Crossi/Tour-X kypärä

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

vkoivu
Viestit: 1784
Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
Pyörä: pyörät myyty
Paikkakunta: Kouvola / Espoo

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

tertsu kirjoitti: Siinä oli myös jotkut onnettomuustilanteessa pikairroitettavat poskipalat, jolloin kypärän saa helposti pois päästä.
Kyllä, kokonaan toinen juttu osaako mahdollisen onnettomuuden jälkeen paikalle tullut hoitohenkilökunta käyttää sitä pikairrotusta. Tietty jos kuski on tajuissaan niin se voi neuvoa. Mielestäni ei olisi ollenkaan huono idea laittaa kypärän kylkeen joku selkeä kuva josta näkisi miten ne irtoavat.
Avatar
tertsu
Viestit: 2813
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja tertsu »

vkoivu kirjoitti:
tertsu kirjoitti: Siinä oli myös jotkut onnettomuustilanteessa pikairroitettavat poskipalat, jolloin kypärän saa helposti pois päästä.
Kyllä, kokonaan toinen juttu osaako mahdollisen onnettomuuden jälkeen paikalle tullut hoitohenkilökunta käyttää sitä pikairrotusta. Tietty jos kuski on tajuissaan niin se voi neuvoa. Mielestäni ei olisi ollenkaan huono idea laittaa kypärän kylkeen joku selkeä kuva josta näkisi miten ne irtoavat.
Sama tuli mieleen, ettei tuota pikairroitussysteemiä osaa kukaan käyttää. Jos en aivan väärin ymmärtänyt, niin samanalainen systeemi olis pikkuhiljaa tulossa muihinkin kypäriin. Ainakin Arailla sama on jossain toisessakin mallissa. Toivottavasti tuota ei koskaan tartte testata todellisessa tilanteessa.
Kura lentää...
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2618
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Nyt kun näistä onnettomuushommista tuli puhetta niin onko kenelläkään tiedossa pohjaa johon voisi kirjoitella veriryhmän, kontaktit hädän sattuessa, allergiat jne ?
Varsinkin täällä ulkomailla yksinään ajaessa tuollainen olisi hyvä lisä lompakossa.
Itse olen myös teipannut kypärän kylkeen veriryhmän, nimen ja kansalaisuuden.
Avatar
tertsu
Viestit: 2813
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja tertsu »

ICE koodi puhelimeen ja esim. SOS ranneke veriryhmän, lääkeaineallergioiden yms. tietoja varten. https://www.redcross.fi/ajankohtaista/u ... fi_FI/ice/
Kura lentää...
Avatar
pantse
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Elo 26, 2005 2:37 pm
Pyörä: polkupyörä

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja pantse »

Visiirien naarmuuntumisesta puheenollen, kannattaa ehdottomasti "töpsötellä" visiiri/lasit puhtaaksi märällä paperilla/sienellä/kankaalla tms, eikä _pyyhkiä_ niitä märällä sienelläkään. Hiekkapöly jää pyyhittäessä linssin ja pyyhkeen väliini ja toimii tehokkaasti hiomatahnana.
Ande749
Viestit: 773
Liittynyt: To Loka 14, 2004 6:00 pm
Pyörä: 12GS
Paikkakunta: Valkeala

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

pantse kirjoitti:Visiirien naarmuuntumisesta puheenollen, kannattaa ehdottomasti "töpsötellä" visiiri/lasit puhtaaksi märällä paperilla/sienellä/kankaalla tms, eikä _pyyhkiä_ niitä märällä sienelläkään. Hiekkapöly jää pyyhittäessä linssin ja pyyhkeen väliini ja toimii tehokkaasti hiomatahnana.
Etenkin, jos/kun on kyse Tour-X:n visiiristä.
LightSpeed
Viestit: 1272
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

tertsu kirjoitti:
vkoivu kirjoitti:
tertsu kirjoitti: Siinä oli myös jotkut onnettomuustilanteessa pikairroitettavat poskipalat, jolloin kypärän saa helposti pois päästä.
Kyllä, kokonaan toinen juttu osaako mahdollisen onnettomuuden jälkeen paikalle tullut hoitohenkilökunta käyttää sitä pikairrotusta. Tietty jos kuski on tajuissaan niin se voi neuvoa. Mielestäni ei olisi ollenkaan huono idea laittaa kypärän kylkeen joku selkeä kuva josta näkisi miten ne irtoavat.
Sama tuli mieleen, ettei tuota pikairroitussysteemiä osaa kukaan käyttää. Jos en aivan väärin ymmärtänyt, niin samanalainen systeemi olis pikkuhiljaa tulossa muihinkin kypäriin. Ainakin Arailla sama on jossain toisessakin mallissa. Toivottavasti tuota ei koskaan tartte testata todellisessa tilanteessa.
Viime vuonna Eak- kurssin ensiapu koulutuksessa oli tuo kypärän irroittaminen.Silloin ei ollut kenellään mitään tietoa poskipalojen irroittamismahdollisuudesta.
Tuo ensi aputaito pitää olla joka motoristilla,a..oilijoilla sitä ei ole.
Avatar
Hemppa
Viestit: 114
Liittynyt: To Elo 24, 2006 2:54 pm
Pyörä: KTM 250 Exc-f
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Hemppa »

Nyt näytti saavan uutta Arai Tour X:sää puoleen hintaan 345€ ja vanhempaa mallia hintaan 245€. Ei taida saada ulkoimailtakaan tuohon hintaan.
”If in doubt, flat out”
Ohjaustehostin
Viestit: 147
Liittynyt: Pe Huhti 17, 2009 4:09 pm
Pyörä: KTM Adventure

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Ohjaustehostin »

Hemppa kirjoitti:Nyt näytti saavan uutta Arai Tour X:sää puoleen hintaan 345€ ja vanhempaa mallia hintaan 245€. Ei taida saada ulkoimailtakaan tuohon hintaan.
mistä???
Avatar
Hemppa
Viestit: 114
Liittynyt: To Elo 24, 2006 2:54 pm
Pyörä: KTM 250 Exc-f
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Hemppa »

Ellen väärin ymmärtänyt niin tarjoukset pitäisi olla kaikilla Arain jälleenmyyjillä. Omani ostin Tatun Tarvikkeesta Torniosta.
”If in doubt, flat out”
Avatar
JSL
Viestit: 588
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
Paikkakunta: Espoo

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja JSL »

Näyttäisi myös ainakin Frank Nymanilla olevan sama tarjous. On jo niin "halpa", että pitäisiköhän päästää nykyinen 5 vuotta jatkuvassa käytössä ollut jo naarmuinen ja kolhujakin saanut eläkkeelle. Pitäisi visiirikin kohta uusia ja yksi visiirin ruuvikin on poikki.. pienenee hintaero entisestään..

Edittiä: soitin sinne, heillä on vain vanhempaa mallia mustana.
Avatar
KarMa
Viestit: 606
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 9:03 pm
Pyörä: KTM SE, Husse fe 501
Paikkakunta: Veikkola

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja KarMa »

JSL kirjoitti:Näyttäisi myös ainakin Frank Nymanilla olevan sama tarjous. On jo niin "halpa", että pitäisiköhän päästää nykyinen 5 vuotta jatkuvassa käytössä ollut jo naarmuinen ja kolhujakin saanut eläkkeelle. Pitäisi visiirikin kohta uusia ja yksi visiirin ruuvikin on poikki.. pienenee hintaero entisestään..

Edittiä: soitin sinne, heillä on vain vanhempaa mallia mustana.
Kävin tänään hakemassa X3:n BikeWorldistä Suomenojalta... Tarjous 395eur... Tinkahinta 345eur.
Avatar
JSL
Viestit: 588
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
Paikkakunta: Espoo

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja JSL »

KarMa kirjoitti:
JSL kirjoitti:Näyttäisi myös ainakin Frank Nymanilla olevan sama tarjous. On jo niin "halpa", että pitäisiköhän päästää nykyinen 5 vuotta jatkuvassa käytössä ollut jo naarmuinen ja kolhujakin saanut eläkkeelle. Pitäisi visiirikin kohta uusia ja yksi visiirin ruuvikin on poikki.. pienenee hintaero entisestään..

Edittiä: soitin sinne, heillä on vain vanhempaa mallia mustana.
Kävin tänään hakemassa X3:n BikeWorldistä Suomenojalta... Tarjous 395eur... Tinkahinta 345eur.
Soitin juuri samaan putkaan. Hinta muuttuu kuulemma lauantaina tuohon 345:een, mutta lähtee nytkin samalla hinnalla. Harmillisesti värejä ei ole kuin se sinipunainen ja sinivalkoinen tuosta uudemmasta mallista. Kuulemma musta väri jää ja siksi eivät myy halvennuksella. Noh, pitänee silti käydä..
Nipa5
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 12:28 am
Pyörä: XRV -98
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja Nipa5 »

Moto Seinäjoki tarjoaa x3:sta long way -värisinä hintaan 345,-
Kokojakin löytyy vaikka ensin vaikuttaa tarjolla olevan vain kokoa XS.
Avatar
rainerb
Viestit: 2450
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Pyörä: AT RD07a + ST1100
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Crossi/Tour-X kypärä

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Nipa5 kirjoitti:Moto Seinäjoki tarjoaa x3:sta long way -värisinä hintaan 345,-
Kokojakin löytyy vaikka ensin vaikuttaa tarjolla olevan vain kokoa XS.
Juuri viime viikolla ostin sieltä itselleni tuollaisen, ja sattui löytymään "hevoskokoa" XXL :P Hyvä peli.

Purjelentokurssilla opetettiin, että akryylimuoviseta kabiinikuplasta ei saa tarra- yms. jälkiä puhdistaa millään muulla kuin (muistaakseni) valopetroolilla/lamppuöljyllä. Eikä varsinkaan hangata tai muutenkaan koskea.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Vastaa Viestiin