GPS

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Länskäri kirjoitti:
Marko Hemmilä kirjoitti: (vieläkin päätä huippasee :lol: )
Käyttökokemuksia? Liian pieni/ sopiva näyttö? Kauniin värinen kotelo? Kartat selkeitäkö? Hanskat kädessä tekeekö mitään? Yms yms? :)
Just tulin turneelta (Ranska, Espanja, Andorra, Sveitsi, Itävalta, Saksa).
Questiä voi käyttää hanskat kädessä.
Näyttö on riittävän iso, vaikka se on mulla R1200GS:ssä asennettu mittariston päälle.
Näytön kirkkaus on riittävä aurinkoisessakin kelissä.
Laite on sopivan kokoinen jotta sen viitsii ottaa matkaan lyhyemmilläkin pysähdyksillä.

Ongelmia:
Barcelonassa tuo mun laite ei enää halunnut löytää satelliitteja :x Mukana oli 1 : 4 000 000 paperikartta, joten tuolla ei hirmusti tuolla kaupungissa tehnyt :lol:
Tyhjensin track login kepsistä, mutta sekään ei auttanut tuohon satelliittien löytämiseen... Päivän sitten ajeleskelin paperikartan perusteella (Andorrakin löytyi). Illalla hotellissa sain tehtyä koneelle kunnon resetin (palautti kaikki tehdas asetukset) jonka jälkeen se toimi loppumatkan kotiin.

Laitan tänään valmistajalle viestiä että voiko tuo olla softa ongelma vai onko mulla maanantai päivän kappale... On tuolla laitteella kuitenkin tullut jo noin 5000km ajeleskeltua ja tyytyväinen olen ollut (lukuunottamatta tuota pulaan jättämistä reissulla)
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Ongelmista opittuna ajattelin vielä mainita, että vaikka teillä ne gepsit on pyörissä niin silti kannattaa paperikarttaa pitää mukana (ei edes paina paljoa :D )
Länskäri
Pyörä: XCountry

Viesti Kirjoittaja Länskäri »

Marko Hemmilä kirjoitti:Ongelmista opittuna ajattelin vielä mainita, että vaikka teillä ne gepsit on pyörissä niin silti kannattaa paperikarttaa pitää mukana (ei edes paina paljoa :D )
Kiitos raportista! Erityisen merkittäväksi palautteesi tekee se että ajot on ajettu r1200gs:llä, joten laitteiden yhteensopivuus on testattu. :D

Oma hankintani on vielä pitkissä puissa, mutta kyllä se siitä kun ensin hankkii tietoa, odottaa että pahin kuume menee ohi ja lopuksi ostaa sellaisen laitteen mikä parhaiten sopii omaan käyttöön (Gössikin on sellainen). Sen vuoksi kaikenlainen asiantuntijapalaute on erityisen tärkeää.
Vanha äijä, mutta aina yhtä lapsellinen.
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Lisäyksenä edellisiin viesteihini, Garminilta on tullut jälleen uusi softa päivitys tuohon Quest2:een. Latasin tuon uuden softa version. Pitää käydä tässä lähipäivinä kokeilemassa.
Garba
Pyörä: 12gs,650gs,11s,75/5

Viesti Kirjoittaja Garba »

Löysin taannoin Bmw Club Uk:n sivuilta Martin Ellis nimisen kaverin kirjoituksia joissa hän kuvailee Quest:in käyttöä ja siinä olevien näppäinyhdistelmien dokumentoimattomia toimintoja. Muistelen että sieltä olisi löytynyt yhdistelmä myös maanosan vaihtoon, jolloin täkäläisiä satelliitteja ei enää löydy.Mulla kävi kaverilla ainakin näin ja epäilen että se tapahtui 'hanskat kädessä' operoitaessa.Resetoinnin jälkeen laite toimi OK eikä ole sen jälkeen 'temppuillut'. Toinen hyvä sivu minkä olen Quest:in suhteen löytänyt on http://www.elsinga.net/questfaq.html jossa myös QuestII
Faq.

Kari
Per Saukko
Pyörä: --?--

Viesti Kirjoittaja Per Saukko »

Minkä softa version, Marko, ajoit Quest 2:een. Itse latasin eilen omaani 7 huhtikuuta julkaistun version 2.60. Aluksi kaikki näytti hyvältä, kunnes tänä aamuna yritin tehdä reittiä asiakkaan luokse kirjoittamalla määränpään osoitteen. Kaikki meni hyvin siihen asti kunnes piti valita "käytä etsivalikkoa" ja sen jälkeen "osoitteet" kohtaa. Tässä vaiheessa kone on kysynyt missä maassa osoite on, ja valikosta on voinut valita oikean maan ja sen jälkeen on voinut kirjoittaa osoitteen. Nyt kone pyytää "valitse osavaltio" ja siihen ei kelpaa suomi eika mikään usa:n osavaltiokaan. Eli tämän päivityksen seurauksena en pysty kirjoittamaan mihinkään määränpään osoitetta. Soitin Navcoriin eivätkä he tienneet mitään moisesta ongelmasta, pyysivät vain tuomaan koneen hoitoon sinne. Kone toimii muuten oikein ja reitin teko tietsikalla ja POI pisteillä ja karttahaulla onnistuu normaalisti, jopa kaupungit löytyy normaalisti. Kokeile Marko onnistuuuko sinulla määränpään teko kirjoittamalla osoite. (ja onko sinun lataamasi ohjelma versio 2.60)
Olivat muuten Navcorissa ERITTÄIN kiinostuneita siitä mistä olin koneeni hommannut, jos olisin ostanut ulkomailta tai jostain "hämärä" putiikista en varmasti saisi sieltä apua. Eli jos joskus saa jotain jostain halvemmalla voi samalla menettää jotain esim TAKUUN.
-millähän nyt ajelis???
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Transilver kirjoitti:Minkä softa version, Marko, ajoit Quest 2:een. Itse latasin eilen omaani 7 huhtikuuta julkaistun version 2.60. Aluksi kaikki näytti hyvältä, kunnes tänä aamuna yritin tehdä reittiä asiakkaan luokse kirjoittamalla määränpään osoitteen. Kaikki meni hyvin siihen asti kunnes piti valita "käytä etsivalikkoa" ja sen jälkeen "osoitteet" kohtaa. Tässä vaiheessa kone on kysynyt missä maassa osoite on, ja valikosta on voinut valita oikean maan ja sen jälkeen on voinut kirjoittaa osoitteen. Nyt kone pyytää "valitse osavaltio" ja siihen ei kelpaa suomi eika mikään usa:n osavaltiokaan. Eli tämän päivityksen seurauksena en pysty kirjoittamaan mihinkään määränpään osoitetta. Soitin Navcoriin eivätkä he tienneet mitään moisesta ongelmasta, pyysivät vain tuomaan koneen hoitoon sinne. Kone toimii muuten oikein ja reitin teko tietsikalla ja POI pisteillä ja karttahaulla onnistuu normaalisti, jopa kaupungit löytyy normaalisti. Kokeile Marko onnistuuuko sinulla määränpään teko kirjoittamalla osoite. (ja onko sinun lataamasi ohjelma versio 2.60)
Olivat muuten Navcorissa ERITTÄIN kiinostuneita siitä mistä olin koneeni hommannut, jos olisin ostanut ulkomailta tai jostain "hämärä" putiikista en varmasti saisi sieltä apua. Eli jos joskus saa jotain jostain halvemmalla voi samalla menettää jotain esim TAKUUN.
Reissulla mulla oli 2.50. Eilen latasin 2.60 version tuohon, mutta en ole sitä kerennyt vielä kokeilla.
Tänään mulle tuli Garminin asikashuollosta viestiä että gepsi pitää lähettää heille.
Laitoin yhteystiedot menemään ja odotan lähetysosoitetta. Luonnollisesti myös kysyin että mistä saan poimia korvaavan laitteen siksi aikaa kun tuo mun laite on heillä huollossa. Katsotaan mitä sieltä vastaavat.

Aika hyvin on toiminut tuo Garminin asiakaspalvelu, ensimmäisessä mailissa meni varmaan viikko, mutta sen jälkeen sain yhteyshenkilön sähköpostiosoitteen ja nyt vastaukset napsuvat aika ripeästi (viimeistään seuraavana päivänä).
Per Saukko

Onko huoltoon lähettämisen syynä nimenomaan tuo aiemmin kirjoittamasi satelliitien katoaminen vai joku muu?
-millähän nyt ajelis???
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Transilver kirjoitti:Onko huoltoon lähettämisen syynä nimenomaan tuo aiemmin kirjoittamasi satelliitien katoaminen vai joku muu?
Kyllä, kirjoitin välittömästi reissulta palattuamme tuosta satelliittien kadottamisesta. Ilmoitin samalla että SW oli 2.50.
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Quest2:ssa nyt siis SW 2.60.
Viikonlopun aikana ajettu noin 600km, ilman mitään ongelmia. Reititykset, osoitteiden haut yms toimivat moitteetta.
Per Saukko

Ok! Vika siis ilmeisesti minun laitteessani. Joka päivityksen jälkeen "sekosi" mantereissa, kun kysyy sitä osavaltiota maan sijaan aloitettaessa reitin tekoa määränpään osoitteen mukaan. Vien sen huomenna Navcoriin huoltoon, katsotaan mitä ne sanoo!
-millähän nyt ajelis???
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Käytitkös sitä automaattista lataus softaa joka tutkii mikä versio on gepsissä ja mikä on uusin versio netissä ? Tämän jälkeen se lataa ja asentaa sen.
Per Saukko

Jeps, käytin sitä download manager-ohjelmaa ja kaikki meni hyvin, vain tuo yksi bugi jäi! Käytin siis laitteen eilen maahantuojan huollossa ja tuomio oli tyly. Softassa on "bitti poikittain" niin pahasti, ettei saaneet sitä korjattua. Poistivat 2.60 ohjelmaversion ja latasivat tilalle 2.50:n mutta vika ei korjautunut. Laite vaihdetaan uuteen heti, kun maahantuoja saa niitä varastoon, ehkä jo tulevana torstaina. Palvelu Navcor:ssa oli asiallista ja reilua, kunhan ensin varmistivat, että laite on heidän kauttaan tullut maahan! Odotellaan ja katsotaan miten uusi peli sitten pelittää, tosin ei tämäkään ollut kolmea viikoa vanhempi.
-millähän nyt ajelis???
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Mun pitää lähettää tuo oma Gepsi Englantiin Garminin huoltokeskukseen.
Huolto aika oli noin viikko. Korvaavaa laitetta ei saa tilalle.

Sanoivat että voin kyllä lähettää laitteen Navicorille, mutta tuo ei ole ainakaan nopeampi keino...

Ongelma ei ole uusiutunut, mutta todennäköisesti meikäläisen tuurilla sama ongelma tulee esille jossain huitsin nevadassa :o :shock:
AndersReisen
Pyörä: Triumph Tiger 955i
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AndersReisen »

AM kirjoitti:Se pikku ruuvi on hyvä varmistus ,ettei tartte etsiä magellania pitkin ojia.
Eikä lähde telineestä pitkäkyntisten mukaan niin helposti.
Vedin omaani piuhan kiinteästi. Töpseli irti magellanin johdosta ja virta akulta 1A laattasulakeen kautta
-------------------------------------------------------------------------------

Kuva 005.jpg
Description:

Download
Filename: Kuva 005.jpg
Filesize: 567.55 KB
Downloaded: 104 Time(s)
Mistäpä on muuten tuo peiliinkiinnityssysteemi peräisin (Kuva 005 sivulla 22; äh, en saanut kuvaa mukaan)?
AndersReisen
Reissuverkko
Vastaa Viestiin