KTM 990 adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Jarkko
Viestit: 1043
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:33 am
Pyörä: Bmw
Paikkakunta: Susiraja
Viesti:

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Onko kellä kokemusta noista SW-Motech HAWK -lisävalosarjoista?
-jarkko-
Kuvat
Avatar
tertsu
Viestit: 2813
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja tertsu »

ÖÖ. kirjoitti:
Vois kuvitella että ketjurataspakettin hommaaminen olis helppo, mutta eihän se ole kun hölmölle tarjotaan liikaa vaihtoehtoja. Nyt olis samaan hintaan mitä tuo Saksan D.I.D ZVM-X tajolla myös Suomesta RK SXO paketti. SXO on vissiin RK:n 2. paras kettinki (paras kait GXW) ja ZVM-X taas D.I.Din paras? Kotomaastahan se olis kiva ostaa mutta ota näistä nyt sitten selkoa mikä on paras. :lol:
D.I.D ainakin todistetusti kestää, joten mulle ei ainakaan muuta tule. Ketjun kesto on kuitenkin niin pitkä, että siinä ei kannata säästää. RK:sta ei ole kokemuksia.
Kura lentää...
jaa
Viestit: 784
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Paikkakunta: Rauma

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja jaa »

Salemanteri kirjoitti: Oletko koittanu vaihtaa polttimot tehokkaampiin?
Night breikkersit, mulla ne jeesas jonkin verran, H3 pitkä H7 lyhkänen. Varmasti helpoin ja halvin temppu kokeilla niillä.
Jos ei ne riitä menee lisäväloihin / xenon muutosarjaan.
Etuhäkin etureunoissa (katteiden sisäpuolella) on kyllä tilaa kiinnittää kannake lisävaloille, menee pikkasen rakenteluksi mut ei paha.
Emmämitään vielä ole kerenny. Kotkankin katteet just toissa yönä purin. Josko noissa 55W xylitoleissa ei olis paljoa johtohommia niin vois sitä harkita.
jaa
Viestit: 784
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Paikkakunta: Rauma

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja jaa »

ÖÖ. kirjoitti:Mä tykkäsin että tuo 55 W xenonit molempiin oli ihan ok päivitys valoihin. Melko helppo ja halpa konsti.
Lyhyt oppimäärä xenoneista luettu läpi. Minkä merkkiset ja mistä hommasit? Siis yritän päästä helpolla... Ok, pitikö tehdä jotain johdotuksia uusiksi ja riittikö kotkan omat sulakkeet?
Avatar
amaunu
Viestit: 650
Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
Paikkakunta: Nokia

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja amaunu »

tertsu kirjoitti:
ÖÖ. kirjoitti:
Vois kuvitella että ketjurataspakettin hommaaminen olis helppo, mutta eihän se ole kun hölmölle tarjotaan liikaa vaihtoehtoja. Nyt olis samaan hintaan mitä tuo Saksan D.I.D ZVM-X tajolla myös Suomesta RK SXO paketti. SXO on vissiin RK:n 2. paras kettinki (paras kait GXW) ja ZVM-X taas D.I.Din paras? Kotomaastahan se olis kiva ostaa mutta ota näistä nyt sitten selkoa mikä on paras. :lol:
D.I.D ainakin todistetusti kestää, joten mulle ei ainakaan muuta tule. Ketjun kesto on kuitenkin niin pitkä, että siinä ei kannata säästää. RK:sta ei ole kokemuksia.

Did VM2 34 tonnia ja saattas vielä mennä pitempäänki. rattaat vielä ihan ok kuntoset. eturissan ikä noin 20 ja alkaa hieman hampaat kaatumaan. tosiaan säästöä väärässä kohteessa jos ketjuista säästää. VM2 tullee seuraavanaki.
-ari
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

jaa kirjoitti:
ÖÖ. kirjoitti:Mä tykkäsin että tuo 55 W xenonit molempiin oli ihan ok päivitys valoihin. Melko helppo ja halpa konsti.
Lyhyt oppimäärä xenoneista luettu läpi. Minkä merkkiset ja mistä hommasit? Siis yritän päästä helpolla... Ok, pitikö tehdä jotain johdotuksia uusiksi ja riittikö kotkan omat sulakkeet?
Ebaystä ostin tältä myyjältä. Tilasin tuolta kaksi 4300 K autosarjaa niin jäi vähän varaosia. Itseasiassa varaosia on nyt vähän enemmänkin kun piti koska lähettivät ensin väärät ballastit. Piti olla 35 W slim mutta tulikin 55 W tavallinen.

Teoriassa mitään johdotuksia ei pitäisi tehdä uusiksi. Ja joidenkin pyörissä tämä jopa pitänyt paikkaansa. Tiedä sitten oliko mulla huono maa tuolla etuhäkissä mutta eivät ihan 100 % pelanneet ilman muutoksia. Lyhkänen toimi ok kokoajan mutta pitkää ei saanut syttymään jos pyörä ei ollut käynnissä. Jos pyörä oli käynnissä mutta flekti lähti pyörimään niin taas rupesi pitkä vilkkumaan. Tein uudet johdot akulta releiden kautta valoille ja nyt palaa moitteetta molemmat vaikkei pyörä olisikaan käynnissä. Flekti päällä en ole vielä kokeillut. Myös valokatkaisijan lisäsin, sekään ei pakollista. Sulakkeet riittää, nuo 55 W versiot imaisee 13 voltilla syttyessään noin 8 A ja lämmettyään virrankulutus tippuu jonnekkin 4,5 A kieppeille.

Kai se D.I.D olis sitten aika varma valinta kettingeiksi.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Avatar
enska
Viestit: 835
Liittynyt: Su Syys 11, 2005 12:54 pm
Pyörä: ei oo nyt
Paikkakunta: Suolahti/Äänekoski/Konnevesi

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja enska »

Onkos kukaan keksinyt tuohon takajarrun ABSn ohitukseen toimivaa ratkaisua?
CR125R -89, TS125X -87, XT550 -82, XL600R -84, XL600R -87, XR650R -03, Africa twin RD07 -95, KTM 990adv -06, KTM 950adv GO!!!!!!! -04, KTM SuperEnduro -07, Suzuki DR-Z400 -05, Yamaha Wr450f -06, KTM EXC450 -13
jaa
Viestit: 784
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Paikkakunta: Rauma

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja jaa »

Samaa on jo vuodet pitkät mietitty BMW:n pikkugessun kohdalla. Ei taida olla mitään koska ABSi kerää paljon tietoa juurikin renkaiden pyörimisnopeuksista. Jos takapyörä on jumissa ja etupyörä pyörii niin taitaa mennä bitti poikittain karporaattoriin. Pitäs olla vähän kehittyneempiä noi ABSien poksien että tällaiseen pystyisi.
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Teetä letku suoraan polkimelta takajarrulle. ABS rutisee sitten yksinään vaikuttamatta jarrutukseen.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Avatar
enska
Viestit: 835
Liittynyt: Su Syys 11, 2005 12:54 pm
Pyörä: ei oo nyt
Paikkakunta: Suolahti/Äänekoski/Konnevesi

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja enska »

ÖÖ. kirjoitti:Teetä letku suoraan polkimelta takajarrulle. ABS rutisee sitten yksinään vaikuttamatta jarrutukseen.
Tuota konstia harkitsinkin.
CR125R -89, TS125X -87, XT550 -82, XL600R -84, XL600R -87, XR650R -03, Africa twin RD07 -95, KTM 990adv -06, KTM 950adv GO!!!!!!! -04, KTM SuperEnduro -07, Suzuki DR-Z400 -05, Yamaha Wr450f -06, KTM EXC450 -13
jaa
Viestit: 784
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Paikkakunta: Rauma

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja jaa »

enska kirjoitti:
ÖÖ. kirjoitti:Teetä letku suoraan polkimelta takajarrulle. ABS rutisee sitten yksinään vaikuttamatta jarrutukseen.
Tuota konstia harkitsinkin.
Jos toi toimii niin kertokaa ihmeessä. Epäilen, että ei. Menee ABSi vaan vikatilaan ja heittäytyy toimimasta kokonaan.
Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 914
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

jaa kirjoitti:
enska kirjoitti:
ÖÖ. kirjoitti:Teetä letku suoraan polkimelta takajarrulle. ABS rutisee sitten yksinään vaikuttamatta jarrutukseen.
Tuota konstia harkitsinkin.
Jos toi toimii niin kertokaa ihmeessä. Epäilen, että ei. Menee ABSi vaan vikatilaan ja heittäytyy toimimasta kokonaan.
Miten se voisi toimia? Kun takapyörän saa jarrutettua lukkoon, ei etupyörä voi saada järkevää vertailevaa pyörimisnopeustietoa mistään oman lukittumisen säätelemiseksi.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Juu se voi olla että jotain herjaa tulee. Pitäis jostain saada tuo KTM abs manuaali mihin tuossa korjauskäsikirjassakin viitataan. Tarviikohan tuo ABS-boxi tiedon että jarrua on oikeasti painettu? Vaikuttaako asiaan jos irroittaa jarruvalokykimen takaa?
Viimeksi muokannut ÖÖ., Pe Tammi 14, 2011 10:26 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
JKM
Viestit: 459
Liittynyt: Pe Marras 09, 2007 1:07 pm
Pyörä: 1100GS,1150GSA
Paikkakunta: pohj.keski-suomi

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja JKM »

En ole seurannut mitä kaikkea on keskusteltu...miten olisi jos laittaisi rinnan toisen "takpyöräanturin" etupyörään ja vaihtokytkimellä valitsisi kummalta (etu vai taka)anturilta mittaa pyörimisnopeutta...
Avatar
Happi
Viestit: 2868
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Happi »

JKM kirjoitti:En ole seurannut mitä kaikkea on keskusteltu...miten olisi jos laittaisi rinnan toisen "takpyöräanturin" etupyörään ja vaihtokytkimellä valitsisi kummalta (etu vai taka)anturilta mittaa pyörimisnopeutta...
Samaa itse miettinyt. Luultavasti se ABS ei toimis etusessakaan, koska nopeustieto olis molemmilla antureilla sama?

Happi
Vastaa Viestiin