Naruska - Tuntsan Pubi - Tulppio

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

holley
Pyörä: KTM690,ex: XT600K,Bandit Scrambler1200

Re: Naruska - Tuntsan Pubi - Tulppio

Viesti Kirjoittaja holley »

Terveisiä vaan Savukoskelta! Huoltotiellä tuli ajettua, mutta eipä läpi asti. Kuttusohjasta kun läpi pääsi, Kuvasitä ajatteli ajavansa tien läpi enkä edes muistanut, missä piti olla sen toisen pahan paikan.
Luulin sen tulevan muutaman kerran, Kuvamutta sittenpä tuli taas yksi pahaenteinen "punainen rasti", ja todellakin oltiin Uuraojalla. Lukihan se kyltissäkin. Vettä ei olisi ollut kuin polviin asti (kahlasin läpi pikkukalsareilla paljain jaloin), mutta sitä mietti, että jos se pyörä siihen stumppaa, koska penkka oli varsin jyrkkä, niin mitäs minä sitten teen?Kuva En minä jaksa sitä nostaa. Eväitäkin oli jotenkin alimitoitetusti hapankorppuja ja ananaspurkki. Eli jänistin, joku voisi taas sanoa, että järjen ääni voitti.
Joka tapauksessa olin ajanut pyörän siihen penkalle ja siinä sitten "u-käännös" oli sekin jo 25 minuuttia punnerrusta. Kuva Jostain olisi voinut näyttää huvittavalta, kun päällä oli paita, pikkukalsarit ja ajokengät siinä vaiheesssa. Samaa reittiä takaisin, jolloin huoltotie ei tuntunut niin pahalta.
Koko motivaatio oli tietysti siinä vaiheessa päivää vähän kärsinyt, kun olin ajanut Sodankylästä "isoja teitä" Savukoskelle. Esim. Moskuvaarasta Tanhuaan olisi ollut 26 km, mutta minä ajoin jotain 60 metriä ja päätin, että parempi tie pitää löytää.Kuva Ketjulukko, tuo perusosa, sekin puuttui ja kun ketjut loikkasivat sitten päästyäni tuolta huoltotieltä noin klo 17, sitä sekunnin ajan mietti mielessään tosiaan niiden eväiden vähyyttä ja montaa muuta asiaa... Tässä on kuvia paikalta tältä viikolta.
Pata
Pyörä: CRF250L -19

Viesti Kirjoittaja Pata »

Mielenkiintoisia kuvia Holleyltä! Itse pitäisi lähteä heinäkuun puolivälissä kahlaamaan noille suunnille. Ite lähen AT:lla ja kaveri Kottaraisella. Saa nähä onko noi liian pahoja paikkoja tollaselle Bumballe :lol: Pitänee ottaa räikkäliinat mukaan...
AriK
Pyörä: KTM 950 adv. S
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AriK »

Ens viikolla startti noita maisemia kohti. Pikkasen polttelee.....
Jussi_S
Pyörä: XRV 750 Africa Twin, WR250

Viesti Kirjoittaja Jussi_S »

Kolmisenkymmentä aamua ja sitten tuolla...
Jos edelleen noin märkää, voipi tulla hiki kun AT:ta vääntelee ravassa :roll:
AT -95
Kapakala
Pyörä: Pyörätön... =(

Viesti Kirjoittaja Kapakala »

Heh, tonne olisi tarkoitus käydä gessu upottamassa... Taidanpa kuitenkin lähteä nappularenkaalla matkaan. Hetken kävi jo mielessä, että vaihtaisi anakeet alle. Kuvat kertoo riittävästi perusteita karkeamman renkaan eduksi. =) Hyviä kuvia!
Elä Enenmmän!
Kurahousu
Pyörä: BMW G 450X, BMW F900GS, BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Torstaina Tulppioon, siellä nähdään ehkä muitakin? Lauantaina jatkuu matka sitten hieman etelämmäx...
stene
Pyörä: 950 Adventure -05 525 exc racing -04

Viesti Kirjoittaja stene »

"Torstaina Tulppioon, siellä nähdään ehkä muitakin?" juu sinne päin tulossa, startti tänään iltapäivällä.. 8)
Saatasko porukka surauksia järjestettyä?

nollaviisnolla-54yksi6058
...siihen mihin asfaltti loppuu, siitä alkaa elämä...
Kurahousu
Pyörä: BMW G 450X, BMW F900GS, BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

stene kirjoitti:"Saatasko porukka surauksia järjestettyä?

Viestiä laitettu nollaviisnollakolmekuuskolmekolmekuusyxyhdeksästä.
AriK
Pyörä: KTM 950 adv. S
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AriK »

stene kirjoitti:"Torstaina Tulppioon, siellä nähdään ehkä muitakin?" juu sinne päin tulossa, startti tänään iltapäivällä.. 8)
Saatasko porukka surauksia järjestettyä?

Sama paikka mutta päivää ennemmin, eli Keskiviikkona.

T: Ari
Kapakala

Olisiko jollain laittaa linkkiä missä olisi piirretty karttaan tuo huoltotie. Karttoja tulkkaillut ja en nyt ole ihan varma olenko oikealla pätkällä... Helpottaisi suunnittelua.
Elä Enenmmän!
juhan
Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009

Viesti Kirjoittaja juhan »

Kapakala kirjoitti:Olisiko jollain laittaa linkkiä missä olisi piirretty karttaan tuo huoltotie. Karttoja tulkkaillut ja en nyt ole ihan varma olenko oikealla pätkällä... Helpottaisi suunnittelua.
Tuolta löytyy.
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
Kapakala

Jep, oikea pätkä oli. Kiitos linkistä! Onko suurta merkitystä kumminpäin ajaa tuon tien? Reissuun oon lähdössä yksin ja painavalla pyörällä, joten jos ajosuunnalla on merkitystä, niin mielummin otan sen suunnan kumpi on helpompi. Jos joku muu on ensi viikolla menossa, niin mielellään ajelen vaikka kimpassa jonkun kanssa. Itse tuolla suunnalla about 7-8.6. Kannattaa viskata vaikka tekstarilla tai soittaa. nolla neljä nolla 1902113.
Elä Enenmmän!
PAH
Pyörä: 890 R

Viesti Kirjoittaja PAH »

Kapakala kirjoitti: Onko suurta merkitystä kumminpäin ajaa tuon tien? Reissuun oon lähdössä yksin ja painavalla pyörällä, joten jos ajosuunnalla on merkitystä, niin mielummin otan sen suunnan kumpi on helpompi.
Yksin en tuota lähtisi painavalla pyörällä yrittämään. Minulle kävi kuvan mukaan ja pulassa olisin ollut ilman ajokavereita.
Ajosuunta etelästä pohjoiseen ehkä hieman helpompi juuri tuon Uuraojan ylitykseen. Tuosta minun kiinnijäämispaikasta 5 m ylävirtaan rantapenkka on paljon loivempi.

https://picasaweb.google.com/HiekkaHeik ... 1983976818
HiekkaHeikki
holley
Pyörä: KTM690,ex: XT600K,Bandit Scrambler1200

Viesti Kirjoittaja holley »

Kävi mielessä niinkin kahjo varuste, kuin Bilteman pieni venevinssi. Onhan vinssejä maastureissakin. Käsinkin veivattavana voisi heittää jonkun puun ympäri ja saada edes jotenkin siirtymään pyörää yksinkin... Vai onko liian propellipääehdotus? Joitain kilojahan se vinssi painaa. Turhia-pakollisia varusteita mulla oli esim. jalkapumppukin mukana.
Timo Tasakaasu
Pyörä: 1190Adv, 660SMC

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

holley kirjoitti:Kävi mielessä niinkin kahjo varuste, kuin Bilteman pieni venevinssi. Onhan vinssejä maastureissakin. Käsinkin veivattavana voisi heittää jonkun puun ympäri ja saada edes jotenkin siirtymään pyörää yksinkin... Vai onko liian propellipääehdotus? Joitain kilojahan se vinssi painaa. Turhia-pakollisia varusteita mulla oli esim. jalkapumppukin mukana.
Mukaan vaikkapa Claes Ohlssonilta strapulli.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Vastaa Viestiin