KTM 990 adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
mipy
- Viestit: 155
- Liittynyt: Ma Marras 29, 2010 3:28 pm
- Pyörä: 300 tpi, crf250m.
- Paikkakunta: Kainuu
Re: KTM 990 adventure
Kyllähän SE olisi ihan unelma, mutta taitaa olla aika harvassa uudenveroiset alle 10 tkm ajetut, kaatumattomat yksilöt jotka olisivat vielä myynnissä.
-
ankara
- Viestit: 671
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
- Pyörä: Hupsvarma&LadyDomina
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: KTM 990 adventure
Jawohl, haben Sie mobile.de gekatsonut?mipy kirjoitti:Kyllähän SE olisi ihan unelma, mutta taitaa olla aika harvassa uudenveroiset alle 10 tkm ajetut, kaatumattomat yksilöt jotka olisivat vielä myynnissä.
Re: KTM 990 adventure
Sanoisin, että tuo ehto rajaa vaihtoehdot nollaan.mipy kirjoitti:Kyllähän SE olisi ihan unelma, mutta taitaa olla aika harvassa uudenveroiset alle 10 tkm ajetut, kaatumattomat yksilöt jotka olisivat vielä myynnissä.
Re: KTM 990 adventure
Toisaalta SE:tä on kaatuilemallakaan vaikea rikkoa ja konekin kestää niitä paria tunnettua halpaa pikkuvikaa lukuunottamatta.(vpumppu,bpumppu, kytkinsylinteri)
Tahtoo sanoa että ei juuri jännittäisi ostaa yli 30tkm ajettua SE:tä jos sitä vaan on huollettu. Ja naarmuja tulee joka tapauksessa, jos niitä ei ole ostettaessa, niin aika äkkiä ne itse saa tehtyä.
Tahtoo sanoa että ei juuri jännittäisi ostaa yli 30tkm ajettua SE:tä jos sitä vaan on huollettu. Ja naarmuja tulee joka tapauksessa, jos niitä ei ole ostettaessa, niin aika äkkiä ne itse saa tehtyä.
- Salemanteri
- Viestit: 749
- Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
- Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
- Paikkakunta: Pohjoinen-sawo
Re: KTM 990 adventure
Tossa kuvaa minkäverran tuli lisää valoa ja kummosella zenoni lampulla.
Ja valovideo pätkä pimmeessä, 1min...
http://salemanteri.kuvat.fi/kuvat/Mopo/Adve+Hid.avi
Ei se ollu pistekaukovalo mut ihan jees lisä, täyttää Adven pitkissä olevan tumman kohdan keskellä, valaisee myös tienreunaa jot hirvielukan mahdollisesti helpommin voip huomata
Videon pätkässä ei aina toi todellisuus kohtaa pimeessä valojen kanssa, kun kamera ei jaksa toistaa varsinkaan kauempaa.
Tuli samalla roplattua katkaisja Adven omille valoille, poikkasin lyhkästen piuhan sieltä lamppujen juuresta ja vedin sieltä piuhat erilliselle katkaisijalle, jonka sijoitin nopeusmittarin yläpuolelle. Nyt voip ajella vaikka parkkivalon loisteessa
Ja valovideo pätkä pimmeessä, 1min...
http://salemanteri.kuvat.fi/kuvat/Mopo/Adve+Hid.avi
Ei se ollu pistekaukovalo mut ihan jees lisä, täyttää Adven pitkissä olevan tumman kohdan keskellä, valaisee myös tienreunaa jot hirvielukan mahdollisesti helpommin voip huomata
Videon pätkässä ei aina toi todellisuus kohtaa pimeessä valojen kanssa, kun kamera ei jaksa toistaa varsinkaan kauempaa.
Tuli samalla roplattua katkaisja Adven omille valoille, poikkasin lyhkästen piuhan sieltä lamppujen juuresta ja vedin sieltä piuhat erilliselle katkaisijalle, jonka sijoitin nopeusmittarin yläpuolelle. Nyt voip ajella vaikka parkkivalon loisteessa
Re: KTM 990 adventure
Paljonkos olette yksillä ketjuillä päässeet ennen vaihtoa? Ja mistä parhaimpaan hintaa vaihturit?
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Re: KTM 990 adventure
Mä tilasin tuolta: www.motorradteile-hamburg.deÖÖ. kirjoitti:Paljonkos olette yksillä ketjuillä päässeet ennen vaihtoa? Ja mistä parhaimpaan hintaa vaihturit?
Paketin saa haluamallaan eturettaalla. D.I.D G&G 525 ZVM-X, 160€ kotiin toimitettuna.
Happi
- Timo Tasakaasu
- Viestit: 914
- Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
- Pyörä: 1190Adv, 660SMC
- Paikkakunta: Somero
Re: KTM 990 adventure
Mulla meni originaalit vaihtokuntoon 34tkm:ssa. Katupyörällä en ikinä päässyt noin paljon. Taitaa vee kakkonen pitää ravistuksellaan lenkit paremmin nöyrinäÖÖ. kirjoitti:Paljonkos olette yksillä ketjuillä päässeet ennen vaihtoa? Ja mistä parhaimpaan hintaa vaihturit?
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
-
Jerry Cotton
- Viestit: 243
- Liittynyt: La Huhti 21, 2007 4:45 pm
- Pyörä: Harkinnassa.
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: KTM 990 adventure
Mä oon päässyt noin 20tkm, ja tilasin viimeksi juuri tuolta Motorradteilestä. Saa myös päättymättömänä, samalla tulee rasvattua swingin laakerit kun sen joutuu tässä tapauksessa irrottamaan.Happi kirjoitti:Mä tilasin tuolta: http://www.motorradteile-hamburg.deÖÖ. kirjoitti:Paljonkos olette yksillä ketjuillä päässeet ennen vaihtoa? Ja mistä parhaimpaan hintaa vaihturit?
Paketin saa haluamallaan eturettaalla. D.I.D G&G 525 ZVM-X, 160€ kotiin toimitettuna.
Happi
BTW, viimeksi kun kyselin suomalaiselta kauppiaalta valmiiksi niitattua ketjua niin sellaista ei kuulemma ole olemassakaan...
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
Re: KTM 990 adventure
Okei kiitoksia vinkeistä. Kävin tuossa tarkastamassa Stormin ja KTM:n hinnat niin onhan tuo 160 € todella kilpailukykynen hinta. Nyt vaan pähkäilemään pitäiskö hommata niittaustyökalu vai ottaa Jerryn neuvosta vaari ja rasvata swingi. Nyt tietty olis hyvä kun takaiskarinkin huollossa.
Edellinen omistaja oli ilmeisesti ajanut 37 tkm alkuperäisillä ketjuilla ja vaihtanut sitten uudet. Näillä ketjuilla ajettu nyt noin 20 tkm ja näyttää siltä että jäykkiä lenkkejä on jo tullu.
edit: Onkohan nyt oikein =)
Edellinen omistaja oli ilmeisesti ajanut 37 tkm alkuperäisillä ketjuilla ja vaihtanut sitten uudet. Näillä ketjuilla ajettu nyt noin 20 tkm ja näyttää siltä että jäykkiä lenkkejä on jo tullu.
edit: Onkohan nyt oikein =)
Viimeksi muokannut ÖÖ., Ma Tammi 10, 2011 10:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Re: KTM 990 adventure
En tiedä mitä vaaraa siinä Jerryn neuvossa oli?ÖÖ. kirjoitti: Nyt vaan pähkäilemään pitäiskö hommata niittaustyökalu vai ottaa Jerryn neuvosta vaara ja rasvata swingi.
Sori, oli aika huono.
Kyseisestä butiikista on hyviä kokemuksia. Tilasin joskus TA:han ketju/ratas-paketin, johon otin 2-piikkiä isomman takarattaan. Kaveri sieltä soitti perään(puhu eng.) ja kyseli, että mahtaako ketjut riittää tolla ratastuksella vai pitäskö laittaa pitemmät? Mut ainakin yllätti, että myyjä on huolissaan tollasesta.
Happi
-
Tase
- Viestit: 2629
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM 990 adventure
Minä tilasin kesällä www.polo-motorrad.de RK-ketju tuli valmiiksi niitattuna, paketin hintaa en enää muista. Eteen laitoin 17 ja taakse 45, ketjussa 120 lenkkiä.ÖÖ. kirjoitti:Okei kiitoksia vinkeistä. Kävin tuossa tarkastamassa Stormin ja KTM:n hinnat niin onhan tuo 160 € todella kilpailukykynen hinta. Nyt vaan pähkäilemään pitäiskö hommata niittaustyökalu vai ottaa Jerryn neuvosta vaara ja rasvata swingi. Nyt tietty olis hyvä kun takaiskarinkin huollossa.
Edellinen omistaja oli ilmeisesti ajanut 37 tkm alkuperäisillä ketjuilla ja vaihtanut sitten uudet. Näillä ketjuilla ajettu nyt noin 20 tkm ja näyttää siltä että jäykkiä lenkkejä on jo tullu.
- Rear sprocket 899-45 (45 teeth), Best-Nr. 50270102970
- Chain 525 SMO, 120 links, Best-Nr. 50290300800
- Front sprocket 1904-17, Best-Nr. 50280001690
-
jaa
- Viestit: 784
- Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
- Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
- Paikkakunta: Rauma
Re: KTM 990 adventure
Joskus kahlasin koko viestiketjun lävitte ja en muista, että tässä mainittaisiin helppo ja hyvä valomodaus tohon kykloopin silmään. Siis hyvällä ja helpolla tarkoitan sitä, ettei tarttis kauhiasti äheltää (ei osaa) ja kanssa toimisi. Siis käyttökokemuksia. Onko paras ja yksinkertaisin vain laittaa lisävalo vai voiko tota kyklooppia jotenkin modata? Siis ajatus on jo laittaa päiväajovalot päivällä parempaan näkymiseen, mutta vähän kaipailis myös pimeään lisävalaistusta. En kovin usein pimeällä ajele, mutta ne tilanteet kun joutuu ajaan ei viittis kovin pitkään arvailemalla ajella.
- Salemanteri
- Viestit: 749
- Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
- Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
- Paikkakunta: Pohjoinen-sawo
Re: KTM 990 adventure
Oletko koittanu vaihtaa polttimot tehokkaampiin?jaa kirjoitti:Joskus kahlasin koko viestiketjun lävitte ja en muista, että tässä mainittaisiin helppo ja hyvä valomodaus tohon kykloopin silmään. Siis hyvällä ja helpolla tarkoitan sitä, ettei tarttis kauhiasti äheltää (ei osaa) ja kanssa toimisi. Siis käyttökokemuksia. Onko paras ja yksinkertaisin vain laittaa lisävalo vai voiko tota kyklooppia jotenkin modata? Siis ajatus on jo laittaa päiväajovalot päivällä parempaan näkymiseen, mutta vähän kaipailis myös pimeään lisävalaistusta. En kovin usein pimeällä ajele, mutta ne tilanteet kun joutuu ajaan ei viittis kovin pitkään arvailemalla ajella.
Night breikkersit, mulla ne jeesas jonkin verran, H3 pitkä H7 lyhkänen. Varmasti helpoin ja halvin temppu kokeilla niillä.
Jos ei ne riitä menee lisäväloihin / xenon muutosarjaan.
Etuhäkin etureunoissa (katteiden sisäpuolella) on kyllä tilaa kiinnittää kannake lisävaloille, menee pikkasen rakenteluksi mut ei paha.
Re: KTM 990 adventure
Mä tykkäsin että tuo 55 W xenonit molempiin oli ihan ok päivitys valoihin. Melko helppo ja halpa konsti.
Vois kuvitella että ketjurataspakettin hommaaminen olis helppo, mutta eihän se ole kun hölmölle tarjotaan liikaa vaihtoehtoja. Nyt olis samaan hintaan mitä tuo Saksan D.I.D ZVM-X tajolla myös Suomesta RK SXO paketti. SXO on vissiin RK:n 2. paras kettinki (paras kait GXW) ja ZVM-X taas D.I.Din paras? Kotomaastahan se olis kiva ostaa mutta ota näistä nyt sitten selkoa mikä on paras.
Vois kuvitella että ketjurataspakettin hommaaminen olis helppo, mutta eihän se ole kun hölmölle tarjotaan liikaa vaihtoehtoja. Nyt olis samaan hintaan mitä tuo Saksan D.I.D ZVM-X tajolla myös Suomesta RK SXO paketti. SXO on vissiin RK:n 2. paras kettinki (paras kait GXW) ja ZVM-X taas D.I.Din paras? Kotomaastahan se olis kiva ostaa mutta ota näistä nyt sitten selkoa mikä on paras.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]