Mikon Aprilia Pegaso 650,

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Maikki_S
Viestit: 795
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Pyörä: KTM 690R evo2
Paikkakunta: Salo

Re: Mikon Aprilia Pegaso 650,

Viesti Kirjoittaja Maikki_S »

Kerätäänpä hieman kasaan mitä on syksyn / talvenaikana tapahtunut:

- Iskari tuli huollettuna Wilbersin viralliselta huoltajalta, Oitraconilta. Ei toistaiseksi ollut samanlaisia ongelmia kuin keväällä.

- Kannentiiviste sanoi sopimuksensa irti jälleen. Nyt plaanattavaksi kannen lisäksi lähti myös sylinteri(Virtasen Moottori, Salo). Mäntä ja sylinteri olivat mitoissaan, joten hoonauspuuhiin ei alettu. Samalla koneistamo vaihtoi venttiilinvarren kumit. Vaihtoon menivät myös kaikki kannen pinnanpultit, jotka koneisti Eurohydro, Karkkila.
Kun sylinteri oli irrallaan, niin samalla lohkon ja sylinterin välinen vuotava tasotiiviste tuli vaihdettua.

- Etupumppujen neopreenisuojat saivat kaverikseen oranssit muovisuojat.

- Lampaantalja kiinnitelty paremmin.

- 21" etuvanne paikoilleen Salon mopo ja Pyörä (Reiman) avustuksella. Vuoden verran tuota olin odotuttanut ja vihdoin sekin tuli toteutettua. Aihiona Aprilia Tuareqin etuvanne johon jarrulevy sopii bolt-on. Pyöränlaakerit olivat hyllytavaraa Motonetistä ja holkit tilaustavaraa. Kun kevät koittaa niin voin irroittaessani vannetta laittaa tähän holkkien mitat. Ainoa huono puoli Tuareqin vanteessa on se, ettei pyörän oma nopeusmittari toimi. Talven aikana tosin kilometrejä ei kerry kuin maksimissaan 1000-1500 km. Väliaikaiseksi mittariksi tulossa polkupyörän mittari. Talviajaminen muuttui kertaheitolla helpommaksi verrattuna vanhaan 19" vanteeseen.



Ajatukset pyörän suhteen ovat myönteiset, mutta silti silmissä siintää ajatus uudemman pelin ostamisesta (Ktm 690).
Avatar
Maikki_S
Viestit: 795
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Pyörä: KTM 690R evo2
Paikkakunta: Salo

Ex-Mikon Aprilia Pegaso 650,

Viesti Kirjoittaja Maikki_S »

Pyörä on siirtynyt uudelle omistajalle Turun talousalueen suuntaan. Kiitos pyörälle kaikista yhteisistä hetkistä.

Uusi omistaja voi vapaasti jatkaa kirjoittelua pyörän kuulumisista tähän topicciin mikäli kokee sen mieleisekseen.
Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 925
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Re: Ex-Mikon Aprilia Pegaso 650,

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

Maikki_S kirjoitti:Pyörä on siirtynyt uudelle omistajalle Turun talousalueen suuntaan. Kiitos pyörälle kaikista yhteisistä hetkistä.

Uusi omistaja voi vapaasti jatkaa kirjoittelua pyörän kuulumisista tähän topicciin mikäli kokee sen mieleisekseen.
Jassoo. Päätös on nyt tehty. Toivottavasti uusi pyörä löytyy nopeasti. Ei nimittäin voi talvikeli enää tämänpäiväisestäkään paljon parantua.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Avatar
Maikki_S
Viestit: 795
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Pyörä: KTM 690R evo2
Paikkakunta: Salo

Re: Ex-Mikon Aprilia Pegaso 650,

Viesti Kirjoittaja Maikki_S »

Timo Tasakaasu kirjoitti:
Maikki_S kirjoitti:Pyörä on siirtynyt uudelle omistajalle Turun talousalueen suuntaan. Kiitos pyörälle kaikista yhteisistä hetkistä.

Uusi omistaja voi vapaasti jatkaa kirjoittelua pyörän kuulumisista tähän topicciin mikäli kokee sen mieleisekseen.
Jassoo. Päätös on nyt tehty. Toivottavasti uusi pyörä löytyy nopeasti. Ei nimittäin voi talvikeli enää tämänpäiväisestäkään paljon parantua.
Luulen että ompi lähdettävä hiihtoladulle...
Metsuari
Viestit: 66
Liittynyt: La Kesä 12, 2010 1:29 am
Pyörä: LC8

Re: Mikon Aprilia Pegaso 650,

Viesti Kirjoittaja Metsuari »

Kaverilla ilmeisesti tiputtaa jäädytysnestettä stefojen välistä. Osaisko joku ystävällisesti kertoa kuinka iso homma on Pegasossa vesipumpun akselin, stefojen ja muiden tarpeellisten liikkuvien vaihtaminen? Löytisikö remontti pakettia vähän niinkuin esi 950/990 adveihin on yhdellä varaosanumerolla? Ja mistä kannattaisi kysellä osia Saksasta tai muualta Euroopasta?
Vastaa Viestiin