kaasuttimien synkkaus
Valvoja: Moderaattorit
kaasuttimien synkkaus
Tarkoitus olisi itse alkaa suorittamaan (ai asentaja) taustalla transalpin kaasuttimien synkronointi.
Onko näin, että homma tapahtuu seuraavasti (vahvistusta ja lisäohjeita saa antaa)
-Hommaan 6 metrisen letkun (reikä 5mm), lyön sen kiinni lautaan ja
laitan U -muotoon . Putken sisälle jotain nestettä (ei vettä).
- irrotan etummaisesta sylinteristä ristipää- ruuvin ja takimmiaseta sylinteristä irrotan paikallaan olevan letkun(en muista mikä klie letkun virallinen nimi pyörässä)
>> laitan itse tekemäni nesteellä täytetyn U- putken toisen pään etummaisen sylinterin reikään (josta otin ruuvin pois) ja takimmaisen sylinterin irtiotetun pyörän letkun paikalle toisen pään u- letksutani.
>> Sitten irroitan pyörästä satulan.
>> pyörä lämpimäksi ja tyhjäkäynnillä katson onko nestepinnat u-letkussa samalla tasolla.
>> Jos ei , pyörässäkö on bensatankin kohdalta alas katsoen joku säätöruuvi josta synkronoitia voi säätää !?
kysyy nimim. eka kerta
Onko näin, että homma tapahtuu seuraavasti (vahvistusta ja lisäohjeita saa antaa)
-Hommaan 6 metrisen letkun (reikä 5mm), lyön sen kiinni lautaan ja
laitan U -muotoon . Putken sisälle jotain nestettä (ei vettä).
- irrotan etummaisesta sylinteristä ristipää- ruuvin ja takimmiaseta sylinteristä irrotan paikallaan olevan letkun(en muista mikä klie letkun virallinen nimi pyörässä)
>> laitan itse tekemäni nesteellä täytetyn U- putken toisen pään etummaisen sylinterin reikään (josta otin ruuvin pois) ja takimmaisen sylinterin irtiotetun pyörän letkun paikalle toisen pään u- letksutani.
>> Sitten irroitan pyörästä satulan.
>> pyörä lämpimäksi ja tyhjäkäynnillä katson onko nestepinnat u-letkussa samalla tasolla.
>> Jos ei , pyörässäkö on bensatankin kohdalta alas katsoen joku säätöruuvi josta synkronoitia voi säätää !?
kysyy nimim. eka kerta
-
- Viestit: 684
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
- Pyörä: AustriaTwin&LadyDomina
- Paikkakunta: Hausjärvi
Toimii. Itse laitoin letkuun automaattivaihteistoöljyä, kannattaa olla varovainen ettei imaisee ilmaa öljyn sekaan, kuplien poisto ottaa pitkän aikaa. Ainakin vanhassa Honda CX:ssä oon vaikea saada ihan tasan öljyn pintoja putkissa, luulisin että 5-10 cm toleranssi on jo aika hyvä.
Synkkaruuvi osaa olla tajuttoman herkkä, samoin kaasun palautuminen, vaijerit tms. voi vaikuttaa. Kannattaa kaasutella muutama kerta ja antaa palautua itsestään tyhjäkäynnille ja sitten arvioida missä mennään.
Letkuyhteenä "imusarjaan" käytin mig-suuttimiä
Synkkaruuvi osaa olla tajuttoman herkkä, samoin kaasun palautuminen, vaijerit tms. voi vaikuttaa. Kannattaa kaasutella muutama kerta ja antaa palautua itsestään tyhjäkäynnille ja sitten arvioida missä mennään.
Letkuyhteenä "imusarjaan" käytin mig-suuttimiä
Riippuu mittarista; minulla ~30cm erokin menee kirkkaasti säätörajojen sisälle. Tekee vaikka jonkun taulukon mittarin kylkeen mistä näkee summittaiset vastaavuudet.ankara kirjoitti:Ainakin vanhassa Honda CX:ssä oon vaikea saada ihan tasan öljyn pintoja putkissa, luulisin että 5-10 cm toleranssi on jo aika hyvä.
Hannu
moi!
Laitetaanko nuo hitsaussuuttimet siihen letkun molempiin päihin miten päin ?
Työnnetäänkö ne suuttimen päät sylintereiden imuaukkoon miten !
ajattelin vaan kun esim. Transalpissa on etummainen sylinteri ja sen imuaukko sellainen, josta otetaan ristipääruuvi pois ja siihen ruuvin reikäänkö tuo suutin jollain lailla sitten sopii ??
Tuota ei ymmärrä, lisäselvitystä pyydän.
Alla kuva suuttimesta, lienee oikea suutin, joka synkkauksessa
käytössä.!??
Laitetaanko nuo hitsaussuuttimet siihen letkun molempiin päihin miten päin ?
Työnnetäänkö ne suuttimen päät sylintereiden imuaukkoon miten !
ajattelin vaan kun esim. Transalpissa on etummainen sylinteri ja sen imuaukko sellainen, josta otetaan ristipääruuvi pois ja siihen ruuvin reikäänkö tuo suutin jollain lailla sitten sopii ??
Tuota ei ymmärrä, lisäselvitystä pyydän.
Alla kuva suuttimesta, lienee oikea suutin, joka synkkauksessa
käytössä.!??
- Liitteet
-
- mig0.6mmsuutin.jpg
- (16.31 KiB) Tiedosto ladattu 184 kertaa
Kuristus on hyvä olla molemmissa päissä. Vaikka letkun sisällä.
Sylintereissä on muistaakseni M5 kierteet, johon tarvitset liitimen letkua varten. Itse sorvasin pneumatiikkaliittimestä sopivan ja juotin reijän umpeen tinalla, sitten porasin tinaan 0.7 mm terällä reijän. Näin liittimeen tuli suoraan kuristus.
Tuossa kuva mittareilla tehtävästä synkauksesta:
http://koti.mbnet.fi/jarla/ta/foto/syngronointi.jpg
Happi
Sylintereissä on muistaakseni M5 kierteet, johon tarvitset liitimen letkua varten. Itse sorvasin pneumatiikkaliittimestä sopivan ja juotin reijän umpeen tinalla, sitten porasin tinaan 0.7 mm terällä reijän. Näin liittimeen tuli suoraan kuristus.
Tuossa kuva mittareilla tehtävästä synkauksesta:
http://koti.mbnet.fi/jarla/ta/foto/syngronointi.jpg
Happi
- Jarkko
- Viestit: 1046
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:33 am
- Pyörä: ex.LC8 Adv.
- Paikkakunta: Susiraja
- Viesti:
Tuossa toimii vaimentimena löysä/pehmeä kuoriset letkut, eli letkut vaimentavat imupulssit ilman kuristuksia. Ja jos käyttää silikooni öljyllä vaimennettuja mittareita niin ei tarvitse muuta vaimennusta.Happi kirjoitti: Tuossa kuva mittareilla tehtävästä synkauksesta:
http://koti.mbnet.fi/jarla/ta/foto/syngronointi.jpg
-jarkko-
Kuvat
Kuvat
-
- Viestit: 775
- Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
- Pyörä: Canyon ja Cube
- Paikkakunta: Rajamäki
Kuvan suutin on just sellainen kun tarkoitin. Mulla ne on vaan imusarjaan menevien letkujen välissä. Suuttimien suunnalla ei ole väliä (kunhan on pitkittäin letkuun nähden ) SuperTeneressä on imusarjoissa valmiit karat letkuille. Toinen käyttää normaalisti alipainetoimista bensapumppua ja toinen on tulpattuna. Noihin sopii suoraan muistaakseni 5 tai 6mm letku.ryynama2 kirjoitti:moi!
Laitetaanko nuo hitsaussuuttimet siihen letkun molempiin päihin miten päin ?
Työnnetäänkö ne suuttimen päät sylintereiden imuaukkoon miten !
Tuota ei ymmärrä, lisäselvitystä pyydän.
Alla kuva suuttimesta, lienee oikea suutin, joka synkkauksessa
käytössä.!??
Transalpin toteutuksesta en valitettavasti tiedä. Jos saat noi suuttimet kiinni imusarjaan, voit laittaa ne sinne, muuten johonkin U-lenkissä olevan nesteen ja imusarjan välille. Niiden tarkoituksena on vaimentaa koneesta tulevaa imupulssia. Mulla ilman noita kuristimia imaisi mittanestebensat ekalla pyöräytyksellä imusarjaan.
Nesteenä olen omassa mittarissa käyttänyt bensan ja 2t-öljyn seosta. Sillä saa paremmin erottuvan värin, kun pelkällä bensalla.
Kaasareiden synkkaus / SuperTenere
Kiitos vinkistä. Onko ST:ssä oltava millainen toleranssi nestepintojen välillä?
-
- Viestit: 775
- Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
- Pyörä: Canyon ja Cube
- Paikkakunta: Rajamäki
Re: Kaasareiden synkkaus / SuperTenere
Eipä kestä. En mä toleransseista tiedä, koitin vaan säätää mahdollisimman tasan. Herkästi ja pienillä säädöillä nesteet lähtee vaeltamaan puoleen tai toiseen. Aika hyvin tasan omani sain, olisko ollu sentin tai parin ero.Zeppop kirjoitti:Kiitos vinkistä. Onko ST:ssä oltava millainen toleranssi nestepintojen välillä?
Mulla kaasarijumppa jatkuu keväällä seosten parissa. Putki, suodatin ja suutinyhdistelmät ei oo tällä hetkellä ihan balanssissa. Tänään olis tarkotus hakea mopo omaan talliin ja alkaa parsimaan myös viime syksyn konttauksen vaurioita...