KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Maikki_S kirjoitti:Millä sivulla oli juttua tuosta SAS-systeemin poistosta?
Netistä on muutama vaihoehtoinen tapa löytynyt, mutta haetaan vielä varmistusta parhaimpaan tapaan toteuttaa tuo modaus.
MITÄ :shock: etkö oo muka vielä opetellu ulkoa tätä 'keskustelumanuaalia' :?: häpeä :!:

Sehän on tietysti sivulla 44

:mrgreen: :lol:
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Avatar
Maikki_S
Viestit: 788
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Pyörä: KTM 690R evo2
Paikkakunta: Salo

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Maikki_S »

Tuosta SAS:sta vielä:
-Pitääkö tuo huohariboxi avata ja poistaa sieltä jotain.
- Venttiilinkopan päällä olevista letkuista toinen näyttää olevan tulpattu. Tuleeko tuon toisen päähän jokin kartiohuohotin?
- Tuohon huohotinboxiin tulee ilmeisesti tuon modauksen jälkeen enään letkut ilmansuodatinkotelolta ja kampikammion huohotus?

Mitä olette käyttäneet tulppina noissa letkujen päissä(tiedetään, melkein mitä vaan voi tosiaan laittaa)?
Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Maikki_S kirjoitti:Tuosta SAS:sta vielä:
-Pitääkö tuo huohariboxi avata ja poistaa sieltä jotain.
- Venttiilinkopan päällä olevista letkuista toinen näyttää olevan tulpattu. Tuleeko tuon toisen päähän jokin kartiohuohotin?
- Tuohon huohotinboxiin tulee ilmeisesti tuon modauksen jälkeen enään letkut ilmansuodatinkotelolta ja kampikammion huohotus?

Mitä olette käyttäneet tulppina noissa letkujen päissä(tiedetään, melkein mitä vaan voi tosiaan laittaa)?
Vie se ilmanputsari koteloon menevä letku johonkin muualle (mulla menee pohjapanssarin päälle, joillain näkynyt olevan paineilma-äänenvaimennin letkun päässä) niin ei sotke imukanavaa, ovat laittaneet sen letkun sinne boksiin ettei mene öljyn hajua luontoon. Tulppa ilmanputsari boksiin.

Huohotin boksiin tulee kai se toinen letku vent.kopan päältä ja toinen kampikammiolta + lähtevä letku 'ulkopuolelle'.. jos oikein muistan..

Minä tulppasin sikafleksillä + jollain huonekaluhelalla mikä sattui käteen sillä hetkellä..
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Avatar
takakura
Viestit: 1099
Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Pyörä: 690 Rally
Paikkakunta: Somero

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja takakura »

Maikki_S kirjoitti:Onko kuvan laakerit vielä ok vai onko tässä syytä olemaan huolestunut?
Ajettu nafti 10 000 km ja venttiilien välykset oli kaikki 0,10 - 0,12 mm välillä.
Anna palaa vaan... Ne on jo kaikki ton näkösiä kympin tienoilla. Kuhan välykset ovat speksissä
niin ei huolta.

Tarvii varmaan availla tossa 15 kieppeillä ja katsoa kuntoa. Uudet seuraajat on jo hyllyssä
odottamassa.
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Avatar
-jn-
Viestit: 546
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Pyörä: SE/EXC350/GS
Paikkakunta: Vihti

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja -jn- »

Moi

Tarvitsen hieman apua ollaan lähellä Karhumäkeä eilen ajettiin yhteen umpiperään missä meni päivä sekä Kottaraisen kytkin pyörällä voi ajaa max. 90 km/h vitosella , kytkin luistaa kun fan , onko hyviä neuvoja ???? Suomeen pitäs päästä ?

Terveisin Äänisen aalloilta
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
skuikka
Viestit: 2245
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Luulen että se luisto alkaa mennä holtittomaksi vasta kun pakka on kulunut niin paljon, että se jousien painama kansiosa pohjaa kruunuun. Joten todennäköisesti paras ratkaisu olisi hakea jonkun kyläsepän pajasta palanen UAZin kattopeltiä ja peltisakset ja tehdä ylimääräinen fyllilevy jotta saadaan taas levyille puristusta. Hammastusta ei tarvinne tehdä, toki silloin on tavallaan yksi levy poissa pelistä mutta onpahan muut jousipaineen alla. Metallivälilevy malliksi, niin pitäisi onnistua. Joku joskus kirjoitteli viilanneensa SE:n kytkinkruunun päästä millin pois samassa tilanteessa, toimii sekin.
Käytä varoiksi se nestesäiliön kansi auki, vaikka sen ei periaatteessa pitäisi päästä täyttymään niin pahoin että kytkin alkaa kantaa, on siitä silti viitteitä.
Mopo kyljelleen ja koppa auki niin ei tule öljyt ulos, muista ne APTC:n pikkujouset kasaamisvaiheessa, ryömii ilkeästi jos eivät ole paikallaan. Kytkinkopan tiiviste tulee ehjänä, kun avaat ensin pultit, sitten raotat koppaa varovasti ja lopuksi kierrät vaikka tulitikulla tiivistettä pitkin kopan ympäri jolloin tiiviste irtoaa toiselta puolelta.
Niin tosiaan, en muista nähneeni Ulianovskin autosavotan ylpeydenaiheita muuta kuin rättikattoisina, käytä kuitenkin peltiä.
Avatar
-jn-
Viestit: 546
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Pyörä: SE/EXC350/GS
Paikkakunta: Vihti

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja -jn- »

skuikka kirjoitti:Luulen että se luisto alkaa mennä holtittomaksi vasta kun pakka on kulunut niin paljon, että se jousien painama kansiosa pohjaa kruunuun. Joten todennäköisesti paras ratkaisu olisi hakea jonkun kyläsepän pajasta palanen UAZin kattopeltiä ja peltisakset ja tehdä ylimääräinen fyllilevy jotta saadaan taas levyille puristusta. Hammastusta ei tarvinne tehdä, toki silloin on tavallaan yksi levy poissa pelistä mutta onpahan muut jousipaineen alla. Metallivälilevy malliksi, niin pitäisi onnistua. Joku joskus kirjoitteli viilanneensa SE:n kytkinkruunun päästä millin pois samassa tilanteessa, toimii sekin.
Käytä varoiksi se nestesäiliön kansi auki, vaikka sen ei periaatteessa pitäisi päästä täyttymään niin pahoin että kytkin alkaa kantaa, on siitä silti viitteitä.
Mopo kyljelleen ja koppa auki niin ei tule öljyt ulos, muista ne APTC:n pikkujouset kasaamisvaiheessa, ryömii ilkeästi jos eivät ole paikallaan. Kytkinkopan tiiviste tulee ehjänä, kun avaat ensin pultit, sitten raotat koppaa varovasti ja lopuksi kierrät vaikka tulitikulla tiivistettä pitkin kopan ympäri jolloin tiiviste irtoaa toiselta puolelta.
Niin tosiaan, en muista nähneeni Ulianovskin autosavotan ylpeydenaiheita muuta kuin rättikattoisina, käytä kuitenkin peltiä.
Moi

Kiitos vastauksesta , käytettiin säilönkansi auki nesteet ok , lähettiin sitten aamulla pellin pala repussa ( ei kyllä otettu Ladan konepellistä ) nilkuttamaan Suomeen .... Pintakaasulla kun ajoi nii. Kytkin kesti , nopeus max 80 km/h nyt ollaan Joensuussa pyörä menee Jönneille huoltoon täällä
Terv-jn
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
Avatar
Sauli
Viestit: 735
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Sauli kirjoitti:Tuolta: http://kattelus.kuvat.fi/kuvat/Moottori ... ntointia./ muutama kuva johtosarjan tilasta reilu 15tkm mittarissa. Eli ei varmasti turha homma heti uuden hankkimisen jälkeen hoitaa tuo suojateippaus jonka tehdas on jättänyt tekemättä. Omasta pyörästäni nähtävästi kaasuläpänohjaus moottori sökö ku on saanu oikareita johtosarjalta. Ilmaputsarin lämpöanturi myöskin rikki. Ei tarvi tänä kesänä ajella, menee kyllä ihan keräillessä rahoja noiden vikojen ja johtosarjan hankkimiseen.

Tänään heräsi 690 jälleen henkiin. Ei tarvinnut vaihtaa kun uusi johtosarja ja ruiskurunko kilkkeineen. Alkuperäinen hapan johtosarja oli oikosuluillaan tosiaankin rikkonut ruiskun elektronisen ohjausmoottorin ja sen kautta ei pyörä oikein toiminut. Nyt toimii ja kulkee hyvin. 8)
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
THA
Viestit: 3707
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja THA »

Oleellisin puuttuu, eli menikö virheenä vai jouduitko itse maksumieheksi?
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
Maikki_S
Viestit: 788
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Pyörä: KTM 690R evo2
Paikkakunta: Salo

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Maikki_S »

takakura kirjoitti:Laitoin ikkunatiivisteen tapaista mutta se oli enempi teollisuuskäyttöön tarkoitettua ja lisäksi lämmönkestävää. Paikkoihin joihin tiivistettä ei saa laitoin locktite:n sinistä silikonia. Esim. Takavalon ja lokarin saumaan ja muuallekkin. Kun taas tältä reisulta on selvitty niin voi kotona tallissa tutkailla lähemmin miten tiivistys on käytänössä toiminut.


no miten kåvi tiivistyksen pitåmisen osalta.
Avatar
Sauli
Viestit: 735
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Sauli »

THA kirjoitti:Oleellisin puuttuu, eli menikö virheenä vai jouduitko itse maksumieheksi?
kyllä se omasta pussista lähti. Vakuutusyhtiö vetosi avotulen puutteeseen ja KTM päämaja ei ollut myöskään kiinnostunut näistä talkoista.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
Syke
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Syke »

Sauli kirjoitti:
THA kirjoitti:Oleellisin puuttuu, eli menikö virheenä vai jouduitko itse maksumieheksi?
kyllä se omasta pussista lähti. Vakuutusyhtiö vetosi avotulen puutteeseen ja KTM päämaja ei ollut myöskään kiinnostunut näistä talkoista.
No paska. Saitko mitään vastusta Ktm:ltä?
Braa-aab!
Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Sauli kirjoitti:
THA kirjoitti:Oleellisin puuttuu, eli menikö virheenä vai jouduitko itse maksumieheksi?
kyllä se omasta pussista lähti. Vakuutusyhtiö vetosi avotulen puutteeseen ja KTM päämaja ei ollut myöskään kiinnostunut näistä talkoista.
Mites vanha se pyörä onkaan? Eihän vaan edellinen omistaja olisi raportoinut vikaa takuu aikana, mutta sitä ei huollossa löytynyt?
Minkäkokoinen maksukuponki johtosarjasta ja ruiskurungosta ojennettiin?
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Avatar
Sauli
Viestit: 735
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Sauli »

ramirin kirjoitti:
Sauli kirjoitti:
THA kirjoitti:Oleellisin puuttuu, eli menikö virheenä vai jouduitko itse maksumieheksi?
kyllä se omasta pussista lähti. Vakuutusyhtiö vetosi avotulen puutteeseen ja KTM päämaja ei ollut myöskään kiinnostunut näistä talkoista.
Mites vanha se pyörä onkaan? Eihän vaan edellinen omistaja olisi raportoinut vikaa takuu aikana, mutta sitä ei huollossa löytynyt?
Minkäkokoinen maksukuponki johtosarjasta ja ruiskurungosta ojennettiin?
Reilu 3 vuotias fillari tuo on, ja ilmeisesti on käynyt FI valon vilkkumisen johdosta jossain korjattavana muttei mitään vikaa löytynyt.
Silloinkin kaasuläpän vikaa osoittanut. Todellisuudessa kuitenkin johtosarja on varmasti ollut jo silloin syynä oireisiin koska lopulta polttivat kokonaan sen läpän moottorin. Maksu kuponki olisi ollut Suomalaisten ohjehintojen mukaan Johtosarja: 522 euroa ja ruisku: 791 euroa eli varsin mojova kasa rahaa.
Onneksi löytyi pientä korvausta vastaan uuden veroinen johtosarja ja ebayn kautta kolaripyörästä vähän ajettu ruisku.
Näin toimien hintalappu jäi vajaaseen kolmannekseen tuosta ohjehinnastosta.
Ja tosiaan jos joskus tarvii ruiskua hankkia niin ainakin 2010 vuoteen asti kaikissa 690 malleissa on sama ruisku, ainoastaan bensaletkun pituus eroaa mutta sehän ei ole mikään propleema.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
THA
Viestit: 3707
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja THA »

Mun ymmärtääkseni virhevastuu jatkuu kyllä takuuajan päättymisen jälkeenkin just tämmösissä tapauksissa. Etenkin kun se virhe on jo takuuaikana ilmi tullut, vaikkei löydettykään. Mikset tee kuluttavalitusta tuosta? Se ei maksa sulle mitään, on kuitenkin turva just tämmöstä vastaan. Täähän on törkeetä kuinka iso valmistaja jättää vastuunsa tyystin kantamatta ja maksattaa vielä korjaamisen asiakkaalla oman, tässä tapauksessa vielä ökysen, hinnastonsa mukaan. Eli ne jotka ei asiasta tappele, maksavat sitten niidenkin johtosarjat ja ruiskut jotka tappeleee, nerokasta bisnestä!
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Vastaa Viestiin