vanhat endurot

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

talkku
Pyörä: T7 , XT500-79

vanhat endurot

Viesti Kirjoittaja talkku »

löytyyköhän tältä foorumilta vanhojen pyörien ystäviä ? nettimotossa ei ollut kovinkaan monta enduro mallista museopyörää. http://www.youtube.com/watch?v=lveObns4K0w
AM
Pyörä: BMW R1100GS

Re: vanhat endurot

Viesti Kirjoittaja AM »

Simsonista tarkoitus kehitellä vahän scrambler tyylistä, kun hehtii.
Kuva lainattu netistä.
Liitteet
GS.png
POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI
antti-a
Pyörä: R1100GS

Viesti Kirjoittaja antti-a »

Löytyy kyllä. Jonkun aikaa olen puolitosissani selaillut nettimotoja ja muita. Vielä ei ole talliin ilmestynyt vanhusta. Ellei sellaiseksi lasketa -86 vuoden yz:taa :lol:

Isältä löytyy 250 jawa museorekisterissä. Niitähän on enduro mallejakin.
Kuva
DR Markku
Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri

Viesti Kirjoittaja DR Markku »

Minä oon aina tykänny vanhoista romuista, niissä on jotakin selittämätöntä ajan tuomaa klamouria. Paras koeajo mitä olen saanu oli 1932 mallinen harrikka, kytkin oli jalalla vaihteet tankissa ja aivan karmea ajettava mutta se fiilis, sitä ei nykypyörillä tavoita. Itellä on tuommonen Urali.
Liitteet
Ural1.JPG
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

DR Markku kirjoitti:Itellä on tuommonen Urali.
On se kyllä hieno, japsikeula ja kunnon vararengas. Mites tuo kulkee Susikaarrolla? Ei ainakaan kaatumista tarvitse jännittää :lol:
Lonely Lynx
Pyörä: Transalp, CB750

Viesti Kirjoittaja Lonely Lynx »

Onhan näitä vanhuksia (sekä pyörä että kuski). Olen ajellut monta vuotta Hondan XL250:llä vm. 1975. Nyt se valitettavasti taas nokeaa tulppaa ja käynti huononee aika pian tulpan puhdistamisen jälkeen, mutta ihan kiva sillä on ajella metsäteitä ja polkuja. Itse asiassa sillä pääsee paljon hankalampiin paikkoihin kuin esim. Transullani.
Liitteet
Oma XL250 pieni.jpg
marjastaja
Pyörä: yz125

Viesti Kirjoittaja marjastaja »

Huomenna (sunnuntai 6. päivä) on vanhoista pyöristä kiinnostuneille trial & scrambler- kisat Hyvinkään Vauhtipuistossa
Todennäköisesti suurin osa 70-luvun kalustoa.
Trial alkaa 9.30 ja scramble 14.00
Vapaa pääsy.
oppet
Pyörä: TM300, BSA B50MX, Yamaha HL proggis

Viesti Kirjoittaja oppet »

Mullakaan ei ole kuin vanhoja mopoja,bsa B50 scramble, Husse vm80 ja uusimpana hankintana CH racing teamin husse vm.96. Se muuten löytyi Hyvinkään scrambleista. Ei kellään olis tietoa mistä löytyisi netistä tuon ajan(95-97) kilpakalustoista kuvia? Oon yrittänyt ettiä jo monta tuntia, melkeinpä tuloksetta
rdt
Pyörä: HVA WR 430

Viesti Kirjoittaja rdt »

Tämän huomasin vasta nyt. Kyllä kiinnostaa vanhat enskat, tai pitäiskö sanoa mantsapyörät. Olin 19.9 Mäntsälän Juustoportilla myös katselemassa ajelua. Rentoa meininkiä! Pyöriä oli laidasta laitaan parisenkymmentä. Muutama näyttelykuntoinen helmikin oli joukossa. Kaikilla myös ajettiin muutaman kilsan mk metsää ja sänkipeltoa kahteen kertaan. Sääkin suosi ja kaikki viihtyi. Itsellä on -74 DT125-jammu tekeillä tuohon.
oppet
Pyörä: TM300, BSA B50MX, Yamaha HL proggis

Viesti Kirjoittaja oppet »

No näkyillään juustoportilla ensi vuonna. Jos nyt vaan sais tuon bsa:an kondikseen. on näissä vanhoissa oma viehätyksensä. Crossiradoilla kun tuolla vanhemmalla hussella ajelee, aina riittää juttuseuraa.
Sitten on vielä classic cuppikin, kaiken tasoista kuskia täynnä. Heinolassa alkusyksystä rikottiin jo 100 osallistujan raja, sinne vaan kaikki jotka näitä "romuja" omistaa, hauskaa
viime vuodelta videota kun oli "MM classicit" suomessa http://www.youtube.com/watch?v=oon13o8d ... re=related
bestservice
Pyörä: DR-Z400SM

Viesti Kirjoittaja bestservice »

Mulla on tämmönen museo jammu joka ois myynnissä vain huvään kotiin.
DT200WR -93Kuva
mti
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally

Viesti Kirjoittaja mti »

antti-a kirjoitti:Löytyy kyllä. Jonkun aikaa olen puolitosissani selaillut nettimotoja ja muita. Vielä ei ole talliin ilmestynyt vanhusta. Ellei sellaiseksi lasketa -86 vuoden yz:taa :lol:

Isältä löytyy 250 jawa museorekisterissä. Niitähän on enduro mallejakin.
Kuva
Entisaikojen pyörämiehet olivatkin tosi motoristeja. Jawalla ajettiin ympäri vuoden, ajeltiin tarpeelliset arkiajot ja samalla pyörällä osallistuttiin myös kaikkiin mahdollisiin kilvanajoihin :) Nykyään pitää olla eri pyörä joka säälle, matkalle ja mielialalle. Ennen pyörä oli kulkuväline kun ei ollut varaa ostaa autoa. Nyt se on harrasteväline ja status-symboli.
veejii
Pyörä: 990 Adv

Viesti Kirjoittaja veejii »

Pitipä kaivella tuo taasen tallinperältä näkösälle ja hieman verrytellä ettei vallan jumitu.
Piikkinen 1982 Fantic Brissoni replica, muutamia pisteosia uupuu.
Liitteet
19072010391.jpg
Phav
Pyörä: R1200GS -09

Viesti Kirjoittaja Phav »

On monesti ollut mielessä, että kun tuolla rajan takana ramppaa, että toisi Uralin tuliaisena. Hinnat tuolla rajan takana pyörii sivuvaunullisill siinnä 300€ tietämillä, ja 5 voisi tuoda ilman erikoislupia. Semmosestahan saisi hienon talvienduron :lol:
Loud pipes save lives
-Pasi-
KETKUTTAJA
Pyörä: Suzuki dr 350s

Viesti Kirjoittaja KETKUTTAJA »

antti-a kirjoitti:
Entisaikojen pyörämiehet olivatkin tosi motoristeja. Jawalla ajettiin ympäri vuoden, ajeltiin tarpeelliset arkiajot ja samalla pyörällä osallistuttiin myös kaikkiin mahdollisiin kilvanajoihin :) Nykyään pitää olla eri pyörä joka säälle, matkalle ja mielialalle. Ennen pyörä oli kulkuväline kun ei ollut varaa ostaa autoa. Nyt se on harrasteväline ja status-symboli.

Täällä ilmottautuu yks tosi motoristi. Ei autoa pyörä vaan tosin se ei ole "vanhus" vaikka aika vanha sekin -95 vuodelt. Tarkotus ajaa talvetkin.
Vastaa Viestiin