Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Pula-ajan Super enska

Viesti Kirjoittaja THA »

Vähän vielä kuvioo renkaisiin, eihän tommosilla slickseillä pääse mihkään mielenkiintosiin paikkoihin :twisted:
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
skuikka
Viestit: 2211
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Pula-ajan Super enska

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Niillä pääsee riittävän lähelle mielenkiintoisia paikkoja. Eli siis Raajärven kaivoskylään. Siellä odottaakin sitten Mitas/Biltema yhdistelmä.
Toivottavasti Dominaattorin vanne kestää. Ja toivottavasti kestää eturengas, on ollut rehuauman painona pari vuotta.
Tuo etunapa on kyllä lähes yhtä tyylikäs kuin se sini/valko/oranssi Kotarin seikkailupuku.
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Pula-ajan Super enska

Viesti Kirjoittaja THA »

Heh, kaippa ne vanteet noilla renkailla/niitten vaatimilla paineilla kestää, vai mitä meinasit? Domin vanteilla rupulikumit ja lukot? 17" menee muuten semmonen keskiverto-bee-kuskin muutaman kuukauden kurittama solu just passelisti, jos on 5.1" niin iso solu, jos 120mm / 4+" niin se pikkusolu (ns. 120/90-18 solu). Solut suojaa vanteita hyvin, kun ei vielä ajettu muusiks mistään niin suht okei matkaosuuksillakin, mitä painavampi peli sen paremmin ne toimii. Kantsii siis harkita. Ja jos haluu varmaa suojaa, niin tilaa uudet solut, kutistaa ne hiljakseen sopiviks ja sit ne kestää ajoo helposti koko vuoden. A-kuskien vanhoilla oon ite koittanu ajaa 19" edessä ja ne ei kauaa kestä, lk. 10h ja menee jostain hötöks, heittää ja vipottaa niin että maks. 70km/h pysyy stonga kädessä - mut yhtä ainoota lommoo tai edes kolausta ei niidenkään kans vanteeseen tullu, eikä ikinä erottanu lävähtikö kiveen rengaslukon kohdalla vai muualla.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
skuikka
Viestit: 2211
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Pula-ajan Super enska

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Uraalla sai pitkän listan havaintoja pyörästä. PE-pohjapanssari on paras, osumia tuli tuhansia, osa koski jalkapohjiin, mutta mopo ei kärsinyt. PE luistaa kivissä, ja vaimentaa tällejä. Kuluu se kyllä, pohjan alla on isohko alue jossa on enää 6mm muovia jäljellä, aloitin kasimillisellä. Maavaraa pitää ensi talven aikana loihtia jostain. Keulaan olen pirullisen tyytyväinen, en muista milloin olisin aiemmin ajanut edes päivää kivikoissa ilman että kädet menee tukkoon. Nippuside kertoi että jossain vaiheessa se on pohjannut, mutta kuskin pallilta en moista huomannut. Pitoon pystyi luottamaan täysin. Kaikesta päätellen X-over kehitelmäni siis toimii.
Pulteilla, vaikkakin 12.9:illä, kiinnitetyt jalkatapit on huono juttu jos kuski sattuu painamaan satakiloa ja tykkäämään ilmalennoista. Oli aikamoinen elämys kun toinen tappi hävisi alta nelosvaihteella suoritetun loikan alastulossa. En sentään kaatunut.
Isovauhtipyöräinen desmo on hieno moottori maastossa, kytkintä ei tarvitse lipsutella, se kiipeää pieneen ylämäkeen samalla kun oikealla kädellä kaivaa mäkäräistä korvasta. Tyhjäkäynniltä riittää vääntö keulan nostoon esteiden ylitse. Ottaa vaan aikaa opetella pitämään se etusormi pois kytkimeltä, tuli turhaan kuumennettua kuivakytkintä kun vanhasta muistista välillä lipsutteli. Rääkyy mokoma aika terävästi kuumana.
Etupytyn pakokäyrä pitää saada ylös. Oli siinä 4mm U-palkki ympärillä, silti käyrä on nyt D:n muotoinen.
Takaiskarille pitää vielä uhrata paljon ajatusta. Se ruikki menomatkalla aika paljon öljyä ulos, ja öljy keräsi hiekkaa iskarin varteen, nyt iskarin varressa on pientä naarmua. Tuohon iskariin ei saa enää maahantuojan mukaan varsia, joten piti sitten yrittää elvyttää kevyellä hionnalla, jos talveen asti pääsisi. Ei se ole viimeiseen muutamaan sataseen vuotanut.
Vuoto todennäköisesti tuli alunperin tiivisterenkaan ja tiivistepesän välistä.
Jäykempi takajousi pitää saada jo tänä kesänä.
Mutta noin kokonaisuutena Fantti on kiva mopo, välillä pääsi unohtumaan ettei kuski ole enää 19v, ja että pyörä puolestaan on.

Oikeassa THA oli, kunnon renkailla pääsee mielenkiintoisiin paikkoihin.
Liitteet
P7030054.JPG
Viimeksi muokannut skuikka, Ma Heinä 26, 2010 12:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
skuikka
Viestit: 2211
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Pula-ajan Super enska

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Sadepäivänä skuitechin design-osasto pääsi tekemään suorituskykyyn vaikuttamatonta työtään.
No on noista se hyöty, ettei enää kastu selkä ja tankki ei ole enää ensimmäinen osa joka ottaa tonttiin kun kuskin itseluottamus ylittää taidot.
Hyvä etten heittänyt älseenelosen tankkimuoveja mäkeen.
Liitteet
Valokuva0196.jpg
Valokuva0195.jpg
Avatar
tonza
Viestit: 184
Liittynyt: Ke Elo 23, 2006 2:28 pm
Pyörä: 950Adventure
Paikkakunta: Ähtäri

Re: Pula-ajan Super enska

Viesti Kirjoittaja tonza »

Oot kyllä hyvännäköisen pyörän rakentanu :shock:
skuikka
Viestit: 2211
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Pula-ajan Super enska

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Älkää tuomitko kerettiläisenä vaikka kurafoorumi onkin. Pääsin lopulta testaamaan yleisurheilumopoa assuradalla. Hauska se on sielläkin. Soraralliakin tuli 50 metriä, kun jarrupalat päättivät muuttua pölyksi kriittisellä hetkellä. Aika jännä fiilis kun kesken täysjarrutuksen kahvassa tuntuu nytkähdys, ja hidastuvuus lakkaa. Ei ole kuulemma nuo orkaaniset palat se juttu jos antaa jarrulle lämpöä ihan vakavalla naamalla.
Ohessa vakava naama. Kuvaaja Johanna Pietilä (tämä pitää kuulemma mainita jos näitä kuvia julkaisee)
Liitteet
DSC_6554_m.jpg
Avatar
-Make-
Viestit: 255
Liittynyt: Su Kesä 21, 2009 9:51 pm
Pyörä: Maastopyörä
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Pula-ajan Super enska

Viesti Kirjoittaja -Make- »

Eikös supermotolla tulla jalka edellä mutkaan? 8)
ceevu
Viestit: 2005
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Pula-ajan Super enska

Viesti Kirjoittaja ceevu »

tolla kallistuskulmalla saattaa tehdä jo kipiää jos tarjoilee töppöstä eteen(siis nivelissä),tuli noin äkkiseltään mieleen...sisäpaisti,noi juutuupin ukot vetelee sladissa polvi maassa ja kengät tapeilla noilla mopoilla... mitä sitä kengän pohjaa kuluttamaan enää;)
Kiinnostaa vaan tietää että tultiinko juuri ohitetuks vai saadaanko muoviohjus kiinni...
tomimikael
Viestit: 151
Liittynyt: La Kesä 19, 2010 4:21 pm
Pyörä: xr600r

Re: Pula-ajan Super enska

Viesti Kirjoittaja tomimikael »

Molempia tapoja olen nähnyt, eli kukin tyylillään! :mrgreen:
Don't stop for nothing, It´s full speed or nothing.
skuikka
Viestit: 2211
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Pula-ajan Super enska

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Minä mistään tiedä, mutta itsellä ainakin menee niin, että mikroautoradat ynnä muut joissa hitaahkossa vauhdissa pitää koko ajan olla kaartamassa jonnekin ajetaan kantapää edellä. Sitten kun tiputellaan turvekokkareita kyykkymopojen reviirille, muistetaan että maassa maan tavalla. Minun fysiikalla ei motoradalla ehdi eikä jaksa hyppiä puolelta toiselle. Taas toisaalta tuommoisella kyykkymoporadalla noissa mutkissa on niin paljon vauhtia että menee horjakaksi meno jos yrittää soveltaa spooriajotyyliä. Ja tuon Fantin maavarakin loppuu aika äkkiä kesken jos ei vie sitä ruhoa sisämutkan puolelle.
En tuota kuvanottohetkeä muista, mutta haluan kuvitella niin, että tuo lasikuitupurkki tuli suoralla ohi, pääsin mutkassa kantaan, ja seuraavalla suoralla vertailtiin taas dynolappuja.
Sitten ihan hyödyllistäkin tietoa. En ole löytänyt muita ratasvaihtoehtoja kuin vakiokokoja mistään myynnistä. 530-ketjukin on aika tanakka tuommoiseen rauhalliseen papattimeen.
Eturattaaksi sopii JT:n Ducati SS 900:n tarkoitettu, Taakse käy Dominaattorin ratas (JT). Takarattaan reikiä pitää viilata pari milliä ulospäin. Ketjuksi tulee näin 520. DID 520 zvm2 on vahvempi kuin 525v joka kesti LC8:ia 25tkm.
Ratasvalikoimaa löytyy nyt eteen 14 ja 15, taakse 43,45 ja 47. Ja onhan tuo DID:n taulukon mukaan 800g kevyempikin :)
Avatar
MiikaM
Viestit: 270
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:05 am
Pyörä: XR600R
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pula-ajan Super enska

Viesti Kirjoittaja MiikaM »

Taakse jos haluaa enempi vaihtoehtoja niin raakarattaasta koneistaminen ei ole paha rasti.
skuikka
Viestit: 2211
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Pula-ajan Super enska

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Kävit mielessä kun tuota ratastusjuttua mietin. Sattui sitten olemaan Domi ja Fantti vierekkäin pihassa ja huomasin yhteneväisyyksiä.
Niin muuten Domin vaimenninkumitkin menee Fanttiin.
-W-
Viestit: 482
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 6:05 pm
Pyörä: Dune RR
Paikkakunta: Jyvässeutu

Re: Pula-ajan Super enska

Viesti Kirjoittaja -W- »

Sitä on näköjään maxinum attack päällä kun on etulamppukin otetu pois kevennyksen alttarille. :mrgreen: Jalkatapit alkaa kyllä oleen aika tulilinjalla - sun tarttee varmaan tehdä korotetut tapit seuraavaa sessiota varten! :lol:

Itsekin tuli aloitettua tuossa taanoin rata-ajelut mopolla. Tähän ikään mennessä kun en ole ympyräratoja kiertänyt kuin kotiloilla niin ajattelin että en tuhlaa aikaani enää näihin mikkihiiriratoihin vaan menen "huipulle" samantien! :lol:

Oli aika kylmää kyytiä ja renkaissakin oli ehkä hiukkasen liikaa kuvioita.. Mut käsittämättömän upea rata ja vaikka tuo laite ei ihan ole tuota varten rakennettu niin pirun lystiä se oli silti (eikä ollut paljoa hapsuja renkaissa tuon session jälkeen)! :mrgreen:
Liitteet
Nyrre.jpg
skuikka
Viestit: 2211
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Pula-ajan Super enska

Viesti Kirjoittaja skuikka »

On se lamppu siellä. Piti vaan teipata kun on lasia. Nuo tapit sopeutuu tuohon touhuun ihan ajamalla, mukavan pehmeää rautaa, hyvin hioutuu.
Mutta oli sitä asiaakin, jotkut kurajumalat ovat tainneet suuttua harrastamastani kerettiläisyydestä. Toinen yritys kaksi viikkoa tuon jarrupala-episodin perään Motoparkissa. Ajanotto pelleilee, en saanut verrattua superiin.
Sitten alkaa todellinen hauskuus, se hidas vasen mutka siellä perällä, polveen liimattu pohjapanssarista jäänyt ylijäämäpala maassa, karmea sladi, ajattelin että olisiko ollut öljyä, käännän alamäkeen, nelosta ja luukut auki. Vielä hirveämpi sladi, no mennään tuonne hiekalle katsomaan. Kumi pentele puhki. Paikkasin ja menin hölmö vielä yrittämään uudelleen, kolme kierrosta ja sama juttu, samassa paikassa. Lopetin tosin ekaan kylki edellä ajeluun. Vanteella varikolle.
No nyt oli isompi reikä sisukassa. Ei pakua, matkaa kotiin 200km. Himpun harmitti. No sitten sattui jeesus-teippi rulla silmiin ja valot syttyivät. Tubeless on jess. Se vähän vuoti, mutta kotiin pääsin.
Siitä se sitten läksi. Punnitsin sisäkumit. 1350g yhteensä. Hmm, tubeflex? Juu, Sikaflex. Puoli tuubia riitti, ja painoa siis vajaa 300g. Eli hukkasin pyörivää jousittamatonta massa reilun kilon.
Nyt niillä on ajettu reilu tonni, ja aikaa kulunut useampi viikko. Samat ilmat on renkaissa edelleen.
Vastaa Viestiin