Endurotakki vs. ajotakki?

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Sottapytty
Viestit: 864
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: Endurotakki vs. ajotakki?

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Laitetaanpa pöksyistä kuva.
Mun mielestä aika tylsän näköiset, eikä kovin HD eikä maastokuvioidut :roll:

Omani (kahdet) ostin Bike Worldistä Vantaalta.
Taidanpa olla oikea tosi motoristi, kun on kahdet samanmalliset :lol:. Kuvassa on nuo löysemmät kylmille keleille. Näissä isommissa on nyt pysyvästi kumihousut alla, koska huonosti suojattu alkup.pakoputki sulatti lahkeen läpi irrotusvetoketjun jumiin. Kesäkäyttöön ostin pykälää pienemmät, eikä paremmin suojattu LeoVince-putki polta pöksyjä.
Liitteet
STRLindLiz.jpg
Tikkaoja
Viestit: 775
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
Pyörä: Canyon ja Cube
Paikkakunta: Rajamäki

Re: Endurotakki vs. ajotakki?

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

rainerb kirjoitti: EDIT: on ne pahus nopeita, jotkut kauppiaat! Eilen yöllä tilasin enskatakin, ja tänään aamulla töihin tullessa on jo viesti maileissa, että takki on postitettu! Onko tuo sitä, että raha tekee työtä minun nukkuessanikin?
OT: Hyvä, että jotkut ovat. Mua alkoi eilen hieman hymyilyttämään, kun täältä kotimaasta viime syyskuussa tilaamistani kaatumaraudoista tuli saapumisilmoitus. Oli mukana muistutus, että pitää noutaa kuukauden sisällä... Ajattelin suosia kotimaista kun hinta oli kerrankin kohdallaan, ensi kerralla taidan miettiä uudelleen.

-petteri
Avatar
rainerb
Viestit: 2633
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Pyörä: AT RD07a + ST1100
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Endurotakki vs. ajotakki?

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Tikkaoja kirjoitti: OT: Hyvä, että jotkut ovat. Mua alkoi eilen hieman hymyilyttämään, kun täältä kotimaasta viime syyskuussa tilaamistani kaatumaraudoista tuli saapumisilmoitus. Oli mukana muistutus, että pitää noutaa kuukauden sisällä... Ajattelin suosia kotimaista kun hinta oli kerrankin kohdallaan, ensi kerralla taidan miettiä uudelleen.
Tuliko ne Finnairin lentorahdissa? :lol:
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Jari
Viestit: 633
Liittynyt: La Syys 25, 2004 2:13 pm
Pyörä: -

Re: Endurotakki vs. ajotakki?

Viesti Kirjoittaja Jari »

Sinisalon vehkeistä olen onnistunut hajottamaan vetoketjut parin vuoden käytön jälkeen.
Avatar
rainerb
Viestit: 2633
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Pyörä: AT RD07a + ST1100
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Endurotakki vs. ajotakki?

Viesti Kirjoittaja rainerb »

rainerb kirjoitti:Netistä löytyi sopivasti tuo ALPINESTARS VENTURE OFF ROAD JACKET, sinisenä ja sopivan kokoisena, joten laitoin tilauksen sisään- katsotaan mitä sieltä tulee. Mustaa valitettavasti ei ollut - vain sininen ja punainen, ja kun punaista ei ole missään muualla varusteissa tai pyörissä... Ehkä tuo sininen on kesällä vähän viileämpikin.

Kotiin tuotuna 124 euroa. Kiitos kommenteista ja neuvoista.
Tuli takki tänään kotiin. Oikein hyvältä takki näyttää ja on hyvän oloinen! Ompeleiden viimeistelytkin on tehty siististi, ettei siellä roiku kaikenmaailman langanpätkää. Ilmastointireikiä oli tosissaan se 7 kpl! Ja hihat irroitettavia. Selkään menee suoja, mutta olkapäille tai kyynärpäille ei.

Taidan ensi yönä nukkua uusi takki päällä... :lol:
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Avatar
Tuffe
Viestit: 620
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 10:50 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Ylikiiminki

Re: Endurotakki vs. ajotakki?

Viesti Kirjoittaja Tuffe »

Likimain kaikkiin A-Stars kamppeisiin oon ollu tyytyväinen. Ne passaa pirun hyvin mulle päälle ja soveltuu ihan vaan just siihen hommaan johon ne on suunniteltu. Talavihommissa saa unohtaa ainaki nämä mitä mulla on ja oikeastaan ympäri vuoden, jos ei lasketa ratasessioita. AlpineStarsin tueksi voitanee laskea fakta, että oon hankkinu kamppeet ratahomia varten. Matkapuvuksi kaavailin taannoin AlpineStarstin pukua ja hommasinkin sellaasen, mutta eipä tullu ajoissa mieleen, että A-Stars käyttää läpivetäviä resoreita raajojen sisäpinnoilla. -> palelee niin perskuleesti nollan tietämissä ja suorastaan paleltuu jo alle kymmenessä pakkasasteessa. Eellinen oli kommenttia "nahkapuvuista". Kangaskamppeissa oon pysytelly THE Jarnonkin suosimassa MP-ASU-merkissä.

Edit: kirijotusvirheitten paikkausta
Avatar
Sottapytty
Viestit: 864
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: Endurotakki vs. ajotakki?

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

[/quote]
Ilmastointireikiä oli tosissaan se 7 kpl! Ja hihat irroitettavia.

Taidan ensi yönä nukkua uusi takki päällä... :lol:[/quote]


:P 9 kpl. Kun laskee myös kainaloista aukot :wink:
Vaikka vetoketjut ovat kiinni, jää muutaman sentin aukot.
Avatar
Tuuba
Viestit: 385
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 10:41 pm
Pyörä: Transalp Super Four version R -97
Paikkakunta: Kurikka

Re: Endurotakki vs. ajotakki?

Viesti Kirjoittaja Tuuba »

OStin viime keväänä täysin herätteenomaisesti SCOTT Torrance -ajotakin, jossa on vedenpitävät kalvot ja irrotettava lämpövuori. Vähän touring -tyylinen pusakka, mutta toimii joka säällä. Nyt talvella lämpövuorin kanssa hyvä, kesällä kun aukasee selässä olevat "räppänät" niin ei tuu hiki! Paitsi nevansilmäs :lol:

Takin OVH oli 295,- mutta Jokiniemessä oli loppukoot 140 ekee poistos. Ostosta en oo katunu hetkeäkään.

Housuina mulla on kahdet MP-Asun tekeleet. Kummatkin on lujia ja kestäviä, mutta kesällä meinaa olla kuumat.

MP-Asuista on nyt jo 10 vuoden kokemus ja täytyy sanoa, että ei kyllä ole ainakaan keston kanssa mitään valittamista!

Paitsi että MP-Asun UNIT1 takki oli vikaostos. Lähinnä siksi, että siinä on sairaan lyhyt helma, aina on selkä paljaana.
-Honda Super Four 600 version R by Tuubaxx offroad systems inc. = Hieno nimi raiskatulle PD10 Transalpille :D
Avatar
Timoteus
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Elo 11, 2009 12:22 pm
Pyörä: KTM EXC 250 6Days -19
Paikkakunta: Y-SMK ry.

Re: Endurotakki vs. ajotakki?

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Hmm - onkos kellään kokemusta Ufon/Ufoplastin takeista? Tollainen 2010-mallin UFO-enskatakki kiinnostaisi mutta millaisia lienevät tositoimissa? Miten koot noissa mahtaa mennä, sovitus kun ei onnistu lähitienoolla... XXL kiinnostaisi, pituutta ruholla 192 cm, paino 92, ihan aikaukon kokoinen siis. :roll:
marjastaja
Viestit: 205
Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 3:18 pm
Pyörä: yz125
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Endurotakki vs. ajotakki?

Viesti Kirjoittaja marjastaja »

Mulla on tuollainen Ufon takki viime vuoden mallistoa, kokona myös tuo XXL, pituutta 189 ja painoa n. 105.
Ei mahdu varmaankaan mahdu suojat alle, en ole kokeillut. Tähän mennessä kokemusta vain mopolla ajosta, eikä muista ajotakeista, mutta tuntuu ihan hyvältä ajaessa. :roll:
Avatar
Timoteus
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Elo 11, 2009 12:22 pm
Pyörä: KTM EXC 250 6Days -19
Paikkakunta: Y-SMK ry.

Re: Endurotakki vs. ajotakki?

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

marjastaja kirjoitti:Mulla on tuollainen Ufon takki viime vuoden mallistoa, kokona myös tuo XXL, pituutta 189 ja painoa n. 105.
Ei mahdu varmaankaan mahdu suojat alle, en ole kokeillut. Tähän mennessä kokemusta vain mopolla ajosta, eikä muista ajotakeista, mutta tuntuu ihan hyvältä ajaessa. :roll:
Marjastajaa pikaisesta vastauksesta ystävällisesti kiittää hän nam. Mulla olisi XXL:n alle laittaa selkätuellinen suojapaita mutta ehkä se voisi mahtua, oman kropan mitat kun ovat viissin jonkun verran sutjakkaammat kuin sinulla. Mulla on ollut ajotakkeja kelkkapuolella Sinisalolta, mut en tiedä onko ne nykyään samaa laatua kuin joskus reilut kymmenkunta vuotta sitten ostettu takki mikä vieläkin on suhtkoht kuosissaan. Endurokäytössä oli viime kesän STR Lindstrandin takki (mukava takki, vois kuitenkin koettaa huvikseen jotain muuta) mutta sen päivät tulivat täyteen kun ilkeät valkotakkiset saksivat sen :?:
Avatar
rainerb
Viestit: 2633
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Pyörä: AT RD07a + ST1100
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Endurotakki vs. ajotakki?

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Sottapytty kirjoitti:
rainerb kirjoitti: Ilmastointireikiä oli tosissaan se 7 kpl! Ja hihat irroitettavia.

Taidan ensi yönä nukkua uusi takki päällä... :lol:

:P 9 kpl. Kun laskee myös kainaloista aukot :wink:
Vaikka vetoketjut ovat kiinni, jää muutaman sentin aukot.

Sieltäkö ne kaksi viimeistä löytyi? :lol: Minä jo ihmettelin takkia käännellessäni, että väärin olit laskenut! :P
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Avatar
SaPeKa
Viestit: 589
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Endurotakki vs. ajotakki?

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

Onkos kellään kokemusta Fly Patrol takista? Nettiselailujen mukaan vaikuttaisi ihan asialliselle, ei kalvoa, hyvät tuuletusräppänät, vahvaa kangasta jne. Onko kellään tietoa myykö joku liike tuota suomessa?
http://www.flyracing.com/moto/race-wear ... ing-jacket
http://www.24mx.fi/motocross/p/endurota ... akit/k381/
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=480060
Kuva
Onko muita suosituksia hyväksi lämpimän kelin kesätakiksi kuin esim. tuo Alpinestarsin Venture? Miten tuossa Venturessa menee koot? Pitääkö olla normaalia isompi tms?

Ei tee mieli laittaa suojien päälle pelkkää crossipaitaa vaikka olisi kuinka kuuma. Pitää olla hieman paksumpaa kangasta.

Hanxilta pisti silmään tuollainen Valtter-verkkotakki, klick. Tuossa on tietenki se ettei se pidä ajoviimaa missään tilanteessa ja hintakin on aika korkea. Hyvä vaihtoehto kuitenkin crossipaidan tilalle? Toisaalta näyttää aika tyköistuvalle ettei suojat välttämättä mahdu alle?
Sami
jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Endurotakki vs. ajotakki?

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Mulla on scotin enduro rotsi ja ihan tyytyväinen olen ollut, tuuletusta saa lisättyä avaamalla vetoketjun selästä ylhäällä ja alhaalla ja samoin hihat saa pois ja tarkeneekin kun kylmä tulee kun laittaa vaatetta alle
Yksinäinen Susi
Tommitomminen
Viestit: 118
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2016 6:39 pm
Pyörä: Tiger xc -11

Re: Endurotakki vs. ajotakki?

Viesti Kirjoittaja Tommitomminen »

No niin, kohta 7 vuotta vanhaa ketjua nostoon.

Kuumemmilla keleillä enskapaidalla, mutta hakusessa reissuun ja sekalaiseen ajeluun takki, jolla pärjäisi Suomen ja pohjoisen kesässä tarvittaessa hyvin kerrospukeutuen ja johon mahtuisi leattiin adventure suojapaita alle. Kokoa äijällä noin 177/83 kg. Hinta saisi olla halpa ja esimerkiksi noita 24mxn noin satkun enskatakkeja olen ihmetellyt. Eli budjetti mahd. Alhainen, kuitenkin maks. 150€.

Olisiko ehdotuksia?

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
Vastaa Viestiin