvin
Toisaalta hyvä tilaisuus perehtyä sähköpuoleen, mutta mitäpä tutkin ja kuinka? Antakaa neuvoja. Käytössä on normaalit työkalut mukaan lukien yleismittari.
Jukka
Re: R1200GS
Koitappa vaikka tuota ensin: http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom/SSIBD.pdf
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ