Surauttelusaappaista
Valvoja: Moderaattorit
- hako
- Viestit: 315
- Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 9:58 pm
- Pyörä: Puolimaastomopoja
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Surauttelusaappaista
Saksanihmeitä, Sidi Crossfire SRS musta kotiin tuotuna 254,10e FC-Motosta. Hinta + rahti ei ihan täsmännyt verkkosivulla ilmoitettuun vaan oli hiukan halvempi, mutta tuon se nyt kuitenkin maksoi. Toimitus kesti 6 vrk.
Popo on muuten hyvä.
Popo on muuten hyvä.
Re: Surauttelusaappaista
Saksasta Pololta TCX FCS Combat 100€+postikulut:
http://www.polo-motorrad.de/shop/Beklei ... 448.0.html
http://www.polo-motorrad.de/shop/Beklei ... 448.0.html
"manaatin raivolla eteenpäin"
Re: Surauttelusaappaista
Dainese Virungaa löytyy Tampereen Stormilta. lähtöhinta 219,- eurDainese Virunga MP08 messuilla 169€. Lupasivat, että liikkeestä saa samaan hintaan. Luettelohinta yli 200€.
Kävin tyypittämässä niitä mutta päädyin kuitenkin Diadora Stoneihin...varaosia saa ainakin suuremmalla varmuudella, Virunga taitaa olla poistuva malli, en tiedä mitä sitten tilalle tulee.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Re: Surauttelusaappaista
Kun noi crossisaappat kuitenkin kastuu niin onko malleja joista saa _kaikki_ fyllit revittyä irti ja kuivumaan reisun päällä?
Re: Surauttelusaappaista
Eipä ole moiset vielä tulleet vastaan, mutta entäs sisäkengälliset? Sisäkenkä kyllä kuivuu yön aikana ja vaikka itse kenkä olisi vielä aamulla kostea, niin kuiva sisäkenkä jonkin aikaa hidastaa koiven kostumista.Kun noi crossisaappat kuitenkin kastuu niin onko malleja joista saa _kaikki_ fyllit revittyä irti ja kuivumaan reisun päällä?
Olosuhteista riippuen muistaakseni kastuvat jopa katukengätkin.
-AKM-
"Roads? Where we're going, we don't need roads..." Dr. Emmett Lathrop "Doc" Brown
Re: Surauttelusaappaista
Nyt on vähän ajokokemuksia, sopii hyvin mun käyttötarkotuksiin ja tuntuvat olevat lämpöset talvella kun on ohut sukka+villasukka, sisäkenkäkin kuivuu aika nopeasti jos on vähän nihkeät.mutta päädyin kuitenkin Diadora Stoneihin
Mutta ei niitä kyllä mielellään kaatuvan mopon ja terävän kannon väliin jätä, että sen se mukavuudenhalu teettää, kävellä voi sitten taas ihan normaalisti...järki täytyy pitää päässä pahoissa paikoissa.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
-
Sakkeus
- Viestit: 346
- Liittynyt: La Helmi 10, 2007 8:19 pm
- Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein
- Paikkakunta: Raahe
Re: Surauttelusaappaista
Pistetäämpä stooria mun surauttelusaappaista kun kokeilussa on jo kolmannet kengät. Pari vuotta sitten kun ostin Tohtorin, niin kyselin lajia enemmän harrastaneilta vinkkejä saappaiden ostoon. Useammasta suusta kuului että osta mahdollisimman tukevat, suojaavat hyvin ja jämäköillä saappailla on kuulemma hyvä ajaa.. (Saattoi olla etteivät halunneet tunnolleen mun murtuneita varpaita).
No ensimmäiseksi ostin sitten Styl Martinin laadukkaat ja todella tukevat crossi saappaat. Yritin sitten aloittelijana sinnikkäästi ajaa näitä sisään, rasvasin saapasrasvalla ja ajoin, löystyivät pikkuisen mutta olivat kokoajan todella jäykät, isot ja raskaat, pykältäminen tuotti nätissä ajossa ongelmia tunnottomuuden takia ja muutenkin rupesin kyrpiintymään näihin kömpelöihin laskettelumonoihin joten aloin ajella enimmäkseen katukäyttöön ostetuilla "linstrantin" katukengillä, pitävät hyvin vettä, ovat mukavat jalassa mutta maasto ajeluihin suojaus ei taida riittää, pelotti ottaa jalalla maasta tukea.
Ostin viikko sitten uudet crossisaappaat, Alpinestar tec3 ja tuntuu että ne taitavat täyttää mun kriteerit, aika sirot, kevyet, kohtuu notkeat verrattuna edellisiin saappaisiin mutta silti kunnon suojaus niinkuin crossi saappaassa kuuluukin ja kohtuu edulliset, 190e tingattuna. Heti ensiajolla vaihteet ja takajarru löytyi ja jalkaa tohti tarjota maahan kun tukea tarvi.
Kaikkiaan jäänyt muutaman ajokerran jälkeen todella positiivinen kuva saappaista, taitavat vähän pehmennyttyään ja muotouduttuaan olla juuri sellaiset kuin minä tarvin. Vettähän nämä eivät kuulemma pidä, mutta näin taitaa olla miltei kaikissa crossi saappaissa. Eipä vielä ole näillä pakkaskeleillä jalat kastuneet ja ei ole varpaita palellut vaikka alla on ollut vaan yhdet sukat. Mutta vedenpitävyyttähän saa vanhoilla kunnon muovipusseilla tai sitten jollain goresukilla.
No ensimmäiseksi ostin sitten Styl Martinin laadukkaat ja todella tukevat crossi saappaat. Yritin sitten aloittelijana sinnikkäästi ajaa näitä sisään, rasvasin saapasrasvalla ja ajoin, löystyivät pikkuisen mutta olivat kokoajan todella jäykät, isot ja raskaat, pykältäminen tuotti nätissä ajossa ongelmia tunnottomuuden takia ja muutenkin rupesin kyrpiintymään näihin kömpelöihin laskettelumonoihin joten aloin ajella enimmäkseen katukäyttöön ostetuilla "linstrantin" katukengillä, pitävät hyvin vettä, ovat mukavat jalassa mutta maasto ajeluihin suojaus ei taida riittää, pelotti ottaa jalalla maasta tukea.
Ostin viikko sitten uudet crossisaappaat, Alpinestar tec3 ja tuntuu että ne taitavat täyttää mun kriteerit, aika sirot, kevyet, kohtuu notkeat verrattuna edellisiin saappaisiin mutta silti kunnon suojaus niinkuin crossi saappaassa kuuluukin ja kohtuu edulliset, 190e tingattuna. Heti ensiajolla vaihteet ja takajarru löytyi ja jalkaa tohti tarjota maahan kun tukea tarvi.
Kaikkiaan jäänyt muutaman ajokerran jälkeen todella positiivinen kuva saappaista, taitavat vähän pehmennyttyään ja muotouduttuaan olla juuri sellaiset kuin minä tarvin. Vettähän nämä eivät kuulemma pidä, mutta näin taitaa olla miltei kaikissa crossi saappaissa. Eipä vielä ole näillä pakkaskeleillä jalat kastuneet ja ei ole varpaita palellut vaikka alla on ollut vaan yhdet sukat. Mutta vedenpitävyyttähän saa vanhoilla kunnon muovipusseilla tai sitten jollain goresukilla.
-
KallunkiKK
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su Tammi 06, 2008 11:36 pm
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Surauttelusaappaista
Onko tietoa kuka valmistaa Puolustusvoimien käyttämät MP-lähettien saappaat?
itte pääsin moisia testaileen 2000:ta, olivat kävellessä ku varsikengät mutta sivusuunnassa eivät taipuneet oikeestaan ollenkaan ja säärisuojaus oli hyvä.
itte pääsin moisia testaileen 2000:ta, olivat kävellessä ku varsikengät mutta sivusuunnassa eivät taipuneet oikeestaan ollenkaan ja säärisuojaus oli hyvä.
Jotta löytäisi parkkipaikalta
DG-Performance r.y
DG-Performance r.y
Re: Surauttelusaappaista
PV:llä on ainakin ollut StylMartinin suht pitkävartista saapasta, joka ei kuitenkaan ole mikää varsinainen allroadsaapas. Muitakin voi olla.
Re: Surauttelusaappaista
Onko kenelläkään kokemusta Rev`itin Apache saappasta? Vedenpitävyys, jne.

Entä Sidi Discoverystä?


Entä Sidi Discoverystä?

- korpipolku
- Viestit: 414
- Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 2:33 pm
- Pyörä: Gelände/Straße
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Surauttelusaappaista
Moi. Mulla on noi Sidin Discot nyt kolmatta kautta. Oon tyytyväinen, ainakin yhtä tyytyväinen kuin pyörääni.Tape kirjoitti: Entä Sidi Discoverystä?
Molemmat on kompromisseja eikä parhaita missään mutta hyviä monessa.
Sidit pitää hyvin rasvattuna vettä useammankin päivän perättäisen sateessa ajon mutta ei nekään 100% jaksa loputtomiin. Ja kahlattukin niillä on mm postitiellä.
Mulla ne on olleet mukana puolenkymmenellä 7-10 päivän reissulla ja loppumatkasta ne kyllä aina jo tuoksahtaa kun ei aina pääse niitä kuivaamaan. Mutta crossikengät lemuaa jo päivän jälkeen...
Säännöllinen rasvaus ja puhdistus niin taitaa kestää pitkään. Luuulen ma.
S
"The tree the tempest with a crash of wood
Throws down in front of us is not bar"
-Robert Frost-
Throws down in front of us is not bar"
-Robert Frost-
Re: Surauttelusaappaista
Onko tällainen specs-yhdistelmä päiväunta surauttelusaappaissa?
- Jalka maan ja pyörän välissä puristuksissa - jalka säilyy ehjänä (esim nilkka)
- Vedenpitävä
- Taipuu nilkasta vain oikeaan suuntaan eli on käveltävä kenkä
- Kova kärki
- Saa polvisuojan varren sisäpuolelle, mutta pelkän kengän päälle menee myös kapeampi ajopuvun lahje.
- Tiukkuus säädettävä - esim. soljilla
- Irrotettava sisäkengät - jalkaterän osa riittää - näin sais modattua jalan olosuhteita kelin mukaan
- Ei tarvitse ostaa viittä numeoa liian iso jotta menee suomipojan jalkaan
Infinityt ja muut sellaiset lötköt tuskin tulee kyseeseen - nilkka ja jalkaterä on vähintään oltava erittäin nyvässä suojassa.
Mulla on tällä hetkellä Oxtarin TCX Pro 2 panssarit. Muuten ihan kelvolliset, mutta ei niitä saa menemään kapeampaan lahkeeseen, vaikka olis kaikki vetoketjut lahkeesta auki. Toi Rukkan Armax on vaan niin hyvä yleispuku, että ois kiva saada jotkin jämyt kengät niiden kanssa käyttöön.
Vedenpitävyyttä voi tietty hakea gore-sukalla tai kenties neoprene-sukalla (jos sellaiset kunnolliset liimasaumalliset jostain löytää).
- Jalka maan ja pyörän välissä puristuksissa - jalka säilyy ehjänä (esim nilkka)
- Vedenpitävä
- Taipuu nilkasta vain oikeaan suuntaan eli on käveltävä kenkä
- Kova kärki
- Saa polvisuojan varren sisäpuolelle, mutta pelkän kengän päälle menee myös kapeampi ajopuvun lahje.
- Tiukkuus säädettävä - esim. soljilla
- Irrotettava sisäkengät - jalkaterän osa riittää - näin sais modattua jalan olosuhteita kelin mukaan
- Ei tarvitse ostaa viittä numeoa liian iso jotta menee suomipojan jalkaan
Infinityt ja muut sellaiset lötköt tuskin tulee kyseeseen - nilkka ja jalkaterä on vähintään oltava erittäin nyvässä suojassa.
Mulla on tällä hetkellä Oxtarin TCX Pro 2 panssarit. Muuten ihan kelvolliset, mutta ei niitä saa menemään kapeampaan lahkeeseen, vaikka olis kaikki vetoketjut lahkeesta auki. Toi Rukkan Armax on vaan niin hyvä yleispuku, että ois kiva saada jotkin jämyt kengät niiden kanssa käyttöön.
Vedenpitävyyttä voi tietty hakea gore-sukalla tai kenties neoprene-sukalla (jos sellaiset kunnolliset liimasaumalliset jostain löytää).
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
- Sottapytty
- Viestit: 851
- Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
- Pyörä: BMW G650XChallenge
- Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Re: Surauttelusaappaista
Å kirjoitti:Onko tällainen specs-yhdistelmä päiväunta surauttelusaappaissa?
- Jalka maan ja pyörän välissä puristuksissa - jalka säilyy ehjänä (esim nilkka)
- Vedenpitävä
- Taipuu nilkasta vain oikeaan suuntaan eli on käveltävä kenkä
- Kova kärki
- Saa polvisuojan varren sisäpuolelle, mutta pelkän kengän päälle menee myös kapeampi ajopuvun lahje.
- Tiukkuus säädettävä - esim. soljilla
- Irrotettava sisäkengät - jalkaterän osa riittää - näin sais modattua jalan olosuhteita kelin mukaan
- Ei tarvitse ostaa viittä numeoa liian iso jotta menee suomipojan jalkaan
Vedenpitävyyttä voi tietty hakea gore-sukalla tai kenties neoprene-sukalla (jos sellaiset kunnolliset liimasaumalliset jostain löytää).
Ja lisäksi riittävän korkea varsi (säärisuojaa).
Oliskohan se sitten joku hyvin säädettävä, jämerä, leveälestinen krossisaapas erillaisilla sisäkengillä, talvi, kesä, vesitiivis? vai muovipussia sisäkengän päälle?
Tuo leveälestisyys on mulla kanssa jonkinlainen päiväuni.
-
voetto
- Viestit: 14
- Liittynyt: To Kesä 11, 2009 3:35 pm
- Pyörä: 990 Adv
- Paikkakunta: Konnevesi/Jyväskylä
Re: Surauttelusaappaista
Huomenna pitäis Joensuussa käydä kaverin kämppää katselemassa ja samalla reissulla ajattelin käydä ajokenkiä sovittamassa. Eli missä päin Joensuuta kannattaa käydä katselemassa tarjontaa, paikallisista kaupoista kun ei ole mitään tietoa. Samailla reissulla voisi myös Kuopion liikkeet käydä läpi jos vain aikaa on, missäs siellä olisi kauppoja?
Re: Surauttelusaappaista
Jokikone ja konejönnit on täällä ne paikat minne kannattaa mennä katselemaan noita kamoja.
osoitteet:
Jokikone Oy
Teollisuuskatu 24, 80100 Joensuu
Puh. 010 3878 100, Fax 010 3878 111
Sähköposti myyntijokikone.fi
www.konejonnit.fi
Postiosoite
Lylykoskentie 1,
80130 Joensuu
Sähkoposti
jonnit[at]konejonnit.fi
osoitteet:
Jokikone Oy
Teollisuuskatu 24, 80100 Joensuu
Puh. 010 3878 100, Fax 010 3878 111
Sähköposti myyntijokikone.fi
www.konejonnit.fi
Postiosoite
Lylykoskentie 1,
80130 Joensuu
Sähkoposti
jonnit[at]konejonnit.fi