KTM 990 adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- tertsu
- Viestit: 2813
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM 990 adventure
D.I.D ainakin todistetusti kestää, joten mulle ei ainakaan muuta tule. Ketjun kesto on kuitenkin niin pitkä, että siinä ei kannata säästää. RK:sta ei ole kokemuksia.ÖÖ. kirjoitti:
Vois kuvitella että ketjurataspakettin hommaaminen olis helppo, mutta eihän se ole kun hölmölle tarjotaan liikaa vaihtoehtoja. Nyt olis samaan hintaan mitä tuo Saksan D.I.D ZVM-X tajolla myös Suomesta RK SXO paketti. SXO on vissiin RK:n 2. paras kettinki (paras kait GXW) ja ZVM-X taas D.I.Din paras? Kotomaastahan se olis kiva ostaa mutta ota näistä nyt sitten selkoa mikä on paras.
Kura lentää...
-
jaa
- Viestit: 784
- Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
- Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
- Paikkakunta: Rauma
Re: KTM 990 adventure
Emmämitään vielä ole kerenny. Kotkankin katteet just toissa yönä purin. Josko noissa 55W xylitoleissa ei olis paljoa johtohommia niin vois sitä harkita.Salemanteri kirjoitti: Oletko koittanu vaihtaa polttimot tehokkaampiin?
Night breikkersit, mulla ne jeesas jonkin verran, H3 pitkä H7 lyhkänen. Varmasti helpoin ja halvin temppu kokeilla niillä.
Jos ei ne riitä menee lisäväloihin / xenon muutosarjaan.
Etuhäkin etureunoissa (katteiden sisäpuolella) on kyllä tilaa kiinnittää kannake lisävaloille, menee pikkasen rakenteluksi mut ei paha.
-
jaa
- Viestit: 784
- Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
- Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
- Paikkakunta: Rauma
Re: KTM 990 adventure
Lyhyt oppimäärä xenoneista luettu läpi. Minkä merkkiset ja mistä hommasit? Siis yritän päästä helpolla... Ok, pitikö tehdä jotain johdotuksia uusiksi ja riittikö kotkan omat sulakkeet?ÖÖ. kirjoitti:Mä tykkäsin että tuo 55 W xenonit molempiin oli ihan ok päivitys valoihin. Melko helppo ja halpa konsti.
- amaunu
- Viestit: 650
- Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
- Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
- Paikkakunta: Nokia
Re: KTM 990 adventure
tertsu kirjoitti:D.I.D ainakin todistetusti kestää, joten mulle ei ainakaan muuta tule. Ketjun kesto on kuitenkin niin pitkä, että siinä ei kannata säästää. RK:sta ei ole kokemuksia.ÖÖ. kirjoitti:
Vois kuvitella että ketjurataspakettin hommaaminen olis helppo, mutta eihän se ole kun hölmölle tarjotaan liikaa vaihtoehtoja. Nyt olis samaan hintaan mitä tuo Saksan D.I.D ZVM-X tajolla myös Suomesta RK SXO paketti. SXO on vissiin RK:n 2. paras kettinki (paras kait GXW) ja ZVM-X taas D.I.Din paras? Kotomaastahan se olis kiva ostaa mutta ota näistä nyt sitten selkoa mikä on paras.
Did VM2 34 tonnia ja saattas vielä mennä pitempäänki. rattaat vielä ihan ok kuntoset. eturissan ikä noin 20 ja alkaa hieman hampaat kaatumaan. tosiaan säästöä väärässä kohteessa jos ketjuista säästää. VM2 tullee seuraavanaki.
-ari
Re: KTM 990 adventure
Ebaystä ostin tältä myyjältä. Tilasin tuolta kaksi 4300 K autosarjaa niin jäi vähän varaosia. Itseasiassa varaosia on nyt vähän enemmänkin kun piti koska lähettivät ensin väärät ballastit. Piti olla 35 W slim mutta tulikin 55 W tavallinen.jaa kirjoitti:Lyhyt oppimäärä xenoneista luettu läpi. Minkä merkkiset ja mistä hommasit? Siis yritän päästä helpolla... Ok, pitikö tehdä jotain johdotuksia uusiksi ja riittikö kotkan omat sulakkeet?ÖÖ. kirjoitti:Mä tykkäsin että tuo 55 W xenonit molempiin oli ihan ok päivitys valoihin. Melko helppo ja halpa konsti.
Teoriassa mitään johdotuksia ei pitäisi tehdä uusiksi. Ja joidenkin pyörissä tämä jopa pitänyt paikkaansa. Tiedä sitten oliko mulla huono maa tuolla etuhäkissä mutta eivät ihan 100 % pelanneet ilman muutoksia. Lyhkänen toimi ok kokoajan mutta pitkää ei saanut syttymään jos pyörä ei ollut käynnissä. Jos pyörä oli käynnissä mutta flekti lähti pyörimään niin taas rupesi pitkä vilkkumaan. Tein uudet johdot akulta releiden kautta valoille ja nyt palaa moitteetta molemmat vaikkei pyörä olisikaan käynnissä. Flekti päällä en ole vielä kokeillut. Myös valokatkaisijan lisäsin, sekään ei pakollista. Sulakkeet riittää, nuo 55 W versiot imaisee 13 voltilla syttyessään noin 8 A ja lämmettyään virrankulutus tippuu jonnekkin 4,5 A kieppeille.
Kai se D.I.D olis sitten aika varma valinta kettingeiksi.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
- enska
- Viestit: 835
- Liittynyt: Su Syys 11, 2005 12:54 pm
- Pyörä: ei oo nyt
- Paikkakunta: Suolahti/Äänekoski/Konnevesi
Re: KTM 990 adventure
Onkos kukaan keksinyt tuohon takajarrun ABSn ohitukseen toimivaa ratkaisua?
CR125R -89, TS125X -87, XT550 -82, XL600R -84, XL600R -87, XR650R -03, Africa twin RD07 -95, KTM 990adv -06, KTM 950adv GO!!!!!!! -04, KTM SuperEnduro -07, Suzuki DR-Z400 -05, Yamaha Wr450f -06, KTM EXC450 -13
-
jaa
- Viestit: 784
- Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
- Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
- Paikkakunta: Rauma
Re: KTM 990 adventure
Samaa on jo vuodet pitkät mietitty BMW:n pikkugessun kohdalla. Ei taida olla mitään koska ABSi kerää paljon tietoa juurikin renkaiden pyörimisnopeuksista. Jos takapyörä on jumissa ja etupyörä pyörii niin taitaa mennä bitti poikittain karporaattoriin. Pitäs olla vähän kehittyneempiä noi ABSien poksien että tällaiseen pystyisi.
Re: KTM 990 adventure
Teetä letku suoraan polkimelta takajarrulle. ABS rutisee sitten yksinään vaikuttamatta jarrutukseen.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
- enska
- Viestit: 835
- Liittynyt: Su Syys 11, 2005 12:54 pm
- Pyörä: ei oo nyt
- Paikkakunta: Suolahti/Äänekoski/Konnevesi
Re: KTM 990 adventure
Tuota konstia harkitsinkin.ÖÖ. kirjoitti:Teetä letku suoraan polkimelta takajarrulle. ABS rutisee sitten yksinään vaikuttamatta jarrutukseen.
CR125R -89, TS125X -87, XT550 -82, XL600R -84, XL600R -87, XR650R -03, Africa twin RD07 -95, KTM 990adv -06, KTM 950adv GO!!!!!!! -04, KTM SuperEnduro -07, Suzuki DR-Z400 -05, Yamaha Wr450f -06, KTM EXC450 -13
-
jaa
- Viestit: 784
- Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
- Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
- Paikkakunta: Rauma
Re: KTM 990 adventure
Jos toi toimii niin kertokaa ihmeessä. Epäilen, että ei. Menee ABSi vaan vikatilaan ja heittäytyy toimimasta kokonaan.enska kirjoitti:Tuota konstia harkitsinkin.ÖÖ. kirjoitti:Teetä letku suoraan polkimelta takajarrulle. ABS rutisee sitten yksinään vaikuttamatta jarrutukseen.
- Timo Tasakaasu
- Viestit: 914
- Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
- Pyörä: 1190Adv, 660SMC
- Paikkakunta: Somero
Re: KTM 990 adventure
Miten se voisi toimia? Kun takapyörän saa jarrutettua lukkoon, ei etupyörä voi saada järkevää vertailevaa pyörimisnopeustietoa mistään oman lukittumisen säätelemiseksi.jaa kirjoitti:Jos toi toimii niin kertokaa ihmeessä. Epäilen, että ei. Menee ABSi vaan vikatilaan ja heittäytyy toimimasta kokonaan.enska kirjoitti:Tuota konstia harkitsinkin.ÖÖ. kirjoitti:Teetä letku suoraan polkimelta takajarrulle. ABS rutisee sitten yksinään vaikuttamatta jarrutukseen.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Re: KTM 990 adventure
Juu se voi olla että jotain herjaa tulee. Pitäis jostain saada tuo KTM abs manuaali mihin tuossa korjauskäsikirjassakin viitataan. Tarviikohan tuo ABS-boxi tiedon että jarrua on oikeasti painettu? Vaikuttaako asiaan jos irroittaa jarruvalokykimen takaa?
Viimeksi muokannut ÖÖ., Pe Tammi 14, 2011 10:26 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
-
JKM
- Viestit: 459
- Liittynyt: Pe Marras 09, 2007 1:07 pm
- Pyörä: 1100GS,1150GSA
- Paikkakunta: pohj.keski-suomi
Re: KTM 990 adventure
En ole seurannut mitä kaikkea on keskusteltu...miten olisi jos laittaisi rinnan toisen "takpyöräanturin" etupyörään ja vaihtokytkimellä valitsisi kummalta (etu vai taka)anturilta mittaa pyörimisnopeutta...
Re: KTM 990 adventure
Samaa itse miettinyt. Luultavasti se ABS ei toimis etusessakaan, koska nopeustieto olis molemmilla antureilla sama?JKM kirjoitti:En ole seurannut mitä kaikkea on keskusteltu...miten olisi jos laittaisi rinnan toisen "takpyöräanturin" etupyörään ja vaihtokytkimellä valitsisi kummalta (etu vai taka)anturilta mittaa pyörimisnopeutta...
Happi