mulla kun tuntu ennen menevän tulppia kohtuu nopeesti pimeeksi niin ajattelin vaihtaa parempiin. Kipinä oli myös ennen kohtuu heikko, toki alkup tulpanjohdoilla puolilla jne on ajettu jo 130 000km. Joku vois kokella noita nologyn ihme tulppia ja kertoa sitten kannattiko.
Supertenere
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Supertenere
Sitte viel denson ihme tulpat paikkaan, itellä on toiminu hyvin. Tai no toimii ne ainakin mun korvien välissä kun maksoivat enämpi
mulla kun tuntu ennen menevän tulppia kohtuu nopeesti pimeeksi niin ajattelin vaihtaa parempiin. Kipinä oli myös ennen kohtuu heikko, toki alkup tulpanjohdoilla puolilla jne on ajettu jo 130 000km. Joku vois kokella noita nologyn ihme tulppia ja kertoa sitten kannattiko.
- Jutale
- Pyörä: LC4 640 Adv / XTZ750 Super Tenere
On kyllä typerät noi välitykset ajaa ykkösellä hitaasti,ihan liian pitkä. Millä välityksillä muut ajelee,mulla tossa nyt vakiot.
...elo ilman enskaa on kuin masturbaatio ilman käsiä...
Jutale kirjoitti:On kyllä typerät noi välitykset ajaa ykkösellä hitaasti,ihan liian pitkä. Millä välityksillä muut ajelee,mulla tossa nyt vakiot.
Itsellä taitaa olla taas niin pitkät välitykset kuin saa, lisäksi tdm alakerrassa taitaa olla pidemmät välit kuin 3LD motissa. Harvemmin on tullut vastaan tuo välitysyen pituus. Ihan metsässä ei tule ajeltua, ja liikenteessä tarpeen tullen "rullaan" eteen päin. Tykkään ajella tuollaista 75-150km/h lennokasta soratietä, kuitenkin niin ettei joudu hirveesti huudattamaan konetta. Ajelen toki myös paljon pieniä metsäteitä ja polkuja, mutta suoraan metsään en enää raaski tuolla mennä. Makuasioita nuo välitykset lienevät.
- Jutale
Joo toi soratiejuttu noin mut mä joskus jotenki eksyn ahtaampinkin paikkoihin.
Sellanen tapeilta lähes paikoillaan kikkailu on typerää,tai ainakin pitää kytkintä luistattaa pirusti. Muutenki toi yksilö tekee mieli rakennella sellaseks "rallimmaks",haaveissa hommata toinen joka täysin alkuperäinen/värinen matkustuskäyttöön ja kiilloteltavaks.
- Juhana
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Supereilla Oman-islanti reissu.
28000km-islannin merimatka.Ajoivat myös helsinki-rovaniemi suomessa.Saksaksi,mutta kuvat hienoja...
http://www.oman-island.de/index.html
28000km-islannin merimatka.Ajoivat myös helsinki-rovaniemi suomessa.Saksaksi,mutta kuvat hienoja...
http://www.oman-island.de/index.html
Mistä muuten löytää pyöreäkantaisia H4 polttimoita. Itse löysin noin 3v sitten sattumalta ja olen siitä saakka pelännyt koska nuo palavat. Nyt kun ajelin näin yöllä pyörän salosta turkuun, niin ensimmäisen kilsan jälkeen pitkät paloivat pois pelistä. katkerana ajelin loppumatkan sitten motarilla, koska ajolasien sävyn ja pätkien heikon valon vuoksi en viitsinyt yöllä urheilla pienillä sorateillä.
Biltemasta viimeksi ostin.
- Juhana
Jos tuota bilteman lamppua tarkoitit,niin ei sovi ainakaan italian malliin leikkelemättä.lisäksi kanta tarvii modata 'h4' tyypiksi.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=44275
Tuossa orkkis ainakin minun mopoon (i):
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... 40w-ba20d/
tuolta stormilta ei saa siis 55/60w ba20d
Variaatiot: Eli lamppusopivuus riippuu mihin maahan mopo on tuotu alunperin....
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=44275
Tuossa orkkis ainakin minun mopoon (i):
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... 40w-ba20d/
tuolta stormilta ei saa siis 55/60w ba20d
Variaatiot: Eli lamppusopivuus riippuu mihin maahan mopo on tuotu alunperin....
- Jutale
No mut mulla on tollaset H1/H4 lamput tossa,polttimot niinku au####akin.Onkohan ne joku joskus vaihtanu vai onko noita tehty tolla järjestelmällä? Ja onko jotain muita merkittäviä eroja eri vientimallien välillä,esim.varaosien hankinnan kannalta? Ja mites mä selvittäisin ton mun mopon historian,varmaan jostain ARK:n kautta? Joku sen on joskus jostain ulkomailta tänne roudannu rek.otteen mukaan.Ja kiitoksia taas etukäteen vastauksista...
- Juhana
Sinulla on siis alunperin ranska jos pitkillä palaa molemmat lamput,saksa,belgia tai ruotsi mallissa palaa vain yksi lamppu kerrallaan sekä lyhyillä,että pikillä.tai sitten on umpiot,ja johtoliittimet vaihdettu jostain muusta mallista.
Noissa ed.mainituissa palaa siis vain yksi lamppu lyhyillä valoilla,kun toinen on lisäpitkä.Muissa maissa(paitsi sveitsi,vain yksi lamppu) palaa kummatkin yhtä aikaa sekä lyhyillä,että pitkillä,mutta polttimot orkkiksena 35/35 tai 45/45w.Oletin,että näihin erikoiskantaisiin kyseltiin suoraan sopivia vaihdokeita,noita muitahan saa joka huoltikalta...
Noissa ed.mainituissa palaa siis vain yksi lamppu lyhyillä valoilla,kun toinen on lisäpitkä.Muissa maissa(paitsi sveitsi,vain yksi lamppu) palaa kummatkin yhtä aikaa sekä lyhyillä,että pitkillä,mutta polttimot orkkiksena 35/35 tai 45/45w.Oletin,että näihin erikoiskantaisiin kyseltiin suoraan sopivia vaihdokeita,noita muitahan saa joka huoltikalta...
- Jutale
No nii just!! Kalju blondi nyt ei taas osannu tulkita vaikka kaavio tossa yllä on noin selvä!!
Selvä Ranska,en nyt vaan taas hokannu... Oli talvella mulla irti toi valohässäkkä ja en löytäny oikein mitään merkkiä siitä että sinne olis mitään vaihdettu.Käyny mielessä että jos vaihtais ton toisenki hooneloseks ja tuplais lyhyen,liekö laillista.No ei siitä isoja rapsuja saa... Maasturiin(HJ-61) tuplasin lyhyet ja puskurilla oli lisäpitkät joissa hehkuu se parkki jatkuvasti.Parin viikon päästä palo rele,purin virityksen...

- termostatti
- Pyörä: -97 XTZ 750
Olihan muuten suhtalaisen v-mäinen homma tuo tulppien vaihto
Tai lähinnä monimutkainen. Ehdin jo kuvitella vitutuksen määrää jos pitäisi tuota syyläriä irroitella jossain kuusessa hevon. Tosin se on sanottava, että eniten päänvaivaa aiheuttivat kaatumaraudat ja niiden irroittelu.
Noh, nyt käynnistyy ja käy molemmilla sylintereillä ja muuten KULKEE aika mukavasti. Eli äärimmäisen kannattava huoltotoimenpide.
Venttiileitä en vielä tsekannut, kun oli kiire eikä työkaluja käsillä. Mutta viralliseen tsekkaukseen on yli 20.000 kilsaa matkaa joten, ehtiihän sitä
Noh, nyt käynnistyy ja käy molemmilla sylintereillä ja muuten KULKEE aika mukavasti. Eli äärimmäisen kannattava huoltotoimenpide.
Venttiileitä en vielä tsekannut, kun oli kiire eikä työkaluja käsillä. Mutta viralliseen tsekkaukseen on yli 20.000 kilsaa matkaa joten, ehtiihän sitä
Jep huomasin itsekkin ettei kysymykseni ollt hirveän selkeä, mutta juuri niistä 40w hehkulamppu umpioista oli kyse johon normi H4 kanta ei sovi. Nämä hehkulampun kannalla varustetut H4 polttimot ovat yleensä kiven alla. Nuo alkup 40w polttimot kilpailee tasaväkisesti vanhan saunalyhdyn kanssa. En kyllä ymmärrä mikä on ollut se perimmäinen syy varustaa ainakin tämä 1990 mallin tenere moisilla tuikuilla. Noilla 55w H4 rupee jo näkemään.
Pitää modailla hieman, itellä kate loppuu enne syyläriä ja kaatumarautojoa ei ole. Tulpat on todella nopee vaihtaa ei tarvii muuta kun irrottaa syylärin 2 ruuvia, jotta pääsee tulppiin käsiksi. Varjopuolena on pyörän susiruma ulkonäkö.termostatti kirjoitti:Olihan muuten suhtalaisen v-mäinen homma tuo tulppien vaihtoTai lähinnä monimutkainen. Ehdin jo kuvitella vitutuksen määrää jos pitäisi tuota syyläriä irroitella jossain kuusessa hevon. Tosin se on sanottava, että eniten päänvaivaa aiheuttivat kaatumaraudat ja niiden irroittelu.