Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Testiviestit ja muu asiattomuus

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Vastaa Viestiin

Tulitko mukaan (rekisteröidyit) foorumille jo vanhan sivuston aikana

kyllä
124
34%
en
167
45%
seurasin vanhaa mutta rekisteröidyin vasta uudelle
30
8%
en muista varmasti
29
8%
en ymmärrä kysymystä
18
5%
Muu kuin mikään yllä annetuista vastausvaihtoehdoista
1
0%
 
Ääniä yhteensä: 369

Avatar
SS
Viestit: 1145
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Paikkakunta: Nummela

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja SS »

Oi-voi-voi....sivujen latautuminen alkanut tökkiä kuin silloin ennen....liekö bitit, sektorit, klusterit ja kahvat loppumassa.....

SS
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2796
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja Jukka »

SS kirjoitti:Oi-voi-voi....sivujen latautuminen alkanut tökkiä kuin silloin ennen....liekö bitit, sektorit, klusterit ja kahvat loppumassa.....

SS
Onko muut havainnu samanlaisia oireita? Itellä pelittää liukkaasti.
Avatar
pkilpo
Viestit: 1434
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
Paikkakunta: Kempele

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

Hyvin toimii mullakin. Ja on toiminutkin aina ennenkin.
Kuraköröttelijä
Avatar
jonkko
Viestit: 3551
Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
Pyörä: KTM 640 Adventure
Paikkakunta: Pargas

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja jonkko »

pkilpo kirjoitti:Hyvin toimii mullakin. Ja on toiminutkin aina ennenkin.
Täälläkin toimii niinkuin pitää.
Avatar
mek
Viestit: 2705
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V-Strom 800 DE
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja mek »

Jukka kirjoitti:Tutkailin liitetiedostojen hakemistoa ja totta tosiaan, siellä on 5 gigaa tavaraa, joka oli asetettu rajoitukseksi!
Täytyy alkaa harrastamaan siivousta, levyä ei ole loputtomasti. Ja ei, se ei ole yhtä halpaa kuin ostaa gigantista
kotikoneen jatkoksi levyä.

Nostin nyt kuiten rajan kuuteen gigaan, jospa sillä vähän aikaa pärjäis.
Sivut näkyy toimivan nyt niin, että vaikka poistaa lähetetyn tai vastaanotetun yksityisviestin, niin poistetun viestin liitteenä mahdollisesti ollut tiedosto (kuva, pdf tms.) ei poistukaan, vaan jää serverille muistiin.

Nuo saa näkyviin tuolta Omat asetukset >> hallinnoi liitetiedostoja, eli kannattaa poistaa sieltä poistettujen yksityisviestien liitteet. Itselläni oli siellä ainakin muutama mega turhaa tavaraa.

Kuvat olen pyrkinyt pienentämään pitkä sivu 800 pix ja pakkaamaan riittävästi.
Avatar
miki.
Viestit: 576
Liittynyt: Ke Loka 06, 2004 9:47 pm
Pyörä: KTM 525 exc
Paikkakunta: Rollo

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja miki. »

Jos noilla liitetiedostoilla tarkoitetaan tänne liitettyjä kuvia, niin eikö niistä voisi luopua kokonaan....nettihän on täynnä ilmaista palvelintilaa, josta voi kuvat tänne linkittää rasittamatta PKP:n palvelinta? Onko se galleriakaan täällä tarpeellinen?
mek kirjoitti:
Jukka kirjoitti:Tutkailin liitetiedostojen hakemistoa ja totta tosiaan, siellä on 5 gigaa tavaraa, joka oli asetettu rajoitukseksi!
Täytyy alkaa harrastamaan siivousta, levyä ei ole loputtomasti. Ja ei, se ei ole yhtä halpaa kuin ostaa gigantista
kotikoneen jatkoksi levyä.

Nostin nyt kuiten rajan kuuteen gigaan, jospa sillä vähän aikaa pärjäis.
Sivut näkyy toimivan nyt niin, että vaikka poistaa lähetetyn tai vastaanotetun yksityisviestin, niin poistetun viestin liitteenä mahdollisesti ollut tiedosto (kuva, pdf tms.) ei poistukaan, vaan jää serverille muistiin.

Nuo saa näkyviin tuolta Omat asetukset >> hallinnoi liitetiedostoja, eli kannattaa poistaa sieltä poistettujen yksityisviestien liitteet. Itselläni oli siellä ainakin muutama mega turhaa tavaraa.

Kuvat olen pyrkinyt pienentämään pitkä sivu 800 pix ja pakkaamaan riittävästi.
Avatar
psi
Viestit: 730
Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 8:21 pm
Pyörä: Africa Twin RD07
Paikkakunta: Kauttua

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja psi »

Ei ole muuten kerta eikä muutama kun juuri täältä löytyy kuva jostain osasta taikka virityksestä(tm) joka on jo kadonnut ilmaisista palveluista. Ehkä googlen picasa ja flickr ovat olleet pysyvämpiä palveluita, mut nää bucketit/imagehostit kadottavat ne fileet melko äkkiä.
Русский военный корабль, иди на хуй
Avatar
daddy0
Viestit: 892
Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja daddy0 »

Olisiko tällaisella käyttöä tai onko edes hyvä foorumin lukemiseen? Vaativat molemmat jonkun lisäkkeen serverin päähän...

http://itunes.apple.com/fi/app/touchbb- ... 58253?mt=8
http://itunes.apple.com/fi/app/forum-ru ... 34651?mt=8
ju1zma
Viestit: 2
Liittynyt: Su Helmi 06, 2011 9:22 am
Pyörä: DR 650 dakar, CR 125

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja ju1zma »

Melkoisen nyyppä olen vielä foorumilla, eli en pahemmin tänne kirjotellu ole. Mutta lueskellu enemmänkin ja yks mikä häiritsee on se että linkkiä klikatessa se ei avaudu uuteen välilehteen.. Huomasin kyllä että hiiren rullalla avatessa se aukeaa uuteen välilehteen, mutta tahtoo refleksinä klikkailla ihan vaa hiiren vasemmalla, koska sillä ne linkit muillakin keskustelupalstoilla uuden välilehden tekee.. Ei siis mikään maata kaatava juttu, enkä edes tiedä onko kuin helppo muuttaa tai onko edes halua muuttaa jos kaikki enskamiehet on tähän nykyiseen jo tottunu..

Itsellä vaan saa moneen kertaan illassa avata matkaendurot.net uudestaan kun tottumuksesta kattoo linkin läpi ja sitte klikkaa nopsaa ruksia :lol: Minkäs teet kun sama pää kesät talvet :roll:
Avatar
SS
Viestit: 1145
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Paikkakunta: Nummela

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja SS »

Tökkii.....foorumin sivut aukeaa minuuttien viiveellä.
Netin käytössä ei muuten ongelmia, ainoat hidastelut ovat foorumin kanssa.
Täältä etelärannikolta on toki matkaa sinne pohjoiseen, jossa serveri ilmeisesti sijaitsee..... 8)

Lienenkö ainoa ? jolla on ongelmia, Juhan ainakin kertoi samantyylisistä hidasteluista aiemmin keväällä.

SS
Avatar
Juhana
Viestit: 2245
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Paikkakunta: Eura,Loei

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja Juhana »

no ite huomannu,et päivittäin 21-22.00 ei meinaa aueta ollenkaan,muutakun general error,too many connections...
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2796
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Kyllä nyt on selkeästi hidastelua ollu liikkeellä.
Buuttasin eilen serverin, en tiiä auttoko. Pitää seurata tarkemmin nyt.
tomimikael
Viestit: 149
Liittynyt: La Kesä 19, 2010 4:21 pm
Pyörä: xr600r

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja tomimikael »

Johtuuko sivun ominaisuuksista vai mistä, mutta itseä korpeaa tämmöinen: Eli kun valitsen jonkun linkin tai muun kurapyöräilijöiden sivulta, aukeaa uusi sivu vanhan tilalle, eikä uuteen ikkunaan niinkuin muilla seuraamillani foorumeilla.
Don't stop for nothing, It´s full speed or nothing.
Avatar
psi
Viestit: 730
Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 8:21 pm
Pyörä: Africa Twin RD07
Paikkakunta: Kauttua

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja psi »

tomimikael kirjoitti:Johtuuko sivun ominaisuuksista vai mistä, mutta itseä korpeaa tämmöinen: Eli kun valitsen jonkun linkin tai muun kurapyöräilijöiden sivulta, aukeaa uusi sivu vanhan tilalle, eikä uuteen ikkunaan niinkuin muilla seuraamillani foorumeilla.
Minusta on ihan hyvä näin (tm), mutta klikkaamalla hiiren rullalla (useimmissa hiirissä rullan alla on myös naksutin) saat sivut aukeamaan taustalle omiin tabeihin. Ainakin chrome toimii myös niin että kun siirryt katsomaan tabia niin suljettuasi sen tulee eteen seuraava avattu tabi eikä ns. alkuperäinen sivu.

Minulla foorumin luku etenee suunnilleen näin: aloitussivu yläoikealla oleva "Näytä uudet viestit", sitten vaan alhaalta ylöspäin edeten klikkailen hiiren rullalla kiinnostavien ketjujen edessä olevaa "siirry uusimpaan" -kuvaketta. Ketjut aukeaa taustalle ja latautuvat omaa tahtia kun etenen tuota listaa ylöspäin. Sitten siirryn ekaan avattuun, luen ja Ctrl+W sulkee sen tabin tuoden seuraavan ketjun eteen. Kohtuullisen jouhevaa myös netbookilla ja paukkulanka-wlanilla.
Русский военный корабль, иди на хуй
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2796
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Palautetta sivun ylläpitäjille - ketju

Viesti Kirjoittaja Jukka »

SS kirjoitti:Tökkii.....foorumin sivut aukeaa minuuttien viiveellä.
Netin käytössä ei muuten ongelmia, ainoat hidastelut ovat foorumin kanssa.
Täältä etelärannikolta on toki matkaa sinne pohjoiseen, jossa serveri ilmeisesti sijaitsee..... 8)

Lienenkö ainoa ? jolla on ongelmia, Juhan ainakin kertoi samantyylisistä hidasteluista aiemmin keväällä.

SS
Kerätäänpäs tähän hiukan kokemuksia:
- Milloin koitte tökkimistä ensimmäisen kerran? päivä, viikko, 2 viikkoa, ...?
- Onko tökkimistä tullut tiettyyn vuorokaudenaikaan?
- Tökkiiko kaikki toiminnot vai pelkästään jokin?

Foorumi muuten pyörii Amsterdamissa, joka on tosiaan pohjoisessa, esim Roomasta käsin katsottuna.
Vastaa Viestiin