Ajomotivaatiosta

Testiviestit ja muu asiattomuus

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Avatar
gixxerman
Viestit: 4786
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
Pyörä: 4xtohtori
Paikkakunta: Keski-Suomi

Ajomotivaatiosta

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

On mielenkiintoista,miten se vaihtelee.Viimeksi se oli huipussaan marraskuussa,kun tuon Pikkuhondan ostin,talvi meni kivasti ja kevät.Nyt taas,isoon pyörään en ole koskenut yli kuukauteen ja tuo muukin kalusto vain levännyt tallissa.
Millaisia keinoja muilla on saada ajomotivaatio nostettua,muuta kuin se hieman jo kliseenomainen pyöränvaihto :?:
Joskus krapula on kiva lähteä tuulettamaan pois,kun siinä olotilassa ei muutenkaan paikallaan pysy,mutta ratkaisuna huono taas muuten. :lol:
Nyt yritän etsiä tuosta Laukaa-Leppävesi väliltä jotain tutkimatonta polkua,vois duunin jälkeen käydä kokeilemassa.
Kypäräkamerakin vähän auttoi nosteeseen. :idea:
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Avatar
miki.
Viestit: 585
Liittynyt: Ke Loka 06, 2004 9:47 pm
Pyörä: KTM 525 exc
Paikkakunta: Rollo

Re: Ajomotivaatiosta

Viesti Kirjoittaja miki. »

gixxerman kirjoitti:On mielenkiintoista,miten se vaihtelee.Viimeksi se oli huipussaan marraskuussa,kun tuon Pikkuhondan ostin,talvi meni kivasti ja kevät.Nyt taas,isoon pyörään en ole koskenut yli kuukauteen ja tuo muukin kalusto vain levännyt tallissa.
Millaisia keinoja muilla on saada ajomotivaatio nostettua,muuta kuin se hieman jo kliseenomainen pyöränvaihto :?:
Jokainen tyylillään, mutta pyöränvaihdosta munkaan ideassa ei pääse :P tässä kun nyt aktiivisemmin 15 vuotta mopoillut "jälleen aloittaneena", niin mielenkiinto on pysynyt yllä aina keventämällä kalustoa ja viimeiset parivuotta on mennyt kuntoilumielessä enskailuna...aina mopoilu lenkkipolut voittaa :lol:

Nyt vasta olen menossa 450cc:ssä ja seuraava olis ollut 4T 350cc, jos sellaisen olis vielä saanut...joutuukohan tuon hyppäämään yli suoraan 2T vehkeisiin ;)

Ps. ei paskempi pyörä ole ollut tuo 450:nen exc...3 vuotta ja 200 tuntia menty ja nyt vasta alkaa tekeen mieli kevyempää :P
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Ajomotivaatiosta

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Tai sit purat hondan atomeihin ja kasaat ja kiroot kun ei kerkiä kasaan ja ajamaan pitäs päästä :mrgreen: näin mulla on melekin menny ja voi sitä iloa kun mopo pelaa
Yksinäinen Susi
Avatar
daddy0
Viestit: 942
Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ajomotivaatiosta

Viesti Kirjoittaja daddy0 »

Uusi ajoseura toimii ainakin itsellä, eli nyt vaan käännyttämään jotain kylänmiestä kurapyöräilijäksi.

Entäs rautaperseily se olisi ainakin ihan jotain muuta?
Avatar
gixxerman
Viestit: 4786
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
Pyörä: 4xtohtori
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Ajomotivaatiosta

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

jarno78 kirjoitti:Tai sit purat hondan atomeihin ja kasaat ja kiroot kun ei kerkiä kasaan ja ajamaan pitäs päästä :mrgreen: näin mulla on melekin menny ja voi sitä iloa kun mopo pelaa
Eihän sitä nyt hyvin toimivaa mopotinta ihan huvin vuokis voi purkaa,eihän :mrgreen:
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
jaa
Viestit: 817
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Paikkakunta: Rauma

Re: Ajomotivaatiosta

Viesti Kirjoittaja jaa »

daddy0 kirjoitti:Entäs rautaperseily se olisi ainakin ihan jotain muuta?
Toi on jotenkin sairasta hommaa. Ajettiin kaverin kanssa toi normi perussetti SS1000 kesän alussa ja ensimmäiset mietteet oli, ettei missään nimessä enää ikinä. Oli pakkasta, sadetta, hellettä ja hitosti jäneksen poikasia ja poroja tienvieret täynnä. Persekin oli niin ruvella, että piti puoli päivää kävellä jalat harallaan. Nyt kaveri alko ehotteleen uutta ja vastasin apteekin hyllyltä ettei missään nimessä. Sitten mietin asiaa vähän tarkemmin ja ehdotin kaverille, että mieluumin sitten vaikka Eurooppaan suuntautuva. Eli ehkä mä oon vaan jotenkin sairas... :roll: Jotenkin oli vaan mukavaa viipottaa menemään ja kokeilla pystyykö. Lisäksi kun kaverin kanssa ollaan melko samasta puusta veistetty niin tiedetään kyllä kun toisella jaksaminen ei riitä. Toisaalta molemmat uskalletaan myös lopettaa jos ei onnaa. Ei oo paskan latiakaan väliä mitä muut tuumailee kun niin monet arvostelijat ei oo edes yrittäny.

Suomen maisemat on jo nähty (lasken Ruattin maisemat aika pitkälle samoiksi kuin Suomen kun eliöstö ja maisemat ihan Norjan rajaa lukuunottamatta on samat ja tiet bout samassa kunnossa, paikoin paremmat, paikoin huonommat). Ja muutenkin tommosen rypistyksen päälle olis kiva vaan vähän ajella ja kattella maisemia ihan vaan rauhakseen. Niin me tehtiin toi SS1000. Ei ajettukkaan tota perinteisesti lenkkinä päätyen kotio, vaan mentiin sukuloimaan Raumalta itärajan kautta pohjoseen. Pohjosessa levähdettiin melkein kaksi päivää ja kotio ajettiin sitten sieltä sun täältä sukulaisten rasitteena kolme päivää.

Joo onhan toi ihan eri hommaa kun soralla ajo, mutta kun pyörän mä valitsinkin sellaisen, että matkanteko ei saa sorateihin loppua ja paljon tulee työajoa ajettua asfaltilla muutenkin, niin henkisesti on kynnys melko matala lähteä jurnaamaan tommostakin. Soralla tosin on mukavempaa, mutta mun sairas mieleni viihtyy myös assulla. Kunhan vaan saa ajaa.

Ja onhan noita tosiaan järjestelty sorateiden sankareillekkin. Ilmeisesti uusia on tulossa?
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Ajomotivaatiosta

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Pakkoharrastamista ei kannata harjoittaa, jos ei hutsita niin sitten pitää taukoa, tai etsii uusia virikkeitä muiden harrastusten parista. Mulla menee harrastukset 3-6 vuoden sykleissä ja sitten pitää etsiä uusia haasteita, nyt on kurapyörien vuoro. Taustalla on metsästystä, RES/ampumista, pienoisautoilua, rallimekatsua, mönkijällä ajamista jne. Harrastaminen on ikuista, kohteet vaan vaihtuu enkä jaksa ottaa paiseita jos jonain päivänä kurapyöräily vaihtuu johonkin toiseen uuteen tai vanhaan harrastukseen.
Kylätason kurapyöräilijä.
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Ajomotivaatiosta

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

gixxerman kirjoitti:
jarno78 kirjoitti:Tai sit purat hondan atomeihin ja kasaat ja kiroot kun ei kerkiä kasaan ja ajamaan pitäs päästä :mrgreen: näin mulla on melekin menny ja voi sitä iloa kun mopo pelaa
Eihän sitä nyt hyvin toimivaa mopotinta ihan huvin vuokis voi purkaa,eihän :mrgreen:
Niin no ei, mut minä otin ja purin toimivan mopon ja siirsin tekniikan toiseen runkoon, värkkäsin iskarit kunnolliset jne hullu kun on, minkäs teen :lol:
Yksinäinen Susi
Avatar
gixxerman
Viestit: 4786
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
Pyörä: 4xtohtori
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Ajomotivaatiosta

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Tuo harrastuksen vaihto on aika rahapuuhaa,ellei sit ole mahd. ja varaa jättää aina vehkeitä seisomaan ja odottamaan,että rinki tulee täyteen ja taas alkaa samat lajit kiinnostamaan uudelleen.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Ajomotivaatiosta

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Siinä olet oikeassa että kalliiksi tulee, mutta mitä niitä rojuja seisottamaan jos ne on käyttöä vailla ja saa kipinän jostain toisesta harrastuksesta? Kyllä mulla on lelut laitettu kierrätykseen viimeistään silloin kun ne on seisseet puolisen vuotta seisomassa, kalliimmissa kamppeissa paljon aiemmin, yleensä jo silloin kun pitää kallis kampe löytää tilalle.

Se mitä olen huomannut harrastuksia vaihtaessa, aina tulee uusia hyviä kavereita ja monet naamat on tuttuja jo ennestään samojen harrastuksien puolelta.

Paras keino on istahtaa hetkeksi ja miettiä että onko kaikki käyty läpi ja onko tämä enään mun juttu, eli onko kyseessä pelkkä harrastus vai elämäntapa. Siitä sitten miettimään mitä menettää kun/jos vaihtaa/lopettaa harrastamisen, vai ottaako rauhassa aikalisän ja katsoo seuraavalla ajokaudella ajamisen mielekkyyttä. En olisi hirveän huolissani jos menee muutama kuukausi niin ettei huvita ajaa, kyllä se kipinä sieltä vielä tulee jos on tullakseen. Älä kuitenkaan tee harrastamisesta pakkopullaa, tästäkin on kokemusta ja 6 vuotta ollaan oltu kyseisestä lajista toipilaana, paluu on varmaa ja entistä häjympänä mutta koska, se on eri asia.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
mopopoitsu
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:33 am
Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
Paikkakunta: E-P (Isokyrö)

Re: Ajomotivaatiosta

Viesti Kirjoittaja mopopoitsu »

Tämä ei kuulu ollenkaan tänne leikkikentän puolelle. Ajomotivaation puute on vakava asia ja siten se pitää ottaa.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
Pastori
Viestit: 523
Liittynyt: Ke Heinä 22, 2009 9:49 pm
Pyörä: Pyörätön
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ajomotivaatiosta

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Reipas 2viikkoa lippojen jäliltä taukoa. Ei ole motivaation puutetta ainakaan, sillä on todella vaikee pysyä nahoissaan, mutta välillä vihloo kylkeen ja käteen siihen malliin että täytyy malttaa vielä.

Vielä viikko tätä odottamisen tuskaa, niin meikäläinen kävelee pitkin seiniä :x
Avatar
tomiik
Viestit: 706
Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 9:42 pm
Pyörä: F850GSA
Paikkakunta: Lahti

Re: Ajomotivaatiosta

Viesti Kirjoittaja tomiik »

Kuukauteen en ole mopoon koskenut.

Juuri katselin sitä tallissa ja totesin että ei p...ele ole edes pesty edelliskerran jälkeen. Siitä sainkin ahaa elämyksen ja työnsin mopon kärryn päälle jä lähden mökille. Savitaipaleen suunnalla ei soratiet lopu :mrgreen:
Kaikki on kaunista, kun silmä tottuu.
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Ajomotivaatiosta

Viesti Kirjoittaja THA »

Mä jätin temmin kurineen kaikkineen (kotiin päästessäni oli jo pakkasella) hallin perälle joskus huhtkuun alulla. Ei kiinnostanu pätkääkään. Möykkyä kun koitti paiskoo viime viikonloppuun asti ja sit tulikin stoppi, ei olis yhtään huvittanu vingutin, mutta toisaalta pyörän ja olosuhteiden yhdistelmä herätti suurta uteliaisuutta. Ja niin vaan kävi että jo vain olin huomenna pakkaamassa sitä auton perään sarjaenskaan. No käsi ei anna ajaa, nippa nappa keulaputkea pystyy kivun rajoissa nostamaan, mutta motivaatio senkun kasvaa. Vaihtelu tekee ihmeitä, hommaa talliin vaikka joku wanha piikki ja ajelet sillä välillä, on vähän kuin olisi kaks harrastusta ja hieno fiilis kun toisella jotain oppinu opettaa sitä toisellakin.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
MarkusH
Viestit: 593
Liittynyt: To Helmi 19, 2009 8:42 pm
Pyörä: CRF250, Yamaha FZ-6N
Paikkakunta: Eura

Re: Ajomotivaatiosta

Viesti Kirjoittaja MarkusH »

Vapaa viikonloppu, vaikka aluksi ei pitänyt olla! :P Suzuki ei ole käynyt aikoihin soralla, mutta huomenna kampean sen peräkärryyn ja lähden mökille!
Uraa uurtava motoristi
Vastaa Viestiin