Miikan XR600R
Valvoja: Moderaattorit
Miikan XR600R
Pitää nyt jotain juttua tuosta moposta kirjotella ylös ettei unohdu mitä tuolle on tehty. Foorumilla näyttäisi olevan muutama aktiivinen ja teknisesti osaava XR kuski, ameriikan foorumeilta löytyy ainakin omistajia enempi. Alkuun muutama kuva mitä mopolle on minun omistuksessa tapahtunut:
Viime talvena puhallutin ja maalautin rungon. Keulaksi vaihdettu sama kotarin USD mikä mulla oli jo CBR:ssä.
Tuossa kunnossa lähdettiin kohti kesää. Etujarruna Brembon kultainen nelimäntä, levynä itse leikelty. Vanteena vielä Hondan
alkuperäinen kun niitä muutama tallissa oli. Valo on Hellan 5" pyöreä.
Kesällä laitoin vielä tosi hienon maskin kiinni.
Seuraavaksi pitäisi asentaa FCR41 ja parannella pakopuolta. Ameriikoissa näyttävät laittavan aika paljon FMF putkia noihin. Kaasunvastaavuus vakiokaasarilla on aika onneton, piti mennä kokeilemaan 570 Husaa asvaltilla hätäsimmällä kartalla niin rupesi
tuon oman mopon vakiokaasari ahistamaan...Pellolla tuo kyseinen Husa ei tuntunut niin hätäseltä, voi olla että jatkuva sutiminen vaikutti asiaan.
Kyselkää jos haluatte jostain tietää enempi, yritän vastailla vähäisen tietomäärän pohjalta..Laitan lisää juttua taas kun olen saanut "rakennettua" hondaa enempi. Näitä ei mun mielestä ole tehty näyttelypeleiksi
Viime talvena puhallutin ja maalautin rungon. Keulaksi vaihdettu sama kotarin USD mikä mulla oli jo CBR:ssä.
Tuossa kunnossa lähdettiin kohti kesää. Etujarruna Brembon kultainen nelimäntä, levynä itse leikelty. Vanteena vielä Hondan
alkuperäinen kun niitä muutama tallissa oli. Valo on Hellan 5" pyöreä.
Kesällä laitoin vielä tosi hienon maskin kiinni.
Seuraavaksi pitäisi asentaa FCR41 ja parannella pakopuolta. Ameriikoissa näyttävät laittavan aika paljon FMF putkia noihin. Kaasunvastaavuus vakiokaasarilla on aika onneton, piti mennä kokeilemaan 570 Husaa asvaltilla hätäsimmällä kartalla niin rupesi
tuon oman mopon vakiokaasari ahistamaan...Pellolla tuo kyseinen Husa ei tuntunut niin hätäseltä, voi olla että jatkuva sutiminen vaikutti asiaan.
Kyselkää jos haluatte jostain tietää enempi, yritän vastailla vähäisen tietomäärän pohjalta..Laitan lisää juttua taas kun olen saanut "rakennettua" hondaa enempi. Näitä ei mun mielestä ole tehty näyttelypeleiksi
-
- Viestit: 151
- Liittynyt: La Kesä 19, 2010 4:21 pm
- Pyörä: xr600r
Re: Miikan XR600R
Komea vehje!
Tuo musta runko on kyllä siisti, pitäisi kai tuo oma valkoinen runko saada myös puhallettua ja maalattua. Siistii yleisilmettä huomattavasti kun runko ei ole paskaisen/ruosteisen valkoinen!!
Myös tuo keula on kyllä huomattavasti sirompi kuin alkuperäinen!!
Minulla on omassa nuo alkukäyrät jotkut virivirimallit, en muista edes merkkiä, foorumilta ostin ja ovat kai domiin tarkoitettu. Avarammat alkukäyrät, väliputki ja läpihönkivä pönttö+TM40 toivat potkua ja räjähtävyyttä kyllä omiksi tarpeiksi! Ainoa on että änkkäriosastoa joutuu vielä muuttamaan, on liian raa`at äänet minun makuun.
Minkäkokoinen tuo etulevy on? Onko sulla mahdollisuutta tehdä esim 320mm levy Hondan omaan vanteeseen? Hintaa tälläiselle?
Tuo musta runko on kyllä siisti, pitäisi kai tuo oma valkoinen runko saada myös puhallettua ja maalattua. Siistii yleisilmettä huomattavasti kun runko ei ole paskaisen/ruosteisen valkoinen!!
Myös tuo keula on kyllä huomattavasti sirompi kuin alkuperäinen!!
Minulla on omassa nuo alkukäyrät jotkut virivirimallit, en muista edes merkkiä, foorumilta ostin ja ovat kai domiin tarkoitettu. Avarammat alkukäyrät, väliputki ja läpihönkivä pönttö+TM40 toivat potkua ja räjähtävyyttä kyllä omiksi tarpeiksi! Ainoa on että änkkäriosastoa joutuu vielä muuttamaan, on liian raa`at äänet minun makuun.
Minkäkokoinen tuo etulevy on? Onko sulla mahdollisuutta tehdä esim 320mm levy Hondan omaan vanteeseen? Hintaa tälläiselle?
Don't stop for nothing, It´s full speed or nothing.
Re: Miikan XR600R
Etulevy on 320mm. Tällähetkellä ei ole mahdollisuuksia tehdä noita ulos, mutta dxf saat tuosta levystä jos tarttet. Se on mitoitettutomimikael kirjoitti:
Minkäkokoinen tuo etulevy on? Onko sulla mahdollisuutta tehdä esim 320mm levy Hondan omaan vanteeseen? Hintaa tälläiselle?
painoa säästämättä
Pyörä on nähtävillä pystymetässä ainakin lauantaina jos jotain kiinnostaa..
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: La Kesä 11, 2011 11:19 pm
- Pyörä: XL500S XR600R XR80R Tunturi Maxi -81
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Miikan XR600R
Moro,ittellä ois keulan vaihtoprojekti myös vireillä moiseen laitteeseen,300 EXC:stä ois koko systeemi tulossa,pyörineen,kolmioineen,jarruineen,tankoineen...Hinnasta tietty pikku vääntöä mut lähtökohtakaan ei ollu ihan jäätävä,täytyy muistaa et moinen combo lisäis(?)valinnanvaraa jatkosuunnitelmia ajatellen(sm-varustus).
Re: Miikan XR600R
Joo helpottaa aika paljon hommaa jos ei tartte keulan osalta tehdä hybridiä Voin kattella jos jostain löydän mitat/laakerityypit tohon vaihtoon jos tarttet. Tosin aika pienellä vaivalla ne mittaa ja piirtää paperille. Muistaakseni keulan laakereiksi meni 32005 2kpl eli laakerin ulkokehä on 47mm.xlr kirjoitti:Moro,ittellä ois keulan vaihtoprojekti myös vireillä moiseen laitteeseen,300 EXC:stä ois koko systeemi tulossa,pyörineen,kolmioineen,jarruineen,tankoineen...Hinnasta tietty pikku vääntöä mut lähtökohtakaan ei ollu ihan jäätävä,täytyy muistaa et moinen combo lisäis(?)valinnanvaraa jatkosuunnitelmia ajatellen(sm-varustus).
Ainiin tuosta svingin laakereiden tarkastuksesta se sitten lähti viime syksynä (kuvassa agressiivinen husakuski)
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Miikan XR600R
Eiks tossa kohtaa jo kannattais ostaa vaikka se biltsun hapero kolmenkympin huoltopukki?
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- hannuk
- Viestit: 1158
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
- Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Miikan XR600R
Ja sitten?THA kirjoitti:Eiks tossa kohtaa jo kannattais ostaa vaikka se biltsun hapero kolmenkympin huoltopukki?
Jos koittaa akselia tai mitä tahansa lyödä irti, niin se asento kannattaa valita silleen että kohde ei karkaa alta. Noita laakereita kannattaa rasvata ja putsata jo ennen kun takasvingi alkaa heilumaan sivusuunnassa kovin reippaasti Vissiin tohon ilmaantu pikahuollon jälkeen rasvanippa...
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Re: Miikan XR600R
On sen verran lekassa vartta, että tuolla kun ottaa olan takaa vauhtia ja lyökin ohi, niin saa ostaa muutakin kuin uudet svinginlaakerit!
Re: Miikan XR600R
hannuk kirjoitti:Ja sitten?THA kirjoitti:Eiks tossa kohtaa jo kannattais ostaa vaikka se biltsun hapero kolmenkympin huoltopukki?
Jos koittaa akselia tai mitä tahansa lyödä irti, niin se asento kannattaa valita silleen että kohde ei karkaa alta. Noita laakereita kannattaa rasvata ja putsata jo ennen kun takasvingi alkaa heilumaan sivusuunnassa kovin reippaasti Vissiin tohon ilmaantu pikahuollon jälkeen rasvanippa...
Joo kyllä mulla sellainen bilteman huoltopukki on ja on asiansa ajanut. Mutta ei se paljoa tuossa huoltoasennossa auta, ainoa hyöty olisi ergonomisempi työasento. Tosin siitä ei halpatyövoimaa käytettäessä ole paljoa apua..Tippuisi vaan pukilta ja pukki menisi särki. Kyseisessä huoltoasennossa vähän hutera. Lopputuloksena tuli sitten kone otettua irti. Sitte mopon roudaus työpaikalle jossa akseli saatiin hakattua irti vähän paremmissa olosuhteissa ja isommalla lekalla. Kun runko oli puhtaana niin oli sama puhalluttaa ja maalauttaa se. Ja vaihtaa keula ja ja ja. Niin ja vaihtaa kaikki takapään laakerit.
Noissa paremmissa mopoissa on rasvanipat valmiina, niihin vain pitäisi työntää rasvaa..Nyt olen laittanut vähän liiankin usein.
- hannuk
- Viestit: 1158
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
- Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Miikan XR600R
Toi on se pienempi herkistelyleka millä saadaan jumittavia laakereita naputeltua auki, tosin toi oli jo niin huonona että ei riittänyt noin hennot työkalut. Ois ihan hyvä jos tallilta löytys prässi millä sais auki tollaset Mutta toi valomaski on kyllä tosi hieno, näkee että tuossa on kohdannut tosi onnistuneesti teollinenmuotoilu ja käsityöläisyys. Muistuttaa tosi paljon husan maskia, molemmat on valkoisia... tosin voi olla että husaan ilmaantuu aika piankin valot ja maski jotka muistuttaa tuota.Ande749 kirjoitti:On sen verran lekassa vartta, että tuolla kun ottaa olan takaa vauhtia ja lyökin ohi, niin saa ostaa muutakin kuin uudet svinginlaakerit!
Jos joku pk-seudulla ihmettelee että mikä valtavan kokoinen etana on limannut tiet, niin vastaus selvisi Se vana on hondan laakerirasvaa.MiikaM kirjoitti:Noissa paremmissa mopoissa on rasvanipat valmiina, niihin vain pitäisi työntää rasvaa..Nyt olen laittanut vähän liiankin usein.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Re: Miikan XR600R
Toi on se pienempi herkistelyleka millä saadaan jumittavia laakereita naputeltua auki, tosin toi oli jo niin huonona että ei riittänyt noin hennot työkalut. Ois ihan hyvä jos tallilta löytys prässi millä sais auki tollaset Mutta toi valomaski on kyllä tosi hieno, näkee että tuossa on kohdannut tosi onnistuneesti teollinenmuotoilu ja käsityöläisyys. Muistuttaa tosi paljon husan maskia, molemmat on valkoisia... tosin voi olla että husaan ilmaantuu aika piankin valot ja maski jotka muistuttaa tuota.hannuk kirjoitti:Ande749 kirjoitti:On sen verran lekassa vartta, että tuolla kun ottaa olan takaa vauhtia ja lyökin ohi, niin saa ostaa muutakin kuin uudet svinginlaakerit!
Onneks töistä löytyi 300 tonnin prässi millä tuon sai auki. Tuossa kuva Husaperttiin tulevasta valomaskista sekä samanlainen ammattimiehen suunnittelemana hondaan,katsojan vastuulla on päättää kumpi on kumpaan:
- hannuk
- Viestit: 1158
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
- Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Miikan XR600R
Perhana, toihan näyttää hyvältä. Koukkaan hakeen sen ja sit partcolta liittimet sulakepesään, eli tän. Tuolla saa husan orkkis sulakeboksiin lisättyä yhden piuhan valoja ja tupakkisytkää varten.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Miikan XR600R
hannuk, mä tietty heiveröisempänä en kyenny näkeen että mopo on saatettu nostaa pukilta maahan kyljelleen... mut aika pahasti pitää olla jumissa jos pieni lämpö ja kopautus tarvii olla niin kova että pukilta tippuu.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: Miikan XR600R
Eihän tollanen pelkkä runko ja kone ny paljoo paina, kahestaan nousee helposti. Reilusti alle sata kiloo. Arvaas muuten kokeiltiinko tuohon lämpöö ja pientä napautusta ennenkuin tartti ottaa järeemmät keinot käyttöön.. Joskus ne on oikeesti jumissa kun ei rasvaa..Kuvaa ei nyt ole laittaa mutta akseli meni vaihtoon, laakerit ny joutu luonnollisesti kanssa vaihtaa.THA kirjoitti:hannuk, mä tietty heiveröisempänä en kyenny näkeen että mopo on saatettu nostaa pukilta maahan kyljelleen... mut aika pahasti pitää olla jumissa jos pieni lämpö ja kopautus tarvii olla niin kova että pukilta tippuu.
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Miikan XR600R
Onhan ne, itekin joutunu joskus painiin ja vielä semmosen mopon kans mistä menee swingin akseli koneestakin läpi (eli vaikka kuinka onkin 10v. vanha niin ei pitäis voida huoltoväli käydä liika pitkäks). En halua viedä hakoteille kummiskaan, mielenkiinnolla seuraan mihin tää päättyy.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"