Supertenere
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- t.t.tammi
- Pyörä: Pan European 1991
- Viesti:
Re: Supertenere
Kurapyöräilijöiden gmailissa on nyt vanha teknarin artikkeli vuodelta 91 tuosta ja African Twinistä.
ST ja Peterhansel olivat aavikoiden kingejä ja sillä maineella kannattaa näköjään ratsastaa vieläkin.
Uus versio ja nää myynninedistämisviteot on makeita, vaan eipä tuolla kardaanijammulla kisailla enää missään sarjassa.
http://www.youtube.com/watch?v=j-3comFtE_0
http://www.youtube.com/watch?v=LFoNqezPe-s
Uus versio ja nää myynninedistämisviteot on makeita, vaan eipä tuolla kardaanijammulla kisailla enää missään sarjassa.
Tuo eka video on kuvauksen mukaan jonkun harrastelijan itse tekemä, toisessa virallisessa ei näy oikeaa pyörää sen enempää kuin tässä. Lieneekö vielä mitään konkreettisempaa julkaistu? Kommenttisi osuvat kyllä varmasti oikeaan oli tuleva pyörä millainen hyvänsä, ei sillä.timo kirjoitti:ST ja Peterhansel olivat aavikoiden kingejä ja sillä maineella kannattaa näköjään ratsastaa vieläkin.
Hannu
Kappas, meni joulukahvigognakin jälkeen ihan täydestä. Siistiä tavaraa.Hannu kirjoitti:Tuo eka video on kuvauksen mukaan jonkun harrastelijan itse tekemä
Saisivat siellä peräaasiassa ottaa mallia ja laittaa hihnan pyörimään.
Edellisestä on jo yli 20 vuotta.
Jotenki tuntuu, että ois ehkä kivempaa päästellä aavikolla ku täällä pohjolan kurapyöräperukoilla, kun/jos tuossa lämpötilan eessä ois erilainen etumerkki.
Jouluajelulle tarttis päästä:
Jouluajelulle tarttis päästä:

Juu, pirun kylmä on ainakin Oulun seudulla ja ajelulle pitäisi päästä...
No, tästä seurannut luonnollisesti se etten ole enään todellakaan ajelukunnossa
Mutta aiheeseen liittyen... tuollainen isohko matkakumppani 1200 kuutioisella myllyllä olisi kyllä jees näiden nykyisten kulkineiden rinnalle. Maanantaina tuli kaytyä istumassa 660:n päällä joka oli ihan mukiin menevän oloinen, mutta siinä on melko onneton kylläkin koneen tehopuoli... Loppujen lopuksi melko samanoloinen kuin entinen Dominaattorini eikä tehotkaan tosiaan paljoa poikkea. Jotenkin odottaisi jotain enemmän kuiten toista kymmentä vuotta uudemmalta kamppeelta...
Kippis ja kulaus Joulupäivän kunniaksi - kohta saunaan
No, tästä seurannut luonnollisesti se etten ole enään todellakaan ajelukunnossa
Mutta aiheeseen liittyen... tuollainen isohko matkakumppani 1200 kuutioisella myllyllä olisi kyllä jees näiden nykyisten kulkineiden rinnalle. Maanantaina tuli kaytyä istumassa 660:n päällä joka oli ihan mukiin menevän oloinen, mutta siinä on melko onneton kylläkin koneen tehopuoli... Loppujen lopuksi melko samanoloinen kuin entinen Dominaattorini eikä tehotkaan tosiaan paljoa poikkea. Jotenkin odottaisi jotain enemmän kuiten toista kymmentä vuotta uudemmalta kamppeelta...
Kippis ja kulaus Joulupäivän kunniaksi - kohta saunaan
Nää pakkaset on pian ohi, ny kantsii nauttia harvojen herkusta.Tuffe kirjoitti:Jotenki tuntuu, että ois ehkä kivempaa päästellä aavikolla ku täällä pohjolan kurapyöräperukoilla, kun/jos tuossa lämpötilan eessä ois erilainen etumerkki.
Pakkashuolia Jammun kanssa mulla oli aika vähän. Akku jos oli hyvä ja venttilien säätö kohdallaan, niin kyllä sillä pärjäs noissakin asteissa.
Termari oli viraton, eli pahvia piti olla nokalla reilusti. Kerran pullahti venakopan tiiviste, kun huohotin meni jäähän. Letermanilla viilto letkuun, ja taas mentiin.
Terve. Talveksi pitoa.
Motorenkaalla tekee kai tommosia (17–4.75/TR TRELLEBORG ARMY SPECIAL (329 KPL) Onko kellään kokemusta mahtuuko pyörimään "tennarissa"
Toinen vaihtoehto olis kai Satapiikin Kings 5.10-17
Jos jollain muita ehdotuksia,niin kiitos
Eteen vaihtoehtoja onkin enemmän
Talvisuraus lähestyy...
Ahti ja ST...
Motorenkaalla tekee kai tommosia (17–4.75/TR TRELLEBORG ARMY SPECIAL (329 KPL) Onko kellään kokemusta mahtuuko pyörimään "tennarissa"
Talvisuraus lähestyy...
Ahti ja ST...
Molemmat mahtuu hyvin. Mulla on ollu joskus alla Motorenkaan tekemä enskapiikkinen Mitas, joka lienee ainaki hitusen leveämpi ku tuo army-trellikka.akui68 kirjoitti:Terve. Talveksi pitoa.
Talvisuraus lähestyy...
Ahti ja ST...
Tuffe kirjoitti:Molemmat mahtuu hyvin. Mulla on ollu joskus alla Motorenkaan tekemä enskapiikkinen Mitas, joka lienee ainaki hitusen leveämpi ku tuo army-trellikka.akui68 kirjoitti:Terve. Talveksi pitoa.
Talvisuraus lähestyy...
Ahti ja ST...
Kiitos,siis kauppaan.
Ahti ja ST...
-
Tikkaoja
- Pyörä: Canyon ja Cube
Ite kun STllä piikkirenkailla ajelin, minua joku neuvoi laittamaan eteen pienempää ratasta, jotta saa renkaan säädettyä mahdollisimman taakse. Saattaa muuten vauhdissa nastat raapia takahaarukkaan kun renkaan halkaisija kasvaa keskipakovoimasta. Mulla oli uudet venymättömät ketjut ja muistaakseni 14 piikkinen eturatas eikä sillä yhdistelmällä ainakaan osumia tullut.
Rattaan löytäminen oli salapoliisihommaa mitan ja kuvastojen avulla. Silloin Tokimoto myi vielä suoraa yksityisille ja sieltä se rataskin löytyi.
-petteri
Rattaan löytäminen oli salapoliisihommaa mitan ja kuvastojen avulla. Silloin Tokimoto myi vielä suoraa yksityisille ja sieltä se rataskin löytyi.
-petteri
Jeps,tilasin Satapiikiltä 4.60/17 Kingsin enskapiikeillä,katotaan kuin käy.Tikkaoja kirjoitti:Ite kun STllä piikkirenkailla ajelin, minua joku neuvoi laittamaan eteen pienempää ratasta, jotta saa renkaan säädettyä mahdollisimman taakse. Saattaa muuten vauhdissa nastat raapia takahaarukkaan kun renkaan halkaisija kasvaa keskipakovoimasta. Mulla oli uudet venymättömät ketjut ja muistaakseni 14 piikkinen eturatas eikä sillä yhdistelmällä ainakaan osumia tullut.
-petteri
Ahti ja ST
Saako tollaseen supertenereen jostai korotussarjoja? Tekis mieli rakennella kunnon dakar replica... Takapää varmaankin helpompi korotella mutta mites toi keula... mistä sais tarpeen pitkän etuhaarukan?
- Jutale
- Pyörä: LC4 640 Adv / XTZ750 Super Tenere
...elo ilman enskaa on kuin masturbaatio ilman käsiä...
Itse tein uudet koiranluut muistaakseni 3mm paksusta teräslevystä, en halunnut niin paljoa nostoa kuin nuo valmiit palat (HeikkiL ploki) tuovat. Melko simppeliä tehä itekkin sopivat nyt en muista niiden pituutta mutta reiät tais olla 16mm.peto kirjoitti:Saako tollaseen supertenereen jostai korotussarjoja? Tekis mieli rakennella kunnon dakar replica... Takapää varmaankin helpompi korotella mutta mites toi keula... mistä sais tarpeen pitkän etuhaarukan?