Naruska - Tuntsan Pubi - Tulppio
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Kapakala
- Pyörä: Pyörätön... =(
Re: Naruska - Tuntsan Pubi - Tulppio
Joo, räikkäliina on mukana kaiken varalta. Ja täytyy käydä katsomassä pääsiskö yli. Jos näyttää pahalta, niin pitää kääntyä ympäri, eli umpiluupäänä koittaa läpi... =) Täytyy varmaan ottaa evästä sen verran, että voi odotella seuraavaa tulijaa jeesaamaan...
Elä Enenmmän!
- Timo Tasakaasu
- Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Strapulli ei ole ihan tavallinen räikkäliina, jossa rulla tulee täyteen ja systeemi pitää löysätä välillä, että saa taas tilaa kiskoa lisää. Strapullissa liina juoksee rullien välistä läpi ja hinata voi niin pitkään kuin liinaa piisaa.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
-
AriK
- Pyörä: KTM 950 adv. S
- Viesti:
Jaahas
Aamusella startti pohjoista kohti. Keskiviikkona jossain Tulppion suunnilla.
Keli näyttää aika kuivalta, saattaa mennä turhankin lämpimäksi.
T: Ari
Aamusella startti pohjoista kohti. Keskiviikkona jossain Tulppion suunnilla.
Keli näyttää aika kuivalta, saattaa mennä turhankin lämpimäksi.
Akseli Kitka
http://www.anvianet.fi/karvari/
-
Kapakala
Huoltotie koluttu. Hyvin pääsi gessullakin, mitä nyt Uuraojalla pari tuntia nyin suosta pyörää ylös. Kuvia kunhan pääsee kotio.
Elä Enenmmän!
-
Kapakala
Noniin, kotio on päästy ja hengissä selvitty. Gessulla pääsi ihan ok läpi huoltotien. Kuttusojan siltaa pitkin pääsi hyvin taluttamalla pyörän siitä yli. Uuraoja sitten tuottikin enemmän päänvaivaa. Ei se oja vaan penkalle meno. Upotin pyörän siihen suo/kuravelliin oikeen kunnolla. Irtosi kun jaksoi aikansa touhuta. Ojan ylitys olikin sitten loppupelissä melko helppoa, kun pääsi vauhtiin.

IMG_1557 by Tuomas Patanen, on Flickr
Yksin kun oli reissussa kerkesi miettiä montaa eri juttua samalla, kun irroitti pyörää tuosta. Jonkun tovin sai punnertaa ennen kuin irtosi.

IMG_1557 by Tuomas Patanen, on Flickr
Yksin kun oli reissussa kerkesi miettiä montaa eri juttua samalla, kun irroitti pyörää tuosta. Jonkun tovin sai punnertaa ennen kuin irtosi.
Elä Enenmmän!
- tertsu
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Oot sinä vaan melko epeli kun tuommoisellä möhköllä lähdet yksin punnertaan tuommoisiin paikkoihin. Laitahan lisää kuvia jos löytyy.
Kura lentää...
-
Kapakala
Jotkut miettii, että pitäis mennä ja tehdä. Ja sit ne kattoo netistä kun toiset on menny ja tehny...
Itse haluan kuulua tuohon porukkaan, mikä toteuttaa. Lomat on nyt, mutta kukaan muu ei saanut lomiaan samoihin aikoihin. Foorumillakin kyselin sinne päin menijöitä, että josko mentäis kimpassa. Ei löytynyt sopivaa sakkia, niin menin itse. Tää oli ensimmäinen kunnon kurareissu mihin on tullu lähdettyä. Tässä kotinurkissa ajeluita ei lasketa... Asfaltilla on menty ennenkin ja varmasti mennään myös tulevaisuudessa. Tosin kurapyöräily toi lisää intoa mp-harrastukseen, kun samalla voi yhdistää tuon unholaan jääneen retkeilyharrastuksen. Haaveena mulla on käydä joskus pidemmälläkin maailmalla ja senkin joutunee toteuttamaan yksin, niin hyvää treeniä siinä mielessä. Ja kun pitää pään kylmänä, niin selviää mistä vaan. Joko siitä puukosta mikä tulee ravintolan tuulikaapissa töissä vastaan, tai sitten siitä että on pyörä jumissa pari tuntia jossain ojan penkalla hevonkuusessa. Molemmat olen kokenut. Päätelkää itse kumpi kuumotti enemmän... =)
Lisää kuvia löytyy ----> http://www.flickr.com/photos/tuomasp/se ... 792612085/
Itse haluan kuulua tuohon porukkaan, mikä toteuttaa. Lomat on nyt, mutta kukaan muu ei saanut lomiaan samoihin aikoihin. Foorumillakin kyselin sinne päin menijöitä, että josko mentäis kimpassa. Ei löytynyt sopivaa sakkia, niin menin itse. Tää oli ensimmäinen kunnon kurareissu mihin on tullu lähdettyä. Tässä kotinurkissa ajeluita ei lasketa... Asfaltilla on menty ennenkin ja varmasti mennään myös tulevaisuudessa. Tosin kurapyöräily toi lisää intoa mp-harrastukseen, kun samalla voi yhdistää tuon unholaan jääneen retkeilyharrastuksen. Haaveena mulla on käydä joskus pidemmälläkin maailmalla ja senkin joutunee toteuttamaan yksin, niin hyvää treeniä siinä mielessä. Ja kun pitää pään kylmänä, niin selviää mistä vaan. Joko siitä puukosta mikä tulee ravintolan tuulikaapissa töissä vastaan, tai sitten siitä että on pyörä jumissa pari tuntia jossain ojan penkalla hevonkuusessa. Molemmat olen kokenut. Päätelkää itse kumpi kuumotti enemmän... =)
Lisää kuvia löytyy ----> http://www.flickr.com/photos/tuomasp/se ... 792612085/
Elä Enenmmän!
Vaihdoitko jo peräöljyt Bemuun? Noin syvään upottaminen johtaa yleensä veden pääsyyn perään sen tuuletusaukon kautta.
nimim. Savukosken Nesteellä peräöjyjä pariinkin kertaan vaihtanut
nimim. Savukosken Nesteellä peräöjyjä pariinkin kertaan vaihtanut
-
AriK
- Pyörä: KTM 950 adv. S
- Viesti:
Kaverin kanssa ajettiin tie keskiviikkona ja nähtiin isot nappulanjäljet. Arvatenkin Kapakalan.Kapakala kirjoitti:Noniin, kotio on päästy ja hengissä selvitty. Gessulla pääsi ihan ok läpi huoltotien. Kuttusojan siltaa pitkin pääsi hyvin taluttamalla pyörän siitä yli. Uuraoja sitten tuottikin enemmän päänvaivaa. Ei se oja vaan penkalle meno.
Itse mentiin etelästä pohjoiseen. Kuttusojalla ei taiteiltu siltaa pitkin vaan kahlattiin yli sillan vierestä. Vettä oli n. 80 cm. joten hyvin loiskahti, ja yli meni.
Uuraojalla haaste on tosiaan ajella penkalle, ojan ylitys on sitten pikku juttu. Kannattaa ajaa eteläsuunnasta, koska se ranta on pitemmästi pehmeää ja pääsee ajamaan "alamäkeen"
Kokonaisuudessa huoltotie on yksi parhaista pätkistä joita olen ajanut. Kahdesti olen sen läpi mennyt ekan kerran 2005 kevyemmällä jammulla ja hymy on ollut korvasta korvaan kummallakin kerralla.
Akseli Kitka
-
Sepe-Susi
- Pyörä: Honda Transalp
Kertokaas vielä niitä tankkauspaikkoja. Saako esim. Tulppiosta bensaa ?
-
Kapakala
Jep, meikäläisen jäljet todennäköisesti. Ajelin tiistaina tosiaan läpi. Silloin ei ollu juurikaan muita kun maasturin jälkiä näkyvissä.
Elä Enenmmän!
-
holley
- Pyörä: KTM690,ex: XT600K,Bandit Scrambler1200
Ennakkoon sopimalla saanet varmaan joko Tulppion majat tai Kemihaaran loma -paikoista bensaa.
Ja varmat tankkauspaikat: Salla, Savukoski ja Lokka.holley kirjoitti:Ennakkoon sopimalla saanet varmaan joko Tulppion majat tai Kemihaaran loma -paikoista bensaa.
HiekkaHeikki
Morot!
Ollaan menossa 3-5 mopon voimin kyseiselle seudulle ajelemaan elokuussa. Oulusta lähdetään to 18.8 ja paluu su 21.8.
Jos suunnittelet tuonne menoa ja ajoseuraa vailla niin pari kaveria hyvin mahtuis messiin, mökkimajoitus.
Laita YV:tä jos kiinnostuit niin kerron lisää.
-Tero
Ollaan menossa 3-5 mopon voimin kyseiselle seudulle ajelemaan elokuussa. Oulusta lähdetään to 18.8 ja paluu su 21.8.
Jos suunnittelet tuonne menoa ja ajoseuraa vailla niin pari kaveria hyvin mahtuis messiin, mökkimajoitus.
Laita YV:tä jos kiinnostuit niin kerron lisää.
-Tero
Soitin Tulppion majoille ja kertoivat, että sieltä voi ostaa bensaa. Maanantaina reissuun...