Italialaiset pyörät

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja talkku »

moto extran testispecialia tuli eilen luettua,niin silmään osui muutaman kerran kirjoittajan ylistys italopyörien puolesta.esim:moto guzzi griso 8v lukeutuu samaan ajonautinnon tarjoajien luokkaan kuin esimerkiksi alfa romeot, tai lähempää arvioiden ducati useimmilla malleillaan, sekä tietenkin moto morari.italialaisten kyvyssä välittää tuntemuksia on jotain syvästi arvostettavaa. toinen vertaus aprilia dorsoduro ja honda transalpin vertailu.dorsoduro voittaa mennen tullen transalpin niin toteutusten laadussa,ajanmukaisuudessa kuin toimivuudessakin.TOTTA vai TARUA? http://www.youtube.com/watch?v=YahfxTfoJ64
Viimeksi muokannut talkku, Pe Touko 01, 2020 7:16 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja x-mean »

:shock: Kovaa tekstiä......ei sentään kestävyyttä kehanneet vielä kehua :?:
Foorumin "sekakäyttäjä"
Avatar
Å
Viestit: 1895
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja Å »

Eikös se transukin ole italialainen? Ainakin nykyistä edeltävän mallin tyyppikilvessä luki muistaakseni Made in Italy.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Jarno
Viestit: 2642
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Re: italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Å kirjoitti:Eikös se transukin ole italialainen? Ainakin nykyistä edeltävän mallin tyyppikilvessä luki muistaakseni Made in Italy.
Taitaa moni suomen teillä liikkuva Honda olla yllättävän lähellä tehty...

Ja onhan tuolta italiasta tosiaankin tullut muutama muukin hieno kulkine kuin nuo hondat...
Veneitä, autoja ja pyöriä...
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Mahtaakohan nuo Italiaanot pitää esim Hondaa mitenkään "oikeesti" Italialaisena :roll:
Hondallakin omat systeeminsä siellä...en oikeen pitäis sitä "Italialaisena pyöränä" sanan varsinaisessa merkityksessä.
Viimeksi muokannut x-mean, To Heinä 23, 2009 9:07 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Foorumin "sekakäyttäjä"
Jarno
Viestit: 2642
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Re: italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja Jarno »

x-mean kirjoitti:Mahtaakohan nuo Italiaanot pitää esim Hondaa mitenkään "oikeesti" Italialaisena :roll:
Tuskinpa.
Aiheuttaa luultavasti kauhean käsien heiluttelun ja "keskustelun" moinen väite... :lol:
Avatar
teneraattori
Viestit: 437
Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 6:09 pm
Pyörä: ON
Paikkakunta: suurhollola

Re: italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja teneraattori »

x-mean kirjoitti:Mahtaakohan nuo Italiaanot pitää esim Hondaa mitenkään "oikeesti" Italialaisena :roll:
Hondallakin omat systeeminsä siellä...en oikeen pitäis sitä "Italialaisena pyöränä" sanan varsinaisessa merkityksessä.
Eivät edes Italialaiset taida pystyä pilaamaan Hondan MP:n laatua, kun jonkinlainen suunnittelutausta/insinööritaito taitaa kuitenkin olla edelleen Jaappanissa. Jos jokin ajoneuvo sekä suunnitellaan että kasataan Italiassa, niin lopputulokseksi voi tulla esim. Fiat laatua.
Entiset: DR 600 -> NX 650 -> TA 650 -> XT 600 -> DR 800
Nykyiset: XT 600Z , YZ 250, XRV 750, DR650SE, entinen DR600 palasi.
Sanottua: Jokainen metsästyspäivä lisää elinaikaa samanverran, elän siis vanhaksi.
Avatar
ATC
Viestit: 2305
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja ATC »

Paitukei taitaa nuot uudemmat XT:t ja Tenereekin tulla saapasmaasta, onko net sitten italialaisia?
Jos aasi syntyy hevostallissa onko se hevonen :lol:
Weteraani kurapyöräilijä
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja Tase »

ATC kirjoitti:Jos aasi syntyy hevostallissa onko se hevonen :lol:
No ei varmasti ole, ehkäpä se on italialainen aasi. Riippuu ehkä sukujuurista. :roll:
Avatar
timpuktu
Viestit: 412
Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:49 pm
Pyörä: Elefant 750
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja timpuktu »

Mistä tullee italialaisten moottoripyörien huono maine luotettavuudessa? Tai mistä se että ne rikkoontuu aina? Mikä niissä on huonoa? Minulla ei ole kokemusta kuin yhdestä italialaisesta. :lol:
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''
Avatar
Å
Viestit: 1895
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja Å »

ATC kirjoitti:Paitukei taitaa nuot uudemmat XT:t ja Tenereekin tulla saapasmaasta, onko net sitten italialaisia?
Eikös Yamahassa ole Minarellin koneet? Yamaha tosin omistaa sen. Oisko pyörien suunnittelu japanista?

Uudesta transusta en tiedä, mutta ainakin vanhemman version (Made in Italy) työn laadussa ja toteutuksessa oli sanomista, kun vertasin sitä samanikäiseen japanissa tehtyyn afrikkalaiseen (kun pihassa vierekkäin seisoivat). Arvatkaa, kumman ostin? No, kyllähän transussa jo ikä painaa, kun muutokset olivat enemmän kasvojenkohotusta, joten saattaapa vertailussa olla jotain tottakin. Väkisin se aika ajaa aikanaan loistavienkin toteutusten ohi. Mutta kestävyydessä ja luotettavuudessa uskaltaisin vielä seisoa transun joukoissa.

Oisko tuo vertailu ollut joku makaronin tekemän itsetunnon kohotuskampanja.

Kyllä minä vielä luotan enemmän japanilaismerkkien tuotoksiin, ainkain jos Hondasta on kyse. Jos ois ylimääräistä rahaa, niin voishan sitä noitakin makaroneja kokeilla.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
repa
Viestit: 225
Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 8:56 pm
Pyörä: 950 Adventure
Paikkakunta: Salo

Re: italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja repa »

Tallista löytyy muutama italiaano, kyllähän niissä jotain on ollut, mutta kyllä tuo saksanseisoja kaikista eniten on aiheuttanut päänsärkyä ja murhetta.

Repa
virta
Viestit: 855
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 8:19 pm
Pyörä: -
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja virta »

Å kirjoitti: Uudesta transusta en tiedä, mutta ainakin vanhemman version (Made in Italy) työn laadussa ja toteutuksessa oli sanomista, kun vertasin sitä samanikäiseen japanissa tehtyyn afrikkalaiseen (kun pihassa vierekkäin seisoivat).
AT:n ja TA:n toteutuksien erillaisuuksia varten ei tartte pyöriä nähdä. Ihan uusien pyörien hintalaput riittää.
- jani
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Oma kokemus rajoittuu Italialaisista Aprilian Af1 -125 vm.-90 pyörään,ja kokemus oli pääosin positiivinen,vaikka pyörä oli vanha jo ostettaessa.Ihmeen luotettavasti tuo kaksitahti-tekele vei paikasta toiseen,murheet olivat yli 30000 km (ties miten paljon) ajetulle,"täysteholle" (noin 30 kaakkia) suht pienet.
Ehkä omituisin seikka oli yksipuolisen takahaarukan ja pyörän kiinnitys "akselin" jatkuva löystyminen,laakerien uusinnankin jälkeen :shock: ...jäi mystiikaksi...kaipa sieltä joku oli jotain oleellista osaa hukannut joskus.Tuo löystyminen ilmeisesti aiheutti uuden ketjurataspaketin nopean ja epätasaisen kulumisen.
Toinen juttu oli että en saanut öljypumppua niin pienelle kuin olis pitänyt,lieneekö väljä,vaan tuo pukkas aina 4-5% seokset.
Kolmas mainittava seikka lienee sähköpiuhat,aikas hyvin oli aika niitä hapettanut,ja takalamppua ei saanut palamaan,ennenkuin oikeen purki kunnolla osiks lampun istukan ja putsas hapettumat pois.En ole Japanin vehkeissä huomannut noin pahaa syöpymistä,vaikka tuota vanhempiakin on niitä ollut.

Hyvää tuossa Apriliassa oli ajettavuus,kulkupuoli kokoisekseen,isomman mp:n oloinen,ja yllättäen kulutus :shock: normiajossa pääsi neljän litran pintaan+2t öljyt,mikä on tuolle ihan kohtuu lukema,kun kiekat huitelee kuitenkin jossain 11000rpm parhaillaan.
Tuon kokemuksen perusteella oli lähellä etten ostanut Aprilia Tuareg 600:sta(halavalla kun olis saanut),mutta homma vähän kaatui osien heikkoon saatavuuteen :|
Foorumin "sekakäyttäjä"
Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Re: italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja talkku »

lehden mukaan uusi transu on tehty espanjassa. ettei vaan uudet italian pyörät ole menneet edelle laadussa?
Vastaa Viestiin