Jou,Kamulae kirjoitti:Nonni, terveisiä Helsingistä.
Sunnuntain ratoksi ajattelin pientä surautusta, niin löysin kottaraiseni pihalta ilman suojapressua, rattilukko poikki väännettynä ja virtalukko ronkittuna. Saldo, avaimella ei saa käyntiin. Onneks oli kettingillä rungosta kiinni, etteivät olleet saanu mopoa mukaan. Oisivat voineet toki ensiksi tsekata moisen, ennen tuhoamista.
Jengillä vastaavia kokemuksia? Miten saan vehkeen käyntiin ja onko noiden huollattaminen kuinka tyyristä puuhaa?
Kmlae
Status updatea..
Viikko meni ja sain vakuutusyhtiöltä korvauspäätöksen. Prätkä tsekattu Vantaan Bikeworldissa. Saldona virtalukko hajalla, rattilukko hajalla ja etuhaarukka vaurioitunut. Korjauksen kestoarvio 2-3 vkoa. Eli käytännössä voinee varautua viiteen viikkoon, nykyisen asiakaspalvelurealismin tuntien.
Tämmösten välttämiseksi, suosittelen varautumista näkyvin lukoin ja ketjuin jos ulkotiloissa pyörää pitää. Känniset sankarit sai ryssittyä yhden harvoista ajokuukausista piloille vaikka "rauhallisessa" puutaloidyllissä asunkin. Täytyy siis hakea vielä lisää terästä pyörän ympärille..