Bluetooth kypärään.
Valvoja: Moderaattorit
-
teukka#
- Pyörä: BMW R 1100 R
Bluetooth kypärään.
Nonni, tuli suositusten perusteella hankittua Garmin Zumo660.
Kotiin kuljetettuna hinnaksi tuli 487,5€. Kiinnikkeitä ja muuta
tilpehööriä tuli enemmän kuin tiesin olevan olemassakaan.
Nyt pitäisi hommata bluetooth yhteys kypärään.
Miten olette ratkaisseet tämmöisen yhteyden käyttöönoton?
Yst. Teukka Alarotu, Ikaalinen
Kotiin kuljetettuna hinnaksi tuli 487,5€. Kiinnikkeitä ja muuta
tilpehööriä tuli enemmän kuin tiesin olevan olemassakaan.
Nyt pitäisi hommata bluetooth yhteys kypärään.
Miten olette ratkaisseet tämmöisen yhteyden käyttöönoton?
Yst. Teukka Alarotu, Ikaalinen
- JarnoS
- Pyörä: BMW R1200GS ADVENTURE
Re: Bluetooth kypärään.
Itse juuri suunnittelin ja otin tietoa millaista bluetooth verkkoa rakentasimme Kurapyörän kanssa että saisimme asiallisen yhteyden Bike to Bike sekä puhelimen ja Navin bluetoothilla yhteen ja mahdollisesti samaan verkkoon vielä joko kavereita tai tarakalla olijan. Joten marssin RXTX Lassin juttusille ja tietoa ja ammatti taitoa tuli kovasti. Kohtalainen laite ja hintaystävällinen olisi tälläinen
Sena SMH10
http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?vali ... 10&tuote=Y
Ja siinä on kantavuuskin 900m moposta mopoon.
Sitten jos haluu huipun niin kääntyy Autocomin puoleen johon yhdistellään kaikki ja hintaakin kertyy piuhojen kanssa n.500-600e. ja yhteys toiseen pyörään toimii tässä PMR puhelimella. Niin se on tälläinen ja tuohon johdot ja PMR puhelin päälle.
http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?vali ... us&tuote=Y
Mutta ota yhteyttä RXTX ja sieltä kysyt Lassia niin uskon et saat vastauksen.
Ps, Jos haluut halvan joka toimii zumon kanssa ja puhelimen kanssa joka on siis kuskille ja matkustajalle tarkoitettu niin voisin luopua siitä. Mulla on Scala Riderin tupla setti pikkusen käytetty. Kun tarvitsen itse tuota moposta mopoon toimintoa ja olen vaihtamassa sitä pois mutta jos on kiinnostusta niin kysele
Sena SMH10
http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?vali ... 10&tuote=Y
Ja siinä on kantavuuskin 900m moposta mopoon.
Sitten jos haluu huipun niin kääntyy Autocomin puoleen johon yhdistellään kaikki ja hintaakin kertyy piuhojen kanssa n.500-600e. ja yhteys toiseen pyörään toimii tässä PMR puhelimella. Niin se on tälläinen ja tuohon johdot ja PMR puhelin päälle.
http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?vali ... us&tuote=Y
Mutta ota yhteyttä RXTX ja sieltä kysyt Lassia niin uskon et saat vastauksen.
Ps, Jos haluut halvan joka toimii zumon kanssa ja puhelimen kanssa joka on siis kuskille ja matkustajalle tarkoitettu niin voisin luopua siitä. Mulla on Scala Riderin tupla setti pikkusen käytetty. Kun tarvitsen itse tuota moposta mopoon toimintoa ja olen vaihtamassa sitä pois mutta jos on kiinnostusta niin kysele
BMW R 1200 GS ADVENTURE MIEHILLE JOTKA KULKEVAT OMIA POLKUJAAN.
-
teukka#
- Pyörä: BMW R 1100 R
Kiitos nopeista tiedoista!
Tarve on vain itse kuunnella Zumoa, joten laitatko yv teuvo.alarotu(at)ippnet.fi
ta
Tarve on vain itse kuunnella Zumoa, joten laitatko yv teuvo.alarotu(at)ippnet.fi
ta
Itsellä käytössä tämä paketti ja yhteydet pelaa zumo 550,kännykän ja partnerin kanssa
http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?vali ... la&tuote=Y
Radio toiminto ei ole kuitenkaan kovin vakuuttava ja mp3:set ei kuulu kovin kaksisesti zumosta(ei stereo)
http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?vali ... la&tuote=Y
Radio toiminto ei ole kuitenkaan kovin vakuuttava ja mp3:set ei kuulu kovin kaksisesti zumosta(ei stereo)
Apua kaipaan:
Zumo 660, Camos BTS-310 ja iPhone. Kaikki saa toisiinsa bluetooth-yhteyden. Jos Zumo on sammuksissa, bt-kypäräpuhelin toimii hienosti iPhonen kanssa, musiikki kuuluu stereona ja riittävän kovaa. Puhelujen äänenlaatu on riittävän hyvä jne. Kun kytken lisäksi vielä Zumon, niin sekin toimii. Melkein.
1. Zumolla voi käyttää iPhonea; eli osoitekirjat, soittaminen, vastaaminen yms. toimii.
2. Kypärään kuulee hyvin Zumon reittiopasteet
3. Kypärään kuuluu puhelin hyvin.
Mutta se ongelma: minun puheeni ei kuulu, sillä iPhone poimii sen Zumon kiinteästä mikistä.
En tiedä, kuinka nämä pitäisi parittaa keskenään niin, että kypärän mikki toimisi puheluissa. Käytän Camosissa vain kanavaa 1, jonka paritan Zumoon äänilaitteeksi ja/tai iPhonen handsfreeksi.
Kaikki vihjeet ja neuvot kuunnellaan kiitollisena!
Timppa
Zumo 660, Camos BTS-310 ja iPhone. Kaikki saa toisiinsa bluetooth-yhteyden. Jos Zumo on sammuksissa, bt-kypäräpuhelin toimii hienosti iPhonen kanssa, musiikki kuuluu stereona ja riittävän kovaa. Puhelujen äänenlaatu on riittävän hyvä jne. Kun kytken lisäksi vielä Zumon, niin sekin toimii. Melkein.
1. Zumolla voi käyttää iPhonea; eli osoitekirjat, soittaminen, vastaaminen yms. toimii.
2. Kypärään kuulee hyvin Zumon reittiopasteet
3. Kypärään kuuluu puhelin hyvin.
Mutta se ongelma: minun puheeni ei kuulu, sillä iPhone poimii sen Zumon kiinteästä mikistä.
En tiedä, kuinka nämä pitäisi parittaa keskenään niin, että kypärän mikki toimisi puheluissa. Käytän Camosissa vain kanavaa 1, jonka paritan Zumoon äänilaitteeksi ja/tai iPhonen handsfreeksi.
Kaikki vihjeet ja neuvot kuunnellaan kiitollisena!
Timppa
En tiedä ymmärsinkö oikein. Itse paritin puhelimen Zumoon niin, että Zumo oli puhelimen handsfree, ja kuulokkeet taas Zumon handsfreeksi. Zumo toimii handsfree "reitittimenä" ja puhelimen ei tarvitse kuulokkeista tietää mitään. Scalan halpoja kuulokkeita ei kai muuten voi laittaakkaan. En ole tainnut edes kokeilla puhelua, joten toiminnasta ei ole tietoa.TimBim kirjoitti:Käytän Camosissa vain kanavaa 1, jonka paritan Zumoon äänilaitteeksi ja/tai iPhonen handsfreeksi.
Sekavasti kirjoitinkin, joten ei ihme jos epäilet ymmärtäneesi oikein. Jos tuo äänilaitteeksi parittaminen on sama kuin zumon handsfreeksi määrittäminen, niin kyllä, juuri niin olen tehnyt. Ja kokeillut myös muitakin järjestelyitä, esim siten, että iPhonessa näkyy samanaikaisesti liitos sekä zumon että Camosin kanssa. Olen myös tehnyt parituksia eri järjestyksissä ja aloittanut aina nollaamalla vanhat liitokset.
Timppa
Timppa
Ainakin joku on joskus ollut jossain sitä mieltä, että näin sen pitäisikin toimia:
http://www.imcmoto.com/bts-bluetooth-he ... o-660.html
Garminin maahantuojan puolen tunnin puhelinjono johti vastaajan kannalta helppoon ratkaisuun; "... joo, ei sen pidäkään toimia, ei voi olla kahta laitetta samaan aikaan kiinni...". Varsinaista asiantuntemusta.
Ideoita kellään?
Timppa
http://www.imcmoto.com/bts-bluetooth-he ... o-660.html
Garminin maahantuojan puolen tunnin puhelinjono johti vastaajan kannalta helppoon ratkaisuun; "... joo, ei sen pidäkään toimia, ei voi olla kahta laitetta samaan aikaan kiinni...". Varsinaista asiantuntemusta.
Ideoita kellään?
Timppa
Tuosta kuvasta saa sen kuvan, että puhelin on paritettu Zumoon ja Zumo kuulokkeisiin. Sinulla oli myös puhelimesta kuulokkeisiin paritus, joka saattaa olla ongelma. Garminin vastauksessa on siinä perää, että tuskin mikään puhelin sallii kahta samanaikaista handsfreetä. Useampi voi luultavasti olla määritelty, mutta vain yksi aktiivinen. Kannattaa varmaan poistaa paritus kuulokkeisiin ja yrittää saada Zumo näkymään handsfreenä, jos noissa on tuo handsfree/äänilaite ero. Jos tuo toimii, niin sitten voi yrittää puhelin kuuloke paritusta ja ihmetellä minälaisella arpajaisella handsfree valitaan, kun molemmat ovat lähellä ja päällä.
Siis olen kokeillut MYÖS puhelimesta kuulokkeisiin yhdessä puhelimesta zumoon -paritusta. Puhelin näyttää liitettynä molemmat, mutta ei tietenkään toimi sen paremmin (ei toisaalta huonomminkaan). Pääsääntöisesti siis olen kokeillut vain iPhone-Zumo(puhelin) ja samaan aikaan Zumo(ääni)-Camos. Ja erikseen:Kratti kirjoitti:...Sinulla oli myös puhelimesta kuulokkeisiin paritus, joka saattaa olla ongelma. Garminin vastauksessa on siinä perää, että tuskin mikään puhelin sallii kahta samanaikaista handsfreetä.
iPhone-Camos (toimii täysin)
zumo-Camos (toimii täysin)
iPhone-zumo (toimii täysin)
Ei ole Garminin vastauksessa perää, sillä sieltä väitettiin, ettei zumo 660 hanskaa kahta BT-yhteyttä. Kun se nimenomaan hallitsee sen. Puhelimen handsfree ja äänilaitteen yhteys (A2DP) samanaikaisesti. Ei vaan valkene kuinka tämä pitäisi rakentaa ja missä järjestyksessä. Jos joku osaisi sanoa, mahdollistavatko HSP, HFP ja A2DP -protokollat tuon edellä linkittämäni sivun kuvauksen mukaisesti näiden laitteiden koplaukset.
Ehkei tämän tosiaan pidäkään toimia ja tavoittelen vaan turhaan kuuta taivaalta.
Timppa
Sain perjantaina vihdoin toimimaan auttavasti, mutta minun ääneni puhelun toiselle osapuolelle on tosi usein niin epäselvää, ettei siitä saa tolkkua. Puhelun aluksi muutamien sekuntien ajan toimii hienosti, sitten alkaa keskustelukumppani huutamaan haloota. Olen kokeillut toisellakin BT-handsfreellä, joka oli parempi, mutta ei tasaisen hyvä. En ole vielä saanut selville, mistä äänen laadun vaihtelu johtuu. Seuraavaksi testaan toisella puhelimella. Jos senkin kanssa on huono laatu äänessä, täytyy lähettää Zumo hoitoon.
Jos tämän saisi toimimaan luotettavasti, se olisi kätevä järjestely. Ainoa hankaluus tulee silloin, kun lähtee vain lyhyelle reissulle ja jättää zumon kotiin. Silloin pitää puhelimeen parittaa kypäräpuhelin suoraan, mutta muistaa hävittää se liitos ennen seuraavaa zumo-reissua. Muuten kypäräpuhelin hakeutuu taas suoraan puhelimen pariksi ja sotkee järjestelyn.
Zumossa sellainen piirre, että ei aina löydä muistikortilla olevia mp3-kappaleita. Väittää, ettei ole soitettavaa. Tarpeeksi monta kertaa kun irrottaa akun ja ropaa muistikorttia, niin sitten taas toimii. Eilen luulin, että biisien määrässä on joku rajoitus, kun toimi hienosti 250 tiedostolla, mutta ei enää 265:llä. Poistelin tiedostoja alle 250:een ja taas toimi ok. Nyt ei toimi, vaikka tiedostojen määrä ei ole muuttunut, eli ei ollut siitäkään kiinni.
Oliskohan mun zumo maanantai-kappale? Viimeisin ohjelmapäivitys sisällä.
Jos tämän saisi toimimaan luotettavasti, se olisi kätevä järjestely. Ainoa hankaluus tulee silloin, kun lähtee vain lyhyelle reissulle ja jättää zumon kotiin. Silloin pitää puhelimeen parittaa kypäräpuhelin suoraan, mutta muistaa hävittää se liitos ennen seuraavaa zumo-reissua. Muuten kypäräpuhelin hakeutuu taas suoraan puhelimen pariksi ja sotkee järjestelyn.
Zumossa sellainen piirre, että ei aina löydä muistikortilla olevia mp3-kappaleita. Väittää, ettei ole soitettavaa. Tarpeeksi monta kertaa kun irrottaa akun ja ropaa muistikorttia, niin sitten taas toimii. Eilen luulin, että biisien määrässä on joku rajoitus, kun toimi hienosti 250 tiedostolla, mutta ei enää 265:llä. Poistelin tiedostoja alle 250:een ja taas toimi ok. Nyt ei toimi, vaikka tiedostojen määrä ei ole muuttunut, eli ei ollut siitäkään kiinni.
Oliskohan mun zumo maanantai-kappale? Viimeisin ohjelmapäivitys sisällä.
-
TeeIi
Google löysi:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35614
Onkohan kukaan kokeillu tuommosta. Näyttää aika vahvasti samalta ku Scala Rider Q2..
Kuuluvuus vissiin huonompi, tai sitte kiinalaiset on rehellisiä
Onkohan kukaan kokeillu tuommosta. Näyttää aika vahvasti samalta ku Scala Rider Q2..
Tilasin http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35613 viimevikolla, eli jos tuolla yrittäi selvitä kesälomareissusta, joko se toimii tai sitten ei =)TeeIi kirjoitti:Google löysi:
Onkohan kukaan kokeillu tuommosta. Näyttää aika vahvasti samalta ku Scala Rider Q2..![]()
- kimbyyri
- Pyörä: 1200gs lc
TeeIi kirjoitti:Google löysi:
Onkohan kukaan kokeillu tuommosta. Näyttää aika vahvasti samalta ku Scala Rider Q2..![]()
Tilasin lauantaina, kerron kokemuksista kun saan. Mikroskooppi pitänee teurastaa kun kuvan mukaan on sangallinen malli, joka ei käy kunnolla umpiruukkuun. Itellä tosin ei hirveästi tarvetta puhelinpuolella, vaan ratioo olis kiva kuunnella. Sekä mp kolomosia. Nokia e90 pälättimestä.
ktv org
- rainerb
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
Kuuluuko noista kuulokkeista - olkoon nyt sitten millaiset napit tai nepparit tahansa - kohtuullisen hyvin ajonkin aikana, kurapyörällä, krossipotalla (visiirillä tai ilman)? Minä olen kuolannut käytettyjä Autocommeja jo tovin, mutta pieni pupu on pöksyissä, kun sitä mökää pyörän selässä on "riittävästi". Eli tulppien kanssa on syytä ajaa maantielläkin. Ja eihän sieltä sitten mitään kuule? Vai miten tuo pelaa?
Eepeissä liikkuu melko paljon käytettyjä Autocommeja. Keväällä meni muutama hyvä kappale sivu suun turhan halvalla, kun yritti mukamas pihistää..
Eepeissä liikkuu melko paljon käytettyjä Autocommeja. Keväällä meni muutama hyvä kappale sivu suun turhan halvalla, kun yritti mukamas pihistää..
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.