Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkaset)

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkaset)

Viesti Kirjoittaja THA »

Suomen parhaat tankorukkaset löytyy kun ottaa muhun yhteyttä, eka erällä hintaa 45e/pr ja ainakin puolet tosta jää kotimaahan kaikkiaan. Ei palele näpit ja -24 tetattu 10km 11min. alku pikkuteitä ja osa 40km/h taajamaa, ei tullu rossihanskoilla vilu. 25e/pr saa oikeesti ohuet ja tunnokkaat hanksat, jotka ei mykerry kaksin kerroin kämmenestä tupen ympäri ja mulla ainakin riittänyt -24C ja 60km/h noiden tankorukkasten kanssa.

E: Mä nemmä itse pystyin muuttamaan tuon otsikon... kohan tulin koittaneeks kun huomasin itteni tulleen aiheen aloittajaksi oman viestini muututtua aiheen ensimmäiseksi!
Viimeksi muokannut THA, Ke Tammi 20, 2010 10:52 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
rainerb
Viestit: 2633
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Pyörä: AT RD07a + ST1100
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Biltema

Viesti Kirjoittaja rainerb »

THA kirjoitti:Suomen parhaat tankorukkaset löytyy kun ottaa muhun yhteyttä, eka erällä hintaa 45e/pr ja ainakin puolet tosta jää kotimaahan kaikkiaan. Ei palele näpit ja -24 tetattu 10km 11min. alku pikkuteitä ja osa 40km/h taajamaa, ei tullu rossihanskoilla vilu. Biltsun rossihanskat ion ihan kuraa jos vertaa, että 25e/pr saa oikeesti ohuet ja tunnokkaat hanksat, jotka ei mykerry kaksin kerroin kämmenestä tupen ympäri.
Kerro lisää noista tankorukkasista? Naapurin kissako siellä pääsee uusiin töihin? :P
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Avatar
Happi
Viestit: 2872
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Biltema

Viesti Kirjoittaja Happi »

THA kirjoitti:Suomen parhaat tankorukkaset löytyy kun ottaa muhun yhteyttä,,, Biltsun rossihanskat ion ihan kuraa ,,,,
Täähän alkaa kuulostaan ihan ameriikan mallin mainostamiselta!!

Happi
Avatar
VAK
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Re: Biltema

Viesti Kirjoittaja VAK »

Tämä kyllä alkoi kiinnostamaan. Onko näistä tarkempaa kuvausta jossain? Merkkiä, kuvaa tjsp. Vai onko nämä omavalmisteet?

Ensi talveksi pitäisi tuollaiset hommata.

-ville
---x mopolla suohon x---
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Biltema

Viesti Kirjoittaja THA »

No ei nyt sentään, tohon Biltsun rossihanska-asiaan oli vaan pakko kommentoida kun ne on niin onnettomat verrattuna Timelessin hanskoihin. Mulla ainakin kädet kostuu hikoomisestakin sen verran, että biltsut on kämmenen alta rypyssä.

Noista tankorukkasista. Tein viime talvena siis itse itselleni täydelliset, koska mieleisiäni en mistään löytänyt. Toiset on niin avonaiset, että on selvää ettei ohuilla hanskoilla voi ajaa. Toiset on taas suuret, painavat ja jäykät, että ne haittaa liikkumista. Yksi malli on niin ohut ja löysä, että makaa kahvojen päälle. Ja sitten se keskelle työntäminen, aina ne valuu ulospäin, viimeistään kun kaatuu. Helposti pois otettavat on taas kaikki niitä avonaisempia. Toiset on vielä niin lyhyitäkin, ettei takin hihansuut alle yllä ja lunta menee heti sisään kun kaatuu, lumi sulaa lämpöseen tuppeen jne. No tein omani niin, että se 5s. ja irti, vaikka takin alle. Mä en työnnä keskelle, mutta monet haluaa ne niin.

Kun noita tuli neljää mallia tuossa katteltua/myytyä, yhdessä jopa karvavuori ja karvat yltää sormien alle (arg...), päätin kehittää semmosen yleismallin, joka sopii kaikille ja joista puuttuu muiden huonot puolet. Aihiona toimii Duell'n pussit, eli ikään kuin puolivalmisteesta teen ne täällä itse. Eiköhän noissa katetta ole Duell'llakin, joten 100% varmaa on, että jää yli puolet kotimaahan 8)

Huomenna tulee lisää aihioita, otan sitten valmiista kuvia ja laitan firman sivuille.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
VAK
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Re: Biltema

Viesti Kirjoittaja VAK »

kuulostaa hyvältä. Ihan pikkulenkin tein bilteman pussien kanssa. Ensinnäkin ne on vähän liian jämptit asennettavat karjarautojen päälle. Ihan pikkuisen sain ajettua ja sitten näpit hikosi, vaikka pakkasta oli melkein 10 astetta. Pois niitä ei sitten helposti reitillä saanutkaan. Lisäksi ne olivat aika koppurat ja haittasivat kytkimen ja jarrun käyttöä. Eikä se karvoituskaan ole kovin mukava, kun se keräsi kaatuillessa kaiken putulumen ja sitten lumi suli pussin sisälle.

-ville
---x mopolla suohon x---
TTA
Viestit: 1568
Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 8:53 pm

Re: Biltema

Viesti Kirjoittaja TTA »

Ei pidä kaatua :lol:
Avatar
VAK
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Re: Biltema

Viesti Kirjoittaja VAK »

jaa eikö? Mielestäni silloin on yritystä jos joskus vähän mukeltaa. Eihän sitä muuten rajojaan tiedä.

-ville
---x mopolla suohon x---
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Biltema

Viesti Kirjoittaja THA »

Nyt on kuvatkin www.brps.fi
Ne 3e/kpl 2-lukkoset ketjut oli sitten niin kuraa luonnossa, että pääsyin samanhintaisiin 1-lukkoisiin aiemman suunnitelman mukaan. Hyvin toimii, mutta kuvan mallia ei viidessä sekunnissa keskelle käännä. Toinen malli, jossa vetoketju toimii vastakkaiseen suuntaan, myös hyllyssä nyt. Sillä saa sitten 5s.:ssa keskelle, mutta hihnaa ei kannata katkaista pois, irroitus ilman hihnaa 5s., kiinnitys liki 10s....
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
jonkko
Viestit: 3693
Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
Pyörä: KTM 640 Adventure
Paikkakunta: Pargas

Re: Biltema

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Heitin yv,n.
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Biltema

Viesti Kirjoittaja THA »

Mustalla vetoketjulla on vetoketjujen puutteen vuoksi nyt tilapäisesti loppu :cry: , maanantaina tulee ketjuja kunnon erä (noilla kangaskaupoilla varastossa max. 4kpl) ja pääsee tekemään lisää. Hyllyssä on kolmet mustat nyt, mutta ne ketjut tuoneen vaatimuksesta ne pysyy paikan päältä myytävinä (odotti itse kun tein). Mustien puuttuessa tein punaisilla ja keltaisilla samanlaisilla vetoketjuilla korvikkeita, ei ku pyöriä somistamaan 8)
Maanantaista alkaen ei sitten lopu kesken!
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
Happi
Viestit: 2872
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Biltema

Viesti Kirjoittaja Happi »

THA kirjoitti:Nyt on kuvatkin http://www.brps.fi
Ne 3e/kpl 2-lukkoset ketjut oli sitten niin kuraa luonnossa, että pääsyin samanhintaisiin 1-lukkoisiin aiemman suunnitelman mukaan. Hyvin toimii, mutta kuvan mallia ei viidessä sekunnissa keskelle käännä. Toinen malli, jossa vetoketju toimii vastakkaiseen suuntaan, myös hyllyssä nyt. Sillä saa sitten 5s.:ssa keskelle, mutta hihnaa ei kannata katkaista pois, irroitus ilman hihnaa 5s., kiinnitys liki 10s....
Ittellä ei ole tarvetta, mutta kysyn kuitenkin. Onko noista olemassa tieliikennemallia? Matkaenduroissa, kun tarttee olla peilit paikallaan tai polliisi jakaa sakkoja. Lisäksi tarvii hyvin peukalolle tilaa, että voi käyttää vilkkuja.

Happi
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Biltema

Viesti Kirjoittaja THA »

Molemmista aiheista on tullut jo kyselyitä/palautetta.
Vilkun käyttelyyn tila riittää, jos katkaisija on lähellä tuppea. Jos se taas on asennettu lähemmäksi kytkikahvan/jarrukahvan runkoa, tulee varmasti ahdasta. Käsisuojien mallikin asiaan vaikuttaa, kovin massiivisilla käsisuojilla myssyt ei jää enää sellaiseen asentoonkaan, että olisi luonteva ajossa. Ja jos vilkkukatkaisija on kovasti suurempi kuin vaikka KTM:n ja Shercon malleissa, käynee hiukan ahtaaksi.
Peilinvarsia varten teen tilauksesta muutoksen: halkioman sisäpäästä peilin varren paikalle asti, siihen pienen iltin tuulisuojaksi, remmi hoitaa asennon pysymisen. Näitä varten tarvitsen kahvasuojan uloimman osan etäisyyden stongasta, kahvasuojan korkeimman kohdan korkeuden ja peilin varren etäisyyden sieltä stongan pään uloimmasta kohdasta. Em. syystä noita ei valmiina ole. Esim. noiden Shercon peilien kanssa se reikä pitäisi olla viitisen senttiä eri paikassa kuin Naksussa...
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Biltema

Viesti Kirjoittaja THA »

Nyt tunnen olevani taas oikein elementissäni, jotain pitää kehittää mitä ei mistään saa ja toiminta pitäis olal vähintään loistavaa 8)

Heti tuon viestin jälkeen lähdin tutkimaan asiaa. Jos vilkun katkaisija on paljon stongan alapuolella, jo 25mm sisemmäksi ja alkaa myssyn alapuoli vastustaa peukaloa. NX:n mallisessa katkaisijassa ei ongelmaa ollut, Shercossa ja siten myös kotarilla selvästi. Palasin olkkariin ja ryhdyin ompelemaan. Muutaman kokeilun jälkeen löytyi suht näppärä tapa avartaa myssyjä. Nyt on kokeiltu ja hyvin rokkaa. Kuva on jo, muttei suostu siirtymään pc:lle, mikä lie ongelmana. Joka tapauksessa ulkoiluvaatekankaasta tehty laajennus myssyn sisäpuolelle, vetoketju sen kautta ja nyt myös tieliikennemalli on olemassa, yhtä lailla helposti poistettavissa kuin offimallikin.
Upsista, onpas kello jo paljon... Viimeisimmän version tekeminen otti n. 10min. ja halkioman kanssa tulee n. 5min. lisää, yhteensä siis kahdelle myssylle puolisen tuntia.

Jonkko muuten esitti ajatuksen, että tekisi vain reiän peilin varrelle jokainen itsekseen, kun niin pyöräkohtaisia ovat. Ja reiän reunathan voi polttaa vaikka sytkärillä, ettei purkaudu. Eli ellei myssyjä tarvitse saada nopeasti pois, voisi jokainen tehdä reiät itse, sitten peili paikalleen. Mutta mikä sen vetoketjun idea sitten enää on, kun myssyjä ei saa enää nopeasti keskelle, eikä nopeasti pois? No tietty ne saa nopeasti peilin vartta ylös esim. kahvan vaihtoon, juuti muuta en keksikään.

60e tulee hintaa avarretulla myssyllä mittojen mukaan halkioman ja iltin kanssa peiliä varten, jolloin niillä on samat ominaisuudet kuin offimallillakin, siis nopeasti irti ja kiinni. Ja lisätilaa katkasijoille yms. n. 40mm. Edelleen sama, älä tingi, kaikki erotus vakioon jää puhtaasti työlle. Vetskaritkin tuli tänään, joten nyt on taas saatavana suoraan hyllystä offimallia ja onroad-malliakin alkaa valmistua huomisen aikana.

E: Nyt kun aivot yön yli levänneenä havahduin asiaan täysissä järjissäni, tajusin ettei se iltti mitenkään helpota sinne keskelle siirtämistä ja sitä paitsi jos siihen tekee vain reiän peilin varrelle, niin vaikkapa kahvan katketessa tai mitä nyt vaan siellä sisäpuolella tehdessä, saahan sen myssyn nostettu peilin vartta pitkin ylös ja jos vetskaria vetää osan matkaa kiinni sinne ylös vedettynä, se kans pysyy siellä työskentelyn aikana. Eli ehdottomasti järkevin on tehdä vain tuo avarrus/laajennus ja sit jokainen tekee itse sen peilin varren reiän. Toi halkioma ja iltti ei ole siksikään hyvä, että toisiin pyöriin/peili-valokatkasijahässäköihin siitä tulis todella pitkä. Lisää viimaa ja todennäköisyyttä veden pääsylle sisään.
Viimeksi muokannut THA, La Tammi 16, 2010 9:57 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
jonkko
Viestit: 3693
Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
Pyörä: KTM 640 Adventure
Paikkakunta: Pargas

Re: Biltema

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Tarpeeks monta saunakaljaa jo nauttineena niin ..... 8)


Vetoketjulla on aina virkaa.
1.
Jos on kuumat oltavat niin voi vaikka pikkasen avata et viima viilentää.

2.
Itse seison tapeilta paljonkin kun ajaan (hällä väliä misä) jos on vahingossa esimerkiksi tehnyt reijät pikkasen vääräs paikas niin seisaltaan kun ajaa niin noi rukkaset tuntuu silt et ne pikkasen panttais ranteissa(siis en minä mitään semmoista ole tehnyt mutt..... :roll: )
Toi "panttaaminen" ei vaikuta mihinkään paitsi jos on nirso.

3.
Nytt en muista jos vetari alkaa vai loppuu stongas?
Mutt jos loppuu stongas niin jos pyöräs on noi napit kaukaa ja etenkin kaukoohjaimet esim.mittaristoon,pmr puhelimeen,ym,ym niin vaatii tosiaan tilaa et niihin yletty,jos ei muuten niin voi vetarin pikkasen aukaista ja vaikka jollain kankaalla/teipillä sulkea et viima ei pääse läpi.

4.
On muuten välil veeeeeeemäistä laittaa rukkaset paikalle jos jättää ryysterit sisäpuolelle,vetarin kans helpottuu huomattavasti!!!
Esimerkiks omas adves/mun ryystereilla/biltsin rukkasilla niin ryysterit sisäpuolella niin joutuu irrottaa se stongan päädyssä olevan pultin et saa pujotettua yli vääntämällä/kääntämällä ryysterit samalla,jos jätän ryysterit ulkopuolelle niin rukkaset ovat kiinni kytkinkahvas/etujarrukahvas,ja kaikkihan me tiedetään kui kivaa se on kuin yhtäkkiä kytkin liiraa jos ei sormilla painaa kahvaa ulospäin :evil:

5.
Lisää löytyy mutt eiköhän noi jo riittää :wink:
Vastaa Viestiin