Kuopiossa kurapyöräiliöitä?

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

ripperi

Kuopiossa kurapyöräiliöitä?

Viesti Kirjoittaja ripperi »

Kerta muissakin kaupungeissa löytyy kirittäjiä sorateille, niin mitenkä on savon laita? Porukassa ois mukavampi (ja turvallisempi) varmasti rämpiä tuolla korvessa. Hirveitä iltalenkkejä ei exc:llä jaksa painaa, mut tuommoset ~150km pyrähdykset vielä just menee :)
arskajii

Viesti Kirjoittaja arskajii »

Minä olen ainakin vapaaehtoinen yrittämään sorapätkille. Jos on teiän vauhti liian kova niin voinpahan ainakin varmistella selustaa. Umpimehtään ei tuolla XF:llä oikein kehtaa lähteä.
- Eksyvä ei tietä kysy -
jamoxx
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jamoxx »

.... ja jos Iisalmeen uskallette tulla, niin voisi näitäkin seutuja kurvailla.

Täältä ympäristöstä löytyy mukavaa tietä/polkua, ihan umpimehtään en itsekään ole tohtinut.

Tai jospa/ehkä eksysin itse Kuopion suuntaan :?:
ripperi

No meikän pärrällä ei kyllä iisalmeen voi mennä kun autokyydilla :D

Kävin tuolla tuusniemelläpäin ajelee jonkun 100km lenkin sora/asvalttipätkää.
Muuten en kyllä ole vielä edes ehtinyt kunnolla perehtyä missä kaikkialla täällä lähimaastoissa edes on vielä sorateitä? Meni viimekesä katupyörän selässä, se alko tympimään. Ja ne nopeudet pelottaa =)
arskajii

Viesti Kirjoittaja arskajii »

Iisalmen suuntaan on täältä ihan hyvä päräyttää kun koukkaa Varpaisjärven kautta, ei tarvitse jurruttaa asfalttia kovin pitkään.
- Eksyvä ei tietä kysy -
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

ripperi kirjoitti:Meni viimekesä katupyörän selässä, se alko tympimään. Ja ne nopeudet pelottaa =)
No tuolta sorateiltä saa tosiaan mahtavia kokemuksia noilla enduroillakin pienemmillä vauhdeilla.

Olet löytänyt oikean asian. :D :D :D Onnittelut siitä.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
ripperi

Heh, luulan kans että olen. Tosin pitänee harkita jos vaihtas tuon kisaraaserin hieman inhimillisempään laitteeseen. Mukavahan sillä on paukuttaa, mut tosiaan pitempiä matkoja ei voi edes harkita :cry:
TV

Viesti Kirjoittaja TV »

Kylläpä tuo seurassakin hyvinkin passaisi ajella :) Hiukka orpoahan tuo on yksin kulkea. Joitankin lenkuroita on tullut kurvailtua, enimmäkseen noita isompia sorateitä myöskin, lähinnä Kuopion etelä- ja länsipuolella... ei sitä soraa vaikea ole löytää, GT kartoista on paljon iloa :) Tosin niitä melkein tarviaa sen 4kpl.
ripperi

Joo GT-kartat on kyllä asiaa. Yksin ei silti uskalla niitten kans lähteä kovin kauaksi kun mopon kantosäde on jotain 160km KILTISTI ajettuna, viimeks VÄHEMMÄN kiltisti ja 9 litran tankki hupeni noin 100km kohdalla :roll:
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

ripperi kirjoitti:Heh, luulan kans että olen. Tosin pitänee harkita jos vaihtas tuon kisaraaserin hieman inhimillisempään laitteeseen. Mukavahan sillä on paukuttaa, mut tosiaan pitempiä matkoja ei voi edes harkita :cry:
No joo, mullahan on tommonen möhköenduro. Se on kyllä aika hauska peli. Sillä pääsee jotenkin vielä näitä paikallisia sorateitä ajeleen ja aika lujaa, mutta noi upottavat hiekkatiet mitä täällä riittää on kyllä aika paha paikka mulle. Pitäisi pystyä pitämään vauhtia enemmän, jotta hyrrävoimat hoitaisivat pyörän pystyssäpysymisen. No opetellaan. Ainakin toi Vesku osaa ajaa tommosella pyörällä pehmeissäkin paikoissa kuin tyhjää vaan.

Hyvä puoli tossa mun pyörässä on se, että sillä pääsee vaikka Saksan Bemarimeetingiin, jossa kävin viime vuonna kavereiden kanssa, vaikka kaksi päällä melkein kahtasataa moottoritiellä.

Mutta on se aika painava :? :? :?

Pekka
:shock: :shock: :shock:
ryynama2

Viesti Kirjoittaja ryynama2 »

tänä keväänä tuli aloiteltua matkaendurointia. Nythän nuo alkaa soratiet olla ns. lumivapaat, joten Kuopion ympäristössä olisi kiva vaikka porukalla joskus lenkit heittää.

nimim. Kuopiosta myös.
Esu
Pyörä: BMW 1200GS Adventure

Viesti Kirjoittaja Esu »

Juu, TV:n kanssa taidettiin toissa kesänä yks päivälenkki heittää. (Mikäli muistan nimimerkin oikein). Matkaenskamiehiä on tainnut siunaantua lisää Kuopion ympäristöön parissa vuodessa, ainakin jos katsoo sivuille kirjautuneita. Ehdotankin pienimuotoista kokoontumista vaikkapa jollekin huoltikselle niin voisi ihmetellä mopoja ja kenties sopia vaikkapa yhteistä ajopäivää tms. Miten olis ke 10.5. ? Ja olishan se mukavampi lähteä porukalla isompiinkin ajoihin, vaikkapa uraa ja kkkk.
Osta enduro, niin et tarvitse katua.
(Honda NX 650, KTM 640, KTM 990S, BMW 1200GSA)
ripperi

Vois tosiaan kokoontua ja suunnitella jotain lenkkiä heitettäväksi. Itse joutuu vielä ainaskin tällähetkellä jättäytymään pitemmiltä reissuilta pois, mutta "iltapäivä-reissut" kävisi oikein mainiosti.

Ja niin kävisi tuo keskiviikon kokoontuminenkin. Tää ilta menee nimittäin loistavan sään puolesta TERASSILLA :roll:
an63

Viesti Kirjoittaja an63 »

jamoxx kirjoitti:.... ja jos Iisalmeen uskallette tulla, niin voisi näitäkin seutuja kurvailla.

Täältä ympäristöstä löytyy mukavaa tietä/polkua, ihan umpimehtään en itsekään ole tohtinut.

No joka päivä Iisalamessa töitten puolesta muutennii. Mitenkä oisko 12 päivä kuluvaa perjantaina,vaikka "entiselle Noparille"Näyttäshän tuota olevan samanhenkistä immeistä muitakkii.
an63

Viesti Kirjoittaja an63 »

an63 kirjoitti:
jamoxx kirjoitti:.... ja jos Iisalmeen uskallette tulla, niin voisi näitäkin seutuja kurvailla.

No joka päivä Iisalamessa töitten puolesta muutennii. Mitenkä oisko 12 päivä kuluvaa perjantaina,vaikka "entiselle Noparille"Näyttäshän tuota olevan samanhenkistä immeistä muitakkii.
Elikkä nuin yleisesti otattaen kautta maan.
Vastaa Viestiin