Kahden tunnin vääntö

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Re: Kahden tunnin vääntö

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Jukalle vastausta.

No ei ne Tourancet ole ollenkaan paskat näin etelän miehille, jotka ajelee yleensä kovempia teitä. Ja radalla ne toimii kanssa.
Märkä savi on vaan myrkkyä.

On mulla kanssa TKC:t, mutta kun olen menossa huomenna Ahvenistolle niin vaihdoin asfalttigummit alle jo viikko sitten. Olin siellä Ahvenistolla viime tiistainakin.
TKC:t laitan alle parin viikon päästä niin pääsee GS Meetingiin räppäämään.

Oikeassa kyllä olet. Renkaat pitäisi olla reissun luonteen mukaan.

Se sylinterien sijoitus on kyllä tosi fiksu. Se kyseinen oja oli aika kapea niin pyörä ei kaatunut ihan kumoon vaan sylinterit tukivat sitä molemmin puolin. Eikä se uponnut metrin syvyyteen, kun sylinterit ottivat vastaan ojan reunoilla.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
gixxerman
Pyörä: 4xtohtori

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Minä aina pyrkinyt sihen ,et jos kaatuu,pitää saada itse pystyyn,tosin viime kesän gessu meetingin reititykseesä meinas tulla itku,kun se kaatusi sinne hiekkatielle alamäkeen,pyörät ylämäkeen,meinas tulla hjärta slag siinä.Mut nousi pystyyn.Onneksi tänä vuonna taitaa olla tukea ja turvaa,kun noita reitityksiä tehdään. :oops:
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
oraniyan
Pyörä: 1200 GSA, 300 EXC

Viesti Kirjoittaja oraniyan »

Pekan tapauksessa ei kuvauksesta päätellen ollut mahdollista soveltaa tätä tekniikkaa, mutta jos maasto antaa myöten, monasti helpoin tapa saada takapyörästään uponnut pyörä irti on kaataa se kyljelleen. Esim. hiekalla homma on pyörälle täysin vaaraton. Kun pyörä on kyljellään - mielellään kaatumarautojen varassa, sitä voi vähän kääntää ennen kuin nostaa pystyyn. Tai sitten voi käsillä olevalla maa-aineksella täyttää kuopan ja nostaa pyörän samalle sijalleen.
Vastaa Viestiin