Maikki_S kirjoitti:Millä sivulla oli juttua tuosta SAS-systeemin poistosta?
Netistä on muutama vaihoehtoinen tapa löytynyt, mutta haetaan vielä varmistusta parhaimpaan tapaan toteuttaa tuo modaus.
MITÄ etkö oo muka vielä opetellu ulkoa tätä 'keskustelumanuaalia' häpeä
Sehän on tietysti sivulla 44
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Tuosta SAS:sta vielä:
-Pitääkö tuo huohariboxi avata ja poistaa sieltä jotain.
- Venttiilinkopan päällä olevista letkuista toinen näyttää olevan tulpattu. Tuleeko tuon toisen päähän jokin kartiohuohotin?
- Tuohon huohotinboxiin tulee ilmeisesti tuon modauksen jälkeen enään letkut ilmansuodatinkotelolta ja kampikammion huohotus?
Mitä olette käyttäneet tulppina noissa letkujen päissä(tiedetään, melkein mitä vaan voi tosiaan laittaa)?
Maikki_S kirjoitti:Tuosta SAS:sta vielä:
-Pitääkö tuo huohariboxi avata ja poistaa sieltä jotain.
- Venttiilinkopan päällä olevista letkuista toinen näyttää olevan tulpattu. Tuleeko tuon toisen päähän jokin kartiohuohotin?
- Tuohon huohotinboxiin tulee ilmeisesti tuon modauksen jälkeen enään letkut ilmansuodatinkotelolta ja kampikammion huohotus?
Mitä olette käyttäneet tulppina noissa letkujen päissä(tiedetään, melkein mitä vaan voi tosiaan laittaa)?
Vie se ilmanputsari koteloon menevä letku johonkin muualle (mulla menee pohjapanssarin päälle, joillain näkynyt olevan paineilma-äänenvaimennin letkun päässä) niin ei sotke imukanavaa, ovat laittaneet sen letkun sinne boksiin ettei mene öljyn hajua luontoon. Tulppa ilmanputsari boksiin.
Huohotin boksiin tulee kai se toinen letku vent.kopan päältä ja toinen kampikammiolta + lähtevä letku 'ulkopuolelle'.. jos oikein muistan..
Minä tulppasin sikafleksillä + jollain huonekaluhelalla mikä sattui käteen sillä hetkellä..
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Maikki_S kirjoitti:Onko kuvan laakerit vielä ok vai onko tässä syytä olemaan huolestunut?
Ajettu nafti 10 000 km ja venttiilien välykset oli kaikki 0,10 - 0,12 mm välillä.
Anna palaa vaan... Ne on jo kaikki ton näkösiä kympin tienoilla. Kuhan välykset ovat speksissä
niin ei huolta.
Tarvii varmaan availla tossa 15 kieppeillä ja katsoa kuntoa. Uudet seuraajat on jo hyllyssä
odottamassa.
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Tarvitsen hieman apua ollaan lähellä Karhumäkeä eilen ajettiin yhteen umpiperään missä meni päivä sekä Kottaraisen kytkin pyörällä voi ajaa max. 90 km/h vitosella , kytkin luistaa kun fan , onko hyviä neuvoja ???? Suomeen pitäs päästä ?
Luulen että se luisto alkaa mennä holtittomaksi vasta kun pakka on kulunut niin paljon, että se jousien painama kansiosa pohjaa kruunuun. Joten todennäköisesti paras ratkaisu olisi hakea jonkun kyläsepän pajasta palanen UAZin kattopeltiä ja peltisakset ja tehdä ylimääräinen fyllilevy jotta saadaan taas levyille puristusta. Hammastusta ei tarvinne tehdä, toki silloin on tavallaan yksi levy poissa pelistä mutta onpahan muut jousipaineen alla. Metallivälilevy malliksi, niin pitäisi onnistua. Joku joskus kirjoitteli viilanneensa SE:n kytkinkruunun päästä millin pois samassa tilanteessa, toimii sekin.
Käytä varoiksi se nestesäiliön kansi auki, vaikka sen ei periaatteessa pitäisi päästä täyttymään niin pahoin että kytkin alkaa kantaa, on siitä silti viitteitä.
Mopo kyljelleen ja koppa auki niin ei tule öljyt ulos, muista ne APTC:n pikkujouset kasaamisvaiheessa, ryömii ilkeästi jos eivät ole paikallaan. Kytkinkopan tiiviste tulee ehjänä, kun avaat ensin pultit, sitten raotat koppaa varovasti ja lopuksi kierrät vaikka tulitikulla tiivistettä pitkin kopan ympäri jolloin tiiviste irtoaa toiselta puolelta.
Niin tosiaan, en muista nähneeni Ulianovskin autosavotan ylpeydenaiheita muuta kuin rättikattoisina, käytä kuitenkin peltiä.
skuikka kirjoitti:Luulen että se luisto alkaa mennä holtittomaksi vasta kun pakka on kulunut niin paljon, että se jousien painama kansiosa pohjaa kruunuun. Joten todennäköisesti paras ratkaisu olisi hakea jonkun kyläsepän pajasta palanen UAZin kattopeltiä ja peltisakset ja tehdä ylimääräinen fyllilevy jotta saadaan taas levyille puristusta. Hammastusta ei tarvinne tehdä, toki silloin on tavallaan yksi levy poissa pelistä mutta onpahan muut jousipaineen alla. Metallivälilevy malliksi, niin pitäisi onnistua. Joku joskus kirjoitteli viilanneensa SE:n kytkinkruunun päästä millin pois samassa tilanteessa, toimii sekin.
Käytä varoiksi se nestesäiliön kansi auki, vaikka sen ei periaatteessa pitäisi päästä täyttymään niin pahoin että kytkin alkaa kantaa, on siitä silti viitteitä.
Mopo kyljelleen ja koppa auki niin ei tule öljyt ulos, muista ne APTC:n pikkujouset kasaamisvaiheessa, ryömii ilkeästi jos eivät ole paikallaan. Kytkinkopan tiiviste tulee ehjänä, kun avaat ensin pultit, sitten raotat koppaa varovasti ja lopuksi kierrät vaikka tulitikulla tiivistettä pitkin kopan ympäri jolloin tiiviste irtoaa toiselta puolelta.
Niin tosiaan, en muista nähneeni Ulianovskin autosavotan ylpeydenaiheita muuta kuin rättikattoisina, käytä kuitenkin peltiä.
Moi
Kiitos vastauksesta , käytettiin säilönkansi auki nesteet ok , lähettiin sitten aamulla pellin pala repussa ( ei kyllä otettu Ladan konepellistä ) nilkuttamaan Suomeen .... Pintakaasulla kun ajoi nii. Kytkin kesti , nopeus max 80 km/h nyt ollaan Joensuussa pyörä menee Jönneille huoltoon täällä
Terv-jn
Sauli kirjoitti:Tuolta: http://kattelus.kuvat.fi/kuvat/Moottori ... ntointia./ muutama kuva johtosarjan tilasta reilu 15tkm mittarissa. Eli ei varmasti turha homma heti uuden hankkimisen jälkeen hoitaa tuo suojateippaus jonka tehdas on jättänyt tekemättä. Omasta pyörästäni nähtävästi kaasuläpänohjaus moottori sökö ku on saanu oikareita johtosarjalta. Ilmaputsarin lämpöanturi myöskin rikki. Ei tarvi tänä kesänä ajella, menee kyllä ihan keräillessä rahoja noiden vikojen ja johtosarjan hankkimiseen.
Tänään heräsi 690 jälleen henkiin. Ei tarvinnut vaihtaa kun uusi johtosarja ja ruiskurunko kilkkeineen. Alkuperäinen hapan johtosarja oli oikosuluillaan tosiaankin rikkonut ruiskun elektronisen ohjausmoottorin ja sen kautta ei pyörä oikein toiminut. Nyt toimii ja kulkee hyvin.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
takakura kirjoitti:Laitoin ikkunatiivisteen tapaista mutta se oli enempi teollisuuskäyttöön tarkoitettua ja lisäksi lämmönkestävää. Paikkoihin joihin tiivistettä ei saa laitoin locktite:n sinistä silikonia. Esim. Takavalon ja lokarin saumaan ja muuallekkin. Kun taas tältä reisulta on selvitty niin voi kotona tallissa tutkailla lähemmin miten tiivistys on käytänössä toiminut.
THA kirjoitti:Oleellisin puuttuu, eli menikö virheenä vai jouduitko itse maksumieheksi?
kyllä se omasta pussista lähti. Vakuutusyhtiö vetosi avotulen puutteeseen ja KTM päämaja ei ollut myöskään kiinnostunut näistä talkoista.
Mites vanha se pyörä onkaan? Eihän vaan edellinen omistaja olisi raportoinut vikaa takuu aikana, mutta sitä ei huollossa löytynyt?
Minkäkokoinen maksukuponki johtosarjasta ja ruiskurungosta ojennettiin?
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
THA kirjoitti:Oleellisin puuttuu, eli menikö virheenä vai jouduitko itse maksumieheksi?
kyllä se omasta pussista lähti. Vakuutusyhtiö vetosi avotulen puutteeseen ja KTM päämaja ei ollut myöskään kiinnostunut näistä talkoista.
Mites vanha se pyörä onkaan? Eihän vaan edellinen omistaja olisi raportoinut vikaa takuu aikana, mutta sitä ei huollossa löytynyt?
Minkäkokoinen maksukuponki johtosarjasta ja ruiskurungosta ojennettiin?
Reilu 3 vuotias fillari tuo on, ja ilmeisesti on käynyt FI valon vilkkumisen johdosta jossain korjattavana muttei mitään vikaa löytynyt.
Silloinkin kaasuläpän vikaa osoittanut. Todellisuudessa kuitenkin johtosarja on varmasti ollut jo silloin syynä oireisiin koska lopulta polttivat kokonaan sen läpän moottorin. Maksu kuponki olisi ollut Suomalaisten ohjehintojen mukaan Johtosarja: 522 euroa ja ruisku: 791 euroa eli varsin mojova kasa rahaa.
Onneksi löytyi pientä korvausta vastaan uuden veroinen johtosarja ja ebayn kautta kolaripyörästä vähän ajettu ruisku.
Näin toimien hintalappu jäi vajaaseen kolmannekseen tuosta ohjehinnastosta.
Ja tosiaan jos joskus tarvii ruiskua hankkia niin ainakin 2010 vuoteen asti kaikissa 690 malleissa on sama ruisku, ainoastaan bensaletkun pituus eroaa mutta sehän ei ole mikään propleema.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
Mun ymmärtääkseni virhevastuu jatkuu kyllä takuuajan päättymisen jälkeenkin just tämmösissä tapauksissa. Etenkin kun se virhe on jo takuuaikana ilmi tullut, vaikkei löydettykään. Mikset tee kuluttavalitusta tuosta? Se ei maksa sulle mitään, on kuitenkin turva just tämmöstä vastaan. Täähän on törkeetä kuinka iso valmistaja jättää vastuunsa tyystin kantamatta ja maksattaa vielä korjaamisen asiakkaalla oman, tässä tapauksessa vielä ökysen, hinnastonsa mukaan. Eli ne jotka ei asiasta tappele, maksavat sitten niidenkin johtosarjat ja ruiskut jotka tappeleee, nerokasta bisnestä!
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"