Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Kesä 02, 2020 6:02 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 224 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: To Elo 26, 2010 4:59 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 21, 2009 9:51 pm
Viestit: 259
Paikkakunta: Ylämylly
Pyörä: Maastopyörä
Onkos se joku urbaanilegenda, et tietyissä vuosimalleissa 450wr kampiakselin laakerointi ei kestä kun jotain 1500km ja sen jälkeen saa vaihtaa kampiakselia ja mäntää. 250wr on ainakin susi syntyessään kestävyyden kannalta. Täällä oli liikkeessä tuollainen 450wr josta kiinnostuin, mutta kun kuuntelin paikallisia kuskeja joilla oli noista pelkkää huonoa sanomista hylkäsin ostohommat.

Se pyörä jota katsoin oli ajettu 7000km ja jo liike kertoi että kone on vasta lauennut ja siihenkin oli taas vaihdettu palikkaa kampiakselista lähtien. Voiko nuo olla niin yksilöitä, vai mikä saa osan kestämään?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Pe Elo 27, 2010 4:27 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1337
Pyörä: T7, DR8, DR-Z4
Eikös noissa ole nokkaketjun ratas samaa puuta kampuran kanssa eli sitä ei voi erikseen vaihtaa, jolloin ainakin jakoketjun vaihto tulisi suorittaa ajallaan ettei ratas hajoa ja sitä myöten koko kampura mene vaihtoon.

Kyllä nuo minun kuullen on olleet ihan kestäviä laitteita, se miten nuo kilsat pitää paikkaansa on taas eri asia, kuitenkin mittari on helppo poistaa käytöstä jos sitä ei tarvitse esim. maastokäytössä, kun moni pelkää kilsojen vaikuttavan jälleenmyynti arvoon ja sitähän se varmasti onkin.

Noissa ei ole tainnut ole venttiili ongelmia niinkään paljon kuin monessa muussa titaani venttiili koneessa, mutta jos niitä joutuu laittamaan niin jampussa on vielä yksi imu enemmän kuin muissa eli kysyy taas lisää hilloa, taitaa kuitenkin olla jotain 150e kpl, kun teräksiset on ~20e kpl. Mutta ainahan harrastukset maksaa, jopa se lenkkeilykin, parit kolmet lenkkarit menee vuoteen. :roll:

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Pe Elo 27, 2010 11:13 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 1:01 am
Viestit: 81
Pyörä: KTM 450 SX-F & Capo
Yammusta itsellä ja kaveri piirissä vain hyviä kokemuksia, ajoin omalla 2006 450 WR:llä 7000km pelkillä öljynvaihdoilla, joten tunteja oli varmaan 150-200 tuossa vaiheessa. Yammussa muistaakseni venttiilit kokonaan titaania, ei pelkkä pinnoite niin kuin monissa muissa laitteissa ja ovat kestävät kunhan ei pääse haukkaamaan hiekkaa koneeseen.

Juu ratas on kiinteästi kampurassa, kannattaa pitää nokkaketju/kiristin kunnossa niin välttyy kampuran vaihdolta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Su Elo 29, 2010 10:15 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Viestit: 1079
Paikkakunta: Somero
Pyörä: WR450F + 690E
Kyllä WR on vahvaa tekoa. Kunhan muistaa käyttää hyviä öljyjä ja vaihtaa ne usein. Eihän siellä ole kuin 1.1 litraa sitä liukastetta.
-03 mallissa oli joku ongelma jonkun sokan kanssa mutten nyt juuri muista mikä se oli.
Sanotaanko näin itellä kun on tuo -06 malli niin ei mitään ongelmaa vielä ja mittarissa vajaa 5000km.
Eiköhän nuo uudemmat ole vielä parempia.

_________________
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Su Elo 29, 2010 10:52 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Yammusta itsellä ja kaveri piirissä vain hyviä kokemuksia, ajoin omalla 2006 450 WR:llä 7000km pelkillä öljynvaihdoilla, joten tunteja oli varmaan 150-200 tuossa vaiheessa. Yammussa muistaakseni venttiilit kokonaan titaania, ei pelkkä pinnoite niin kuin monissa muissa laitteissa ja ovat kestävät kunhan ei pääse haukkaamaan hiekkaa koneesee

Oliskohan nyt kuitenkin niin että niissä muissa ja ehkä jammussakin se titaaniventtiili on pinnotettu(kromattu tms) koska titaani ei toimi ohjurien kanssa.Pelkällä titaanipinnotteella kun ei taida paljoo hyötyä saada...:)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ma Elo 30, 2010 9:45 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 11:17 pm
Viestit: 156
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: Yamaha TT600R
[quote="kurahaara"]...tuunattu soveltuvin osin: Akran pönttö, kaasari jumpattu, wiseco-mäntä...quote]

Ja tuunaus jatkuu - tietenkin. Kyllästyin vakio CDI-boksin omituiseen pätkivään ohjaukseen, minkä tosin saa eliminoitua irroittamalla TPS:n johdon - ei hyvä.

Jostain jenkkifoorumista bongasin lääkkeen tähän "ripuloivan sytkän" sairauteen: Vortex X10 CDI. Tilasin semmoisen Team Laineelta ja tänään paketti saapui.

Vanha CDI kuikkaan ts. tallin hyllylle ja Vertex tilalle. Ko. boksissa on 10 erilaista 3D sytkäkarttaa. Stongaan asennettavalla kytkimellä voi valita WR-optimoidun kartan ja jonkin em. 10:stä muusta esimääritellystä kartasta.

Jo loppui räkiminen. Lisää piakkoin ajokokemusten myötä.

_________________
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä

Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ke Marras 17, 2010 2:25 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 29, 2010 11:45 pm
Viestit: 6
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Pyörä: EXC450 '03
Olen ostamassa pyörää(WR tai EXC) ja olisi yksi WR tossa lähellä kaupan!

Sillä on 6000km mittarissa mutta virhe moto renkailla n.100km=85, ja suurimmaksi osaksi asvaltilla motovanteilla joten onko se hyvä vai huono puoli?

Ilmeisesti ei ole ollut "bomber" käytössä?! Oma päätelmäni...

Kiinnostaisi vaan kun tuo WR kun kaikilla tuppaa olemaan Kottarainen :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Su Marras 21, 2010 10:51 am 
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 11:17 pm
Viestit: 156
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: Yamaha TT600R
yrt kirjoitti:
...suurimmaksi osaksi asvaltilla motovanteilla joten onko se hyvä vai huono puoli?...


Motovarustus on mielestäni hyvä puoli - selkeesti subjektiivinen mielipide, koska ostin oman WR450F:n kaksineuvoisena. Aivan mahtodottoman hauska asfalttipeli ja muikea maastossakin.

Toki jousitus on kompromissi molempia ajotyylejä ajatellen. Pelkkä renkaiden ja etujarrun vaihto ei endurosta tee smotorakettia. Mulle riittää tämä sinnepäin ratkaisukin.

Ensi viikolla vaihdan nastakumit endurovanteille ja talvihuba jatkuu.

Onnea päätöksentekoon.

_________________
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä

Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Su Marras 21, 2010 9:39 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 29, 2010 11:45 pm
Viestit: 6
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Pyörä: EXC450 '03
Tarkoitin siis sitä että tuolla on ajettu pääasiassa kadulla, kuluuko moottori/vaihteisto enempi kadulla kun maastossa?

On tietysti aika paljo ajotavasta kiinni...

Täytyy mennä vilkasemaan ens viikolla :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Su Marras 21, 2010 10:21 pm 

Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 3:18 pm
Viestit: 205
Paikkakunta: Hyvinkää
Pyörä: yz125
Asvaltilla kuluu enempi, hiekalla kun pääsee sutimaan niin ei tule niin isoja voimia akseleille


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ti Marras 23, 2010 12:32 am 
Avatar

Liittynyt: Su Marras 21, 2010 12:03 am
Viestit: 70
Paikkakunta: Kokkola
Pyörä: WR250F -01 ja R6 -00
-Make- kirjoitti:
250wr on ainakin susi syntyessään kestävyyden kannalta.


Onko omakohtaisia kokemuksia? Mulla on ollu 2002 WR250F reilu 5 vuotta eikä ikinä ole ollut mitään suurempaa. Koneen avasin 5tkm kohdalla, mäntä ja nokkaketju uusiksi ja taas mennään. Nokat ja venttiilit kuin uutena, sylinterissäkin vielä hoonausjäljet tallella, männänrenkaat lähellä uusien speksejä. Öljynvaihdon kanssa saa olla ahkera ja ilmanputsaria pestä tiheään. Kunnolla lämpimäksi käyttö ennen revittämistä ehdoton.

Ite tykkään kyllä tosta pyörästä. Nätti ajaa, kevyt. Jousituksen voisi ehkä säädättää ammattilaisella, muta toimii noinkin satunnaisella kuskilla hyvin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ma Marras 29, 2010 10:42 pm 

Liittynyt: Ke Kesä 17, 2009 12:43 am
Viestit: 107
Paikkakunta: savonlinna
Pyörä: 750 tennari
menee ehkä hiukan off-topic, mutta rohkenen kysyä silti.
mistä ootte ottanu virtaa kahvalämppäreille tuosta wr:stä?
itellä tuo 250f mallia -04 ja siihen pitäs viritellä lämppärit mallia made in kiina 8)
onko viisasta suoraan akulta vai kuinka? :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ti Marras 30, 2010 12:06 am 

Liittynyt: To Tammi 03, 2008 11:17 am
Viestit: 79
Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa...
Pyörä: WR 450
Jammuissa tuo akun lataukseen käytettävä virtamäärä on aika pieni, joten sieltä lisälaitteille kähvelletyt virrat saattavat ainakin pidemmissä ajeluissa kostautua polkukäynnistyksen muodossa. Ajovaloille menee oma vaihtovirtapuoli, joten niidenkään sammuttaminen ei vaikuta akun latautumiseen.

Omaan mopoon rakentelin kotareista tutun "floating ground modin", jolla pyörä muutetaan kokonaan käyttämään tasavirtajännitettä. Akku latautuu nyt huomattavasti entistä paremmin, varsinkin päivällä ajovalot sammutettuina. Lisälaitteita uskaltaa lisätä kohtuuden rajoissa ja xenonitkin on helppo asentaa tasavirtajärjestelmään.
Osiin noin 50 euroa ja ilta näpertelyä...noh, tällainen yksi hieman työläämpi vaihtoehto. Trailtechin ja bajadesignisin sivuilta löytyy ohjeita operaatioon ja minullakin on koneella joitain dokumentteja jos joku tarvitsee.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ti Marras 30, 2010 11:14 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Viestit: 972
Paikkakunta: Häme
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
maahinen kirjoitti:
...operaatioon ja minullakin on koneella joitain dokumentteja jos joku tarvitsee.


Laita ihmeessä kertomus tänne! Ei niinkään että minä sitä tarvitsisin mutta kaverin WR:ään sitä mietitiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Yamaha WR450
ViestiLähetetty: Ke Joulu 01, 2010 9:45 pm 

Liittynyt: Pe Syys 26, 2008 9:50 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: XT 550, SR 500
Tuli hommattua WR450F Konejönneiltä Joensuusta, ilmeisesti sama pyörä jota -Make- karttoi. Onkohan kenenkään foorumilaisen vanha pyörä? Koneeseen vaihdettu lähiaikoina kiertokanki ja mäntä, tiiä sitten onko kone losahtanut vai onko osat vaidettu ajoissa ennen hajoamista.

Onko kenelläkään kokemusta Thumpertalkin shopista? Miten tulee tulleja ja veroja osien hinnan päälle.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 224 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com