KTM 990 adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

mipy
Viestit: 155
Liittynyt: Ma Marras 29, 2010 3:28 pm
Pyörä: 300 tpi, crf250m.
Paikkakunta: Kainuu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja mipy »

Kyllähän SE olisi ihan unelma, mutta taitaa olla aika harvassa uudenveroiset alle 10 tkm ajetut, kaatumattomat yksilöt jotka olisivat vielä myynnissä.
ankara
Viestit: 671
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
Pyörä: Hupsvarma&LadyDomina
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ankara »

mipy kirjoitti:Kyllähän SE olisi ihan unelma, mutta taitaa olla aika harvassa uudenveroiset alle 10 tkm ajetut, kaatumattomat yksilöt jotka olisivat vielä myynnissä.
Jawohl, haben Sie mobile.de gekatsonut?
Ande749
Viestit: 773
Liittynyt: To Loka 14, 2004 6:00 pm
Pyörä: 12GS
Paikkakunta: Valkeala

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

mipy kirjoitti:Kyllähän SE olisi ihan unelma, mutta taitaa olla aika harvassa uudenveroiset alle 10 tkm ajetut, kaatumattomat yksilöt jotka olisivat vielä myynnissä.
Sanoisin, että tuo ehto rajaa vaihtoehdot nollaan.
skuikka
Viestit: 2245
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Toisaalta SE:tä on kaatuilemallakaan vaikea rikkoa ja konekin kestää niitä paria tunnettua halpaa pikkuvikaa lukuunottamatta.(vpumppu,bpumppu, kytkinsylinteri)
Tahtoo sanoa että ei juuri jännittäisi ostaa yli 30tkm ajettua SE:tä jos sitä vaan on huollettu. Ja naarmuja tulee joka tapauksessa, jos niitä ei ole ostettaessa, niin aika äkkiä ne itse saa tehtyä.
Avatar
Salemanteri
Viestit: 749
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

Tossa kuvaa minkäverran tuli lisää valoa ja kummosella zenoni lampulla.
Ja valovideo pätkä pimmeessä, 1min...

http://salemanteri.kuvat.fi/kuvat/Mopo/Adve+Hid.avi

Ei se ollu pistekaukovalo mut ihan jees lisä, täyttää Adven pitkissä olevan tumman kohdan keskellä, valaisee myös tienreunaa jot hirvielukan mahdollisesti helpommin voip huomata :shock:
Videon pätkässä ei aina toi todellisuus kohtaa pimeessä valojen kanssa, kun kamera ei jaksa toistaa varsinkaan kauempaa.
Tuli samalla roplattua katkaisja Adven omille valoille, poikkasin lyhkästen piuhan sieltä lamppujen juuresta ja vedin sieltä piuhat erilliselle katkaisijalle, jonka sijoitin nopeusmittarin yläpuolelle. Nyt voip ajella vaikka parkkivalon loisteessa :mrgreen:
Liitteet
Hidi KTM.jpg
2.jpg
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Paljonkos olette yksillä ketjuillä päässeet ennen vaihtoa? Ja mistä parhaimpaan hintaa vaihturit?
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Avatar
Happi
Viestit: 2868
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Happi »

ÖÖ. kirjoitti:Paljonkos olette yksillä ketjuillä päässeet ennen vaihtoa? Ja mistä parhaimpaan hintaa vaihturit?
Mä tilasin tuolta: www.motorradteile-hamburg.de

Paketin saa haluamallaan eturettaalla. D.I.D G&G 525 ZVM-X, 160€ kotiin toimitettuna.

Happi
Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 914
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

ÖÖ. kirjoitti:Paljonkos olette yksillä ketjuillä päässeet ennen vaihtoa? Ja mistä parhaimpaan hintaa vaihturit?
Mulla meni originaalit vaihtokuntoon 34tkm:ssa. Katupyörällä en ikinä päässyt noin paljon. Taitaa vee kakkonen pitää ravistuksellaan lenkit paremmin nöyrinä :mrgreen:
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Jerry Cotton
Viestit: 243
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 4:45 pm
Pyörä: Harkinnassa.
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Jerry Cotton »

Happi kirjoitti:
ÖÖ. kirjoitti:Paljonkos olette yksillä ketjuillä päässeet ennen vaihtoa? Ja mistä parhaimpaan hintaa vaihturit?
Mä tilasin tuolta: http://www.motorradteile-hamburg.de

Paketin saa haluamallaan eturettaalla. D.I.D G&G 525 ZVM-X, 160€ kotiin toimitettuna.

Happi
Mä oon päässyt noin 20tkm, ja tilasin viimeksi juuri tuolta Motorradteilestä. Saa myös päättymättömänä, samalla tulee rasvattua swingin laakerit kun sen joutuu tässä tapauksessa irrottamaan.

BTW, viimeksi kun kyselin suomalaiselta kauppiaalta valmiiksi niitattua ketjua niin sellaista ei kuulemma ole olemassakaan...
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Okei kiitoksia vinkeistä. Kävin tuossa tarkastamassa Stormin ja KTM:n hinnat niin onhan tuo 160 € todella kilpailukykynen hinta. Nyt vaan pähkäilemään pitäiskö hommata niittaustyökalu vai ottaa Jerryn neuvosta vaari ja rasvata swingi. Nyt tietty olis hyvä kun takaiskarinkin huollossa.

Edellinen omistaja oli ilmeisesti ajanut 37 tkm alkuperäisillä ketjuilla ja vaihtanut sitten uudet. Näillä ketjuilla ajettu nyt noin 20 tkm ja näyttää siltä että jäykkiä lenkkejä on jo tullu.

edit: Onkohan nyt oikein =)
Viimeksi muokannut ÖÖ., Ma Tammi 10, 2011 10:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Avatar
Happi
Viestit: 2868
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Happi »

ÖÖ. kirjoitti: Nyt vaan pähkäilemään pitäiskö hommata niittaustyökalu vai ottaa Jerryn neuvosta vaara ja rasvata swingi.
En tiedä mitä vaaraa siinä Jerryn neuvossa oli?
Sori, oli aika huono.

Kyseisestä butiikista on hyviä kokemuksia. Tilasin joskus TA:han ketju/ratas-paketin, johon otin 2-piikkiä isomman takarattaan. Kaveri sieltä soitti perään(puhu eng.) ja kyseli, että mahtaako ketjut riittää tolla ratastuksella vai pitäskö laittaa pitemmät? Mut ainakin yllätti, että myyjä on huolissaan tollasesta.

Happi
Tase
Viestit: 2629
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Tase »

ÖÖ. kirjoitti:Okei kiitoksia vinkeistä. Kävin tuossa tarkastamassa Stormin ja KTM:n hinnat niin onhan tuo 160 € todella kilpailukykynen hinta. Nyt vaan pähkäilemään pitäiskö hommata niittaustyökalu vai ottaa Jerryn neuvosta vaara ja rasvata swingi. Nyt tietty olis hyvä kun takaiskarinkin huollossa.

Edellinen omistaja oli ilmeisesti ajanut 37 tkm alkuperäisillä ketjuilla ja vaihtanut sitten uudet. Näillä ketjuilla ajettu nyt noin 20 tkm ja näyttää siltä että jäykkiä lenkkejä on jo tullu.
Minä tilasin kesällä www.polo-motorrad.de RK-ketju tuli valmiiksi niitattuna, paketin hintaa en enää muista. Eteen laitoin 17 ja taakse 45, ketjussa 120 lenkkiä.

- Rear sprocket 899-45 (45 teeth), Best-Nr. 50270102970
- Chain 525 SMO, 120 links, Best-Nr. 50290300800
- Front sprocket 1904-17, Best-Nr. 50280001690
jaa
Viestit: 784
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Paikkakunta: Rauma

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja jaa »

Joskus kahlasin koko viestiketjun lävitte ja en muista, että tässä mainittaisiin helppo ja hyvä valomodaus tohon kykloopin silmään. Siis hyvällä ja helpolla tarkoitan sitä, ettei tarttis kauhiasti äheltää (ei osaa) ja kanssa toimisi. Siis käyttökokemuksia. Onko paras ja yksinkertaisin vain laittaa lisävalo vai voiko tota kyklooppia jotenkin modata? Siis ajatus on jo laittaa päiväajovalot päivällä parempaan näkymiseen, mutta vähän kaipailis myös pimeään lisävalaistusta. En kovin usein pimeällä ajele, mutta ne tilanteet kun joutuu ajaan ei viittis kovin pitkään arvailemalla ajella.
Avatar
Salemanteri
Viestit: 749
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

jaa kirjoitti:Joskus kahlasin koko viestiketjun lävitte ja en muista, että tässä mainittaisiin helppo ja hyvä valomodaus tohon kykloopin silmään. Siis hyvällä ja helpolla tarkoitan sitä, ettei tarttis kauhiasti äheltää (ei osaa) ja kanssa toimisi. Siis käyttökokemuksia. Onko paras ja yksinkertaisin vain laittaa lisävalo vai voiko tota kyklooppia jotenkin modata? Siis ajatus on jo laittaa päiväajovalot päivällä parempaan näkymiseen, mutta vähän kaipailis myös pimeään lisävalaistusta. En kovin usein pimeällä ajele, mutta ne tilanteet kun joutuu ajaan ei viittis kovin pitkään arvailemalla ajella.
Oletko koittanu vaihtaa polttimot tehokkaampiin?
Night breikkersit, mulla ne jeesas jonkin verran, H3 pitkä H7 lyhkänen. Varmasti helpoin ja halvin temppu kokeilla niillä.
Jos ei ne riitä menee lisäväloihin / xenon muutosarjaan.
Etuhäkin etureunoissa (katteiden sisäpuolella) on kyllä tilaa kiinnittää kannake lisävaloille, menee pikkasen rakenteluksi mut ei paha.
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Mä tykkäsin että tuo 55 W xenonit molempiin oli ihan ok päivitys valoihin. Melko helppo ja halpa konsti.

Vois kuvitella että ketjurataspakettin hommaaminen olis helppo, mutta eihän se ole kun hölmölle tarjotaan liikaa vaihtoehtoja. Nyt olis samaan hintaan mitä tuo Saksan D.I.D ZVM-X tajolla myös Suomesta RK SXO paketti. SXO on vissiin RK:n 2. paras kettinki (paras kait GXW) ja ZVM-X taas D.I.Din paras? Kotomaastahan se olis kiva ostaa mutta ota näistä nyt sitten selkoa mikä on paras. :lol:
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Vastaa Viestiin