Yamaha WR450
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Yamaha WR450
Onkos se joku urbaanilegenda, et tietyissä vuosimalleissa 450wr kampiakselin laakerointi ei kestä kun jotain 1500km ja sen jälkeen saa vaihtaa kampiakselia ja mäntää. 250wr on ainakin susi syntyessään kestävyyden kannalta. Täällä oli liikkeessä tuollainen 450wr josta kiinnostuin, mutta kun kuuntelin paikallisia kuskeja joilla oli noista pelkkää huonoa sanomista hylkäsin ostohommat.
Se pyörä jota katsoin oli ajettu 7000km ja jo liike kertoi että kone on vasta lauennut ja siihenkin oli taas vaihdettu palikkaa kampiakselista lähtien. Voiko nuo olla niin yksilöitä, vai mikä saa osan kestämään?
Se pyörä jota katsoin oli ajettu 7000km ja jo liike kertoi että kone on vasta lauennut ja siihenkin oli taas vaihdettu palikkaa kampiakselista lähtien. Voiko nuo olla niin yksilöitä, vai mikä saa osan kestämään?
Re: Yamaha WR450
Eikös noissa ole nokkaketjun ratas samaa puuta kampuran kanssa eli sitä ei voi erikseen vaihtaa, jolloin ainakin jakoketjun vaihto tulisi suorittaa ajallaan ettei ratas hajoa ja sitä myöten koko kampura mene vaihtoon.
Kyllä nuo minun kuullen on olleet ihan kestäviä laitteita, se miten nuo kilsat pitää paikkaansa on taas eri asia, kuitenkin mittari on helppo poistaa käytöstä jos sitä ei tarvitse esim. maastokäytössä, kun moni pelkää kilsojen vaikuttavan jälleenmyynti arvoon ja sitähän se varmasti onkin.
Noissa ei ole tainnut ole venttiili ongelmia niinkään paljon kuin monessa muussa titaani venttiili koneessa, mutta jos niitä joutuu laittamaan niin jampussa on vielä yksi imu enemmän kuin muissa eli kysyy taas lisää hilloa, taitaa kuitenkin olla jotain 150e kpl, kun teräksiset on ~20e kpl. Mutta ainahan harrastukset maksaa, jopa se lenkkeilykin, parit kolmet lenkkarit menee vuoteen.
Kyllä nuo minun kuullen on olleet ihan kestäviä laitteita, se miten nuo kilsat pitää paikkaansa on taas eri asia, kuitenkin mittari on helppo poistaa käytöstä jos sitä ei tarvitse esim. maastokäytössä, kun moni pelkää kilsojen vaikuttavan jälleenmyynti arvoon ja sitähän se varmasti onkin.
Noissa ei ole tainnut ole venttiili ongelmia niinkään paljon kuin monessa muussa titaani venttiili koneessa, mutta jos niitä joutuu laittamaan niin jampussa on vielä yksi imu enemmän kuin muissa eli kysyy taas lisää hilloa, taitaa kuitenkin olla jotain 150e kpl, kun teräksiset on ~20e kpl. Mutta ainahan harrastukset maksaa, jopa se lenkkeilykin, parit kolmet lenkkarit menee vuoteen.
Re: Yamaha WR450
Yammusta itsellä ja kaveri piirissä vain hyviä kokemuksia, ajoin omalla 2006 450 WR:llä 7000km pelkillä öljynvaihdoilla, joten tunteja oli varmaan 150-200 tuossa vaiheessa. Yammussa muistaakseni venttiilit kokonaan titaania, ei pelkkä pinnoite niin kuin monissa muissa laitteissa ja ovat kestävät kunhan ei pääse haukkaamaan hiekkaa koneeseen.
Juu ratas on kiinteästi kampurassa, kannattaa pitää nokkaketju/kiristin kunnossa niin välttyy kampuran vaihdolta.
Juu ratas on kiinteästi kampurassa, kannattaa pitää nokkaketju/kiristin kunnossa niin välttyy kampuran vaihdolta.
Re: Yamaha WR450
Kyllä WR on vahvaa tekoa. Kunhan muistaa käyttää hyviä öljyjä ja vaihtaa ne usein. Eihän siellä ole kuin 1.1 litraa sitä liukastetta.
-03 mallissa oli joku ongelma jonkun sokan kanssa mutten nyt juuri muista mikä se oli.
Sanotaanko näin itellä kun on tuo -06 malli niin ei mitään ongelmaa vielä ja mittarissa vajaa 5000km.
Eiköhän nuo uudemmat ole vielä parempia.
-03 mallissa oli joku ongelma jonkun sokan kanssa mutten nyt juuri muista mikä se oli.
Sanotaanko näin itellä kun on tuo -06 malli niin ei mitään ongelmaa vielä ja mittarissa vajaa 5000km.
Eiköhän nuo uudemmat ole vielä parempia.
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
-
- Viestit: 2005
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: Yamaha WR450
Yammusta itsellä ja kaveri piirissä vain hyviä kokemuksia, ajoin omalla 2006 450 WR:llä 7000km pelkillä öljynvaihdoilla, joten tunteja oli varmaan 150-200 tuossa vaiheessa. Yammussa muistaakseni venttiilit kokonaan titaania, ei pelkkä pinnoite niin kuin monissa muissa laitteissa ja ovat kestävät kunhan ei pääse haukkaamaan hiekkaa koneesee
Oliskohan nyt kuitenkin niin että niissä muissa ja ehkä jammussakin se titaaniventtiili on pinnotettu(kromattu tms) koska titaani ei toimi ohjurien kanssa.Pelkällä titaanipinnotteella kun ei taida paljoo hyötyä saada...
Oliskohan nyt kuitenkin niin että niissä muissa ja ehkä jammussakin se titaaniventtiili on pinnotettu(kromattu tms) koska titaani ei toimi ohjurien kanssa.Pelkällä titaanipinnotteella kun ei taida paljoo hyötyä saada...
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 11:17 pm
- Pyörä: Yamaha TT600R
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Yamaha WR450
[quote="kurahaara"]...tuunattu soveltuvin osin: Akran pönttö, kaasari jumpattu, wiseco-mäntä...quote]
Ja tuunaus jatkuu - tietenkin. Kyllästyin vakio CDI-boksin omituiseen pätkivään ohjaukseen, minkä tosin saa eliminoitua irroittamalla TPS:n johdon - ei hyvä.
Jostain jenkkifoorumista bongasin lääkkeen tähän "ripuloivan sytkän" sairauteen: Vortex X10 CDI. Tilasin semmoisen Team Laineelta ja tänään paketti saapui.
Vanha CDI kuikkaan ts. tallin hyllylle ja Vertex tilalle. Ko. boksissa on 10 erilaista 3D sytkäkarttaa. Stongaan asennettavalla kytkimellä voi valita WR-optimoidun kartan ja jonkin em. 10:stä muusta esimääritellystä kartasta.
Jo loppui räkiminen. Lisää piakkoin ajokokemusten myötä.
Ja tuunaus jatkuu - tietenkin. Kyllästyin vakio CDI-boksin omituiseen pätkivään ohjaukseen, minkä tosin saa eliminoitua irroittamalla TPS:n johdon - ei hyvä.
Jostain jenkkifoorumista bongasin lääkkeen tähän "ripuloivan sytkän" sairauteen: Vortex X10 CDI. Tilasin semmoisen Team Laineelta ja tänään paketti saapui.
Vanha CDI kuikkaan ts. tallin hyllylle ja Vertex tilalle. Ko. boksissa on 10 erilaista 3D sytkäkarttaa. Stongaan asennettavalla kytkimellä voi valita WR-optimoidun kartan ja jonkin em. 10:stä muusta esimääritellystä kartasta.
Jo loppui räkiminen. Lisää piakkoin ajokokemusten myötä.
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
Re: Yamaha WR450
Olen ostamassa pyörää(WR tai EXC) ja olisi yksi WR tossa lähellä kaupan!
Sillä on 6000km mittarissa mutta virhe moto renkailla n.100km=85, ja suurimmaksi osaksi asvaltilla motovanteilla joten onko se hyvä vai huono puoli?
Ilmeisesti ei ole ollut "bomber" käytössä?! Oma päätelmäni...
Kiinnostaisi vaan kun tuo WR kun kaikilla tuppaa olemaan Kottarainen
Sillä on 6000km mittarissa mutta virhe moto renkailla n.100km=85, ja suurimmaksi osaksi asvaltilla motovanteilla joten onko se hyvä vai huono puoli?
Ilmeisesti ei ole ollut "bomber" käytössä?! Oma päätelmäni...
Kiinnostaisi vaan kun tuo WR kun kaikilla tuppaa olemaan Kottarainen
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 11:17 pm
- Pyörä: Yamaha TT600R
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Yamaha WR450
Motovarustus on mielestäni hyvä puoli - selkeesti subjektiivinen mielipide, koska ostin oman WR450F:n kaksineuvoisena. Aivan mahtodottoman hauska asfalttipeli ja muikea maastossakin.yrt kirjoitti:...suurimmaksi osaksi asvaltilla motovanteilla joten onko se hyvä vai huono puoli?...
Toki jousitus on kompromissi molempia ajotyylejä ajatellen. Pelkkä renkaiden ja etujarrun vaihto ei endurosta tee smotorakettia. Mulle riittää tämä sinnepäin ratkaisukin.
Ensi viikolla vaihdan nastakumit endurovanteille ja talvihuba jatkuu.
Onnea päätöksentekoon.
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
Re: Yamaha WR450
Tarkoitin siis sitä että tuolla on ajettu pääasiassa kadulla, kuluuko moottori/vaihteisto enempi kadulla kun maastossa?
On tietysti aika paljo ajotavasta kiinni...
Täytyy mennä vilkasemaan ens viikolla
On tietysti aika paljo ajotavasta kiinni...
Täytyy mennä vilkasemaan ens viikolla
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 3:18 pm
- Pyörä: yz125
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Yamaha WR450
Asvaltilla kuluu enempi, hiekalla kun pääsee sutimaan niin ei tule niin isoja voimia akseleille
- Jopo87
- Viestit: 69
- Liittynyt: Su Marras 21, 2010 12:03 am
- Pyörä: WR250F -01 ja R6 -00
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Yamaha WR450
Onko omakohtaisia kokemuksia? Mulla on ollu 2002 WR250F reilu 5 vuotta eikä ikinä ole ollut mitään suurempaa. Koneen avasin 5tkm kohdalla, mäntä ja nokkaketju uusiksi ja taas mennään. Nokat ja venttiilit kuin uutena, sylinterissäkin vielä hoonausjäljet tallella, männänrenkaat lähellä uusien speksejä. Öljynvaihdon kanssa saa olla ahkera ja ilmanputsaria pestä tiheään. Kunnolla lämpimäksi käyttö ennen revittämistä ehdoton.-Make- kirjoitti: 250wr on ainakin susi syntyessään kestävyyden kannalta.
Ite tykkään kyllä tosta pyörästä. Nätti ajaa, kevyt. Jousituksen voisi ehkä säädättää ammattilaisella, muta toimii noinkin satunnaisella kuskilla hyvin.
Re: Yamaha WR450
menee ehkä hiukan off-topic, mutta rohkenen kysyä silti.
mistä ootte ottanu virtaa kahvalämppäreille tuosta wr:stä?
itellä tuo 250f mallia -04 ja siihen pitäs viritellä lämppärit mallia made in kiina
onko viisasta suoraan akulta vai kuinka?
mistä ootte ottanu virtaa kahvalämppäreille tuosta wr:stä?
itellä tuo 250f mallia -04 ja siihen pitäs viritellä lämppärit mallia made in kiina
onko viisasta suoraan akulta vai kuinka?
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: To Tammi 03, 2008 11:17 am
- Pyörä: WR 450
- Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa...
Re: Yamaha WR450
Jammuissa tuo akun lataukseen käytettävä virtamäärä on aika pieni, joten sieltä lisälaitteille kähvelletyt virrat saattavat ainakin pidemmissä ajeluissa kostautua polkukäynnistyksen muodossa. Ajovaloille menee oma vaihtovirtapuoli, joten niidenkään sammuttaminen ei vaikuta akun latautumiseen.
Omaan mopoon rakentelin kotareista tutun "floating ground modin", jolla pyörä muutetaan kokonaan käyttämään tasavirtajännitettä. Akku latautuu nyt huomattavasti entistä paremmin, varsinkin päivällä ajovalot sammutettuina. Lisälaitteita uskaltaa lisätä kohtuuden rajoissa ja xenonitkin on helppo asentaa tasavirtajärjestelmään.
Osiin noin 50 euroa ja ilta näpertelyä...noh, tällainen yksi hieman työläämpi vaihtoehto. Trailtechin ja bajadesignisin sivuilta löytyy ohjeita operaatioon ja minullakin on koneella joitain dokumentteja jos joku tarvitsee.
Omaan mopoon rakentelin kotareista tutun "floating ground modin", jolla pyörä muutetaan kokonaan käyttämään tasavirtajännitettä. Akku latautuu nyt huomattavasti entistä paremmin, varsinkin päivällä ajovalot sammutettuina. Lisälaitteita uskaltaa lisätä kohtuuden rajoissa ja xenonitkin on helppo asentaa tasavirtajärjestelmään.
Osiin noin 50 euroa ja ilta näpertelyä...noh, tällainen yksi hieman työläämpi vaihtoehto. Trailtechin ja bajadesignisin sivuilta löytyy ohjeita operaatioon ja minullakin on koneella joitain dokumentteja jos joku tarvitsee.
- JUHHisi
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
- Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
- Paikkakunta: Häme
Re: Yamaha WR450
Laita ihmeessä kertomus tänne! Ei niinkään että minä sitä tarvitsisin mutta kaverin WR:ään sitä mietitiin.maahinen kirjoitti:...operaatioon ja minullakin on koneella joitain dokumentteja jos joku tarvitsee.
Re: Yamaha WR450
Tuli hommattua WR450F Konejönneiltä Joensuusta, ilmeisesti sama pyörä jota -Make- karttoi. Onkohan kenenkään foorumilaisen vanha pyörä? Koneeseen vaihdettu lähiaikoina kiertokanki ja mäntä, tiiä sitten onko kone losahtanut vai onko osat vaidettu ajoissa ennen hajoamista.
Onko kenelläkään kokemusta Thumpertalkin shopista? Miten tulee tulleja ja veroja osien hinnan päälle.
Onko kenelläkään kokemusta Thumpertalkin shopista? Miten tulee tulleja ja veroja osien hinnan päälle.