Naruska - Tuntsan Pubi - Tulppio
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Naruska - Tuntsan Pubi - Tulppio
Tuosta me mentiin transu ja dr kanssa.
Voi olla vettä tuohon aikaan.
Kysy savukosken nesteeltä.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/link ... 26&lang=fi
canam
Voi olla vettä tuohon aikaan.
Kysy savukosken nesteeltä.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/link ... 26&lang=fi
canam
Samoin kiinnostusta olis Allroad-tour reitelle, mutta mistäs sain noiden reittien karttoja? Siis netistä.Skogis kirjoitti:Terve, minä olen kuullut paljon näistä reitteistä ja haluaisin joskus mennää kokeilemaan. Tulpioon olen ollut moottorikelkalla 15 vuotta sitten mutta nyt haluan ajaa moottoripyörällä. Löytyyko GPS jälkiä teidän reissuista? Olen ymmärtänyt että kaikki tiet eivät toimii kesällä lapissa. Olen myös kiinnostunut nämä Allroad-tour reittistä, onko mahdollista ajaa niitä vai tarviiko erikoisluvat ja huoltoauto?
Quatamiäs
Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista!
- Raimo
- Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
- Viesti:
Enpä lähtis yksin huoltotielle, etenkään loppukeväästä. Jo Kuttusohjan ylitys voi olla hankalaa sulamisvesien vuoksi, sekä Uuraojan ylitys voi yksin olla hauskaa, kun toisella puolella on metrin korkuinen penkka ja toisella kymmenisen metriä pehmeää suota, mutaa ja savea. Loppupuolella kesästä tilanne on toki toinen, kun tuolloin yleensä on ollut kuivempaa (heinä-elokuussa).holley kirjoitti: Tarkoitus on mennä simppeli-XT:llä, ei millään KTM:llä tai GS Bemarilla, mutta "ihan itte" eli eipä ole avustajiakaan. Pyörä 150 kg ja tietty minimimatkavarusteet päälle, mitä sitten tarkoittaakaan.
Eipä reittejä löydy mistään, ellei sitten osallistujilla ole tallennettuja träkkejä, tai joku ole piirtänyt reittejä lähtöpaikolla omille kartoilleen.tramp kirjoitti:Samoin kiinnostusta olis Allroad-tour reitelle, mutta mistäs sain noiden reittien karttoja? Siis netistä.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Viimevuonna kun sielläpäin kävin niin olikohan se juuri tuo kuttusoja jonka yli oli viritetty mäntyjä sillantapaiseksi.
Videon pätkää on kyllä tuosta paikasta.
Vettä ku satoi niin olivathan puut mukavan liukkaat. Liian kaposetkin oli. Just ja just pystyi kävelyttämään mopoa sen rinnalla kun ajamalla ei uskaltanu.
Oksakohdat jumitti takapyörää ja isoja rakojakin oli. Yksin yli meno oli vähän liiankin jännää jos horjahtaa
niin pudotuskorkeuskin "sillalta" oli jo hiukan matkaa toista metriä. Siä ois ollu ukko ensin ja mopo tullu vielä päälle niin oispa ollu yksin
siellä mukava temuta. Tuskinpa sitä "silta" viritystä siellä enää on?
Videon pätkää on kyllä tuosta paikasta.
Vettä ku satoi niin olivathan puut mukavan liukkaat. Liian kaposetkin oli. Just ja just pystyi kävelyttämään mopoa sen rinnalla kun ajamalla ei uskaltanu.
Oksakohdat jumitti takapyörää ja isoja rakojakin oli. Yksin yli meno oli vähän liiankin jännää jos horjahtaa
niin pudotuskorkeuskin "sillalta" oli jo hiukan matkaa toista metriä. Siä ois ollu ukko ensin ja mopo tullu vielä päälle niin oispa ollu yksin
siellä mukava temuta. Tuskinpa sitä "silta" viritystä siellä enää on?
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
- mek
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Viesti:
Joo, eipä nuo sillat näytä kovin hääppöisessä kunnossa olevan, sikäli kun niitä puolen metrin hangen alta näki kun tammikuussa hiihtelin tuolla kairassa. Alla kuva tuon pienen ojan ylittävästä sillasta. Kelkkamiehet olivat ajaneet sivusta, penkat olivat kohtuullisen loivat, joten eiköhän siitä mopollakin pääse yli. Tuossa linkitetyssä kartassakin näkyy teksti autiotupa, tarkoittaa Vallionenän (joissakin näkee myös nimeä Kuttusoja) porokämppää. Kämppä on avoin ja siisti, mutta puuhuolto on hoidettava itse. Tuon sillan kohdalla jokirannassa on nuotiopaikka ja jonkinlainen "keittokatos" mutta ei laavua.
Loppukevät on kaikin puolin haastavaa aikaa, vesi tekee kiusaa. Moreenipohjaiset tiet sulavat tuohon aikaan jolloin tien pinnassa on kerros löysää tavaraa, polttoaineen kulutus ja kalustorikon vaara kasvavat. Maastossa yöpyjän pitää muistaa alta hönkivä kylmä ja varaisin ylimääräisen makuualustan mukaan.Raimo kirjoitti: Enpä lähtis yksin huoltotielle, etenkään loppukeväästä. Jo Kuttusohjan ylitys voi olla hankalaa sulamisvesien vuoksi, sekä Uuraojan ylitys voi yksin olla hauskaa, kun toisella puolella on metrin korkuinen penkka ja toisella kymmenisen metriä pehmeää suota, mutaa ja savea. Loppupuolella kesästä tilanne on toki toinen, kun tuolloin yleensä on ollut kuivempaa (heinä-elokuussa).
Eipä reittejä löydy mistään, ellei sitten osallistujilla ole tallennettuja träkkejä, tai joku ole piirtänyt reittejä lähtöpaikolla omille kartoilleen.
- Kurahousu
- Pyörä: BMW G 450X, BMW F900GS, BMW R1100GS
... mutta myös hauskinta ja hyttysten määrä ei vielä kiusaa, toki pieni räntäsade voi joskus yllättää vielä kesäkuussakin ...Jari kirjoitti: Loppukevät on kaikin puolin haastavaa aikaa,....
-
holley
- Pyörä: KTM690,ex: XT600K,Bandit Scrambler1200
Alun perin suunnittelin heinäkuuta, sitten muistin ne hyttyset. Ehkä menen ojasta allikkoon, tai hehheh ojan pohjalle, kun ajelen keväällä. Tiethän lienevät perustaltaan samassa kunnossa, kun mitä täällä Hämeessä kohtapuoliin? Sellaista lillua, jossa pyörä vaeltelee juu. Syksy taas tuntuu kovin kaukaiselta, siis aika niiden hyttysten jälkeen. Kiitos tosi paljon tähän asti vastauksia antaneille, nyt tiedän paljon enemmän kriittisistä paikoista ym. seikoista! Kunhan en jäisi Kuttusohjan ja Uuraojan väliin, eli ennen jomman kumman ylitys(yritys)tä pitää miettiä tosi tarkkaan, mennäkö lainkaan vaiko ei. Jos tuurilla pääseekin yli kertaalleen taitoajosuorituksena yhden superkapean sillan yli, ei varmaan väsyneenä onnistu ainakaan takaisinpäin ja se on minun muistettava. Majoitusmuodotkin vähän epäselviä - teltta kun esim. tuo taas lisää painoa jne.
2009 elo/syyskuun vaihteessa oli tällainen kutturan ylitys.
canam
canam
-
holley
- Pyörä: KTM690,ex: XT600K,Bandit Scrambler1200
aijjai, ja toi oli siis kuivana kautena... pitää testata täällä, kuinka syvässä vedessä tuo XT edes kulkee... kai vähän alle ilmanputsarin korkeudella raja menee...? Jotkut kalastajanhousut vielä jalkaan "Mp-ajohousuiksi".. höh.
Entäs kun hörppää vettä ilmanputsari koteloon ja jostain syystä sammuttaa koneen kotelon vielä lilluessa tännä vettä? Meneekö vesi kampikammion huohotus letkusta moottoriin? Voin muistaa väärin mutta olisko vanhemmassa xt:ssä ollut juuri näin.
-
stene
- Pyörä: 950 Adventure -05 525 exc racing -04
Morjes!
Kotikulmat alkaa käymään jo liian tutuiksi, eli aika laajentaa reviiriä
Suunnitelmissa on reissu joka ajoittuu 2-9.6 ja suuntautuu Savukosken maisemiin. Sinne "jonnekkin" leiri pystyyn, josta suorittaa päivänreissuja mielenkiintoisiin kohteisiin. Siirtymä Savo-Savukoski hoidetaan kotiloilla pyörät kyydissä. Tällä hetkellä lähtijöiden määrä on vielä auki, minimissään minä itse, maksimissaan 3 pyörää..
Olen tutustunut ko. alueeseen tämän palstan ja retkikartan kautta, ja vakuuttunut siitä että hyviä ajoseutuja riittää
Tuo keväinen teiden pehmeys/veden määrä vähän arveluttaa, mutta ainakin Kittilän korkeuksilla toukokuun ekalla viikolla kaikki päällystämättömät tiet joihin autolla pääsi olivat hyvässä kunnossa ennätysaikaisen kevään vuoksi.
Mielellään ottaisin vinkkejä ja kohteita vastaan tarkemman(hyvän) leiri paikan ja surauttelukohteiden valinnassa.
Jos ko. aikoihin palstalaisia (Holley ym..) sattuu maisemiin, niin olisi hienoa surautella(leiriytyä) vaikka isommallakin porukalla..
terv. Marko
Kotikulmat alkaa käymään jo liian tutuiksi, eli aika laajentaa reviiriä
Suunnitelmissa on reissu joka ajoittuu 2-9.6 ja suuntautuu Savukosken maisemiin. Sinne "jonnekkin" leiri pystyyn, josta suorittaa päivänreissuja mielenkiintoisiin kohteisiin. Siirtymä Savo-Savukoski hoidetaan kotiloilla pyörät kyydissä. Tällä hetkellä lähtijöiden määrä on vielä auki, minimissään minä itse, maksimissaan 3 pyörää..
Olen tutustunut ko. alueeseen tämän palstan ja retkikartan kautta, ja vakuuttunut siitä että hyviä ajoseutuja riittää
Tuo keväinen teiden pehmeys/veden määrä vähän arveluttaa, mutta ainakin Kittilän korkeuksilla toukokuun ekalla viikolla kaikki päällystämättömät tiet joihin autolla pääsi olivat hyvässä kunnossa ennätysaikaisen kevään vuoksi.
Mielellään ottaisin vinkkejä ja kohteita vastaan tarkemman(hyvän) leiri paikan ja surauttelukohteiden valinnassa.
Jos ko. aikoihin palstalaisia (Holley ym..) sattuu maisemiin, niin olisi hienoa surautella(leiriytyä) vaikka isommallakin porukalla..
terv. Marko
...siihen mihin asfaltti loppuu, siitä alkaa elämä...
Savukosken ympäristössä riittää ajettavaa. Viimekesänä siellä tuli pörräiltyä. Tanhuan kyläkaupasta pitäis saada vielä bensaakin,jos sielläpäin pyöritte.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
- needforspeed
- Pyörä: KTM 990 Adventure
Itselläni sama suunta ajelemaan kesäkuun alussa, laitoin stene yv:tä.
-
Kapakala
- Pyörä: Pyörätön... =(
Lokan itäpuolella olisi tarkoitus temuta 6-12.6 välillä.
Elä Enenmmän!