Night Riders Savo...

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

heneld
Viestit: 251
Liittynyt: Ke Maalis 04, 2009 11:52 pm
Pyörä: Honda XRV 650 RD03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Night Riders Savo...

Viesti Kirjoittaja heneld »

Ootko Srbg kokeillu teipata laseista osaa ilmastointi aukoista tukkoon, näin raikkaalla kelillä ilmastoinnin tuntee hyvin silmämunissaan :lol:

Joo ei kait myö kahville olla tulossa, tuossa Salen kanssa yhteyksissä olin niin uusivuosi painaa vieläkin. :mrgreen: Pitää käyvvä tuuppaamassa tuossa joku lenkki itsekseen.

Henkka
Avatar
Salemanteri
Viestit: 749
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: Night Riders Savo...

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

Jouh...
Meni pikkasen pitkäks toi vuosivaihtoralli ja nyt ei kyllä uskalla mopon sarviin kajota vaikkei olis pakkastakaan, kahtellaan....
Avatar
srbg
Viestit: 793
Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 9:38 pm
Pyörä: 990s
Paikkakunta: Leppävirta-area

Re: Night Riders Savo...

Viesti Kirjoittaja srbg »

heneld kirjoitti:Ootko Srbg kokeillu teipata laseista osaa ilmastointi aukoista tukoon
Joo kaipa sitä pitää kokeilla. Mulla vaan oli aikoinaan kelkkahommissa sama potta ja samat lasit (tuplapleksillä) ja silloin se tuntui tiiviiltä paketilta vaikka tuli jäälläkin työnnettyä pitempiäkin siivuja kovassa pakkasessa. Siitähän on kyllä jo monta vuotta ja helvetin monta olutta aikaa, että onkohan tuo oma kuula muuttanut muotoaan (lue:turvonnut) :roll: :lol: 8)
Sami
Avatar
jonkko
Viestit: 3551
Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
Pyörä: KTM 640 Adventure
Paikkakunta: Pargas

Re: Night Riders Savo...

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Kypärä ja lasit kuihtuneet,ei siin ole muuta mahdollisuutta :roll:
Avatar
750 tohtori
Viestit: 43
Liittynyt: To Helmi 28, 2008 11:05 pm
Pyörä: 690 enduro
Paikkakunta: leppävirta

Re: Night Riders Savo...

Viesti Kirjoittaja 750 tohtori »

Juu ja täällä olis kans yks uus talvisurauttelija remmiin mukaan liittymässä jos vain passaa.. Sain juuri itellekkin piikit alle väänneltyä ja lauantaina ekat testilenkit surautin ja totesin ettei -20 asteen pakkasilla parane ilman laseja kovin pitkälle ajella...Pitää hommata vielä kunnon lasit ja potta. Asustelen nykysellään siinä samin lähistöllä kotalahdessa niin voisin siitä völjyyn hypätä..
Avatar
srbg
Viestit: 793
Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 9:38 pm
Pyörä: 990s
Paikkakunta: Leppävirta-area

Re: Night Riders Savo...

Viesti Kirjoittaja srbg »

Jaahas. Tervetuloa naapurustoon. Ei muutaku ratalle kuhan pakkaset hellittää.
Sami
Avatar
Salemanteri
Viestit: 749
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: Night Riders Savo...

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

Tohtorille tere tulemast remmiin!
Tasasta pakkasta tuo näyttäis koko viikolle, no väistämättä se lauhtuu pikkasen johonkin väliin.
Kävin järvee tutkimassa ja kovettunu on jäälle noussu vesi et eiköhän sinne saada joku kiemura aikaiseksi 23. päivää ajatellen.
Pistin sitten heti aamutuimaan 4pyöräsen kyljelleen tohon pihaliiterin nurkille :shock:
Onneksi ei katolleen asti, pikku naarmuilla selvis ukko ja kone.
Avatar
Salemanteri
Viestit: 749
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: Night Riders Savo...

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

Mulla 1000km ajettu Kings takagummi rallinastoilla, oli ihan hyvässä iskussa, piikkejä vissiin poikki kolme, no tänään pitkästä aikaa hyppäsin sarviin, -23c. Kunnon vaatetuksella ja sähkörotsilla tuntu ihan hyvälle päristellä, joten innostuin lähtemään kahville srbg:n luokse, matkaa 30km josta asfalttia 20km... perille päästyä tutkailtiin renkaita, takagummi oli niin lämmin, että vesi valui, ja keskinastat oli saanu kyytiä :evil:
Noinkin lyhyt rauhallinen 80-100 km/h asfaltti ajoa 40 km kadotti lähes puolet keskipiikeistä???

Mitähän kokemusta muilla on asfaltin kanssa nastailusta?
Liitteet
Taka.jpg
Avatar
jonkko
Viestit: 3551
Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
Pyörä: KTM 640 Adventure
Paikkakunta: Pargas

Re: Night Riders Savo...

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Salemanteri kirjoitti:Mulla 1000km ajettu Kings takagummi rallinastoilla, oli ihan hyvässä iskussa, piikkejä vissiin poikki kolme, no tänään pitkästä aikaa hyppäsin sarviin, -23c. Kunnon vaatetuksella ja sähkörotsilla tuntu ihan hyvälle päristellä, joten innostuin lähtemään kahville srbg:n luokse, matkaa 30km josta asfalttia 20km... perille päästyä tutkailtiin renkaita, takagummi oli niin lämmin, että vesi valui, ja keskinastat oli saanu kyytiä :evil:
Noinkin lyhyt rauhallinen 80-100 km/h asfaltti ajoa 40 km kadotti lähes puolet keskipiikeistä???

Mitähän kokemusta muilla on asfaltin kanssa nastailusta?



JAIKS!!!
Noh,onneks ei sitä maantietä tulee ajettua ku päälle 1600 kilsaa vuorokaudes :mrgreen:

Ja jos sulla näyttää mittari 1000kilsaa niin arva kuinka monta kertaa sun takanen on pyörinyt enemmän kuin etunen :mrgreen:
Avatar
Å
Viestit: 1849
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: Night Riders Savo...

Viesti Kirjoittaja Å »

Salemanteri kirjoitti:Mulla 1000km ajettu Kings takagummi rallinastoilla, oli ihan hyvässä iskussa, piikkejä vissiin poikki kolme, no tänään pitkästä aikaa hyppäsin sarviin, -23c. Kunnon vaatetuksella ja sähkörotsilla tuntu ihan hyvälle päristellä, joten innostuin lähtemään kahville srbg:n luokse, matkaa 30km josta asfalttia 20km... perille päästyä tutkailtiin renkaita, takagummi oli niin lämmin, että vesi valui, ja keskinastat oli saanu kyytiä :evil:
Noinkin lyhyt rauhallinen 80-100 km/h asfaltti ajoa 40 km kadotti lähes puolet keskipiikeistä???

Mitähän kokemusta muilla on asfaltin kanssa nastailusta?
Täytyy kyllä hieman ihmetellä. Sulla on kyllä takarengas lyöny tyhjää varmaan koko matkan. Viimevuoden talviralliin mennessä jouduin ajelemaan about 100 km paljasta asfalttia n. 80...100 km/h nopeudella ja rengaspaineetkin oli vähintään 2 bar. Silti nastat ei kuluneet juurikaan! Samalla renkaalla ajelin lopputalven (asfalttia ja hiekkaakin) ja tämän alkutalven ja edelleen on nastat tallella - tosin hieman ne "teroittuivat".

Huomenna minäkin pääsen ehkä taas baanalle...
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Avatar
Salemanteri
Viestit: 749
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: Night Riders Savo...

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

Sepä tässä ihmetyttääkin, kun en yhtään suditellu, tosin voisko olla tekemistä asialla kun tsekattiin paineet ja olikin vain 0,6 puaria... :oops:
En aikoihin ajanu, enkä tullu tarkistaneeksi kun lähdin liikkeelle.
Kiinnostaa löytää joku syy ettei toiste käy samoin ja taitaa olla se syy taas jälleen kerran omien korvien välissä :roll:
Eipä ne nuokaan ollu kuluneet oli vaan kannat jäljellä, josko vähäinen paine antoi nappulan taipua ja paineli piikit poikki....mene ja tiedä.
heneld
Viestit: 251
Liittynyt: Ke Maalis 04, 2009 11:52 pm
Pyörä: Honda XRV 650 RD03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Night Riders Savo...

Viesti Kirjoittaja heneld »

:shock: Itse olen aina ymmärtänyt näissä piikkirengas karkeloissa jotta mitä vähemmän painetta sen parempi, eli painetta vain sen verran jottei kivet potki vanteelle asti. Eli asfaltilla varmaan paras olisi tyhjä rengas :lol: Tiedä näistä sitten?

Mutta juu tänään käytiin kaverin kanssa tuuppailemassa makkaranpaistot, ihan tuolleen puoliksi valoisalla, kaunis keli :!: 8) Olisiko ensi viikolla joku ilta näitä pimeän hortoiluja, näyttäisi pakkanenkin hellittävän?

Henkka
Avatar
Salemanteri
Viestit: 749
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: Night Riders Savo...

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

Joo, rengas mysteeri selvis, tiedustelin ammattilaisilta ja tulos oli et ne piikit on sulanu, asfaltilla ku ajaa tarttis hangessa viilennellä välillä, eli ei riitä rauhallinen ajo, tai sitten vähemmän piikkejä et kumikin koskis tiehen, pelkästään piikkien varassa kun rengas niin piikit kuumuu ja sulaa.
No siinä tuli taas kantapäänkautta ja oppirahat ne maksuun tuntuu aina menevän, eli uus gummi tilaukseen huomenissa, ei auta mikään, kävin tänään muutaman kymmenen kilsaa ja huono sillä on mennä suoraan, nappaa kiinni ja ei nappaa, silleen niinku sutkuttaa, kanttailu piikkejä olis viel, pitänee ajella juosten kusten tyylillä :lol: .
Kelit tosiaan ainakin hetkeksi lauhtuu, mikä ilta passaa lähtee, olisko ke?
heneld
Viestit: 251
Liittynyt: Ke Maalis 04, 2009 11:52 pm
Pyörä: Honda XRV 650 RD03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Night Riders Savo...

Viesti Kirjoittaja heneld »

Voihan se jänskä olla kun suoraan mentäessä ei pitoja oikeen löydy mutta kantatessa taas löytyy, tuohon renkaaseen olisi hyvä kokeilla niitä ruuvattavia piikkiä jos vuan saisi entiset piikinjämät nappulata hajoittamatta pois? (jos vain mielenkiintoa moiseen löytyy)

Kyllä vuan ke ilta passaapi mainiosti, viivalle silloin pyritään! Kuinkas reitin kanssa?

Henkka
Avatar
Salemanteri
Viestit: 749
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: Night Riders Savo...

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

Keskiviikkona vois kurvailla niitä sun suunnittelemia reitityksiä näin alustavasti, ellei muita o lähdössä pykälään, jos lähtiöitä muita niin katotaan sit uusiksi mistä startti.
Vosin tulla samoille nurkille ku viimeksikin, vai mistäpäin ajattelit reitittää?

Löytyiskö joku 100+ keikaus käristys mestalla?
Sunnuntaina jos keliä, vois heittää sit pidemmän lenkin.

Käytiin Samin kans päiväkaffel tänään , pikkutiet tukossa oli hikinen ukko ku saapu tänne korpitaipaleelta, mentiin sitten pikkasen isompaa tietä ja meinaa vaan olla polanteesta pulaa.
Vastaa Viestiin