KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Kamulae
Viestit: 20
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 7:12 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro R

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Kamulae »

Kamulae kirjoitti:Nonni, terveisiä Helsingistä.

Sunnuntain ratoksi ajattelin pientä surautusta, niin löysin kottaraiseni pihalta ilman suojapressua, rattilukko poikki väännettynä ja virtalukko ronkittuna. Saldo, avaimella ei saa käyntiin. Onneks oli kettingillä rungosta kiinni, etteivät olleet saanu mopoa mukaan. Oisivat voineet toki ensiksi tsekata moisen, ennen tuhoamista.

Jengillä vastaavia kokemuksia? Miten saan vehkeen käyntiin ja onko noiden huollattaminen kuinka tyyristä puuhaa?

Kmlae
Jou,

Status updatea..

Viikko meni ja sain vakuutusyhtiöltä korvauspäätöksen. Prätkä tsekattu Vantaan Bikeworldissa. Saldona virtalukko hajalla, rattilukko hajalla ja etuhaarukka vaurioitunut. Korjauksen kestoarvio 2-3 vkoa. Eli käytännössä voinee varautua viiteen viikkoon, nykyisen asiakaspalvelurealismin tuntien.

Tämmösten välttämiseksi, suosittelen varautumista näkyvin lukoin ja ketjuin jos ulkotiloissa pyörää pitää. Känniset sankarit sai ryssittyä yhden harvoista ajokuukausista piloille vaikka "rauhallisessa" puutaloidyllissä asunkin. Täytyy siis hakea vielä lisää terästä pyörän ympärille..
Black Bombah
KTM 690 Enduro R -09
Avatar
Sauli
Viestit: 735
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Kamulae kirjoitti:
Kamulae kirjoitti:Nonni, terveisiä Helsingistä.

Sunnuntain ratoksi ajattelin pientä surautusta, niin löysin kottaraiseni pihalta ilman suojapressua, rattilukko poikki väännettynä ja virtalukko ronkittuna. Saldo, avaimella ei saa käyntiin. Onneks oli kettingillä rungosta kiinni, etteivät olleet saanu mopoa mukaan. Oisivat voineet toki ensiksi tsekata moisen, ennen tuhoamista.

Jengillä vastaavia kokemuksia? Miten saan vehkeen käyntiin ja onko noiden huollattaminen kuinka tyyristä puuhaa?

Kmlae
Jou,

Status updatea..

Viikko meni ja sain vakuutusyhtiöltä korvauspäätöksen. Prätkä tsekattu Vantaan Bikeworldissa. Saldona virtalukko hajalla, rattilukko hajalla ja etuhaarukka vaurioitunut. Korjauksen kestoarvio 2-3 vkoa. Eli käytännössä voinee varautua viiteen viikkoon, nykyisen asiakaspalvelurealismin tuntien.

Tämmösten välttämiseksi, suosittelen varautumista näkyvin lukoin ja ketjuin jos ulkotiloissa pyörää pitää. Känniset sankarit sai ryssittyä yhden harvoista ajokuukausista piloille vaikka "rauhallisessa" puutaloidyllissä asunkin. Täytyy siis hakea vielä lisää terästä pyörän ympärille..

Todella ärsyttävää, tuon takia en omaani vie korjaamolle ja koska sillä pystyy vielä ajamaan, ennenkun tulee lunta ja loskaa, sitten saa seistä korjaamolla vaikka 2 kuukautta, laittelee sit piikkiä alle joskus joukukuun lopulla ja käy ulkoiluttamassa hieman.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
Sami K
Viestit: 211
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 3:01 pm
Pyörä: Dude
Paikkakunta: Helsinki

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Sami K »

Nyt tarvittaisiin vähän neuvoa. Huomasin että ohjauspään laakereissa on vähän klappia, kun etuputkista koittaa. Yritin tuota ohjeen mukaan säätää, mutta en saanut välystä pois.

Onko laakerit kulahtaneet vai mikä tässä on vikana? Ajettu vasta viistonnia, joten ei ole varmaan normaalia kulumista.

Sami
Avatar
takakura
Viestit: 1099
Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Pyörä: 690 Rally
Paikkakunta: Somero

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja takakura »

Sami K kirjoitti:Nyt tarvittaisiin vähän neuvoa. Huomasin että ohjauspään laakereissa on vähän klappia, kun etuputkista koittaa. Yritin tuota ohjeen mukaan säätää, mutta en saanut välystä pois. Onko laakerit kulahtaneet vai mikä tässä on vikana? Ajettu vasta viistonnia, joten ei ole varmaan normaalia kulumista.
Sami
Varmaan avasit yläkolmiosta putkien kiinnitys pultit ja kun ohjausakselin mutteri auki niin annoit hieman kumipää vasaraa yläkolmioon?
Siten mutterin kiristys momenttiin tai jokku laittaa sen ihan fiiliksellä ja sen jälkeen vasta yläkolmio/putki pultit momenttiin?

Ei siellä noilla kilometreillä vielä niin isoa kulumaa pitäis olla että välystä on. Tehtaalla ne kyllä toimii kuten laihialla laittavat ala ja ylälaakeriin vain nimeksi
vaseliinia. Kannattaa laittaa reilusti Bel Ray waterproofia niin toimii pitkään. Avaa ja kato mikä meininki niillä laakereilla on.
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Sami K
Viestit: 211
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 3:01 pm
Pyörä: Dude
Paikkakunta: Helsinki

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Sami K »

takakura kirjoitti:
Sami K kirjoitti:Nyt tarvittaisiin vähän neuvoa. Huomasin että ohjauspään laakereissa on vähän klappia, kun etuputkista koittaa. Yritin tuota ohjeen mukaan säätää, mutta en saanut välystä pois. Onko laakerit kulahtaneet vai mikä tässä on vikana? Ajettu vasta viistonnia, joten ei ole varmaan normaalia kulumista.
Sami
Varmaan avasit yläkolmiosta putkien kiinnitys pultit ja kun ohjausakselin mutteri auki niin annoit hieman kumipää vasaraa yläkolmioon?
Siten mutterin kiristys momenttiin tai jokku laittaa sen ihan fiiliksellä ja sen jälkeen vasta yläkolmio/putki pultit momenttiin?

Ei siellä noilla kilometreillä vielä niin isoa kulumaa pitäis olla että välystä on. Tehtaalla ne kyllä toimii kuten laihialla laittavat ala ja ylälaakeriin vain nimeksi
vaseliinia. Kannattaa laittaa reilusti Bel Ray waterproofia niin toimii pitkään. Avaa ja kato mikä meininki niillä laakereilla on.
Joo, muuten näin mutta annoin kumipää vasaraa vasta mutterin kirityksen jälkeen ennen pulttien kiritystä. Menin ohjekirjan mukaan nimittäin. Voisko tuolla vasaronnilla olla jotain merkitystä? Välys kyllä pieneni tuolla säädöllä, mutta ei poistunut ihan kokonaan.
skuikka
Viestit: 2245
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Koititko muuten liukuputkien päästä vai otitko päälliputkista kiinni kun kokeilit välystä?
Sami K
Viestit: 211
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 3:01 pm
Pyörä: Dude
Paikkakunta: Helsinki

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Sami K »

Hyvä kysymys, liukuputkista koitin. Täytynee koittaa päälliputkista, että oliskos välys siinä välissä. Välys kyllä väheni ohjauslaakerin säädöllä, joten kyllä sitä siinäkin on tai ainakin oli.

Iso kiitos muuten vastauksista. Tässä on aika pihalla, kun eka kurapyörä eikä ole ikinä muutenkaan ropailtua oikein mitään. Aiemmin ollut vaan Nipponin katupyöriä ja niihin riitti kun laittoi bensaa tankkiin ja käytti määräaikaishuolloissa. Nyt haluan ja on varmaan pakkokin opetella tekemään myös ite, kun on vähän erilainen pyörä alla.. Mutta kivahan tota on ropailla, kun sain tallipaikankin hommattua. Joutuu vaan melkein kaiken aluksi opettelemaan ja kattelemaan ohjeet jostain.

Sami
Avatar
takakura
Viestit: 1099
Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Pyörä: 690 Rally
Paikkakunta: Somero

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja takakura »

Sami K kirjoitti: Iso kiitos muuten vastauksista. Tässä on aika pihalla, kun eka kurapyörä eikä ole ikinä muutenkaan ropailtua oikein mitään. Aiemmin ollut vaan Nipponin katupyöriä ja niihin riitti kun laittoi bensaa tankkiin ja käytti määräaikaishuolloissa. Nyt haluan ja on varmaan pakkokin opetella tekemään myös ite, kun on vähän erilainen pyörä alla.. Mutta kivahan tota on ropailla, kun sain tallipaikankin hommattua. Joutuu vaan melkein kaiken aluksi opettelemaan ja kattelemaan ohjeet jostain.
Sami
Näin se menee. Kurapyörän omistajana oppii paljon enemmän. Jaa että mistäkö johtuu? No siitä että se massi takataskussa vähenee liian äkkiä jos teetät toisella.
Endurohenkisen ihmisen mukavuusalue on jossain muualla kuin assulla. Ajopaikkavalinnassa enskakuskin ajatus eroaa suuresti noihin katupeleihin verrattuna, niillähän voi ajaa vain tylsästi assua. Boooring!
Toista maata on enduro, sillä voi mennä minne haluaa. Tietty mopon painoa kunnioittaen, kevyemmällä pääsee ihan mihin vaan, ainakin sinne mihin tankki riittää.
Vähän painavammalla piremmälle, kun on polttoainettakin yleensä enempi mukana.
Enduro = Kestävyys. Tarkoittaa myös sitä että niitä huolletaan kanssa enemmän ja intensiivisemmin.
Katupelin huollot kun on tyyliin "duunaa", hinkkaa, puunaa kun ei niitä viedä kurassa.
Ei silti, ihan kaikkea ei itse kannata tehdä. Takaiskarin huollon minä luovutan suosiolla ammattilaiselle. Siinä kun on typpeä paineella mukana.
Anyway, tältä foorumilta saa vinkkejä.
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
DR Markku
Viestit: 575
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 11:04 am
Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri
Paikkakunta: Muhos

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja DR Markku »

Työkalulaukku 001.JPG
Enduron työkalulaukku, 27-036 3,99€
Avatar
Maikki_S
Viestit: 788
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Pyörä: KTM 690R evo2
Paikkakunta: Salo

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Maikki_S »

Äänenvaimentimen valinnan vaikeutta.

Wingsin, akran ja leovincen ominaisuudet tiedetään, mutta entäs nuo muut putket.

Onko oikeita kokemuksia esimerkiksi FMF:stä, remuksesta, ktm powerpartsista tai MIVV:stä?
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Maikki_S kirjoitti:Äänenvaimentimen valinnan vaikeutta.

Wingsin, akran ja leovincen ominaisuudet tiedetään
Liian kova äänisiä?
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Maikki_S
Viestit: 788
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Pyörä: KTM 690R evo2
Paikkakunta: Salo

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Maikki_S »

Koheltaja kirjoitti:
Maikki_S kirjoitti:Äänenvaimentimen valinnan vaikeutta.

Wingsin, akran ja leovincen ominaisuudet tiedetään
Liian kova äänisiä?
Ei varsinaisesti. Kiinnostaa lähinnä kokemukset näistä muista pöntöistä. niistä kun en kokemuksia ole täällä kuullut kerrottavan.
Avatar
creative
Viestit: 439
Liittynyt: To Huhti 21, 2005 12:35 pm
Pyörä: *****
Paikkakunta: Joensuu

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja creative »

Moro.
Tuli hommattua nuo Rally-Raidin lisätankit.
Mitä pitäis ottaa huomioon asentaessa, ja onko käytännössä asioita mitä kannattas muuttaa jo asentaessa.Heikoja kohtia yms...
Haluatko sen heti, vai teenkö tietsikalla.?
Avatar
takakura
Viestit: 1099
Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Pyörä: 690 Rally
Paikkakunta: Somero

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja takakura »

creative kirjoitti:Moro.
Tuli hommattua nuo Rally-Raidin lisätankit.
Mitä pitäis ottaa huomioon asentaessa, ja onko käytännössä asioita mitä kannattas muuttaa jo asentaessa.Heikoja kohtia yms...
Anna mennä vaan. Jos/Kun kaadut rajusti tulee mehut pihalle syylarista. RR on tyytynyt 690 orkkis kiinnityspisteisiin jotka sijaitsevat syylarin poskessa.
I say EPIC FAIL!
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Avatar
ilduce
Viestit: 143
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 4:22 pm
Pyörä: 690 ENDURO R
Paikkakunta: JKL

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja ilduce »

Muistaako kukaan millä sivulla oli juttua seisontatuen anturista? Muistan lukeneeni siitä, mutta en saanut haulla mitään.
Viime pesun jälkeen laite sammuttaa aina itsensä, kun laittaa vaihteen päälle.. ..vaikeuttaa hiukan käyttöä.. Jos muistan oikein, niin tuo on jonkun sortin "tyyppivika" (lue ominaisuus) näissä, joten porukalla lienee varmaan infoa ko. palikan vaihtamisesta, mistä se löytyy ja ehkä jopa osakoodi?
Vastaa Viestiin