niin niin, mutta ku on aika hataralla pohjalla toi lontoon murre.
voisko joku suomentaa palijoko dominaattoriin maksais tommonen tai joku muu sytytys järjestelmä.
Säädettävä sytkä yksimukiseen (ignitech....)
Valvoja: Moderaattorit
Re: Säädettävä sytkä yksimukiseen (ignitech....)
Nyt on minullakin DR350 siinä vaiheessa, että Ignitech on asennettu mutta säätö on vielä täysin hukassa.
Ajoitus tuntuu olevan reippaasti myöhäisellä koska pakoputkessa paukkuu jo käyntiin polkiessa. Tyhjäkäynti on vaikeaa ja pakoputki kuumentuu välittömästi. Olisko kenelläkään tietoa '91 pikkutohtorin base advance:sta.
Boxissa oli ohjelman mukaan base advance 10 astetta ja epäilen sen oikeellisuutta.
Ennakko säädetty muuten vakioksi eli 5° 2300 rpm asti, 30° 4300 rpm ylöspäin.
EDIT: lisäys vielä että tässä mallissa on yksi pickup.
Ajoitus tuntuu olevan reippaasti myöhäisellä koska pakoputkessa paukkuu jo käyntiin polkiessa. Tyhjäkäynti on vaikeaa ja pakoputki kuumentuu välittömästi. Olisko kenelläkään tietoa '91 pikkutohtorin base advance:sta.
Boxissa oli ohjelman mukaan base advance 10 astetta ja epäilen sen oikeellisuutta.
Ennakko säädetty muuten vakioksi eli 5° 2300 rpm asti, 30° 4300 rpm ylöspäin.
EDIT: lisäys vielä että tässä mallissa on yksi pickup.
- Artsi_L
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 10:59 am
- Pyörä: Yamaha XTZ750
- Paikkakunta: Kaakkoinen itäraja - Miehikkälä
Re: Säädettävä sytkä yksimukiseen (ignitech....)
En ole lukenut Ignitechin manuaaleja supertarkkaan (päädyin ostamaan toisenmerkkisen sytkän omaan mopooni).
Voi olla että sinulla pick-up käämi (magneeton asennon/sytytyshetken tunnistuskäämi) on liian lähellä yläkuolokohtaa.
Jos ohjelmallisesti olet määrittänyt vaikkapa 5 asteen ennakon EYKK (ennen yläkuolokohtaa), ja sytytyslampulla katsoessasi todellinen sytytyshetki onkin vaikkapa 3 astetta YKK:n jälkeen, niin siirrä pick-up käämiä 8 astetta aikasemmalle.
Voit saada vaihtoehtoisesti sytkän antamaan haluamaasi 5 asteen ennakkoa ohjelmoimalla softaan 13 asteen ennakon (olettaen että pick-up käämi on 8 asteen verran väärässä paikassa). Haittana on se että softan maksimiennakot saattavat tulla nopeasti vastaan, tai sitten softa ei ymmärrä että sytytyshetki voi olla ennen pick-up coililta saapuvaa signaalia.
Mikä on Ignitechin manuaalin mukaan perusennakko, monenko asteen päässä YKK:sta tuon pick-up käämin tulee olla?
Voi olla että sinulla pick-up käämi (magneeton asennon/sytytyshetken tunnistuskäämi) on liian lähellä yläkuolokohtaa.
Jos ohjelmallisesti olet määrittänyt vaikkapa 5 asteen ennakon EYKK (ennen yläkuolokohtaa), ja sytytyslampulla katsoessasi todellinen sytytyshetki onkin vaikkapa 3 astetta YKK:n jälkeen, niin siirrä pick-up käämiä 8 astetta aikasemmalle.
Voit saada vaihtoehtoisesti sytkän antamaan haluamaasi 5 asteen ennakkoa ohjelmoimalla softaan 13 asteen ennakon (olettaen että pick-up käämi on 8 asteen verran väärässä paikassa). Haittana on se että softan maksimiennakot saattavat tulla nopeasti vastaan, tai sitten softa ei ymmärrä että sytytyshetki voi olla ennen pick-up coililta saapuvaa signaalia.
Mikä on Ignitechin manuaalin mukaan perusennakko, monenko asteen päässä YKK:sta tuon pick-up käämin tulee olla?
Re: Säädettävä sytkä yksimukiseen (ignitech....)
Ongelma voi tosiaan kiertää syöttämällä ohjelmaan ylisuuret ennakot, jotka sitten kompensoivat perusennakon virheen.
Kiinostaisi vaan saada perusennakko kohdalleen niin ohjelmassa olisi oikeat arvot ja selvisi vähemmällä ajoituslampun kanssa kikkailulla.
Missä kohtaa pickup muuten antaa signaalin, vauhtipyörän patin alussa vai lopussa?
Kiinostaisi vaan saada perusennakko kohdalleen niin ohjelmassa olisi oikeat arvot ja selvisi vähemmällä ajoituslampun kanssa kikkailulla.
Missä kohtaa pickup muuten antaa signaalin, vauhtipyörän patin alussa vai lopussa?
- Artsi_L
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 10:59 am
- Pyörä: Yamaha XTZ750
- Paikkakunta: Kaakkoinen itäraja - Miehikkälä
Re: Säädettävä sytkä yksimukiseen (ignitech....)
--Pjotr kirjoitti: Kiinostaisi vaan saada perusennakko kohdalleen niin ohjelmassa olisi oikeat arvot ja selvisi vähemmällä ajoituslampun kanssa kikkailulla.
Missä kohtaa pickup muuten antaa signaalin, vauhtipyörän patin alussa vai lopussa?
En tiedä millä vauhtipyörän kohdalla pick-uppi antaa signaalin.
Pelkään että sinun on pakko leikkiä ajoituslampun kanssa. Se on ainoa tapa millä saat varmuuden että todellinen sytytyshetki vastaa softaan ohjelmoitua lukemaa.
Eräs dynopenkittäjä sanoi minulle että vauhtipyörän koppaan on hyvä tehdä kurkistuspultinreikään ikkuna, että pääsee ajoituslampulla tarkistamaan että sytytyspuoli ei ala puutumaan isommilla kierroksilla, että todellinen sytytyshetki on sama kuin mitä softaan ohjelmoidaan.
Tuohonhan riittää vauhtipyörään viilatut merkit 10 asteen välein, nollasta vaikkapa 40 asteeseen saakka.