KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Mixu
- Pyörä: joku mopo hakusessa
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Paskaks meni... Nimittäin nopeus mittari. Mettärymy reissulla pimeni tai siis näyttää 0 km/h, anturi näyttäs olevan ihan paikallaan ja päällisin puolin johdot ehjän näkösiä. Mistähän alottas tutkimisen?
.. Nyt ei mistää, neljän tunnin umpimettät, sillanrakennukse, jyrkänteet ym upotukset 5dl vissypullo varustuksella aiheutti nyt melkeinpä nestehukkaa ( pyörryttää, kylmä ja hikoiluki on jo loppunut?)
.. Nyt ei mistää, neljän tunnin umpimettät, sillanrakennukse, jyrkänteet ym upotukset 5dl vissypullo varustuksella aiheutti nyt melkeinpä nestehukkaa ( pyörryttää, kylmä ja hikoiluki on jo loppunut?)
EXÄT:
Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008
Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
Beta RR 300, 2015
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008
Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
Magneetti tallella jarrulevyssä? vai onko näissä ees magneetti systeemiä enää..Mixu kirjoitti:Paskaks meni... Nimittäin nopeus mittari. Mettärymy reissulla pimeni tai siis näyttää 0 km/h, anturi näyttäs olevan ihan paikallaan ja päällisin puolin johdot ehjän näkösiä. Mistähän alottas tutkimisen?
-
Mixu
- Pyörä: joku mopo hakusessa
Lynkke kirjoitti:Magneetti tallella jarrulevyssä? vai onko näissä ees magneetti systeemiä enää..Mixu kirjoitti:Paskaks meni... Nimittäin nopeus mittari. Mettärymy reissulla pimeni tai siis näyttää 0 km/h, anturi näyttäs olevan ihan paikallaan ja päällisin puolin johdot ehjän näkösiä. Mistähän alottas tutkimisen?
en tullu väsyneenä edes ajatelleeks noin yksinkertasta... Täytyy tarkistaa huamenna.
Kattelin tossa räjätyskuvia ja niissä ei magneettia näy, eli on mitä ilmeisemmin kiinteesti orkkis jarrulevyssä?
Vilkasin muuten mielen kiinnosta etujarrulevyn hintaa, aika suolanen 272€ !! No, oma levy on ihan huippu kunnossa vielä, eiköhän siihen magneetti jostain saada jos se on hävinnyt?
Edit: kävin kuitenkin tallissa, emmää tossa levyssä mitn magneettia nähny..
E: kävin ny viä kattelee, ei tossa levyssä oo kyllä edes paikkaa magneetille ellei joku noista kiiinnitys pulteista oo magneettinen. irto magneettiinkaa ei mittari reagoinu? Anturi paksana?? Vai toimiiko tää jotenki ihan toisella tavalla? Ny o mentävä yöks duuniin miettiin...nen. irto magneettiinkaa ei mittari reagoinu? Anturi paksana?? Vai toimiiko tää jotenki ihan toisella tavalla? Ny o mentävä yöks duuniin miettiin...
Viimeksi muokannut Mixu, Pe Heinä 08, 2011 6:27 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EXÄT:
Beta RR 300, 2015
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008
Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
Beta RR 300, 2015
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008
Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
En ole magneettia tavannut kotareiden etuvanteista. Olen ollut siinä uskossa että se musta nutikka on hall-anturi joka laskee niitä pultin päitä. Olikos siinä kolme johtoa? Jos juu, niin yksi on maa, yhteen tulee jännite mittaristolta ja kolmanteen tulee jännite silloin kun pultti on anturin kohdalla. Pitäisi yleismittarilla onnistua tutkiminen. Itse suosin neulojen tökimistä liittimiin tai jos sieltä ei saa kontaktia, niin sitten eristeen läpi.
Mistä päin kannattais lähtä ostelee osia pyörään? esim 690smc etulokari, enduro R mallin peilit ja käsisuojat?
jostaan päin eurooppaa jos sais vähä halvemmal ku suomen kiskurikaupoista! kiitos
jostaan päin eurooppaa jos sais vähä halvemmal ku suomen kiskurikaupoista! kiitos
http://www.gear4direct.com/Rimppa kirjoitti:Mistä päin kannattais lähtä ostelee osia pyörään? esim 690smc etulokari, enduro R mallin peilit ja käsisuojat?
Tuolta olen itse tilaillu osia ja kaikkee pyöräilyyn liittyvää
Kamulae kirjoitti:ramirin kirjoitti:Ehdottomasti paksut sisukset! Kato että venttiili pääsee elämään, talkin kanssa asennus ja rauhallisesti ilmat sisään ettei jää ruttuja.. Jos tarvii paikata, niin teippiä paikan päälle (muuten hiertyy paikka irti paksukaisesta).. Minä oon ostellu samoista paikoista kun renkaatkin, norsunkortsuksikin kutsuttuja 3-4mm sisuksia..Kamulae kirjoitti:Sisäkumipohdintaa:
Ois kohtsillään tarkotus lähtä pitemmälle reissulle tiettömille taipaleille ja haluisin minimoida ylimääräset lapsusremonttiriskit. Eli nyt kun kohta laitan uudet nakit alle, niin tuli mieleen josko vaihtas sisuksetkin. Onko jengillä kokemuksia/suosituksia nuista läskimmistä sisäkumeista? Jos kannattaa hommata, niin mistä? On mulla nämä normaalitkin toistaseksi läjässä pysynyt mutta ääneenhän tätä ei ois pitäny sanoa, sillä kohta paukkuu
Kiitti! Täytyypä siirtyä norsunkortsuaikaan heti kun saa uudet nakit kotio. Jotku on kehunu jossaki foorumeilla semmosta slimeä sisäkumin sisälle, joka paikkais pienet reiät automaattisesti ja tehokkaasti. Onko turhaa hifistelyä?
-Kamulae
Black Bombah
KTM 690 Enduro R -09
KTM 690 Enduro R -09
Uusi Enduro R alkoi heti oikuttelemaan
Etuvalot ei toimi ja syyksi paljastui sulakkeen 7 ( 15A ) rikkoutuminen. Uusi sulake paloi myös samantien. Etumaskin otin jo irti ja kaikki johdot jne. näytti olevan ok. Olisiko vinkkejä mistä kannattaisi alkaa tutkimaan vai hetikö se on takuuhuoltoon kiikutettava...
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Kamulae, Slime ei toimi ns. käärmeenpuremiin, pistoreikiin on kyllä tehokasta. Mulla olis poistomyynnissä, 11e.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- ramirin
- Pyörä: Ready To Push
Mulla oli ainaki ne polttimoon osuvat metalliliuskat mutkalla miten sattuu.. jos se osuu lampun runkoon, niin oikosulkuhan on valmis..Gigant kirjoitti:Uusi Enduro R alkoi heti oikuttelemaanEtuvalot ei toimi ja syyksi paljastui sulakkeen 7 ( 15A ) rikkoutuminen. Uusi sulake paloi myös samantien. Etumaskin otin jo irti ja kaikki johdot jne. näytti olevan ok. Olisiko vinkkejä mistä kannattaisi alkaa tutkimaan vai hetikö se on takuuhuoltoon kiikutettava...
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Korjattu... Etuvalopoltin oli oikarissa, joten uusi poltin ja kaikki toimii taas kuin unelma.ramirin kirjoitti:Mulla oli ainaki ne polttimoon osuvat metalliliuskat mutkalla miten sattuu.. jos se osuu lampun runkoon, niin oikosulkuhan on valmis..Gigant kirjoitti:Uusi Enduro R alkoi heti oikuttelemaanEtuvalot ei toimi ja syyksi paljastui sulakkeen 7 ( 15A ) rikkoutuminen. Uusi sulake paloi myös samantien. Etumaskin otin jo irti ja kaikki johdot jne. näytti olevan ok. Olisiko vinkkejä mistä kannattaisi alkaa tutkimaan vai hetikö se on takuuhuoltoon kiikutettava...
Käykö samat takajarrupalat 690:iin ja 640:iin?
Syylarin vaihdossa huomasin pikku eron vanhan ja uuden välillä.
Oikealla puolella oleva tukitanko joka kulkee ylhäältä alas asti on uudessa
syylarissa muutettu kauemmaksi jäähdytysrivoista. Vanhasta vääntelin sitä
tankoa itse kauemmaksi. Saattaa aiheuttaa syylarin poikimista tuo liian lähellä
oleva tanko. Tosin mulla oli vuoto sen vieressä joten ei se mikään mullistava muutos ole
mutta tiedoksi kuitenkin....
Oikealla puolella oleva tukitanko joka kulkee ylhäältä alas asti on uudessa
syylarissa muutettu kauemmaksi jäähdytysrivoista. Vanhasta vääntelin sitä
tankoa itse kauemmaksi. Saattaa aiheuttaa syylarin poikimista tuo liian lähellä
oleva tanko. Tosin mulla oli vuoto sen vieressä joten ei se mikään mullistava muutos ole
mutta tiedoksi kuitenkin....
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Terve. Ajattelin pistää tähän topickiin kysymyksen vaikka ei itellä enduroa olekaan, vaan tommonen 690 sm. Täällä vaan tuntuu tietämystä olevan niin siksi kysyn.
Eli:
Mulla on nyt ollut keväästä lähtien alla toi -07 690 sm prestige, ja nyt teki kytkin tenän.
Ennen otti heti kun pikkasen etusormella nappas kahvasta kiinni ja nyt ei meinaa pitää pyörää paikallaan vaikka kahva pohjassa.
Nestesäiliöstä häipy eilis illan ajolla mehut, mutta minne?
Vuotoja ei pika vilkaisulla missään näkynyt. Huoltoon kait se on kiikutettava, mutta mikähän lie vikana?
Eli:
Mulla on nyt ollut keväästä lähtien alla toi -07 690 sm prestige, ja nyt teki kytkin tenän.
Ennen otti heti kun pikkasen etusormella nappas kahvasta kiinni ja nyt ei meinaa pitää pyörää paikallaan vaikka kahva pohjassa.
Vuotoja ei pika vilkaisulla missään näkynyt. Huoltoon kait se on kiikutettava, mutta mikähän lie vikana?
Työsylinterin o-rengas on antautunut. Tyyppivika 690:ssä. Noita on asennettu tilalle niin alkaa kestämään:vaughan kirjoitti:Terve. Ajattelin pistää tähän topickiin kysymyksen vaikka ei itellä enduroa olekaan, vaan tommonen 690 sm. Täällä vaan tuntuu tietämystä olevan niin siksi kysyn.
Eli:
http://sigutech.com/index.php?option=co ... &Itemid=47
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-