Paljonko tuo palvelu maksoi? Tietäisi vähän paljonko pitäisi varata ylimääräisiin kuluihin rahaa, että kannattaako tuonti vai ei.mek kirjoitti:Laiteaanpa päivitystä tilanteesta, kun Gessu kotiutui.
Loppujen lopuksi pyörä mahtui ammatikseen käytettyjä pyöriä tuovan Mikko Hamusen kyytiin ja hintakin saatiin tingattua kohdalleen. Palvelu pelasi kaikin puolin hyvin ja Mikko laittoi myös väliaikatietoa kuinka reissu eteni. Pääasiassahan hän hakee pyöriä toimeksiannosta niin että etsii asiakkaan haluaman pyörän ja hoitaa paperisodan & kuljetuksen sovittua korvausta vastaan. Mikon nettisivut on vähän sekavat, mutta ei kannata säikähtää, homma pelaa!
Pyörän haku Saksasta?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Pyörän haku Saksasta?
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: Su Helmi 17, 2008 2:21 pm
- Paikkakunta: Tyrwää
Re: Pyörän haku Saksasta?
Oiskohan Ka-Wa -auto http://personal.inet.fi/business/ari.salonen/ ottanut 500€. Sisälsi mopon tarkistuksen, koeajon, kaupanteon (olin katsonut Mobile.de:stä ehdokkeja), hinnan tinkimisen!, suomeen kuljetuksen (Loppi), lisäksi hoitikin vielä katsastukset ym paperihommat niin tais yhteensä kaikki olla 590€
Re: Pyörän haku Saksasta?
Tuo kuullostaa aika edulliselta. Hamunen kertoo hintansa nettisivuillaan jos jaksaa ne sieltä kaivaa, eli full service 750 - 1000 EUR, pelkän kuljetuksen saa halvemmalla, tarkka hinta riippuu varmaan matkasta, onko tilaa, sekä kysyjän tinkimistaidoista.Mopo_Mikki kirjoitti:Oiskohan Ka-Wa -auto http://personal.inet.fi/business/ari.salonen/ ottanut 500€. Sisälsi mopon tarkistuksen, koeajon, kaupanteon (olin katsonut Mobile.de:stä ehdokkeja), hinnan tinkimisen!, suomeen kuljetuksen (Loppi), lisäksi hoitikin vielä katsastukset ym paperihommat niin tais yhteensä kaikki olla 590€
Kuljetus Seppälä Ky olisi tuonut pyörän Etelä-Saksastakin kotiin saakka 380 EUR + ALV, jos olisi ollut ajoa siltä suunnalta. Edellinen pyöräni tuli 2 vuotta sitten Bremenin lähistöltä Seppälän kyydissä 350 EUR + ALV. Seppälän kyyti on hyvää ja halpaa, ja suht. nopeaakin tuosta Hampurin - Bremenin kulmilta, mutta etelään heillä ei juuri näytä olevan ajoja.
- CapoSakke
- Viestit: 1364
- Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
- Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
- Paikkakunta: Savo / All Oceans
- Viesti:
Re: Pyörän haku Saksasta?
Nyt on saatu Sprinteri pois "Lapinmieheltä" ja rakennettu melkein kuntoon, katso ketju linkin alta.
Joten Sakasan reissu on lähiaikoina tulossa, että sais mopon kotiin
Aikataulu vielä auki, kun työ häiritsee hienoa harrastusta....
Kyytiin mahtuu ....
Joten Sakasan reissu on lähiaikoina tulossa, että sais mopon kotiin
Aikataulu vielä auki, kun työ häiritsee hienoa harrastusta....
Kyytiin mahtuu ....
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...
JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...
JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
Re: Pyörän haku Saksasta?
Jospa se CapoSakken ostoskin sitten sieltä kotiutuisi, hyvä että asiat etenee.
Tiedoksi vielä kiinnostuneille, että myös moottoripyörään saa siirtoluvan ja "tarrakilvet" (=siirtomerkit), niin saa ajaa autoveropäätöstä odotellessa. Siirtovakuutusta ei kannata ottaa katsastuskonttorilta, koska se on kallis (1. päivä 10 EUR, lisäpäivät 6 EUR/pv). Ainakin Tapiola myöntää liikennevakuutuksen normaalein ehdoin myös veropäätöstä odottavalle pyörälle (vuoden hinta R 1200 GS:lle 40 % bonuksilla ja 8 % keskittämisalennuksella hieman vajaat 500 EUR, eli vain 1,4 EUR/pv). Kun vakuutuksen ottaa muutama päivä etukäteen ennen kuin menee noita siirtomerkkejä hakemaan, niin vakuutus näkyy Trafin järjestelmässä katsastuskonttorilla, eikä tule mitään ongelmia.
Eli ensin käyttöönottoilmoitus tulliin, kun saat sen leimattuna takaisin, niin sitten katsastuskonttorille hakemaan siirtolupa, maksaa 17,40 EUR.
Hain siirtolupaa vain työmatkoille, päivittäin Vihti - Espoo, mutta katsastuskonttorin täti myönsi sen silti koko Suomeen. Siirtokilvillä saa ihan virallisesti ajaa myös Ruotsissa ja Norjassa (pohjoismainen sopimus), mutta tarve lienee perusteltava hakemuksessa. Pykälien mukaan matkan pitäisi alkaa Suomesta.
Edit, pikaisen soittokierroksen perusteella PK-seudulla ja Länsi-Uudellamaalla halvin paikka tuontipyörän rekisteröintikatsastukseen on Kehän autokatsastus, 100 EUR.
Tiedoksi vielä kiinnostuneille, että myös moottoripyörään saa siirtoluvan ja "tarrakilvet" (=siirtomerkit), niin saa ajaa autoveropäätöstä odotellessa. Siirtovakuutusta ei kannata ottaa katsastuskonttorilta, koska se on kallis (1. päivä 10 EUR, lisäpäivät 6 EUR/pv). Ainakin Tapiola myöntää liikennevakuutuksen normaalein ehdoin myös veropäätöstä odottavalle pyörälle (vuoden hinta R 1200 GS:lle 40 % bonuksilla ja 8 % keskittämisalennuksella hieman vajaat 500 EUR, eli vain 1,4 EUR/pv). Kun vakuutuksen ottaa muutama päivä etukäteen ennen kuin menee noita siirtomerkkejä hakemaan, niin vakuutus näkyy Trafin järjestelmässä katsastuskonttorilla, eikä tule mitään ongelmia.
Eli ensin käyttöönottoilmoitus tulliin, kun saat sen leimattuna takaisin, niin sitten katsastuskonttorille hakemaan siirtolupa, maksaa 17,40 EUR.
Hain siirtolupaa vain työmatkoille, päivittäin Vihti - Espoo, mutta katsastuskonttorin täti myönsi sen silti koko Suomeen. Siirtokilvillä saa ihan virallisesti ajaa myös Ruotsissa ja Norjassa (pohjoismainen sopimus), mutta tarve lienee perusteltava hakemuksessa. Pykälien mukaan matkan pitäisi alkaa Suomesta.
Edit, pikaisen soittokierroksen perusteella PK-seudulla ja Länsi-Uudellamaalla halvin paikka tuontipyörän rekisteröintikatsastukseen on Kehän autokatsastus, 100 EUR.
Viimeksi muokannut mek, To Huhti 14, 2011 3:16 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Pyörän haku Saksasta?
Itse olen puhelimessa tehnyt vakuutuksen (Turva) mopoon ja sitten tulliin tekemään käyttöönottoilmotusta. Siellä on riitänyt, kun sanoo, että vakuutus on tehty. Tullista saa samalla myös lunastettua tarrakilvet. Tarrakilvet mopoon, mopo käyntiin ja konttorille katsastusta aloittaan.
Happi
Happi
-
- Viestit: 411
- Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 5:38 pm
- Pyörä: Purettuna leikkimökin takana
- Paikkakunta: Kullaa
Re: Pyörän haku Saksasta?
mites kun ei osaa oikeastaan mitään kieltä (hiukan suomea osaan , ehkä) niin eli esimerkiksi tämän http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1
tuonti suomeen,, olen tullut melkeist siihen lopputulokseen että tuollainen olisi saatava,,(kerran joku ohitti mut tuossa joku syksy tuollaisella SE:llä ,,räntää tuli vaakasuoraan,loskaa varmaan 10cm tiellä, mulla pakulla 100nen vakkarissa,, vauhdikas ohitus ja tyylikkäitä kaasulla korjauksia varmaan ainakin 130km/h vauhdista,, siittä lähtien olen ollut sitä mieltä että tuollainen olis kiva ) kuinkahan edukkaasti tuollaisen mahtaisi saada alleen??
tuonti suomeen,, olen tullut melkeist siihen lopputulokseen että tuollainen olisi saatava,,(kerran joku ohitti mut tuossa joku syksy tuollaisella SE:llä ,,räntää tuli vaakasuoraan,loskaa varmaan 10cm tiellä, mulla pakulla 100nen vakkarissa,, vauhdikas ohitus ja tyylikkäitä kaasulla korjauksia varmaan ainakin 130km/h vauhdista,, siittä lähtien olen ollut sitä mieltä että tuollainen olis kiva ) kuinkahan edukkaasti tuollaisen mahtaisi saada alleen??
Re: Pyörän haku Saksasta?
Jos omaa kielitaitoa ei ole, etkä saa ketään kaveria asialle, niin joudut luottamaan välittäjään, joka veloittaa täydestä palvelusta kuljetuksineen noin tonnin. Yksi vaihtoehto on lentää Saksaan ja ajaa pyörä kotiin & käyttää välittäjää vain kaupanteon apuna, silloin veloitukset ovat kai noin 200 euron luokkaa. Kokonaiskustannus hakureissulla on sama noin tonni, niukkasbudjetilla eläen, mutta tuleehan siinä lomareissu samalla. Pelkkä rahti maksaa Pohjois-Saksasta Suomeen noin 400, mutta sitten tarvitse kielitaitoisen kaverin hoitamaan kaupanteon, ja joudut luottamaan myyjään pyörän kuntoa koskien.eero1989 kirjoitti:mites kun ei osaa oikeastaan mitään kieltä (hiukan suomea osaan , ehkä) niin eli esimerkiksi tämän http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1
tuonti suomeen,, olen tullut melkeist siihen lopputulokseen että tuollainen olisi saatava,,(kerran joku ohitti mut tuossa joku syksy tuollaisella SE:llä ,,räntää tuli vaakasuoraan,loskaa varmaan 10cm tiellä, mulla pakulla 100nen vakkarissa,, vauhdikas ohitus ja tyylikkäitä kaasulla korjauksia varmaan ainakin 130km/h vauhdista,, siittä lähtien olen ollut sitä mieltä että tuollainen olis kiva ) kuinkahan edukkaasti tuollaisen mahtaisi saada alleen??
Autoveron määrää voi yrittää arvioida tullin tehtyjen autoveropäätösten sekä MAHTI-järjestelmän avulla. MAHTI-järjestelmästä ei löydy -07 tai -08 SE:tä, mutta SM löytyy ja sille antaa yleiseksi jälleenmyyntihinnaksi 6645, eli siitä autovero 24,4 % => 1621 EUR. Rekisteröintikatsastus kilpineen on minimissään 120 EUR, eli vähintään tuo tulisi maksamaan 7799 + 1000 + 1621 + 120 EUR, olettaen että käytät maahantuontiin välittäjää. Tosin, kun katsoo nettimotosta tehtyjen SuperEnduro-kauppojen toteutuneita hintoja, niin veikkaan, että tuo MAHTI antaa alakanttiin olevan hinnan, mutta tuskin autovero yli 2000 euroa on.
Tullihan on nyt muuttanut tulkintaa niin, että tuon linkittämäsi pyörän, käyttöönotto 4/08, mutta vain 3800 km, voi tuoda ja rekisteröidä käytettynä ajoneuvona. Nykyään siis riittää, että joko 6 kk rekisteröinnistä tai >6tkm täytyy. Aikaisemmin piti täyttyä molempien ehtojen. Muuten tuli verotetuksi ALV:n osalta uutena ajoneuvona, eli siinä tapauksessa piti anoa Saksan ALV takaisin ja maksaa Suomeen ALV Saksan ALVittomasta hinnasta.
-
- Viestit: 245
- Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 6:05 pm
- Pyörä: HP2
- Paikkakunta: Outokumpu/Kuopio
- Viesti:
Re: Pyörän haku Saksasta?
Mistä tällainen tieto on peräisin?mek kirjoitti: Tullihan on nyt muuttanut tulkintaa niin, että tuon linkittämäsi pyörän, käyttöönotto 4/08, mutta vain 3800 km, voi tuoda ja rekisteröidä käytettynä ajoneuvona. Nykyään siis riittää, että joko 6 kk rekisteröinnistä tai >6tkm täytyy. Aikaisemmin piti täyttyä molempien ehtojen. Muuten tuli verotetuksi ALV:n osalta uutena ajoneuvona, eli siinä tapauksessa piti anoa Saksan ALV takaisin ja maksaa Suomeen ALV Saksan ALVittomasta hinnasta.
JooMies
Niinpä...
Niinpä...
Re: Pyörän haku Saksasta?
Käytetyn ajoneuvon määritelmäJooMies kirjoitti:Mistä tällainen tieto on peräisin?mek kirjoitti: Tullihan on nyt muuttanut tulkintaa niin, että tuon linkittämäsi pyörän, käyttöönotto 4/08, mutta vain 3800 km, voi tuoda ja rekisteröidä käytettynä ajoneuvona. Nykyään siis riittää, että joko 6 kk rekisteröinnistä tai >6tkm täytyy. Aikaisemmin piti täyttyä molempien ehtojen. Muuten tuli verotetuksi ALV:n osalta uutena ajoneuvona, eli siinä tapauksessa piti anoa Saksan ALV takaisin ja maksaa Suomeen ALV Saksan ALVittomasta hinnasta.
Re: Pyörän haku Saksasta?
Tämä "tai" muutos aukaisee hyvin esim. Aprilia RXV tyyppisten pyörien tuontimahdollisuuksia.
Aikoinaan kun katsoin em. pyöriä Saksasta/Ruotsista niin ei juuri yli 6000km ajettuja löytynyt
Aikoinaan kun katsoin em. pyöriä Saksasta/Ruotsista niin ei juuri yli 6000km ajettuja löytynyt
Kari
"Try not. Do or do not. There is no try." --Yoda
"Try not. Do or do not. There is no try." --Yoda
Re: Pyörän haku Saksasta?
Jos se nyt jotakuta kiinnostaa, niin Gessu on viimein Suomen kilvissä. Outoa oli, että veropäätöksen saanti kesti 5 viikkoa hakemuksen lähettämisestä. Tullin sivuilta löytyvien tilastojen mukaan keskimääräiset käsittelyajat ovat olleet vain parin viikon luokkaa koko talven ja kevään. Yritin pari kertaa välillä soitellakin tulliin, mutta en onnistunut saamaan kiinni sitä käsittelijää joka oman pyöräni veropäätöksen teki. Sinänsä pitkä käsittelyaika ei haitannut, koska tarrakilvet olisivat joka tapauksessa olleet voimassa koko Suomessa 3 kuukautta ja ulkomaanreissuja ei ollut suunnitteilla. Saipahan autoverolle lisää maksuaikaa ja siten pienen korkohyödyn.
Veropäätös oli täsmälleen Tullin MAHTI-hinnoittelun mukainen, eli ennakkoarvio piti kutinsa sentilleen. Kyseessä oli siis -07 -mallinen, 24.5.2008 käyttöönotettu 21 600 km ajettu R 1200 GS.
Ostohinnan lisäksi tuli seuraavat kulut:
Rahti 600 EUR
Suomen siirtomerkit (tarrakilvet) 17 EUR
Rekisteröintikatsastus 100 EUR
Rekisteröinti 25,40 EUR
Autovero 2 865,29 EUR
Veropäätös oli täsmälleen Tullin MAHTI-hinnoittelun mukainen, eli ennakkoarvio piti kutinsa sentilleen. Kyseessä oli siis -07 -mallinen, 24.5.2008 käyttöönotettu 21 600 km ajettu R 1200 GS.
Ostohinnan lisäksi tuli seuraavat kulut:
Rahti 600 EUR
Suomen siirtomerkit (tarrakilvet) 17 EUR
Rekisteröintikatsastus 100 EUR
Rekisteröinti 25,40 EUR
Autovero 2 865,29 EUR
- Nixi
- Viestit: 295
- Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 12:55 pm
- Pyörä: BMW 1200 GSA, XR 600 ja KLE 500 R
- Paikkakunta: Ylitornio
Re: Pyörän haku Saksasta?
Muistakaa tuo jos pyörässä km alta 6000 km.
Hankintahinnasta menee 23 % arvonlisäveroa.
3000 hintaisesta pyörästä 690 euroa arvonlisäveroa.
Tänään Tornion tullista tämä asia on kysytty. Pyörä omistaja ei tuonut sitä suomeen koska on Ruotsissa töissä. Rekisteröi sen sinne. (pyörä 2005 vm ja ajettu 3700 km)
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp
Itse hain viimekuussa saksasta keltaisilla kilvillä ja eipä kukaan kysellyt mitään.
Ajamalla toin pyörä Tanskan ja Ruotsin kautta.
Lisäksi myyjä antoi saksan rekisteriotteen ja EG- Ubereinstimmungsbescheinigung.
(Saksan rekisteri otteen katsastus otti itselleen. Antoi minulle kopion.)
Joten suomessa rekistöinti helppoa lukuun ottamatta sitä paperi määrää mitä asian tiimoilta tehtii.
(Tulli ja katsastus konttori)
Rekistöröity saksassa 4/2008 ja ajokilometrit Tornion tullissa 12000 km.
6.5.2011 Tullissa josta siirtolupa 17,40 euroa.
9.5.2011 Katsastus asemalla katsastus 160 euroa.
17.5.2011 Autoverotuspäätös 3378,14 euroa
19.5.2011 maksoin autoveron
23.5.2011 Rekisteröintitoimenpide ja kilvet 25,40 euroa
Hankintahinnasta menee 23 % arvonlisäveroa.
3000 hintaisesta pyörästä 690 euroa arvonlisäveroa.
Tänään Tornion tullista tämä asia on kysytty. Pyörä omistaja ei tuonut sitä suomeen koska on Ruotsissa töissä. Rekisteröi sen sinne. (pyörä 2005 vm ja ajettu 3700 km)
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp
Itse hain viimekuussa saksasta keltaisilla kilvillä ja eipä kukaan kysellyt mitään.
Ajamalla toin pyörä Tanskan ja Ruotsin kautta.
Lisäksi myyjä antoi saksan rekisteriotteen ja EG- Ubereinstimmungsbescheinigung.
(Saksan rekisteri otteen katsastus otti itselleen. Antoi minulle kopion.)
Joten suomessa rekistöinti helppoa lukuun ottamatta sitä paperi määrää mitä asian tiimoilta tehtii.
(Tulli ja katsastus konttori)
Rekistöröity saksassa 4/2008 ja ajokilometrit Tornion tullissa 12000 km.
6.5.2011 Tullissa josta siirtolupa 17,40 euroa.
9.5.2011 Katsastus asemalla katsastus 160 euroa.
17.5.2011 Autoverotuspäätös 3378,14 euroa
19.5.2011 maksoin autoveron
23.5.2011 Rekisteröintitoimenpide ja kilvet 25,40 euroa
Viimeksi muokannut Nixi, Ti Tammi 03, 2012 3:25 pm. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-
- Viestit: 1937
- Liittynyt: Su Marras 08, 2009 7:30 pm
- Pyörä: R1100GS/XL600V
- Paikkakunta: iTikkakoski
Re: Pyörän haku Saksasta?
GS1100 ja vuosimalli -94.
EU-vaatimusten mukaisuustodistusta ei ole mutta rungosta löytyy E-ja E10-merkinnöin varustettu BMW-tehtaan originaali muovitarra, sen metallisen, toisella puolen runkoa olevan runkonumerokyltin lisäksi. Runkonumerokyltissä ei ole vastaavia E-merkintöjä .
Kysymys: Kelpaako tuo tarra rekisteröintikatsastuksen yhteydessä vai tarvitaanko tuo älytön paperi ?
(joka kustantaa 170€ konttorilta tilattuna mutta maahantuojalta varmaan ilmainen)
Kokemuksia gessujen suhteen ?
Katsastusmiehestä ja paikastahan tuo loppupeleissä varmasti kaikki riippuu, mutta kenkiä en ala lankkaamaan enkä tee ilmoitusta herralle konttorin pihalla saati vedä lippaan!
EU-vaatimusten mukaisuustodistusta ei ole mutta rungosta löytyy E-ja E10-merkinnöin varustettu BMW-tehtaan originaali muovitarra, sen metallisen, toisella puolen runkoa olevan runkonumerokyltin lisäksi. Runkonumerokyltissä ei ole vastaavia E-merkintöjä .
Kysymys: Kelpaako tuo tarra rekisteröintikatsastuksen yhteydessä vai tarvitaanko tuo älytön paperi ?
(joka kustantaa 170€ konttorilta tilattuna mutta maahantuojalta varmaan ilmainen)
Kokemuksia gessujen suhteen ?
Katsastusmiehestä ja paikastahan tuo loppupeleissä varmasti kaikki riippuu, mutta kenkiä en ala lankkaamaan enkä tee ilmoitusta herralle konttorin pihalla saati vedä lippaan!
"Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
SYNNISSÄ ELÄVÄ PAKENEE JA KARTTAA JUMALAA, JA VÄLTTÄÄ HANAKASTI JEESUKSESTA TODISTAVIA!
SYNNISSÄ ELÄVÄ PAKENEE JA KARTTAA JUMALAA, JA VÄLTTÄÄ HANAKASTI JEESUKSESTA TODISTAVIA!
- pkilpo
- Viestit: 1463
- Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
- Pyörä: Husky 901 Expedition -23,Husky FE450 -16
- Paikkakunta: Kempele
Re: Pyörän haku Saksasta?
Mulla on sama edessä ja mulle on kerrottu että vaatimuksenmukaisuustodistusta ei tarvita jos samaa mallia ja varianttia on tuotu Suomeen.
Eli Gessuahan on tuotu, joten ei pitäisi olla ongelmia. Mutta jos katsastusasemalla sitä vaativat kannattaa soittaa AKE:n ja varmistaa asia.
Joka tapauksessa rekkariinhan se on saatava joten sääntöjen mukaan on mentävä kävi miten kävi.
Mielellläni kuulisin tämän tapauksen etenemisestä kun itellä on tulossa R1100GS-97 ens viikolla.
EDIT: Löysin tälläisen kuvan, jossa asiaa on selvitetty. Eli e kirjaimella alkava tyyppihyväksyntäkoodi pitää löytyä, muutoin todistus tarvitaan.
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=893.0
Jos todistus tarvitaan, sen saa täältä edullisemmin:
http://www.tuv.fi/34722.asp
Eli Gessuahan on tuotu, joten ei pitäisi olla ongelmia. Mutta jos katsastusasemalla sitä vaativat kannattaa soittaa AKE:n ja varmistaa asia.
Joka tapauksessa rekkariinhan se on saatava joten sääntöjen mukaan on mentävä kävi miten kävi.
Mielellläni kuulisin tämän tapauksen etenemisestä kun itellä on tulossa R1100GS-97 ens viikolla.
EDIT: Löysin tälläisen kuvan, jossa asiaa on selvitetty. Eli e kirjaimella alkava tyyppihyväksyntäkoodi pitää löytyä, muutoin todistus tarvitaan.
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=893.0
Jos todistus tarvitaan, sen saa täältä edullisemmin:
http://www.tuv.fi/34722.asp
Kuraköröttelijä