Yamaha XT660Z Tenere 2008

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

shh_82
Pyörä: Yamaha XT660Z Tenere

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja shh_82 »

Osaakohan joku kertoa, miten tuo modaus tehdään?
Rapakko
Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010

Viesti Kirjoittaja Rapakko »

Noniin, pistämpä uudestaan tuosta vahingossa poistamastani aiheesta. Eli, tuo DNA ilmaputsari ja siihen tarkoitettu ilmaputsarikotelon käyttö vaatii ehdottomasti ruiskun uudelleenohjelmoinnin, tai sitten powercommanderin. Muutoin on vaarana konevaurio.

Tässä olen kopioinut osan tämän modin kehittäneen työntekijän tekstistä, jossa hän on valaissut asiaa XT.COM foorumilaisia.

DNA has developed the Stage 2 air box cover TC-Y6E08-S2 for the XT 660 Z as a bolt on replacement cover, that in combination with the DNA filter R-Y6E08-01 will highly increase the air flow to the engine and at the same time provides maximum filtering.
The result in air flow is Massive! +56, 82% from stock. The stock intake (snorkel) flows 73,26 cfm @ 1,5 H2O, and the DNA Stage 2 intake 114,9 cfm…!
So if you are going to use the above combination and allow +56,82% of air to enter your air box, you MUST check fueling and re-program your fuel injection, it is common sense.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
peeär
Pyörä: Kawa klx250S

Viesti Kirjoittaja peeär »

Toisaalla taas sanotaan, että kone on valmis tähän muutokseen stage 1&2). Ja edellisessä "common sense"

Oma ainakin pelaa muutoksen jälkeen ilman minkäänlaista nikottelua. Sehän olisi viite jonkinlaisesta laihuudesta. Ehkä laihuus tulee mukaan kovilla kierroksilla.

Ota tästä nyt selvää?????

peeär
Mieleni minun tekevi, aivoni ajattelevi
Matkan päälle lähtemähän, muuhun maahan kulkemahan
Kahdella pyörällä etenemähän
Rapakko
Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010

Viesti Kirjoittaja Rapakko »

XT mallien kokoonpano tulee siirtymään Yamahan säästösyistä Italiasta Espanjaan. Moottori valmistetaan edelleen Italiassa, kuten aiemminkin. Eipä tuo käyttäjille tuo muutosta, mutta tiedoksi nyt kumminkin.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
karkka
Pyörä: R1250GSA/F650GS

Viesti Kirjoittaja karkka »

Uutta tenereä pukkaa jossakin vaiheessa......

http://www.mpmaailma.fi/index.php?news=5&news_id=2972

http://www.bike.fi/content/1787/

Olikohan tästä jo jossakin keskustelussa :roll:
Mika_Tz
Pyörä: KTM 990 Adventure -08

Viesti Kirjoittaja Mika_Tz »

karkka kirjoitti:Uutta tenereä pukkaa jossakin vaiheessa......

http://www.mpmaailma.fi/index.php?news=5&news_id=2972

http://www.bike.fi/content/1787/

Olikohan tästä jo jossakin keskustelussa :roll:
Jo oli aikakin Yamahan vastata muiden haasteisiin. Saa nähdä millainen pyörä sieltä oikein tulee...
Yamaha XT Tenere -> BMW F 650 GS Dakar-> R 1200 GS-> KTM 990 Adventure
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
MarkkuHoo
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

ADVriderissa sattui muuten silmään aavikkoralli-Tenere, joka on rakennettu tuosta uudesta 660Z:sta.
Osia on vaihdettu aika paljon, mutta on siellä paljon vakiotakin vielä jäljellä. Ei mikään ultrakisapyörä, vaan pitkän matkan aavikkokulkuri, tuohon Heroes-Legend Paris-Dakar kisamuotoon varmaan sopiva.

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=512589
RiiMi
Pyörä: Honda cbf 1000f

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Juu-u . Se on toi Thorsten Haberkamm ja muut heebot tuolla off-the-road.de:llä kovia poikia nikkaroimaan noiden 1-mukisten Yammujen kanssa. Aikanaan ,kun mulla oli isoja ongelmia tt600s Yammun kanssa niin monen harmaan hiuksen itsellä ja parin kolmen suomalais mp-korjaamon jälkeen Tää Haberkammin Thorsteni kerto mikä aikuisten oikeesti tota mun Yammua vaivas. Lähetin rekkalat osat off-the-road:lle ja puolentoista kuukauden päästä osat tuli korjattuna takasin. Korjauksen hinta oli 1/4 sis.postikulut siitä mitä uudet osat olis täällä Suomessa maksaneet ja sai vielä 2vuoden kirjallisen takuun korjatuille osille.
Eiköös tossa MarkkuHoo:n linkissä jossain kuvassa otr-kirjainyhdistelmä näkyny joten Thorstenilla on taas näppinsä tässäkin pelissä.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Lare
Pyörä: Triumph tiger 800xcx

Viesti Kirjoittaja Lare »

Moi,
pyöräkuumetta lykkää.

Vieläkös teneree kuskit suosittelee tenereen ostoa (uudesta kyse)?

Itse edustan tätä rauhallisempaa ajotyyliä :P ja pääasiassa ilman kyytiläistä ajelen.
Tarkoitus olisi ajella hiekkateitä ja kiertää suot, no kerran kesässä vois käydä suolla 8)
Pyörä ilmeiseti soveltuu myös pidemmille matkoile eli noin 400km siirtymiä pystyy ajelemaan vaihtelivilla teillä (hiekka/asfaltti) ilman suurempaa tuskaa?

Moto1 lehdessä olleen koeajon olen lukenut ja tehonpuute taitaa olla suurin negatiivinen asia?

Mulle on kuulemma varattu yks tenere huomiseen asti :roll:
peeär

Edustan itse myös rauhallisemman ajotyylin suuntaa ja myös suot kiertäen.
Aikanaan eli tämänvuoden alussa ostin teneren ilman koeajoa koska luotin siihen, että uudet toimii

Tänä vuonna kilometrejä on karttunut noin 5500 km erilaisilla pinnoilla eri puolilla Suomen maata.

Pyörä on mielestäni matkaenduroksi hyvä. Siirtymät isollakin tiellä sujuu ja pienemmillä teillä on helppoa ajaa. Hyvien iskareiden ja leppoisan ajotavan takia tosi röykkyisetkin pätkät sujuu mukavasti. Omani olen varustanut sivulaukkuraudoilla ja nostanut takoa 25 mm.

Puutteena oli tuo jo mainittu teho. Mutta ainakin omani piristyi riittävästi pelkästään tuolla ilmanputsarimuutoksella. Pyörästä tuli selkeästi pirteempi ja vääntö kasvoi.

että näin..........
Rassi
Pyörä: Yamaha XT660z Tenere

Viesti Kirjoittaja Rassi »

Melkein 5kyppisenä 3kymmenen vuoden jälkeen moottoripyöräilyyn palanneena pidän pyörää mitä parhainpana.Rapiat 6tonnia tuli het mittariin tänä suvena.Tehot on riittänyt ihan hyvin tälläselle 110 kiloselle jannulle.Parhinpina päivinä tuli ajettua yli 500 kilsaa eikä puuduttanut yhtään.Todella helppo pyörä ajaa ja hallita.Voin suositella.
Kumiankka
Pyörä: Yamaha XT660Z Tenere 09

Viesti Kirjoittaja Kumiankka »

kysyisin onko ketään tehny itse tuota keskiseisontajalkaa, ja onko kellään kuvia itse tehdyistä jaloista?
ja jos löytys pyörän alta tehdas tekoisia jalkoja niin saisiko semmoisesta muutaman lähikuvan, kiittäen etukäteen jos löytyy.

ajattelin värkätä tommosen keskiseisonta jalan itse kun ei viittis maksaa siitä sitä yli sataa euroo.
voin pistää kuvia projektista mikäli onnistuu. pitkä talvi aikaa värkätä, samalla muokkaan ketjun rasvarin ulos tulo putken, ketjun sisäpintaan. olis mielenkiintosta nähdä muidenkin ketjun rasvareita jos joku on niitä värkänny uudempaan tenereen :)
Roiske
Pyörä: DR800, DR-Z400

Viesti Kirjoittaja Roiske »

On alkanu miellyttää tuon teneren ulkonäkö viime aikoina ja ois hieman painetta vaihtaa matkapyörää, niin miksei samalla siirtys matkaenduroon.

Vaihtoehdot on ollu uusi tenere, bmw 800gs, 650gs ja 650 vstrom. Näistä kaikilla muilla oon ajanu paitsi tenerellä. Tilat näyttäs teneressä olevan riittävät matkailuun, mutta pitääkö olla miten paljon urheiluhenkeä jos sillä lähtee emännän kanssa euroopan kiertueelle, lähinnä noiden tehojen puolesta oon huolissani? Yksipyttyisyys ei minua haittaa, jos vaan tehoa saa noilla pikku modeilla sopivasti lisää, ettei ihan jalkoihin jää isoilla teillä.

Vstrom ois muuten hyvä yleispyörä, mutta kun tietää sen etupytyn voitelu ongelmat keuliessa ja kuskin asenne on että lelujen pitää kestää leikkimistä, niin tuollaisen mopon hankkiminen olisi kuin selibaatti lupaus.

Bemarit vaikutti ihan hyviltä mopoilta, tai lähinnä 800gs miellytti, kun se on kuitenkin enduro siihen pienempään verrattuna, mutta jotenkin siitä jäi hieman ylitekninen tuntuma ajotietokoneineen ja abseineen. Yksinkertaisuus on plussaa minulle.

Eli loppupeleissä on vaan isolla eturenkaalla varustetut tenere ja 800gs, hintaeroa on teneren hyväksi n. 4500e, joten tenereä saa varustella ihan melkoisesti ja silti se on paljon halvempi kuin varustelematon bmw. Mitäs arvon raati on mieltä, jos tuohon tenereen kallistun niin kaduttaako siellä euroopan kiertueella?
peeär

Matkaan GS800

Eli kyseessä suoraan teho

Yamppi on 1 henkilölle sopiva yleisvärkki mutta kun ruvetaan tosissaan nielemään kilometreja isolla kuormalla niin se gs
Tuffe
Pyörä: XTZ750

Viesti Kirjoittaja Tuffe »

peeär kirjoitti:Yamppi on 1 henkilölle sopiva yleisvärkki mutta kun ruvetaan tosissaan nielemään kilometreja isolla kuormalla niin se gs
Ilmeisesti tarkoitat 660:stä? Tuolla on vähän tietoa uudesta 1200:sta. Saattais olla asiallinen kapistus. Jotenki tuo parallel twin kuullostaa kivalta :mrgreen:
Vastaa Viestiin