Ktm 525 exc

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Simppa
Viestit: 2
Liittynyt: To Loka 20, 2005 9:57 pm
Paikkakunta: Nurmes

Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja Simppa »

Eli kyseinen väline olisi kiikarissa, mutta miten on pyörän kestävyys katukäytössä/ sen järkevyys katukäytössä?
Ja myös onko kokemusta koneen kestävyydestä ja venttiiliensäätöväleistä
:?:
Ja vielä näin muuten, minkäslaista pyörää suosittelisitte hinnaltaan noin 7000-8500€, ajopaikka vaihtelee metsän ja asvaltin väliltä, eli metsään menevä yleispyörä olisi haussa.
Ja kiitokset jo näin etukäteen :)
marko.virkajarvi
Viestit: 225
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 11:00 am
Paikkakunta: VILPPULA

Viesti Kirjoittaja marko.virkajarvi »

625 SXC olis mielestäni parempi vaihtoehto tai se uusi 2 pyttyinen Aprilia. Niissä EXC:ssä on niin lyhyt huoltoväli niinkuin kaikissa kisavehkeissä ettei kerkiä kuin vaihtaa öljyjä. WR 450:ssä on 1000 km öljynvaihtoväli ja tuskin EXC:ssä on sen pisempi.
Avatar
petev
Viestit: 775
Liittynyt: To Loka 07, 2004 4:50 pm
Pyörä: 1200 GS

Viesti Kirjoittaja petev »

Saman asian kanssa pähkäilin ja päädyin tuohon SXC:hen juurikin tuon huoltotiheyden vuoksi.
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Arvelisin, että uuden Aprilian huoltovälit ovat myös tiheät. Sen sijaan Simpan speksin täyttää Suzuki DR-Z400S. Sen saa ostettua uutena annetussa hintahaarukassa ja vielä jää rahaa lisämausteisiin.

Uutta Apriliaa eikä SXCtä ei saa mainitussa hintahaarukassa. Motopalstalla ei ollut yhtään käytettyä SXCtä joten en äkikseltään osaa sanoa, minkä ikäisen 8500 eurolla saisi. '03 LC4 löytyi, se kai lähtisi em. hintaan. SXC lienee suurinpiirtein samanhintainen jos vain osuu kohdalle.

Muita mieleenjuolahtivia kaksineuvoisia olis Honda XR400 ja Husse TE610, niitäkään ei ollut.
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Yamaha TTR600, DR650, XR650 tms. saa ehkä edulisemmin ja "pääsee metsään" muttei kovin kovaa+paino on toista luokkaa->kunto nousee. :D
Itselle ainakin riittää tehot reilusti kesymmässäkin mopottimessa :oops: ja öhlins, brembo..osilla tehty jamppu todennäköisesti riittää muutenkin ominaisuuksiltaan alkuun?
antti
mikki
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 2:24 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

525 exc

Viesti Kirjoittaja mikki »

tollasen ostin ja loppuvkosta saapuu pihaan,piikit alle ja menoks!
samanlaisella kävin ajelemassa lauantaina ja kivaa oli.
voimaahan siellä oli riittävästi vaikka aikaisempi pyöräni oli pitkälti yli 100 heppainen katuvekotin. mietin kyllä jotain sellaista missä huoltoväli olisi ollut pisempi, mutta tarjous voitti tämän kilpailun.
Simppa
Viestit: 2
Liittynyt: To Loka 20, 2005 9:57 pm
Paikkakunta: Nurmes

Viesti Kirjoittaja Simppa »

Eräs vaihtoehto onkin ollut drz400sm. Tässä biken testiä lueskelin ja sen mukaan pyörästä löytyisi 34hp, miten on ovatko tehot riittäneet, ja onko pyörästä helposti saatavilla lisää poweria? Tässä lueskelin että s mallin osilla saisi lisää potkua, mutta ovatko kyseiset osat kovinkin kalliita ja hankalia hankkia?
marko.virkajarvi
Viestit: 225
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 11:00 am
Paikkakunta: VILPPULA

Viesti Kirjoittaja marko.virkajarvi »

Asiaa tarkemmin tutkimatta veikkaisin että siinä on ilmoitettu takapyöräteho . Teho kytkimellä on lähellä viittäkymmentä.
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Normaaliin tapaan BIKE:n tiedot ovat virheellisiä. DRZ400SM teho on sama kuin S-mallissa eli noin 40 kampuralta ja 33...35 takapyörältä. Tehon parantelu käy helposti vaihtamalla E-mallin tai viriosia. Osia on helppo hankkia mutta rahaa tietenkin palaa. Tässä noin hintoja

- FCR kaasari 500€
- pakoputkisto 600€
- nokka-akselit 300€
- 435cc sylkkä 450€

Näillä tehoa noin 50 takapyörältä. Dynokäriä kts http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... 1&pos=-334

Siihen että mikä teho tuntuu riittävältä en ota muuten kantaa mutta rykkönen ei mielestäni kaipaa piristelyä :)
mikki
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 2:24 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja mikki »

niin noh,eilen sain 525 exc:n liikenteeseen,ja en voi muuta sanoa kun että on se komeeta vetää! ei tarvi odottaa kesää...ite oon 175 cm pitkä ja kottaraista laitettiin alemmaks,mut silti on aikas korkea vielä,mut ei sekään haittaa liikoja.
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Re: ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja Pasi »

mikki kirjoitti:ja kottaraista laitettiin alemmaks
Täh, saako kysyä miten?
mikki
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 2:24 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

kottarainen

Viesti Kirjoittaja mikki »

no tohon en osaa ihan tarkkaa vastata. kun pyörä oli laitettavana luovutettavaks,niin sanoin että yrittää taikoa hieman matalammaks.
matalammaks se meni hieman. asentaja sanoi että hän sääti iskareita ja
laski keulaa.....
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kuulostaa hämärähommilta tuo laskuoperaatio. Etuhaarukkaputkien siirtäminen ylä- ja alakolmioista nyt vielä niinkin menettelee, mutta tuo takaiskari :(

Takajousen esijännitys kuuluu säätää niin, että kuskin paino ajovarusteineen saa jousituksen laskeutumaan 1/3 joustomatkasta. EXC:n omistajat paljastanevat täsmällisen mitan. Jos säätää niin että laskeutuu enemmän niin silloin tulee samalla tinkineeksi jousituksen ominaisuuksista.

Oikeampi tapa laskea istuinkorkeutta on matalampi/mataloitettu satula.
niffestone
Viestit: 613
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 12:33 am
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja niffestone »

Pasi kirjoitti:Kuulostaa hämärähommilta tuo laskuoperaatio. Etuhaarukkaputkien siirtäminen ylä- ja alakolmioista nyt vielä niinkin menettelee, mutta tuo takaiskari :(

Takajousen esijännitys kuuluu säätää niin, että kuskin paino ajovarusteineen saa jousituksen laskeutumaan 1/3 joustomatkasta. EXC:n omistajat paljastanevat täsmällisen mitan. Jos säätää niin että laskeutuu enemmän niin silloin tulee samalla tinkineeksi jousituksen ominaisuuksista.

Oikeampi tapa laskea istuinkorkeutta on matalampi/mataloitettu satula.
Kotarin takajousi säädetään siten, että mitataan pukilla pyörät ilmassa ja omilla pyörillään. Enska-käyttöön erotuksen pitäisi olla n. 40-50 mm ja crossiin 30-40 mm. Ei niitä mitata enää kuski päällä, varsinkaan jos siinä on progressiivinen jousi.
canam
Viestit: 783
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 9:10 pm
Pyörä: canam
Paikkakunta: turku

ktm 525

Viesti Kirjoittaja canam »

Onko tuo säätö muuttunut lähivuosina? Mulla oli 2000 mallinen
aikoinaan ja se oli linkuton. Kyllä sitä säädettiin ensin pukilla, sitten
pyörän painolla ja viimeeksi kuskilla. Näin ainakin muistelen. Siitä on
jo lähes 5vuotta, kun luovuin siitä. Tuo dementia vaivaa jo tässä iässä,
ettei voi olla ihan varma.
Canam
Vastaa Viestiin