Daddy0:n F650GS Dakar -06

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
daddy0
Viestit: 942
Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Daddy0:n F650GS Dakar -06

Viesti Kirjoittaja daddy0 »

Työkaluputki asennettu Dakariin. Parilla asennusraudalla kiinnittyi oikein kauniisti alkuperäisen äänenvaimentajan paikalle. Asennus purettavissa myös helposti.
Liitteet
02072010080.jpg
Avatar
daddy0
Viestit: 942
Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Daddy0:n F650GS Dakar -06

Viesti Kirjoittaja daddy0 »

daddy0 kirjoitti:
daddy0 kirjoitti:Vilkkujen osalta olen päätymässä siihen, että tilaan Touratechilta sarjan joustavia vilkkuja, jotka vieläpä käyttävät alkuperäisiä johtoja.
Kuten suunnittelin, niin tilasin nuo vilkut TT:ltä ja asentelin ne eilen paikalleen.
Kyllä oli huono ostos nuo vilkut. Takana maastoajon tärinässä meni varret poikki vilkun omasta painosta. Edessä jostain syystä kuitenkin ovat kestäneet hyvin. Eli en voi kyllä suositella kellekään noita.
daddy0 kirjoitti:Tulipahan väkerreltyä paikalleen uusi 15-piikkinen eturatas. Vaikutus hitaaseen ajoon oli ensimmäisten kokeilujen perusteella paljon suurempi kuin odotin. Dakaristahan tulee tässä vähitellen ihan oikeasti sellainen, että sen kanssa alkaa pärjäämään pienemmilläkin poluilla.
En tiedä onko kuskilla nopeudet kasvanut vai mikä, mutta alkoi ahdistamaan tuon 15-piikkisen rattaan kanssa. Erityisesti maantiellä ero 16-piikkiseen on lähes sama kuin ei olisi viitosvaihdetta lainkaan. Tärinät aika "mahtavat" satasen nopeudessa, puhumattakaan moottoritienopeuksista. Soratielläkin huomasin kovin usein ajavani viitosella. Vaihdoin sitten takaisin tuon 16-piikkisen ja eipä kyllä ollut mitään ongelmia maantiellä, soretiellä, metsätiellä tai maastoryömimisessä. Ehkä maastossa sai hieman enemmän kytkintä luistattaa, mutta ei mitenkään älyttömästi. Taidanpa jatkossa pysyttäytyä tuosssa 16-piikkisessä, jollei sitten joskus erikoistarpeisiin vaihda pienempää "alle".
Avatar
daddy0
Viestit: 942
Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Daddy0:n F650GS Dakar -06

Viesti Kirjoittaja daddy0 »

Jotain pientä taas viritelty tässä viimeisen kuukauden aikana. Pyörään on ilmestynyt takalaukulle teline (Givi SR685) ja takalaukku (Kappa 40). Nyt mahtuu vähän enemmän tavaraa kyytiin. Tullee tarpeeseen Norjan reissulla touko-/kesäkuun vaihteessa.

Toinen samalla reissulla tarpeellinen varuste on Touratechin alalokasuoja eteen. Pitäisi veden roiskuminen naamalle estyä tuon avulla, koska sitä varmaankin Norjassa on tarjolla. Kelit olleet niin kuivia, ettei ole vielä päässyt testaamaan. Vielä olisi tarkoitus virittää takalokarille pieni jatke alumiinista leikkaamalla ja taivuttamalla. Eli samanlainen kuin mitä Touratech myy hyvällä katteella. Se sitten toivottavasti vähentää takarenkaalta nousevaa vesisuihkua, joka sotkee niin selän kuin takalaukunkin.

Alkaa menemään niin siisteyden tavoitteluksi, että onkohan tämä kurapyöräilyä enää ollenkaan...
Avatar
daddy0
Viestit: 942
Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Daddy0:n F650GS Dakar -06

Viesti Kirjoittaja daddy0 »

Touratech-etulokari ja saman firman takalokarinjatkeen kopio toimivat oikein hienosti märässä kelissä. Voin suositella.

Nyt kuitenkin pyörä on uudella omistajalla, joten päätän täältä tähän.
Rudi
Viestit: 128
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:13 pm
Pyörä: Yamaha TT600R '99

Re: Daddy0:n F650GS Dakar -06

Viesti Kirjoittaja Rudi »

Tuleeko jotain tilalle?
Avatar
daddy0
Viestit: 942
Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Daddy0:n F650GS Dakar -06

Viesti Kirjoittaja daddy0 »

Rudi kirjoitti:Tuleeko jotain tilalle?
BMW R1150GS Adventure -02, http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =8&t=20961
Vastaa Viestiin