RD:stä hiekkatielle projekti.
Valvoja: Moderaattorit
RD:stä hiekkatielle projekti.
Edit kuvat melkein kaikki hävinnyt nettiavaruuteen......päivittelen joskus jos jaksan.
Kakstahtisesta 350cc katumoposta hiekkatielle soveltuvampaa ajopeliä olis aikomus rakennella.
Viime kesänä oli vielä katukumit alla, mutta sen verran kivaa oli vedellä hiekalla isolla kakstahterilla että oli laitettava projektia uusiksi.
Karkeammat kumit alle ja moottorista tehopiikkiä vähän alemmille kierroksille.
T:AKH
Kakstahtisesta 350cc katumoposta hiekkatielle soveltuvampaa ajopeliä olis aikomus rakennella.
Viime kesänä oli vielä katukumit alla, mutta sen verran kivaa oli vedellä hiekalla isolla kakstahterilla että oli laitettava projektia uusiksi.
Karkeammat kumit alle ja moottorista tehopiikkiä vähän alemmille kierroksille.
T:AKH
Viimeksi muokannut AKH, Pe Helmi 15, 2013 2:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Juhana
- Viestit: 2355
- Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
- Paikkakunta: Eura,Loei
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
hienoa tulee ,kun itte tekee...Hauskan näköinen laite!
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
Omasta päästä kun näitä ajopelejä veistelee niin löytääpähän ainakin parkkipaikalta omansa.
Viimekesänä Yammussa oli tankki rungon sisään valmistettu ja se vei alkuperäisen ilmanpuhdistimen kotelon paikan,
minkä johdosta kaasareissa oli pelkät Pipercrossit paikallaan.
Kovemmassa vesisateessa veti vedet putsareihin ja meno loppui siihen.
Nyt alkuperäinen kotelo paikallaan ja polttoaine tankin valmistus alkuperäiselle paikalle.
Moottorin säädöt oli tehty asvaltille ja nyt tarkoitus siirtää vääntömomentin huippukohtaa kolmisentuhatta kierrosta alemmaksi,
ei ollut oikein toimiva ajossa noilla säädöillä (huipputeho yli kymppitonnissa).
Pakoputket mitoitettu uudestaan, sytkäpuoli saa uuden kartan, palotilojen muotoilu uusiksi, seospuoli kaasareihin uusiksi.
T:AKH
Viimekesänä Yammussa oli tankki rungon sisään valmistettu ja se vei alkuperäisen ilmanpuhdistimen kotelon paikan,
minkä johdosta kaasareissa oli pelkät Pipercrossit paikallaan.
Kovemmassa vesisateessa veti vedet putsareihin ja meno loppui siihen.
Nyt alkuperäinen kotelo paikallaan ja polttoaine tankin valmistus alkuperäiselle paikalle.
Moottorin säädöt oli tehty asvaltille ja nyt tarkoitus siirtää vääntömomentin huippukohtaa kolmisentuhatta kierrosta alemmaksi,
ei ollut oikein toimiva ajossa noilla säädöillä (huipputeho yli kymppitonnissa).
Pakoputket mitoitettu uudestaan, sytkäpuoli saa uuden kartan, palotilojen muotoilu uusiksi, seospuoli kaasareihin uusiksi.
T:AKH
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
Mielenkiintoinen projekti vanha kunnon 2-tahti vehe. En ole varma mutta käsittääkseni tuossa on sama kone kuin yamaha banshee mönkijässä. Tehoja siihen siihen saa kunnolla lisää. Onko nuo sylinterit isommat kuin vakiot?
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
JUU, samahan kone tuo melkein on, Bansheessä lyhkäsemmät vaihteet ja YPVS:ssät puuttuu sylintereistä.En ole varma mutta käsittääkseni tuossa on sama kone kuin yamaha banshee mönkijässä.
Pytyt on Cheetah Cub:in tekeleet 421cc, alunperin tarkoitettu monkkkäriin.
T:AKH
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
Mikähän mahtaa olla värkin määritelmä kun hyperendurot alkaa jäädä tehoissa toiseksi tällaiselle hyttyselle
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
Hieno laite! Painokin taitaa pysyä kohtuullisena?
-ville
-ville
---x mopolla suohon x---
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
Viimekausi pöristeltiin tämännäköisellä paketilla, ei tullut vaakattua mopoa tuossa asussa.
Lähtöpaino muistaakseni oli 148kg, jokunen kilo siitä varmaankin jäi lihalaatikoihin.
Eihän se mikään kilpapyörä ole painoltaan eikä tietenkään muiltakaan ominaisuuksiltaan.
Hauskuuskerroin silti ihan JEES.
Pakko kun jotain on rakennella niin katsotaan nyt mitä tästä saa aikaiseksi.
T:AKH
Lähtöpaino muistaakseni oli 148kg, jokunen kilo siitä varmaankin jäi lihalaatikoihin.
Eihän se mikään kilpapyörä ole painoltaan eikä tietenkään muiltakaan ominaisuuksiltaan.
Hauskuuskerroin silti ihan JEES.
Pakko kun jotain on rakennella niin katsotaan nyt mitä tästä saa aikaiseksi.
T:AKH
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ma Marras 12, 2007 8:10 pm
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
Komean näköinen peli!
Itse olen myös haaveillut salaisesti kyseisenlaisesta enduropyörästä.
Olen päässyt siihen vaiheeseen, että Rd on ostettu, ja koneremonttikin on meneillään.
Vielä pytyt koneistamosta niin pääsee kokeilemaan...
Mutta asiaan. Onkos sinulla alkuperäiset kolmiopalat, ja miten olet saanut ympättyä tuon
crossitangon siihen? Mahtuuko siitä poraamaan järkevästi läpi saadakseen tangonkiinnikkeet
tukevasti kiinni?
Vakiocliparit eivät antane parasta tuntumaa hiekkateille.
Itse olen myös haaveillut salaisesti kyseisenlaisesta enduropyörästä.
Olen päässyt siihen vaiheeseen, että Rd on ostettu, ja koneremonttikin on meneillään.
Vielä pytyt koneistamosta niin pääsee kokeilemaan...
Mutta asiaan. Onkos sinulla alkuperäiset kolmiopalat, ja miten olet saanut ympättyä tuon
crossitangon siihen? Mahtuuko siitä poraamaan järkevästi läpi saadakseen tangonkiinnikkeet
tukevasti kiinni?
Vakiocliparit eivät antane parasta tuntumaa hiekkateille.
Hieno homma.
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
Tuohon RD:seen sopisi varmaankin vanhemmasta mallista yläkolmiokappale jossa alkuperäisenä 22mm ohjaustangolle kiinnitys.
´84 mallissa joissa iso pyöreä etuvalo ja pieni etukate ei ole clipareita.
Muuttuu ajettavuus melkoisesti paremmaksi ohjaustangon muutoksella jos meinaa hiekkateitä ajella.
Asvaltilla tuntu aluksi aika oudolta ajaminen korkealla ohjauksella.
Meinasitko muuttaa rengastusta vakiosta? Omallani en ole ajanut nappularenkailla vielä ollenkaan.
Parituhatta kilometriä tais tulla katukumeilla ajeltua hiekkateitä viime kesänä. Toivottavasti edes vähän tulisi muutosta nappularenkailla ajettavuuteen.
Kerrohan Valtterikoi mitä muutoksia meinasit ÄrDeelles tehdä.
T:AKH
´84 mallissa joissa iso pyöreä etuvalo ja pieni etukate ei ole clipareita.
Muuttuu ajettavuus melkoisesti paremmaksi ohjaustangon muutoksella jos meinaa hiekkateitä ajella.
Asvaltilla tuntu aluksi aika oudolta ajaminen korkealla ohjauksella.
Meinasitko muuttaa rengastusta vakiosta? Omallani en ole ajanut nappularenkailla vielä ollenkaan.
Parituhatta kilometriä tais tulla katukumeilla ajeltua hiekkateitä viime kesänä. Toivottavasti edes vähän tulisi muutosta nappularenkailla ajettavuuteen.
Kerrohan Valtterikoi mitä muutoksia meinasit ÄrDeelles tehdä.
T:AKH
- Babelbabek
- Viestit: 227
- Liittynyt: Ma Syys 28, 2009 3:02 pm
- Pyörä: cr250 -94 / domi
- Paikkakunta: JKL
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
hehehe protestia ilmassa, muut ajelee DR:llä, heppu ajaa RD:llä!
ei mutta hienon näköinen peli, ja ei muistuta yhtään sitä RD:tä joka oli kaverilla joskus 90 luvulla! (tämä siis on hyvä asia)
ei mutta hienon näköinen peli, ja ei muistuta yhtään sitä RD:tä joka oli kaverilla joskus 90 luvulla! (tämä siis on hyvä asia)
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
Yammullahan oli aikanaan TDR 250, josta voisi saada suuntaviivaa, mihinpäin tällaista peliä rakentaa: Google kuvahaun tulokset
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ma Marras 12, 2007 8:10 pm
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
Täytyypä ruveta metsästämään tuota yläkolmiota, niin saa kunnon tangon kiinni.AKH kirjoitti:Tuohon RD:seen sopisi varmaankin vanhemmasta mallista yläkolmiokappale jossa alkuperäisenä 22mm ohjaustangolle kiinnitys.
´84 mallissa joissa iso pyöreä etuvalo ja pieni etukate ei ole clipareita.
Muuttuu ajettavuus melkoisesti paremmaksi ohjaustangon muutoksella jos meinaa hiekkateitä ajella.
Asvaltilla tuntu aluksi aika oudolta ajaminen korkealla ohjauksella.
Meinasitko muuttaa rengastusta vakiosta? Omallani en ole ajanut nappularenkailla vielä ollenkaan.
Parituhatta kilometriä tais tulla katukumeilla ajeltua hiekkateitä viime kesänä. Toivottavasti edes vähän tulisi muutosta nappularenkailla ajettavuuteen.
Kerrohan Valtterikoi mitä muutoksia meinasit ÄrDeelles tehdä.
T:AKH
Tarinaa...
Viime keväänä ostin itselleni cbr600:sen, aikomuksenani kokeilla, olisiko siitä enduroksi. No, vaihdon taakse crossirenkaan, ja muutaman päivän ajan kävin ajelemassa hiekkateillä, soramontuilla ja poluilla. Tuntui kuitenkin, että massaa on yksinkertaisesti liian paljon, varsinkin upottavassa maastossa. Tosin kivastihan sillä maa siirtyi! Myyntiinhän se kapine sitten meni. Päätin tuolloin, että endurot enduroina ja katupyörät katupyörinä. Loppukesän ajelinkin honda Nx 250:sellä. Tehoton, mutta mukava postilaatikkoenduro. Myyntiin meni sekin sitten.
Kunnes huomasin, että Rd:itä saa reilusti alle tonnilla
Mutta tämä Rd tarjoaa kuitenkin aika hyvän aihion- keveyttä ja sopivissa määrin tehoa. Ostin tuon rd:n lähes sokkona, enkä ole ajanut sillä vielä metriäkään. Aioin ainakin ensikilometrit ajaa ihan vakiona, ihan sen takia, että saa kokea, miltä tämä oman aikansa kulttipyörä tuntuu. Pyörä oli seisonut kaksi vuotta täysin ajamattomana, mutta kotipajassa sain kapineen kuitenkin käyntiin. En ole kuullut ihan vähään aikaan noin kierrosherkkää konetta, mieleen tulee lähinnä moottorisaha Puristuksia ei ollut kuin vähän päälle 6 barin, joten päätin porauttaa sylinterit.
Mutta ainakin tuon crossitangon asennan jossain vaiheessa, sekä karkeammat renkaat. Myös valtava mittarihässäkkä korvattaneen jollain mukavan pienellä elektronisella kapineella(vaikka se ei ehkä pyörän tyyliin sovikaan). Lisäksi on vakavasti harkittava jalkatappien siirtoa enduromaisempaan suuntaan. Sama koskenee myös tankkia ja penkkiä.
Itsellä on gianellit tuossa kapineessa, jotka tietämykseni mukaan lisäävät kyllä tehoa, mutta ikävä kyllä siirtävät huipputehon alueen ylemmäksi - onneksi mukana tulivat myös vakioputket, joilla pitäisi alavääntöä löytyä enemmän kuin noilla kisakireillä putkilla. Pakoputkiasiaan saa varmuuden, kunhan pääsee testaamaan.
Hieno homma.
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
Kannattaa tarkistaa siitä moottorista pakoaukonsäätimien toiminta, oikeanpuoleinen säädin ei vanhemmiten yleensä aukea.
Vasen toimii yleensä hyvin koska siihen tulee servolta suoraan vaijerit, mutta oikea saa käskyn välikappaleen kautta vasemmalta puolelta(palikka siellä pyttyjen välissä kulunut). Jos oikea ei aukea kokonaan niin mäntä sulaa varmasti, nousee lämmöt liian koviksi.
Saa niitä mäntiä sulamaan muillakin konsteilla, kolme kappaletta mennyt mäntiä ja tulppia mennyt ehkä kymmenen.
Häviää tulpista posliinit tulpanhatun alta. Nämä kakspyttyset on aikalailla tarkkoja säädöistään, toinen sylinteri kun saattaa tuottaa kolmekymmentä heppaa ja toinen ei saa soppaa, niin melkein pura, korjaa ja kasaa projekti taas edessä.
Siltikin vaikka vaikeuksia on päässyt kertymään vuosienvarrella melkoisesti, niin en vieläkään meinannut luopua kakstahterista.
T:AKH
Ootko vaakannut niitä vakioputkia, olis mielenkiintoista tietää niiden paino.
Vasen toimii yleensä hyvin koska siihen tulee servolta suoraan vaijerit, mutta oikea saa käskyn välikappaleen kautta vasemmalta puolelta(palikka siellä pyttyjen välissä kulunut). Jos oikea ei aukea kokonaan niin mäntä sulaa varmasti, nousee lämmöt liian koviksi.
Saa niitä mäntiä sulamaan muillakin konsteilla, kolme kappaletta mennyt mäntiä ja tulppia mennyt ehkä kymmenen.
Häviää tulpista posliinit tulpanhatun alta. Nämä kakspyttyset on aikalailla tarkkoja säädöistään, toinen sylinteri kun saattaa tuottaa kolmekymmentä heppaa ja toinen ei saa soppaa, niin melkein pura, korjaa ja kasaa projekti taas edessä.
Siltikin vaikka vaikeuksia on päässyt kertymään vuosienvarrella melkoisesti, niin en vieläkään meinannut luopua kakstahterista.
T:AKH
Ootko vaakannut niitä vakioputkia, olis mielenkiintoista tietää niiden paino.
Re: RD:stä hiekkatielle projekti.
Jotain tuli taas näperreltyä, välillä täytyi kasata osia kiinni ja lykätä pihalle ihmeteltäväksi.
Vielä kun jaksais muutaman päivän rakennella, niin vois päästä testaileen.
Allaolevasta linkistä parit kuvat lisää.
Vielä kun jaksais muutaman päivän rakennella, niin vois päästä testaileen.
Allaolevasta linkistä parit kuvat lisää.